Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki käy.
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Noh, eipäs vaihdella vastauksia Ensimmäinen oli asiallisempi.
En vaan ymmärrä kuin täällä foorumilla haukutaan alustaa johon on itse tyytynyt ja ei toiminut, vaikka hyviäkin kokemuksia ihmisillä on. Ja saihan Passatti uudet saappaatkin, kumpi olisi parantanut ajettavuutta suhteessa hintaan enemmän?
Laitetaan välillä kuvakin, tosta on reilu 6v aikaa.
P.S. Mulla kului kumit samoilla kulmilla enemmän statikkina.
En vaan ymmärrä kuin täällä foorumilla haukutaan alustaa johon on itse tyytynyt ja ei toiminut, vaikka hyviäkin kokemuksia ihmisillä on. Ja saihan Passatti uudet saappaatkin, kumpi olisi parantanut ajettavuutta suhteessa hintaan enemmän?
Laitetaan välillä kuvakin, tosta on reilu 6v aikaa.
P.S. Mulla kului kumit samoilla kulmilla enemmän statikkina.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Jomiin on alkujaan päädytty, kun vakioalusta alkoi vedellä viimeisiään ja katsastus läheni. Silloin sitä tuntu kaikki niin kehuvan hyväksi, joten tilaus lähti eteenpäin. Alle laitettiin ja ekan puoli vuotta se oli hintaansa nähden ihan ok alusta. Sen jälkeen ne ongelmat alkoi. Kokoaikainen painuminen (nostettu pariin kertaa, takaa loppu jo kierteetkin), säätörenkaiden jumittuminen, öljyt kussu kaikista iskareista ulos, nopeissa töyssyissä todella kivirekimäinen ja hitaissa töyssyissä valtamerilaivan vaappumista.
Muut saa tykätä jos tykkää mutta mun mielestä ihan paska. Kun on päässy ajaan eri merkkisillä, laadukkaamilla alustoilla, huomaa oikeasti kuin huono tuo oikeesti onki.
Ja mitä niihin uusiin renkaisiin tulee, niin minähän en itse niitä ostanu. Ne oli multa kysymättä vaihdettu alle.
Nexenit oli jo kankailla ja tässä on kuitenki vielä pitkästi "kesäkeliä" mitä ajella. Ja eipä 600€ saa kovin kummosta alustaa...
Kaupan alan palkoilla ei tosiaan hurrata kovin lujaa joten hankintoja joutuu venyttämään.
Muut saa tykätä jos tykkää mutta mun mielestä ihan paska. Kun on päässy ajaan eri merkkisillä, laadukkaamilla alustoilla, huomaa oikeasti kuin huono tuo oikeesti onki.
Ja mitä niihin uusiin renkaisiin tulee, niin minähän en itse niitä ostanu. Ne oli multa kysymättä vaihdettu alle.
Nexenit oli jo kankailla ja tässä on kuitenki vielä pitkästi "kesäkeliä" mitä ajella. Ja eipä 600€ saa kovin kummosta alustaa...
Kaupan alan palkoilla ei tosiaan hurrata kovin lujaa joten hankintoja joutuu venyttämään.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Juu on vanha taksi. Ollut Jyväskylässä -08 vuoteen asti taksina.muppis kirjoitti:
Tuli muuten noista autosi rekkarista mieleen, että onko autosi vanha taksi, mutta saatoinpa värin muistaa väärin.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Mitäs pidit noista? Itsellä oli Volvo V70:ssä yhden kesän eikä enään koskaan tule minkään auton alle... Loistavat pito-ominaisuudet oli eikä kaarteissa nojaillu MUTTA kuluminen oli jotain ihan kamalaa ja se bensankulutuksen lisäys... Volvossa nousi VAIN 1.5l/100km keskikulutus kun nuo oli allaPia kirjoitti: Nexenit oli jo kankailla ja tässä on kuitenki vielä pitkästi "kesäkeliä" mitä ajella. Ja eipä 600€ saa kovin kummosta alustaa...
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Viime kesä meni ihan ok niillä. Nyt keväällä ehtivät olla alla muutaman viikon kun yhestä renkaasta lähti semmonen n.20cm:n matkalta kumisoiro irti, sitte alko vatkaaminen. Kun kuluminen meni tietyn pisteen yli niin ne alko kulumaan ihan silmissä. Ja olin pettyny niiden ajettavuuteen, pehmeät ja ei totellu ratin liikkeitä niin tarkasti mitä odotin. Toki mulla oli ennen niitä leveämmät Falkenit ollu alla ja niistä tykkäsin kovin. Nyt on saman kokoset Falkenit mitä noi Nexenit oli ja tykkään kyllä noista enemmän. Tarkemmin seuraa ratin liikkeitä ja jotenki luotan kaarteissa enemmän noihin.mankinen kirjoitti:Mitäs pidit noista? Itsellä oli Volvo V70:ssä yhden kesän eikä enään koskaan tule minkään auton alle... Loistavat pito-ominaisuudet oli eikä kaarteissa nojaillu MUTTA kuluminen oli jotain ihan kamalaa ja se bensankulutuksen lisäys... Volvossa nousi VAIN 1.5l/100km keskikulutus kun nuo oli allaPia kirjoitti: Nexenit oli jo kankailla ja tässä on kuitenki vielä pitkästi "kesäkeliä" mitä ajella. Ja eipä 600€ saa kovin kummosta alustaa...
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
En puhunut renkaista vaan vanteista.
Pitkän aikaa vaan ärsyttänyt jokaiseen alustatopikkiin ilmestyvät vakiokommentit.
Pitkän aikaa vaan ärsyttänyt jokaiseen alustatopikkiin ilmestyvät vakiokommentit.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Mul oli lähestulkoon sama tilanne, mut merkkinä ta-technix. Kyllä sillä auton tonttiin sai ja ihan kohtuu mukava ajaa pehmeydestä johtuen...tosin mulla on kyl tollaiset pappakoon renkaatkin et se antaa anteeksi aika paljon.Pia kirjoitti:Jomiin on alkujaan päädytty, kun vakioalusta alkoi vedellä viimeisiään ja katsastus läheni. Silloin sitä tuntu kaikki niin kehuvan hyväksi, joten tilaus lähti eteenpäin. Alle laitettiin ja ekan puoli vuotta se oli hintaansa nähden ihan ok alusta. Sen jälkeen ne ongelmat alkoi. Kokoaikainen painuminen (nostettu pariin kertaa, takaa loppu jo kierteetkin), säätörenkaiden jumittuminen, öljyt kussu kaikista iskareista ulos, nopeissa töyssyissä todella kivirekimäinen ja hitaissa töyssyissä valtamerilaivan vaappumista.
Koska yhdesta tolpasta leipoi säätömutteri totaalisen jumiin niin päätin sit investoida kunnon alustaan. 200euroa maksoi toi ta-technix posteineen, niin ku pani 500euroa lisää niin sai jo oikeasti alustan (bc-racing). On kyllä ollut ilo ajella ja säädellä ku ei tarvi ku putsata kierteet niin voi käsin ruuvata tolppia ylös alas mielen mukaan. Onneks jengi osas suositella tuota.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Huomasitko vaikuttiko kulutukseen millään lailla kun vaihdoit Falkeniin? Itsellä on edessä uusien kesärenkaiden osto ens kesää ajatellen niin tarttis kartottaa vaihtoehtojaPia kirjoitti:Viime kesä meni ihan ok niillä. Nyt keväällä ehtivät olla alla muutaman viikon kun yhestä renkaasta lähti semmonen n.20cm:n matkalta kumisoiro irti, sitte alko vatkaaminen. Kun kuluminen meni tietyn pisteen yli niin ne alko kulumaan ihan silmissä. Ja olin pettyny niiden ajettavuuteen, pehmeät ja ei totellu ratin liikkeitä niin tarkasti mitä odotin. Toki mulla oli ennen niitä leveämmät Falkenit ollu alla ja niistä tykkäsin kovin. Nyt on saman kokoset Falkenit mitä noi Nexenit oli ja tykkään kyllä noista enemmän. Tarkemmin seuraa ratin liikkeitä ja jotenki luotan kaarteissa enemmän noihin.mankinen kirjoitti:Mitäs pidit noista? Itsellä oli Volvo V70:ssä yhden kesän eikä enään koskaan tule minkään auton alle... Loistavat pito-ominaisuudet oli eikä kaarteissa nojaillu MUTTA kuluminen oli jotain ihan kamalaa ja se bensankulutuksen lisäys... Volvossa nousi VAIN 1.5l/100km keskikulutus kun nuo oli allaPia kirjoitti: Nexenit oli jo kankailla ja tässä on kuitenki vielä pitkästi "kesäkeliä" mitä ajella. Ja eipä 600€ saa kovin kummosta alustaa...
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
En voi vielä oikein sanoo ku ei oo tullu kunnolla kilometrejä renkaiden vaihdon jälkeen ku oon ollu sairaslomalla. Katotaan nyt kun arki alkaa pyöriä normaalisti. Mulla tulee työmatkaa päivittäin 80km, joka on pääasiassa 80 tai 100 rajotuksilla.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
En huomannut että olitko tilannut nuo jostain? Näyttäisi vain siltä.. En vain ihan aina osaa miettiä tavaroiden tilaamista jostain, koska tuollaisia valojakin on myytävänä lähes joka nurkalla aika edukkaaseen hintaan. Toimituskulut monesti syö sen pienen säästön.
Ja ainakin täältä päin noita kiinanxenonisettejä saa yllättävänkin edulliseen hintaan, ihan samanlaista kuraa kuin muutkin edulliset tilattavat sarjat.
Hyvät valot kyllä olet hankkinut. Pakko tosin samaan syssyyn mainita Bilteman pyöreistä lisäreistä, että voittavat nuo valot sekä valokeilan pituudessa että leveydessä, hinnasta puhumattakaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Ostin nuo foorumin käyttäjältä Lerpsu Kuopiosta. Veli vaan sillo kävi ne lunastamassa ja eilen tulivat käymää porukoil ni sain ne hyppysiin. Asiallisesti oli kyllä pakattu. Ja Kiinasta tulee senonia lisää keulille, 55W vaan on liian vähän... Tuohon valokeilan pituuteen ja leveyteen en ota kantaa, näillä on tarkotus hakea lähinnä leveyttä nykyseen valokuvioon kun jää mutkat ikävästi pimentoo..
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
^ jos ei leveys riitä niin suuntaus näin
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Hyvältä näyttää kyllä. Sentään konsernin tuotteissa pysyit.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Oi jumalaare.. Ehkä oma suosikki korimalli ikinä tuo b7. Vähän täytyy kyllä nyt olla kateellinen. Millä tekniikalla?
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
2.0tfsi 220hv ja quattro. Ensimmäiset osat lähti jo tänään tilaukseen. Talven aikana sit vähän vannetta ja alustaa.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Alusta ja vanteethan tuosta puuttuu, mutta nehän on jo tulossa.. Mutta mitenkäs tuon meinaat saada farmariksi?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Hienon pelin oot osoners ostanut Toivottavasti ei ole öljysyöppö, niinkuin nuo moottorit harmillisen usein ovat. Kyllä tuolla kelpaa quattrotella talven yli
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
No toivottavasti ei dokaa mun tiliä tyhjäksi.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Nykynen Passatti pelannu niin luotettavasti 50tkm että kehtaa laittaa kuvan tänne
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Samassa kohtaa on joskus ollu matalampiakin..
Viimeksi muokannut Sami Jalonen, 25.10.2013 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Sami Jalonen kirjoitti:Samassa kohtaa on joskus ollu matalampiakin..
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Miks mun puheline ei suostu näyttää Jalosen kuvaa, oletan et skit tyhjillään?
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Photobucket jotain jumii, ei toi näkyny mulla suoraan koneellakaan..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
^ Juu ei kans, kun kopsas linkin osotteen tonne osoteriville niin sitten näkyy.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Se ei näy siksi, kun linkki viittaa sivuun, ei kuvaan.
Tässä url sivulle, mihin nyt linkattu:
http://s573.photobucket.com/user/samija ... 1.jpg.html
Tässä url kuvaan:
http://i573.photobucket.com/albums/ss17 ... anta01.jpg
Tässä url sivulle, mihin nyt linkattu:
http://s573.photobucket.com/user/samija ... 1.jpg.html
Tässä url kuvaan:
http://i573.photobucket.com/albums/ss17 ... anta01.jpg
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Juu kiitoksii url, ja Häkli puhelimella jaksa kikkailla
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Vs: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikk
Tällänen city maasturi tuli ostettua 2 viikkoa sitten ja alusta on jo tulossa plus ne bentleyn vanteet sitten r line kori sarja mutta nämä menee vasta keväällä kiinni niin siihen asti joudun masennuksessa ajaa näin pappa malilla. Ainii softa tulee olee varmaa ötgerin ja uusi kytkin pakettikin tulossa pian.
Tässä känny kuva ja hävettää laittaa tällänen kuva.
Tässä känny kuva ja hävettää laittaa tällänen kuva.
Viimeksi muokannut Samii-, 9.11.2013 14:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Tämän verran ollaan nyt saatu vakiosta pilattua. En ole pystynyt päättämään,että vaihtuuko etuvilkutkin oranssiin, vai sivuvilkut kirkkaisiin. Mietitään nyt talven yli
3B5 AEB '98
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
^Vissiin näitä meinaat? Itel on saman tyyliset ja toinen puoli kerää kosteutta yllättävän paljon sisään /:
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Jooh. Taidan valtavirran vastaisesti kokeilla keväällä miltä näyttäis porkkanavilkut edessäkin. US-malliset ois makiat kanssa.
3B5 AEB '98
- samthunder
- Viestit: 167
- Liittynyt: 14.6.2010 12:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
3BG 2.8 30V 4Motion
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Jahas, neljäs auto putkeen ja passattia pukkaa jälleen! Edellisen kohdalla ei suunnitelmat päässy ihan lopuille asti toteutuun kun sattui liian sopiva vaihtokauppa eteen. Tilalle siis haettiin tuollainen -04 mallinen highline varusteltu passatti. Löytyy ne perusjutut siis, nahka/alcantra sisusta, vakkaria, sähköherkkuja, esp, climatronikkii jne. Moottorina vakio 1.8T jolla rullailtu 190tkm. Suunnitteilla ei mitään mullistavaa oo tuon osalta vaan ihan perusjutuilla olis tarkotus laittaa ja tässä jotain listaa noista...Ensimmäisenä tosin auto menossa täydelliseen tarkastukseen ammattilaisen silmien alle jossa tsekataan että on kaikinpuolin ok kunnossa...
-Soitin
-Vaihdekepin pussi
-polttimoiden vaihtelua ledeihin
-Säädettävää alustaa (mahdollisesti vogtland kokeiluun)
-Vanteiksi 19", jotaan 5-puolasta audi rs5 tyyppistä tai bbs lm/rs replicaa
-Korissa jotain pieniä kosmeettisiä virheitä maalipinnassa mitä vois korjailla, autohan ei siis ollut uusi
Vielä ei oo hirveesti ehditty kilsoja kerryttään, mutta aika näyttää millainen kikotin on kyseessä! Aamulla tuo kyllä vilkautti öljyvaloa äänimerkin kera mutta mä ny tietenkää enää muista mitä siinä näytössä luki kun ohjekirjasesta pikaseen lukasin mitä mahtaa meinata ja siellä oli pari eri kohtaa siperiaksi Kylmänä starttailin ja parin kilsan ajon jälkeen tein reippaamman kiihdytyksen 60-70km/h vauhtiin ja sen jälkee vilkautti tuota valoa, liekö sitten ollut jotaan herjaa että eipä koohelleta kylmällä koneella. Edellinen auto tosin ollut moksiskaan kiihdyttelyistä Noh valo ei kyllä vilkkunut sitten enää jälkeen päivällä lainkaan. Täytyy yrittää ehtiä lukeen seuraavalla kerralla mitä näytössä lukee, vaikka toivottavasti mitään ei ilmene. Loppuun vielä pari kuvaa kikottimesta...
-Soitin
-Vaihdekepin pussi
-polttimoiden vaihtelua ledeihin
-Säädettävää alustaa (mahdollisesti vogtland kokeiluun)
-Vanteiksi 19", jotaan 5-puolasta audi rs5 tyyppistä tai bbs lm/rs replicaa
-Korissa jotain pieniä kosmeettisiä virheitä maalipinnassa mitä vois korjailla, autohan ei siis ollut uusi
Vielä ei oo hirveesti ehditty kilsoja kerryttään, mutta aika näyttää millainen kikotin on kyseessä! Aamulla tuo kyllä vilkautti öljyvaloa äänimerkin kera mutta mä ny tietenkää enää muista mitä siinä näytössä luki kun ohjekirjasesta pikaseen lukasin mitä mahtaa meinata ja siellä oli pari eri kohtaa siperiaksi Kylmänä starttailin ja parin kilsan ajon jälkeen tein reippaamman kiihdytyksen 60-70km/h vauhtiin ja sen jälkee vilkautti tuota valoa, liekö sitten ollut jotaan herjaa että eipä koohelleta kylmällä koneella. Edellinen auto tosin ollut moksiskaan kiihdyttelyistä Noh valo ei kyllä vilkkunut sitten enää jälkeen päivällä lainkaan. Täytyy yrittää ehtiä lukeen seuraavalla kerralla mitä näytössä lukee, vaikka toivottavasti mitään ei ilmene. Loppuun vielä pari kuvaa kikottimesta...
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Näille pensselinpesukoneille on ominaista tukkeuttaa öljysihti, josta johtuu tuo ölppävalon vilkkuminen?? Kaveri maininnu muutaman kerran samaa, ku vejättäny reilummalla kaasulla..
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Joo taisin tänäpä lukeakin tuollaisesta ja mielessä kävi että voisi olla jotain tuollaistakin. Pitää melkein tutkia asiaa tarkemminibel kirjoitti:Näille pensselinpesukoneille on ominaista tukkeuttaa öljysihti, josta johtuu tuo ölppävalon vilkkuminen?? Kaveri maininnu muutaman kerran samaa, ku vejättäny reilummalla kaasulla..
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Kannattaa tutkia aika pikasee asia.Riku kirjoitti:Joo taisin tänäpä lukeakin tuollaisesta ja mielessä kävi että voisi olla jotain tuollaistakin. Pitää melkein tutkia asiaa tarkemminibel kirjoitti:Näille pensselinpesukoneille on ominaista tukkeuttaa öljysihti, josta johtuu tuo ölppävalon vilkkuminen?? Kaveri maininnu muutaman kerran samaa, ku vejättäny reilummalla kaasulla..
- VAGinSchwein
- Viestit: 159
- Liittynyt: 15.2.2013 9:53
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Kannattaa tutkii ihan vaik tänää. Miul on kokemusta minkä näköseen kuntoon nokkapukit ja turbo menee kun sihti tukkeutuu ja se ei ollu kaunista katsoa. Kumpikin korjauskelvottomia. Se öljypumppu/sihti on myös aika isotöiset tsekata koska apurunko pitää pudottaa irti että öljypohjan saa auki
Suosittelen myös öljynpainemittarin asentamista niin sihdin tukkeutumista on huomattavasti helpompi seurata
Yöunet säilyy paremmin.
Suosittelen myös öljynpainemittarin asentamista niin sihdin tukkeutumista on huomattavasti helpompi seurata
Yöunet säilyy paremmin.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Taitaa olla vuoden 2004 alkupäästä tuo yksilö?? Kun on vielä pienet peilit.
Penkit kannattaa käsitellä nypynpoistajalla, DIY osiossa on ohjeenpoikasta siihen.
Penkit kannattaa käsitellä nypynpoistajalla, DIY osiossa on ohjeenpoikasta siihen.
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Jooh, pitää tutkia syytä pikapuolin valojen vilkkumiselle vaikka eivät enää jälkeen vilkuttanetkaan.
Taisi olla auto jostain vuoden puolestavälistä rekisteröity vai oliko joku huhti-touko, einy muista
Taisi olla auto jostain vuoden puolestavälistä rekisteröity vai oliko joku huhti-touko, einy muista
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Hmm, pikaisella tutkimuksella tsekkasin valolla öljykorkista ja inan karstaselta vaikuttaa jo sieltäkin! En niin autojen tekniikasta tiedä että millaisessa kunnossa tuo yläkerta pitäisi olla kyllä. Pitäisi nyt saada pikimmiten ammattilaisen nähtäväksi tuo :/.VAGinSchwein kirjoitti:Kannattaa tutkii ihan vaik tänää. Miul on kokemusta minkä näköseen kuntoon nokkapukit ja turbo menee kun sihti tukkeutuu ja se ei ollu kaunista katsoa. Kumpikin korjauskelvottomia. Se öljypumppu/sihti on myös aika isotöiset tsekata koska apurunko pitää pudottaa irti että öljypohjan saa auki
Suosittelen myös öljynpainemittarin asentamista niin sihdin tukkeutumista on huomattavasti helpompi seurata
Yöunet säilyy paremmin.
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
Pieni pesuoperaatio näin pakkaspäivän kunniaksi.. Tai eihän kyseessä ole oma, vaan isäni auto.
2,0 tdi 4Motion. Aivan vakio, kerman (toffeen, vaalean ruskea) nahkasisusta, TravAll:n koiraverkko, 225-45-17 kitkat volkkarin aluilla (kuulemma liian kovat ja liian leveät renkaat talveksi).
Painepesua, motoxia, big orangea, bilthamber-autowashia,2 ämpäriä ja kinnasta, pensseliä, kuivausta Husqvarna lehtipuhallin ja Kentin liinat..
2,0 tdi 4Motion. Aivan vakio, kerman (toffeen, vaalean ruskea) nahkasisusta, TravAll:n koiraverkko, 225-45-17 kitkat volkkarin aluilla (kuulemma liian kovat ja liian leveät renkaat talveksi).
Painepesua, motoxia, big orangea, bilthamber-autowashia,2 ämpäriä ja kinnasta, pensseliä, kuivausta Husqvarna lehtipuhallin ja Kentin liinat..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- VAGinSchwein
- Viestit: 159
- Liittynyt: 15.2.2013 9:53
Re: Kuvia foorumilaisten autoista. Variant tai ei. Kaikki kä
1,8T yläkerta on aina aika karstainen joten se ei kerro mitään sihdin tilasta. Jos sie tarkastutat pajalla sen sihdin niin varaudu aimo laskuun. Tunteja palaa ihan kivasti kun työtä siinä tosiaan on aika paljon. Moottori laitetaan ylhäältä ripustukseen, moottorin ja vaihteiston kannakkeet irti apurungosta. Etupyörien ripustuksia pitänee myös purkaa. Sitten apurunko etupäästään kokonaan irti ja takapäätä löysätään reilusti. Nyt on sitten senverran tilaa tullut että saadaan öljypohja auki ja päästään tarkastelemaa öljypumppua.Riku kirjoitti:Hmm, pikaisella tutkimuksella tsekkasin valolla öljykorkista ja inan karstaselta vaikuttaa jo sieltäkin! En niin autojen tekniikasta tiedä että millaisessa kunnossa tuo yläkerta pitäisi olla kyllä. Pitäisi nyt saada pikimmiten ammattilaisen nähtäväksi tuo :/.VAGinSchwein kirjoitti:Kannattaa tutkii ihan vaik tänää. Miul on kokemusta minkä näköseen kuntoon nokkapukit ja turbo menee kun sihti tukkeutuu ja se ei ollu kaunista katsoa. Kumpikin korjauskelvottomia. Se öljypumppu/sihti on myös aika isotöiset tsekata koska apurunko pitää pudottaa irti että öljypohjan saa auki
Suosittelen myös öljynpainemittarin asentamista niin sihdin tukkeutumista on huomattavasti helpompi seurata
Yöunet säilyy paremmin.
Laita nyt ekaks vaan sellane kahdenkympin motonetin öljynpainemittari kiinni jotta tiedät pitääkö niin mittavaan operaatioon ryhtyä pikaisesti.
Jos kaikki on ok niin kylmänä paineet on lähes tapissa eli 7 kilossa. Lämpimällä koneella tyhjäkäyntipaineet putoo lähelle kiloa ja 2000 rpm:llä pitäis kirjan mukaan löytyy minimissän 3 kiloa. Jos on vähemmän niin öljypohjaa äkkiä auki ja pumppu vaihtoon.
Paineen romahtaminen tuhoaa nokka-akselin laakeroinnin tosi nopeasti kuin myös turbon liukulaakerin. Ja heti kun noihin tulee väljää niin viimeisetkin paineet katoaa niiden kautta ja seuraa total kaputt nopeasti. Hyvällä säkällä vain sylinterikansi ja turbo hajoaa kuten minulla kävi. Huonolla säkällä menee myös runkolaakerit ja kaikki muukin jolloin koko moottori on vaihtokunnossa.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km