T5 EGR tulpattu

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
elekrikainen

T5 EGR tulpattu

Post by elekrikainen »

No niin. EGR tulpattu ja kaverini sanoin "menohaluja"han siitä tuli. Niin tulikin. Nyt onkin kysymys kaikille asiasta tietäville että onko jollain vinkkejä miten saa Volkswagen TRANSPORTER 2.5TDI-7HC-KOMBI-KN/340, Moottorin koodi: AXD, BNZ ,kun EGRn tulppaus sytyttää automaattisesti moottorin vikavalon päälle, jotain vippaskonstia miten saa järjestelmän luulemaan että EGR on vielä pelissä. Ei jaksais aina kuunnella tuota piippailua. Muuten tulppauksesta näyttäis olevan pelkkää riemua. :)
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
Dubsonic
VCF Member

Re: T5 EGR tulpattu

Post by Dubsonic »

Laittakaa ihmeessä paikkakunta tietoihin niin olis helpompi auttaa. Lahdessa ainakin PowerByte koodasi omasta 1.9TDIPD koneesta tuon EGR vikadiagnoosin pois. 80e tais maksaa tohon omaani. Samalla sen kyllä lastuttaisi. Eiköhän ton saa poistettua kuka vaan lastuttaja.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
elekrikainen

Post by elekrikainen »

Kiitos vastauksestasi. Juu olen aika uusi täällä niin ei ollut tullu mieleenkään...siis Jyväskylässä olen. :)
Timos

Post by Timos »

Mulla ei ole tullu vikaherjoja samassa koneessa? Tulppa ihan egr:n juuressa. Ei dpf:ää.
elekrikainen

Post by elekrikainen »

Ok. Mulla tulee iha selvästi vikakoodi silloin ku vähän ajan ajon jälkeen hitaammassa vauhdissa n.50kmh EGR tulis päälle. Vikalamppu sammuu sitten itsekseen ku on ajanu 90kmh taas vähä aikaa.
Timos

Post by Timos »

myöskään vcds ei näytä vikoja. liekö sitten lastutettu joskus en tiedä. vanha taksi, huonommin kiertää mielestäni ku 174hp mut nelosella 80-120 menee rivakammi ku vakion pitäs.
elekrikainen

Post by elekrikainen »

Laitoit Timos että tulppa EGRn juuressa eli onko sulla se siinä ihan pakosarjan juuressa vai lähempänä imusarjaa?
Timos

Post by Timos »

Mulla on se siinä Egr-venttiiliosassakiinni, normi tiivisteen paikalla. Eli se putki mikä pakosarjasta liittyy venttiiliin, putken ja venttiilin välissä. En tiedä vaikuttaako tuo tulpan sijainti asiaan kun mielestäni mitään antureita ei siinä putkessa ole. Siihen se kuitenkin on helpoin laittaa, muutaman minuutin homma.
tuuttero

Post by tuuttero »

Tulin töistä ja jotaki pällistelin konetilas niin huomasin että imusarja on aiva kuuma, että kättä ei pystynyt pitää kun poltti. No tuumasta toimeen ja kattelin välijäähyä ja sehän jääkin sopivasti puskurin taakse.

Samassa rytäkässä sitte tulpparin egr ja 25km lenkki ja taas imusarjan lämpö testi ja sehän olikin aikas viileä.

Aika paljo tuo egr kumminki lämmittää tuota imuilmaa.
elekrikainen

Post by elekrikainen »

Ite huomannu samanlaista että imusarja on aikas lämmin. Myös huomasin kun tutkin imusarjan putkistoa ja avasin kumiputken parista liitännästä että oli aika öljyinen? Onkohan tämä iha normaalia? Joitain kirjoituksia olen nähnyt että välijäähyyn kerääntyy ajan kanssa aika paljon tuota öljyä. Mikähän olis paras tapa putsailla sitä sieltä? Tuo kun tosiaan on aika hankalassa paikassa eikä huvittais purkailla koko keulaa.
Dubsonic
VCF Member

Post by Dubsonic »

Joskus olen kuullut porattavan pienen reijän kuulerin alimpaan kohtaan josta öljy tulee ulos ilman mukana. Vaikka jonkin 1mm reijän tekis. Voishan siihen sitten laittaa tulpaksi vaikka ruuvin. Kuulerin jäätymisongelmaa oli josain volkkareissa, muistaakseni touraneissa ainakin niin taisivat tehdä ihan merkkikorjaamossa pienen reijän kuulerin alaosaan jos huhupuheita on uskominen.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
elekrikainen

Post by elekrikainen »

Ok. Ajattelin kokeilla kun luin jonkun hommanneen jonkinlaisen ruutan ja kumiputken ja et sillä sais imeskeltyä ainakin enimpiä öljyjä pois. Toinen mitä olen ihmetellyt tuossa koneessa EGRn lisäksi on tuon huohotin ilman johtaminen imupuolelle. Ts. yleensäkin kaikkien epäpuhtauksien johtamista tuonne imupuolelle? En oikein ole ymmärtänyt mitä tässä on suunnittelijat miettineet. Niin eli onko kukaan johtanut huohotinta mihinkään muuhun suuntaan? Vanhassa kunnon kupla-volkkarissa huohotteli suoraan ulkoilmaan.
Dubsonic
VCF Member

Post by Dubsonic »

Toledon 1.9tdi koneesta joskus laitoin huohotuksen ulkoilmaan säiliön kautta. Nykyiseen iv golffiinkin tuon teen jossain vaiheessa. Suunnittelijat ovat tehneet sen noin sen takia, että huohotusöljyt ja kaasut ei sotke paikkoja eikä pääse päästöjä ilmaan tai maahan.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
elekrikainen

Post by elekrikainen »

Minkähänlainen säiliö olis siinä hyvä?
Post Reply