Vakkarin asennus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
urho

Vakkarin asennus

Post by urho »

Moro! Voisiko joku viisaampi antaa muutaman neuvon, vaikka tätä asiaa on käsitelty näilläkin palstoilla, niin silti ei mene tyhmällä jakeluun. Vakionopeudensäädin on alkuperäis osa ja mukana tulleet ohjeet eivät ole kummoset ainakaan minun mielestä.Autoni (rahoitus yhtiön) on VW Golf neloskoppa 1,6 BCB 2004 eli tossa linkissä on kuvia johtosarjoista, eli pitääkö noi kaikki johdot saada upotettua johonkin "reikään"? Purkaa kyllä osaan ja kasatakkin vielä, mutta en viitsi ruveta siihen hommaan ennen kuin on melko selvät sävelet mihin johdot tungetaan. Kiitos jos joku viitsii vaivautua vastaamaan. Ps. paikallinen VW liike velottais hommasta 257€ Pss. Saan kyllä heräteltyä vakkarin,kunhan saan sen oikein asennettua. Tuolta löytyy kuvia http://www.albumini.fi/Albumi=W7HRAV7U" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomppa-
VCF Member

Re: Vakkarin asennus

Post by Tomppa- »

Tuollahan on DIY-osastolla ohjeet vakkarin asennukseen.
urho

Post by urho »

Kiitos.
urho

Post by urho »

Tomppa- wrote:Tuollahan on DIY-osastolla ohjeet vakkarin asennukseen.
Taidan olla normaalia tyhmempi kun en löytänyt vakkarin johtosarjan kytkentöjä nimen omaan golffiin kun mielestäni passatissa on jonnin verran erillainen "systeemi". Tempasin tänään viiksen jo kiinni ja nyt ois vaan johtojen vuoro.
Saiskos vielä tarkennusta asiaan. KIITOS. terv. Tolvana
mankinen

Post by mankinen »

Ainakin siellä on toisena/kolmantena kommenttina että IV Golffissa on vastaavanlainen asennus ;)
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Täällä vielä ihan kuvalliset ohjeet tekstin kera.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
urho

Post by urho »

Pasi Häkli wrote:Täällä vielä ihan kuvalliset ohjeet tekstin kera.
No juu,kiitos taas vinkeistä.Suurin ongelmani on ollut lähinnä eculta lähtevät tai kytkettävät johdot?? Mutta pajan kuva sarjassa olikin mustassa t10e liittimessä eculta tulevat johdot jo valmiina, täytyy toivoa että omassakin pirssissä olisi näin.
Kun olen niin hidas järkinen ja kaikki asiat pitää sanoa mulle vähintään kolme kertaa niin onko tosiaan näin että ecun liittimeen ei tarvi koskeakkaan jos mustassa t10e liittimessä on johdotus valmiina eculta lähtien?? sorry et ei mee ihan heti jakeluun.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Olet käsittänyt ihan oikein, mutta bensakoneisissa ei ole johtoja valmiina eculta vesikaukaloon. Eli joudut ne johdot sinne laittamaan..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
urho

Post by urho »

Pasi Häkli wrote:Olet käsittänyt ihan oikein, mutta bensakoneisissa ei ole johtoja valmiina eculta vesikaukaloon. Eli joudut ne johdot sinne laittamaan..
Ookoo,no huomenna(jos ei sada vettä) täytyy sitten vaan rohkeesti purkaa pyyhkiät sun muut roippeet eestä pois ja johtoja vetelemään.
Kiitos taas. :D
urho

Post by urho »

urho wrote:
Pasi Häkli wrote:Olet käsittänyt ihan oikein, mutta bensakoneisissa ei ole johtoja valmiina eculta vesikaukaloon. Eli joudut ne johdot sinne laittamaan..
Ookoo,no huomenna(jos ei sada vettä) täytyy sitten vaan rohkeesti purkaa pyyhkiät sun muut roippeet eestä pois ja johtoja vetelemään.
Kiitos taas. :D
No niin nyt vakkarin johdot kiinni,mutta paikallisessa korjaamolla käytyäni niin he eivät saaneet muuta aikaiseksi kun vakkarin valon mittariin ,ei kuulema ohjelma antanut toimenpidettä kuitata loppuun asti. Ajoin pienen koelenkin ja totesin ettei vakkari toiminut. Mulla on obd2 n79 lukuhärpäke jos en väärin muista mallia (mittari autossa).
Eli siinä tuli mukana johto tietokoneeseen ja tietysti autoon eli kysymys kuuluu voiko ja saako semmosen ohjelman netistä jolla voi herätellä vakkarin henkiin itse? T. tee se itse :)
Tomppa-
VCF Member

Post by Tomppa- »

Eikös tolla vcds ohjelmalla + kaapelilla sen saa toimintaan koodattua. Ohjelman saa ladattua ross tech:in sivuilta, mutta kaapeli maksaa jotain..
urho

Post by urho »

Tomppa- wrote:Eikös tolla vcds ohjelmalla + kaapelilla sen saa toimintaan koodattua. Ohjelman saa ladattua ross tech:in sivuilta, mutta kaapeli maksaa jotain..
Kiitos,täytyy ihmetellä vielä vähän mitä ois viisain tehdä??
Ensi viikon tiistaiksi varasin varuiksi ajan paikalliseen wv korjaamoon, niin luulisi et siellä vakkari heräisi henkiin?
Nyt mulle iski kysely ikä päälle, eli onkohan kukaan (varmasti on)ottanut etu/taka ovien kumilistoja pois??eli onko ne liimattu vai laitettu jollain kiinnikkeillä kiinni et oviin jää reikiä??? terv. listojen vihaaja :?
Juhizz

Post by Juhizz »

Tomppa- wrote:Eikös tolla vcds ohjelmalla + kaapelilla sen saa toimintaan koodattua. Ohjelman saa ladattua ross tech:in sivuilta, mutta kaapeli maksaa jotain..
Kyllä näin.
petaso

Post by petaso »

Oisko vikaa sitten ecussa. Minulle kaveri laittoi ensin vakkarin eculta päälle ja sitten joskus asentelin viiksen. Alkoi heti asennuksen jälkeen toimimaan.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
urho

Post by urho »

petaso wrote:Oisko vikaa sitten ecussa. Minulle kaveri laittoi ensin vakkarin eculta päälle ja sitten joskus asentelin viiksen. Alkoi heti asennuksen jälkeen toimimaan.
no en jaksa ihmetellä enempää,toivottavasti merkkiliikkeen sähkäri osaa hommansa??
kiitos kuitenkin vinkeistä,palataan keskiviikkona asiaan.
urho

Post by urho »

Perskuta rallaa,tulin just merkkikorjaamolta jossa tykkäsivät et johdot/johto on kytketty väärin kun eivät saaneet heräteltyä vakkaria henkiin??? nyt ei mee ihan jakeluun et missä kohtaa oisin väärin tehnyt koska ohjeita seurasin ihan saakelin tarkasti,wv liikkeessä tykkäsivät ettei johtojen väreihin voi aina luottaa ,tais vaan lohdutella minua pässiä.
No nyt on aika varattu ensi viikolle wv korjaamoon, ois pitänyt viedä saman tien mutta kun on aina ite kaiken tehnyt niin minkäs teet??? :?
petaso

Post by petaso »

Jännä että johdot olisi väärin. Minulla kun ei ollu koko vakkaria silloin kun se ohjelmoitiin päälle. Ehkä se on bensassa eri juttu.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
urho

Post by urho »

petaso wrote:Jännä että johdot olisi väärin. Minulla kun ei ollu koko vakkaria silloin kun se ohjelmoitiin päälle. Ehkä se on bensassa eri juttu.
Ai jaa, no perkule!!! no mulla on vielä "armon aikaa" ensi tiistaihin, joten en vielä luovuta. Vakkarin valo kyllä syttyy mittaristoon kun painaa sen viiksestä päälle mutta muuta ei sitten tapahdukkaan. Keksiskö joku viisas et missä kohtaa oisin muninut kun minusta ei voi olla paljoakaan vaihtoehtoja, laitoin viiksen johdot mustaan T10 liittimeen ja yhden niistä piuhoista sulakerasian kautta kiertämään sitten otin ecun "pidemmän" liittimen auki ja laskin varmaan sataan kertaan et piuhan varmasti ovat oikeissa kohdissa ja sen jälkeen taas ne johdot mustan liittimen yläpuolelta värit kohakkain miten ne ovat liittimen alapuolellakin ai niin paitsi yksi piuha ei ollut saman värinen kun mustan liittimen "alapuolella"? Oisko vika siinä ja mihin muuallekkaan sen vois tökätä? Oisin erittäin onnellinen jos joku keksisi oikean ja toimivan ratkaisun. Terv.sähkärikö
ibel
VCF Member

Post by ibel »

Kysymyksee en osaa vastata, mut saatko otettua kuvaa noista kytkennöistä, varsinkii siitä missä värit ei täsmää, ni gurut voi tulkita niitä ja ehkä spotata feilaus. :)
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
urho

Post by urho »

ibel wrote:Kysymyksee en osaa vastata, mut saatko otettua kuvaa noista kytkennöistä, varsinkii siitä missä värit ei täsmää, ni gurut voi tulkita niitä ja ehkä spotata feilaus. :)
joo täytyy huomenna napata kuvia,kiitos. :D
urho

Post by urho »

urho wrote:
ibel wrote:Kysymyksee en osaa vastata, mut saatko otettua kuvaa noista kytkennöistä, varsinkii siitä missä värit ei täsmää, ni gurut voi tulkita niitä ja ehkä spotata feilaus. :)
joo täytyy huomenna napata kuvia,kiitos. :D
http://www.albumini.fi/Albumi=W7HRAV7U" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta löytyy kuvia johtosarjasta ja liittimistä, toivottavasti saa selvää?
eli viiksestä kun lähtee johto numero kolme mustakeltainen ja ecun johto on musta valkoinen jotka liitin "yhteen", oisko sillä mitään merkitystä?? jollakin kuitenkin on, kun ei vaan vakkari toimi?? pystyiskö joku sanomaan näitten kuvien ja selostuksien avulla missä vika piileksii?? KIITOS
ps.tuolta albuminista saa kuvan suurennettua sitä klikkaamalla, mut voi olla et sinne täytyy ensin rekisteröityä ennen kun kuva suurenee??
Juhizz

Post by Juhizz »

Oletko lukenut tuon diy-osion vakkarin asennusohjeen tarkasti läpi?

Mm itse siellä ketjussa selvittelin toimimattomuuden ongelmaa.

Ohjeen mukaan tein ja myöhemmin selvisi että ohjeessa neuvottiin kytkemään virtajohdot väärinpäin.
Post Reply