VW Golf Variant -03 lukko-ongelmat

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Rebecca

VW Golf Variant -03 lukko-ongelmat

Post by Rebecca »

Ensinäkin voisin jo sen todeta, että nyt tulee niin epäteknistä ja blondimaista tekstiä kuin olla ja voi. Pahoittelen sitä!

Olin tossa kesällä täytettyäni 18 hankkinut VW Golf Variantin vuodelta 2003. Siinä nyt on ajan mittaan tullut erinäisiä ongelmia, mitkä on sitten korjattu. Nyt viimeiset 2kk tota on vaivannut joku ongelma lukitusten kanssa enkä ole vielä raaskinut palata huoltamolle, kun sen verran tuntuu opiskelijana kipeältä noita maksaa.

Multa löytyy kaks avainta, toinen kauko-ohjain ei enää toimi, joten on ns. vara-avaimena kotona ja toisessa se on toiminut aina moitteettomasti.
Ongelmana oli aluksi se, että pelkääjän paikan ovi oli pysyvästi lukossa. Se ei auennut sitten millään. Vika tuli tuossa lokakuun alussa muistaakseni. Kokeilin molemmilla avaimilla lukkoa ja toimivalla kaukkarilla avata, sitten koitin lukita/avata sisältä mutta ei mitään. Enkä saanut sitä lukkoa avattua sormillakaan vetämällä, koska se nappi oli niin syvällä.

Oon kuitenkin edelleen maksamassa viimeisintä reilu 700€ laskua ton auton korjaamisesta pois, eikä mua nyt jaksanut kiinnostaa se että pelkääjän paikalle joutuu kömpimään joko takapenkiltä tai kuljettajan puolelta, joten annoin olla. Mystisesti ovi alkoi toimimaan ehkä n. 3vk sitten. Eli meni lukkoon aivan normaalisti ja aukesi myös välittömästi. En sitten jaksanut viedä sitä minnekään tsekattavaksi, kun ongelma katosi itsestään. Ehkei olisi sittenkään kannattanut antaa olla, sillä se kostautui eilen :)

Olin treeneissä ja jouduin palaamaan autolle. Luonnollisesti tavalliseen tapaan painoin kauko-ohjaimella sieltä 20m päästä ovia auki. Ei tapahtunut mitään. Kävelin samalla lähemmäs ja lähemmäs, mutta ei. Mitään ei tapahtunut. Kokeilin painaa sitä lukkoon. Pääs ääni ja auto välkäytti sitten valoja. Kaukkari ei siis kokonaan ole vielä sökönä kun antaa kuitenkin laittaa lukkoon. Kokeilin avata lukkoa avaimella. Auto päästi sen äänen minkä päästää aina lukkojen auetessa, mutta mikään ovi ei auennut. Kaikissa pysyi napiskat alhaalla eikä takaboksikaan auennut. Käänsin uudelleen ja se päästin sen äänen minkä se päästää lukittautuessaan ja sit valot välkähti ja punainen valo jäi sisälle vilkkumaan. Mitään valoja ei heilauta kun käännän lukkoa auki, vaikka tekee näin yleensä. Se ei nyt lienee mikään ihmekään, kun mikään ovista ei aukea: kaikissa pysyi napiska alhaalla.

Joku 5min mä ehkä jaksoin tapella ja hain apua, koska mulla alkoi menemään hermo ja paniikki iskemään päälle. Toveri tuli sitten auttamaan, se renkslas sitä lukko auki-kiinni jotain 10-15min ja yhtäkkiä ovet aukesivat. Otin tarvittavat kamat autosta ja jatkoin treenejä, jätin auton lukitsematta, koska pelotti lievästi etten pääse kotiin.

Ikävä kyllä kotiin päästessä auto oli pakko lukita, sillä joudun jättämään sen kadulle. No nyt sitten olisi pitänyt lähteä ajamaan mutta sama stoori. Tällä kertaa jaksoin liki 20min renkslata lukkoa, mutta ihan tuloksetta. Menot jouduin perumaan. Mua nyt pelottaa mielettömästi se, että toi joudutaan hinaamaan korjaamolle sillä en mä pääse millään sisälle.

Onko tässä mitään tehtävissä ja missä voisi olla vika? Ja mitä operaatio(t) tulisi(vat) mahd. maksamaan. Mä en oikein tunne edes ketään kuka tietäisi autoista, niin olis sitten pakko viedä ihan korjaamolle.
Tomppa-
VCF Member

Re: VW Golf Variant -03 lukko-ongelmat

Post by Tomppa- »

Missäpäin vaikutat? Vikakoodit voi varmasti joku lukea ihan ilmatteeksikin jos vaan pääsee autoon sisään ja sitten ollaan viisaampia.
Itekkin oon leikkiny passatin kanssa noitten lukkojen kanssa ja yleensä itse lukkolaite on kaput jos se vetää sen turvalukitukseen ettei aukee sisältä tai ulkoa tai voi olla ovesta piuhatkin poikki.
Rebecca

Post by Rebecca »

Asustelen Helsingissä.
En ihan hahmota sitä mitä tuo suoranaisesti tarkoittaa :mrgreen: Tai että kun lukkolaite saattaa olla rikki, niin pitääkö jokaista ovea ja luukkua säätää? Ainakin lukkolaite pitäis näemmä vaihtaa, mutta sisältyykö operaatioon mitä kaikkea muuta? Tai jos ovesta on piuhat poikki niin pitääkö vain se kuljettajan ovi purkaa vai pitääkö kaikille tehdä jotain? Vai onko vika jossain "syvemmällä", että pitää sitten kutitellä tota autoa muualtakin.

Olen kyllä Googlaillut ohjeita ja ihmisten kokemuksia, mutta monet on niin diy-linjalla etten ymmärrä ohjeista mitään (ei sillä että uskaltaisin kokeilla kun en tiedä mistään mitään eikä ole välineitä) eikä ole esillä mitään hinta-arvioita mitä toi huoltamolla maksais.

Se on tosin kyllä varmaa, että jos mä vielä ton jollain ihmeellä saan auki niin en lukkoon enää laita. Tää alkaa olemaan ihan naurettavaa, että en pääse omaan autooni sisälle edes takaboksista.
Tomppa-
VCF Member

Post by Tomppa- »

Itekki asustan hesas nii vaik mä voin lukasta ne koodit ja laittaa tänne nii kaikki voi ottaa kantaa asiaan.
Rebecca

Post by Rebecca »

Kiitos! Heittelin yvllä uteluja osoitetiedoistasi, et jos mä jotenkin vielä tonne auton sisään pääsen niin voin ajella sinne sitten.
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Lukko-ongelmat tuntuis olevan tän syksyn ja talven teema. Olisko näistä apuja kaukosäätimen kanssa?

Kliks

Kliks

Tässä samoja ongelmia mutta takaovessa. Eli jos ovi menee takalukkoon niin ei jää hirveesti vaihtoehtoja muutaku irrottaa (lue: repiä) ovipahvi pois oven ollessa kiinni. Aikamoinen projekti mutta toteutettavissa. :|
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Rebecca

Post by Rebecca »

Kiitoksia Pia linkeistä! En tosiaan vieläkään ole saanut ovia auki enkä uskalla lähteä repimään ovipahvia irti, sillä mulla ei ole oikeastaan yhtään mitään työkaluja tohon.

Soittelin vakuutukseen ja hinauslasku menee sitten niille, onneksi. Pakko kai toi on viedä korjaamolle.
Post Reply