Pohjoisenreissulla napsahti turvatyynyjenvalo palamaan ja startatessa vilahtaa teksti " Airbag Fehler ". Valo syttyi juuri samaan aikaan kun oltiin kuskinvaihto tehty rouvan kanssa ja molemmat ruuvasi penkkejä mieluisemmaksi.
Tänään hain CRX40 OBD2-lukijan, mutta jostain syystä näyttää jokakerta " Ei vikakoodeja ".
Onkohan turvatyynyille oma nollauslaite vai mitenköhän tämän kanssa pitäisi edetä?
Ei tarvita omaa ohjelmaa, mutta voihan olla ettei tuo sun laittees osaa lukea jostain syystä koodeja. Ja veikkaisin, että vika löytyy taas kerran noista penkin alta löytyvistä liittimistä.
Itsekin kyllä epäilen/epäilin penkkien alla olevia liittimiä.
Pitää niitä hieroa tarkemmin. Ihmettelin vain, että tuo mittari ei osannut avata tuota koodia huonostikkaan. Pitää käydä ilmeisesti jossain huoltamolla nollaamassa.
Penkit irti ja liittimen molemmin puolin johdot poikki pari kerrallaan ja tinaamalla sekä kutistesukalla suojaamalla johdot yhteen niin ei tule enää koodia. Noin tekevät myös pajalla korjaukseksi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Mikä muuten on tuo penkkien alle menevien johtojen idea? Yritetäänkö mahdollisessa kolaritilanteessa laukaista vaan ne bagit joiden kohdalla on matkustaja?
Penkinlämmitys, bägin räjäytys.. Ei kait ne mute siel ois.. Onko noissa ees mitää painon tunnistinta penkissä, joka ilmottas autolle et penkillä on joku/jotakin??
Kyllä niissä painotunnistimetkin on, eihän ne muuten osais turvavöistä itkeä.. Tosin en kyllä muista, että 3B -sarjassa muutenkaan olis vöistä valittanut? Vissiin liian tunnollisesti käytän vyötä, kun ei muista moista...
3C:ssä ainakin on kuskin vyölle tunnistin penkissä, kun se on kytköksissä pysäköintijarruun. (Hyvät naurut sai taksissa, kun muut kuskit kiros sitä.. Terveisiä Saloon.)
Turvatyynyt ja lämmittimet ainakin saa sähkönsä tuota kautta.
Meni vähän pois aiheesta, mutta piti ihan kokeilla. Eipä tuo yksilö ainakaan ala itkeen turvavyöstä jos lähtee liikkeelle ilman. Pitänee tutkia, että onko otettu pois vai onko joku anturi taas kulutustavaraa.
Sitten takaisin aiheeseen. Entäpä nuo etuturvatyynyt? Nehän on hengenvaarallisia jos laukeavat päin näköä jos vyö ei ole kiinni. Onkohan tätä otettu huomioon missään kohtaa kehitystä? Lähinnä ajatellen, että pitäisi sieltä penkistä sitten ainakin lukon käyttö kaivaa.