Alkuperäinen lämmitin johon jälkiasennettu kello. Aamulla ei ollut lämmitin käynnistynyt joten luin koodit ja nollasin. Uusi kokeilu napista: yrittää käynnistyä ja liekki pöhisee hetken aikaa kunnes laite sammuttaa itsensä yrittäen samaa vielä pari kertaa. VCDS antoi seuraavan vikakoodin:
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 071 T
Component and/or Version: Standheizer 050 2504
Software Coding: 0001012
Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
VCID: 36693801415C5C9
2 Faults Found:
02245 - Connection; RF Remote Control
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 223207 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.25
Time: 20:15:31
01406 - No Flame
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 1048575 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 23.0°C
Temperature: -48.0°C
Voltage: 12.07 V
Kertokaas viisaammat mikä tuolla nyt on vikana?
Tuossa siis ei ole kauko-ohjainta koskaan ollut. ffp:n puolelta löytyi tällainen ohje:
Jos tehdaswebaston (lisälämmitin) kaveriksi on asennettu lisäsarja kellolla muttei kaukosäädintä, niin useinmiten herjaa radiokauko-ohjauksen tiedonvaihdosta, sen saa pois kun koodaa lisälämmittimen ohjainlaitteen uudelleen, muistaakseni koodaus muutetaan 1012 -> 12. Tämä siis VAS-testerillä ja pätee mun kokemuksen mukaan Passattiin, Touraniin ja Tiguaniin. testattu, ei vaikutusta...
Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Last edited by Wili on 25.11.2013 23:09, edited 1 time in total.
Passat -08 1,9PD variant
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
En noista koodeista tiedä, mutta omakohtaisella kokemuksella voin kertoa, että lähes samat oireet oli, kun vesipumppu sanoi ittensä Webastosta irti. Eli kun kammion sisällä olevan veden lämpötila nousi liian korkeaksi (ei kierrättänyt vettä), Webaston automaatiikka katkaisee polton ylikuumenemisen vuoksi. Poltti tällöin kylmänä noin 1-2min. Juuri tuo "yrittää uudestaan", viittaisi veden kiertämättömyyteen, koska antaa hetken jäähtyä kunnes raja-arvo alittuu ja sit käynnistyy uusiksi.
Uusi vesipumppu -> ja toimii taas. Tosin riippuu ihan webaston mallista, mutta itsellä on tuo ThermoTop C ja ulkoisella vesipumpulla. Joissakin malleissa on kait jo sisäisiä pumppujakin?
Joku viisaampi tulkkaa sitten nuo koodit.
Uusi vesipumppu -> ja toimii taas. Tosin riippuu ihan webaston mallista, mutta itsellä on tuo ThermoTop C ja ulkoisella vesipumpulla. Joissakin malleissa on kait jo sisäisiä pumppujakin?
Joku viisaampi tulkkaa sitten nuo koodit.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Juu tuo kaukosäätimen vikakoodi tulee aina, jos sitä ei ole koodattu pois. Mutta tämä ei siis vaikuta lämmittimen toimintaan millään tavalla. Ei liekkiä -vikakoodi sitten taas aiheutuu kun liekintunnistin ei tunnista liekkiä. Eli uusiksi menisi ainakin palopesä joka sisältää tuon liekkivahdin ja hehkun.
Mut ennenku alkaa tekemään mitään niin kannattaa vaikka vcds:än kanssa katsoa lämmittimen käynnistyessä että mitä siellä tapahtuu. Eli lämpötilat seurantaan yms. Jos lämpö nousee kuin raketti tuonne yli 90 asteen niin on vesipumppu rikki.
Mut ennenku alkaa tekemään mitään niin kannattaa vaikka vcds:än kanssa katsoa lämmittimen käynnistyessä että mitä siellä tapahtuu. Eli lämpötilat seurantaan yms. Jos lämpö nousee kuin raketti tuonne yli 90 asteen niin on vesipumppu rikki.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Outoa kun tuo 02245 ei ole aiemmin esiintynyt kun weban koodeja olen kurkkinut, liekkiä on herjannut ennenkin. No pitää tänään pistää tuon taas piuhaan kiinni ja katsoa mitä siellä tapahtuu.
Passat -08 1,9PD variant
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Lyhyt yhteenveto mitä weban käynnistyksen jälkeen tapahtuu. Group 002 kertoo lämpötiloiksi lähtövaiheessa +18C ja +20C seuraava lokero lukee STARTING ja viimeinen HEATING. Weba käy 30s ja sammuu. Proseduuri alkaa alusta ja toisella yrittämällä eka lämpötila nousee lukemaan +48C ja toinen +26C. Kun weban toiminto muuttuu STARTING -> FULL THROTTLE weba sammuttaa itsensä. Kolmas yritys pysähtyy alkuunsa. Neljäs yritys: STARTING -> PART. THROTTLE -> FULL THROTTLE ja sammuttaa itsensä noin minuutin kuluessa käynnistyksestä. Tällöin lämpötilat ovat +62C ja +35C. Vesipumppu lienee OK noiden lämpöjen perusteella?
Vikakoodit samat kuin ennenkin eli kaukosäädön yhteyshäiriö ja no flame. Pitää vissiin purkaa tuo perhanan kapistus irti ja kokeilla pesän puhdistusta ennenkuin ostaa kokonaan uuden. Jostain netissä näin räjäytyskuvan tuohon rakkineeseen pitää etsiä se uudestaan. Prkl VW-insinöörit keksineet kivan paikan itse laitteelle kun puskuri purettava pois...
Vikakoodit samat kuin ennenkin eli kaukosäädön yhteyshäiriö ja no flame. Pitää vissiin purkaa tuo perhanan kapistus irti ja kokeilla pesän puhdistusta ennenkuin ostaa kokonaan uuden. Jostain netissä näin räjäytyskuvan tuohon rakkineeseen pitää etsiä se uudestaan. Prkl VW-insinöörit keksineet kivan paikan itse laitteelle kun puskuri purettava pois...

Passat -08 1,9PD variant
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Laitahan sitte jotain kuvakerrontaa siitä räjäytyksestä! Täälä toinen yhtä paska webasto. Toimii silloin ku arvon weballe sopii.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Mulla olis töissä muutama tommonen paskaläjä
Jätetty "varaosia" jos sattuu omaan tarviimaan. Yllättävää kyllä niin se toimii vielä ihan moitteettomasti.

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
Pasi! Yks palopesä pikkujouluhin mukaan! ehjä sellainen tietty! 

Re: Passat 3C tehdaswebaston vikakoodi?
No nyt on päivä turattu ja tuntuisi toimivan. Aikaa meni viisi tuntia jossa pari kahvitaukoa mukana. Lyhyt kertomus:
Auto nosturille, pyörä pois, moottorinsuoja pois ja sisälokarin alaosa samoin. Sitten maski pois, puskurin kuoren ruuvit irti alta ja kaksi sisälokarin puolelta irti saa puskurin kuorta riittävästi ulos. Umpio irti ja sitten konehuoneeseen. PA-suodattimen jalasta kaksi ruuvia ja yksi mutteri irti saat käännettyä sen sivuun. Pissapojan säiliön yläosan ruuvit 2kpl irti ja lisäksi kaksi muovitappia jotka sitovat säiliön ylä- ja alaosan poisiinsa. Pienen keplottelun jälkeen säiliön yläosa kääntyy sen verran sivuun että alla olevan yhden weban kannattimen ruuvin saa irti.
Seuraavaksi auto ylös ja alle. Webaston pakoputki on yhdellä ruuvilla kiinni + panta laitteessa saat pakarin pois. Itse laite on enää kolmella ruuvilla kiinni: kaksi runkoaisassa ylhäällä ja yksi alhaalla. Yksi irroitettiin jo ylhäältä päin. Näiden irroittamisen jälkeen laitteen saa laskettua letkujen varaan kun ottaa sähköliittimet 3kpl etupuolelta irti. Pissapojan säiliön alaosa lähtee vetämällä eteenpäin. Irrota vesipumpun panta ja sen jälkeen ruuvaa weban kyljissä olevat peltilätkät irti. Pistä lukkopihdit weballe tuleviin putkiin ja irrota ruuvi joka pitää putkiliitintä laitteessa kiinni. Nestettä tulee ulos alle puoli litraa ja laite on kädessäsi.
Purusta hyvä opetusvideo: http://www.youtube.com/watch?v=ycR59Jfy ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Weban purkaa, puhdistaa ja kasaa vartissa. Takaisin paikoilleen laitettessa jätin sen pissapojan alle tulevan ruuvin pois: nyt tuon pitäisi saada pudotettua tarvittaessa alas ottamalla moottorinsuoja ja sisälokarin alaosa pois, muuta ei tarvitse purkaa.
Palopesässä oli karstaa jonkin verran. Raaputin enimmät pois ja pistin Bräkleeniin hetkeksi likoamaan ja loput lähti pyyhkimällä. Samoin putsasin hehkun/liekintunnistimen. Itse palokammio oli yllättäen puhdas. Lämmönvaihtimessa oli ohut nokikerros sen pyyhin Bräkleeniin kostetulla kankaalla.
Kun laitteen käynnisti ekan kerran vesipumppu lähti päälle muuta ei tapahtunut. VCDS kertoi laitteen olevan irroituksen jälkeen lukossa. Bitti toiseen asentoon ja uusi yritys. Nyt lähti päälle mahtavan savupilven saattamana ja sammui 30s jälkeen. Laite käynnisti itsensä uudelleen ja jäi päälle, lämmöt lähti nätisti nousemaan. Sammutin napista kun VCDS kertoi lämmöiksi 78/62C. Tämän tein siis heti kun itse laite oli paikoillaan ennenkuin mitään muuta oli kasattu.
Kun kaikki hilut oli takaisin paikoillaan ( + pari "ylimääräistä" ruuvia taskussa
) käynnistin laitteen uudelleen. Lähti nyt laakista käyntiin ja savutus oli lähes olematonta, 20s jälkeen ei mitään. Liekki tuntuu yhä hieman pätkivän, laite rykäisee satunnaisesti mutta pysyy käynnissä.
Yhteenveto. Kohtuullisen työläs mutta ei suinkaan mahdoton. Ilman nosturia en hommaan rupeaisi, osa alaruuveista on sen verran ahtaissa paikoissa. Nyt kun tuon on kerran tehnyt sen uusisi huomattavasti nopeammin.
Kamerassa on muutama kuva mutta homman venyessä kasvoi sen verran tatti otsaan ettei loppuvaiheista kuvia tullut. Katson jos niissä on jotain mikä valaisee vaiheita ja pistän jakoon. Kettu kuittaa ja vaikenee, lonkero sanoi TSIH -> saunaan...
Auto nosturille, pyörä pois, moottorinsuoja pois ja sisälokarin alaosa samoin. Sitten maski pois, puskurin kuoren ruuvit irti alta ja kaksi sisälokarin puolelta irti saa puskurin kuorta riittävästi ulos. Umpio irti ja sitten konehuoneeseen. PA-suodattimen jalasta kaksi ruuvia ja yksi mutteri irti saat käännettyä sen sivuun. Pissapojan säiliön yläosan ruuvit 2kpl irti ja lisäksi kaksi muovitappia jotka sitovat säiliön ylä- ja alaosan poisiinsa. Pienen keplottelun jälkeen säiliön yläosa kääntyy sen verran sivuun että alla olevan yhden weban kannattimen ruuvin saa irti.
Seuraavaksi auto ylös ja alle. Webaston pakoputki on yhdellä ruuvilla kiinni + panta laitteessa saat pakarin pois. Itse laite on enää kolmella ruuvilla kiinni: kaksi runkoaisassa ylhäällä ja yksi alhaalla. Yksi irroitettiin jo ylhäältä päin. Näiden irroittamisen jälkeen laitteen saa laskettua letkujen varaan kun ottaa sähköliittimet 3kpl etupuolelta irti. Pissapojan säiliön alaosa lähtee vetämällä eteenpäin. Irrota vesipumpun panta ja sen jälkeen ruuvaa weban kyljissä olevat peltilätkät irti. Pistä lukkopihdit weballe tuleviin putkiin ja irrota ruuvi joka pitää putkiliitintä laitteessa kiinni. Nestettä tulee ulos alle puoli litraa ja laite on kädessäsi.
Purusta hyvä opetusvideo: http://www.youtube.com/watch?v=ycR59Jfy ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Weban purkaa, puhdistaa ja kasaa vartissa. Takaisin paikoilleen laitettessa jätin sen pissapojan alle tulevan ruuvin pois: nyt tuon pitäisi saada pudotettua tarvittaessa alas ottamalla moottorinsuoja ja sisälokarin alaosa pois, muuta ei tarvitse purkaa.
Palopesässä oli karstaa jonkin verran. Raaputin enimmät pois ja pistin Bräkleeniin hetkeksi likoamaan ja loput lähti pyyhkimällä. Samoin putsasin hehkun/liekintunnistimen. Itse palokammio oli yllättäen puhdas. Lämmönvaihtimessa oli ohut nokikerros sen pyyhin Bräkleeniin kostetulla kankaalla.
Kun laitteen käynnisti ekan kerran vesipumppu lähti päälle muuta ei tapahtunut. VCDS kertoi laitteen olevan irroituksen jälkeen lukossa. Bitti toiseen asentoon ja uusi yritys. Nyt lähti päälle mahtavan savupilven saattamana ja sammui 30s jälkeen. Laite käynnisti itsensä uudelleen ja jäi päälle, lämmöt lähti nätisti nousemaan. Sammutin napista kun VCDS kertoi lämmöiksi 78/62C. Tämän tein siis heti kun itse laite oli paikoillaan ennenkuin mitään muuta oli kasattu.
Kun kaikki hilut oli takaisin paikoillaan ( + pari "ylimääräistä" ruuvia taskussa

Yhteenveto. Kohtuullisen työläs mutta ei suinkaan mahdoton. Ilman nosturia en hommaan rupeaisi, osa alaruuveista on sen verran ahtaissa paikoissa. Nyt kun tuon on kerran tehnyt sen uusisi huomattavasti nopeammin.
Kamerassa on muutama kuva mutta homman venyessä kasvoi sen verran tatti otsaan ettei loppuvaiheista kuvia tullut. Katson jos niissä on jotain mikä valaisee vaiheita ja pistän jakoon. Kettu kuittaa ja vaikenee, lonkero sanoi TSIH -> saunaan...

Passat -08 1,9PD variant