-07 2,5Tdi T5 DPFn vaihto?
-
-07 2,5Tdi T5 DPFn vaihto?
Terve kaikille. On tuo auto ilmoitellut tässä talven aikana muutamaankin kertaan että DPF:ssä jotain häikkää eli varoitusvalo siis palanut. Matka-ajon jälkeen kun pysähtyy esim. valoihin tulee sisällekin semmoista aika hiilisen oloista savun hajua. Olen näistä merkeistä päätellyt että DPF on tullut tiensä päähän. Kysyin JKLn autofitiltä että paljon vaihto maksaisi. Kaveri arvioi että jotain 70€. No tästä päättelin ettei varmaan ole kummoinen homma vaihtaa laitetta itsekin koska ei sijainne missään mahdottomassa paikassa. Kysynkin nyt että onko kukaan vaihtanut tuota itse..ongelmia...ym. huomion arvoisia juttuja. Kiitän jo etukäteen kaikista neuvoista.
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
- Pasi Häkli
Re: -07 2,5Tdi T5 DPFn vaihto?
Fyysisesti sen vaihto ei ole kummonenkaan homma. Mutta vaihdon jälkeen pitää moottorille kertoa että siellä on uusi pönttö.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
Juu. Näin olen ymmärtänyt. Olenkin ajatellu et hankkis nyt viimeinkin sen VAG-COMin kun siitä taitais olla hyötyä vähä joka juttuun. Eikös sillä varmaanki onnistu sen DPFn vaihdosta tiedottaminen autolle.
- Pasi Häkli
Hei
Mulla ois tällanen kysymys kun mulle ajetiin sisään ohjelma, mutta toi DPF kiinnostais vielä fiksata ja päivittää ohjelma sit uudestaan. Onko teillä kokemuksia, et mistä sais toimivan ja kohtuuhintaisen suoran putken vai oletteko tyhjennelleet sisältä kilkkeet itse pois? Reagoivatko katsastuksessa jos on suora putki eikä näytä originaalilta?
Mulla ois tällanen kysymys kun mulle ajetiin sisään ohjelma, mutta toi DPF kiinnostais vielä fiksata ja päivittää ohjelma sit uudestaan. Onko teillä kokemuksia, et mistä sais toimivan ja kohtuuhintaisen suoran putken vai oletteko tyhjennelleet sisältä kilkkeet itse pois? Reagoivatko katsastuksessa jos on suora putki eikä näytä originaalilta?
-
Itse otin vanhasta DPFstä sisukset pois kun tuli uusi ohjelma. Ei ollut vaikea homma eikä toisaalta herätä turhia kysymyksiä. 

Itsellä myös -07 2,5 128kw malli, mulla pönttö oli käytännössä räjähtänyt sisälle, vasta ostettu auto.. merkkiliike ei saanut vikaa selville, uutta turboa vaan vaihtaisivat, autossa on tuliterä turbo.. asiansa osaava fin-turbo toivalasta laittoi sitten auton kuntoon, pöntöstä sisukset pois ja fin diesel kuopiosta ohjelmoi uudestaan, kulkupuoli muuttui huimasti, jos ennen oli 28kw niin nyt löytyy se luvatut 128kw