Moi
Olen uusi käyttäjä foorumilla ja haun kautta en löytänyt apua
Eli vw T4 VR6 kone AMV 2.8 laatikko EQJ. Auto ei vaihda D asennossa vasta kun kierrokset on noin 4-5 tuhatta , omasta mielestäni tuntuu siltä ettei vaihde 4 mene päälle. Pienemmälle vaihteelle vaihtaa normaalisti ja kun ajaa 100km/h kierrokset noin 3200.Käsin kun vaihtaa ainakin 1-2-3 toimii
Vikakoodit 01236 (Shift lock solenoid-n110)
-moduloitu lukitusventtiili automaattivaihteisto
- Oikosulku maadoitukseen tai avoin virtapiiri
- jatkuva
Noniin taas laatikko temppuilee, aivankuin löisi parkkivaihteen päälle itsekseen .
tällä kertaa vikakoodina 01236 (autocom)
- Moduloitu lukitusventtiili automaattivaihteisto
- oikosulku maadoitukseen tai avoin virtapiiri
- jatkuva
Viittaa shift selector locking solenoidiin( N110) jonka pitäisi olla vaihdekepin juuressa MUTTA siellä ei ole kuin liitin?
Outoa toimii siis ilmankin ?
Osaako joku kertoa hyvää pajaa missä olisi tietoa kun ei vielä uskalla irrottaa koko laatikkoa jos vika onkin muualla.
En ole aivan varma mutta mersun laatikossa samanlainen vika kävin monesti testerissä. Ensin ilmoitti piirilevyn olevan viallinen vaihdoin piirilevyn ei auttanut mutta tutkiessani asiaa huomasin että laatikossa oli läpivienti onkelma laatikkoöljy oli noussut vaihteiston ohjausyksikköön asti putsasin kaikki jarru asetoonilla oljy antoi vääriä vikakoodeja pistokkeesta asti. Asiahan ei vielä ole loppuunasti käsitelty laatikko sisältää ainakin 6 solenoidia joissa alapäässä oorenkaat jotka kovettuvat ja tulee ohivirtausta josta usein johtuu moni onkelma suurin onkelma on yleensä kyb venttiili joka on tietääkseni nopeustunnistin joka on viallinen. Tämä on villi arvaus vaikka kaikki automaattivaihteistot toimii samalla tavalla en tiedä onko autossasi sama systeemi kuin mersussa