Elikkä minulla on VW Golf IV 2003. Ongelma on se että auton ovet menevät itsestään lukkoon oli avaimet virtalukossa tai ei. Ovet saattavat mennä lukkoon kun istut autoon ja olet käynnistämässä autoa, tästä syystä myös hälyt huutavat joskus (uskon torven äänen olevan hälyn ääni?) tai kun olet noussut autossa ja ovi on auki tai kiinni. Ovien lukkoon meneminen kestään 30sekunttia-5min. Ajoittain myös sisävalo ei syty kun kuskin oven avaa.
Onko mikrokytkin kuskin ovesta rikki? Vaikuttaako se siihen että ovet menevät itsestään lukkoon?
Jos oven mikrokytkin rikki, ei valot syty kuin vain keskuslukon avaamisesta johtuen. Mikäli et käännä herätysvirtoja päälle, menevät auton ovet lukkoon sen 30sek kuluttua keskuslukon avaamisesta. Jos käännät herätysvirrat päälle ja/tai käynnistät auton ja ovet menee siltikin lukkoon, voi vika tuossa Pian mainitsemassa "mukavuusboksissa", joka siis ohjaa kaikkia yleiseen mukavuuteen liittyviä toimintoja, kuten sähköikkunoita ja ovien lukitusta.
Kokeileppa sellasta konstia, että kun jatkossa menet autoon, käytä vaikka yhtä takaovea auki nopeasti ja odottele napsuuko ovet vielä lukkoon itsekseen. Jos napsuu, kokeile toisella takaovella ja lopuksi vielä takaluukulla. Jos vielä näidenkin testien jälkeen ovet paukkuu lukkoon ja hälyt päälle, on vika 100% varmuudella mukavuusboksissa.
Omassa Borassa on molemmista etuovista mikrot rikki, mutta takaoven aukaisu antaa tiedon mukavuusboksille, että autoon on astuttu sisälle, eikä painettu vahingossa ovien avauspainiketta, ilman että olisi astuttu autoon sisälle.
Auto on kolmi ovinen, joten tässä tapauksessa kokeilen kontin luukulla.. mutta ovien lukittumista ei tapahdu aina. Joskus menevät 30sekunnin päästä lukkoon. joskus taas 5minuutin päästä ja joskus eivät ollenkaan. Jos vika on mukavuusboksissa, boksi tulee vaihtaa? Minkä hintaisia uudet boksit ovat?
Ensin aukasta se boksi ja kattoa kuinka hapettuneet ne liittimet ja piirilevy on. Ite silloin puhistin happetuneet liittimet ja pesin piirilevyn ultraäänipesurissa. Läks toimimaan. silloisessa 3bg passatissa se boksi oli kuskin jalkatilassa maton alla. Muistelisin että golffista se löytyy samasta kohasta. Kynnys irti ja penkkiä irti ni pääsee käsiks sinne.
Jos nyt puhutaan samasta boksista eli "comfort control modulesta", niin muistaakseni MK IV Golf ja Borassa se sijaitsee ratin alamuovin takana kytkinpolkimen yläpuolella about...
Juu siellä rattiakselin vieressä se on, harvemmin kastuu sijaintinsa takia Eikä niissä muutenkaan vikaa ole ollut, tommoset viat johtuu golf/bora pääasiassa joko viallisista mikrokytkimistä ovilukoissa tai poikki menevistä ovijohtosarjoista.