Passat 3BG lisävalot

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Adanneon
Posts: 33
Joined: 6.2.2011 18:58

Passat 3BG lisävalot

Post by Adanneon »

Lisävalo aiheesta on 1000 ja 1 aihetta mutta silti on pari kysymystä jäänyt vaivaamaan. Ostin lisävaloiksi Hellan 3003 compactit.
Saako kyseisessä passatissa varastaa releelle herätteen suoraan ajovaloille menevästä piuhasta?
Mistä olisi saatavilla järkevänhintainen laadukas asennussarja?
Biltemassa olisi kyllä tommonen mutta onkohan ton piuhat tarpeeksi paksut ja riittääköhän niissä pituus?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... rja-42686/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minne ootte laittanu ton katkaisijan, onko sisällä mitää hyvää paikkaa sille, jossain missä se ei näy?
VW Passat Variant 3C 1.9tdi -06
User avatar
Apa
Posts: 69
Joined: 14.12.2011 18:16
Location: Raahe

Re: Passat 3bg lisävalot

Post by Apa »

Itse olen ottanut herätteen releille pitkien valojen liittimestä, eli siis liittimestä mikä laitetaan H7 polttimoon kiinni. Ei tarvinnut sen kummempia ryöstöliitoksia tehdä.

Omasta mielestä kannattaisi rakentaa johtasarjat itse. Johdot, liittimet, sulakepesät+sulakkeet jne.. Ja varman päälle kannattaisi laittaa 4mm2 johtoa. Vähintään kuitenkin 2,5mm2, tuokin riittää jos ei laita 100w hehkuja. Kalliimmaksi tulee tietenki koota johtosarja itse, mutta valintakysymyksiä.

Katkaisijan saisi suhteellisen helposti vedettyä hsnsikaslokeroon.
Passat 2003 1.9 TDI
sahti
Posts: 300
Joined: 14.11.2012 10:36

Re: Passat 3BG lisävalot

Post by sahti »

Ite ryöstin suoraan pitkiltä herätteen enkä jaksanut viritellä katkaisijaa. Tein itse johdot ja laitoin sulakkeet väliin. Kesäksi voi ottaa sulakkeet pois ja laittaa kivisuojat lisäpitkiin, ei noita sen kummemmin purkamaan jaksa ruveta.

Lisävalosarja on Hella Comet FF 200, 2,5mm johto riitti noille ja sitä oli jemmassa niin en jaksanut ostaa 4mm piuhaa. Toki kannattaa noihin panostaa ja laittaa 4mm suoraan jos joskus haluaa laittaa vaikka 100w polttimot keulalle kun ei enää 35-55w riitä :)
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
kotka
Posts: 1246
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Re: Passat 3BG lisävalot

Post by kotka »

Olen tainnut joskus saada asiasta palautetta, mutta itse olen aina ottanut herätteen pitkien virtajohdosta tinaamalla.
Johtosarjan olen aina tehnyt itse. Hellalla on näppärä rele, jossa on paikka sulakkeelle valmiina.
Muistat vain panostaa johtoihin ja liittimiin, 4mm2 kaapeli virransyötössä ei ole liioiteltua koska jännitteenalenema heikentää valotehoa. Maa- ja virtaliitokset puhtaisiin pintoihin. Johdot määrämittaisia ja tukevasti kiinni vaikka alkuperäisiin johtosarjoihin nippusiteillä.
Valot laitoin suoraan maskiin kiinni tekemieni aluslevyjen avulla. Mallia vakoilin mersun vastaavista. Itselläni oli tosin Hella 1000FF:t, joten vähän eri kiinnityssysteemi kuin noissa Compacteissa
Nuo 3003 compactit ovat ihan ok valot, hinta-laatusuhde.. no jaa.
Sisälle mahtuu myös xenonsetti jos haluat joskus sellaiset laittaa.


Image
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Adanneon
Posts: 33
Joined: 6.2.2011 18:58

Re: Passat 3BG lisävalot

Post by Adanneon »

Kiitoksia vastauksista, pitää käyä askartelee kunhan saan kaverilta noi valot. Alko vähä kiinnostaa toi maskiin asennus, millaset kiinnikkeet oot tehny? Kattelin et noissa 1000ff ja 3003 on samallainen kiinnitys systeemi, eli alhaalla toi yks pultti?
Pitää kyl unohtaa noi valmiit paketit ja käyä ostaas eriksee kaikki hilut.
VW Passat Variant 3C 1.9tdi -06
kotka
Posts: 1246
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Re: Passat 3BG lisävalot

Post by kotka »

Adanneon wrote:Kiitoksia vastauksista, pitää käyä askartelee kunhan saan kaverilta noi valot. Alko vähä kiinnostaa toi maskiin asennus, millaset kiinnikkeet oot tehny? Kattelin et noissa 1000ff ja 3003 on samallainen kiinnitys systeemi, eli alhaalla toi yks pultti?
Pitää kyl unohtaa noi valmiit paketit ja käyä ostaas eriksee kaikki hilut.
Tein kanttikoneella muotoontaitetut raudat jotka tulivat sekä maskin etu- että takapuolelle. Väliin aluputkea ettei maski painu kasaan. Pikkuisen kopiointia mersun vastaavista raudoista.
Yksi pultti noissa menee läpi maskin, mutta itse ainakin jouduin tekemään sen pultin kokonaan uusiksi. Jäiköhän tuossa muuten mitään vakioksi, en muista :roll:
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Passat 3BG lisävalot

Post by ibel »

Apa wrote:Katkaisijan saisi suhteellisen helposti vedettyä hsnsikaslokeroon.
Mitä sillä katkasijalla hanskalokerossa tekee?? :D Ratinalusmuovin pikkulokeron yläosassa se on näppärästi käden ulottuvilla, jos tarvii esim. sumussa puottaa lisärit pois. Ite en ainekaa oo löytäny moitittavaa noissa valmiissa asunnus-sarjoissa. Ajaa asian ja releen kytkentä on idioottisuojattu.. :mrgreen:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
User avatar
Apa
Posts: 69
Joined: 14.12.2011 18:16
Location: Raahe

Re: Passat 3BG lisävalot

Post by Apa »

Tästä tuli hansikaslokero mieleen:
Adanneon wrote: Minne ootte laittanu ton katkaisijan, onko sisällä mitää hyvää paikkaa sille, jossain missä se ei näy?
No hansikaslokerosta se ei ainakaan näy. :lol:
Kerran mulla on ollut katkaisija lisävaloille ja se oli hansikaslokerossa piilossa. Aika harvoin omissa ajoissa lisävalot pitäis puottaa pelistä pois. Useasti sumu tai lumisade ollut niin rajua, että on ollu helpointa ajaa pelkästään lyhyillä. Mutta toki jos paljon ajaa niin samalla vaivalla laittaa sen katkaisijan lisävaloille haluamaansa piilopaikkaan. :D
Passat 2003 1.9 TDI
Post Reply