Sana vapaa

Kaikki yleinen jutustelu
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Sana vapaa

Post by Pasi Häkli »

Yleisenä kehotuksena taas vanha aihe: Pistäkää ne keulat umpeen diesel-autoistanne :roll: Tällä viikolla taas kaksi tapausta 3C Passatteja 1.9TDI-moottorisia(BXE molemmat) joista nelos-sylinterin kiertokanki solmussa. Ja tänäänkin muutama tapaus joissa ahtoputket UMPEEN asti jäätyneitä.. Maskipeitot auttaa edes vähän.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Vs: Sana vapaa

Post by Samii- »

Pasi Häkli wrote:Yleisenä kehotuksena taas vanha aihe: Pistäkää ne keulat umpeen diesel-autoistanne :roll: Tällä viikolla taas kaksi tapausta 3C Passatteja 1.9TDI-moottorisia(BXE molemmat) joista nelos-sylinterin kiertokanki solmussa. Ja tänäänkin muutama tapaus joissa ahtoputket UMPEEN asti jäätyneitä.. Maskipeitot auttaa edes vähän.
Auttaako webasto yhtää jos se on koko ajan päällä? Täällä etelässä on nyt lauhtunu mutta pitäs ostaa se muovi suoja eteen.. Ajan joka päivä kaksi 30miin pätkää ja yhden 5min muksua hakee.. Ollu tossa kovemmilla pakkasilla viileää sisällä ja koneen lämmöt kuitenki 90.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Sana vapaa

Post by Pasi Häkli »

Enpä usko webaston paljon auttavan asiaa.

Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.

Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti. Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa välttääkseni isommat vesimäärät. Keula on myös ummessa. Enkä säilytä autoa lämpimässä tallissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Vs: Sana vapaa

Post by Samii- »

Pasi Häkli wrote:Enpä usko webaston paljon auttavan asiaa.

Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.

Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti.
Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä? :) Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Sana vapaa

Post by Pasi Häkli »

No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut. Tapaukset menee yleensä niin, että ennen töihin lähtöä pistetään hyvissä ajoin auto käymään, niin se on sitten lämmin kun lähdetään. No, öljynpaineet ei nouse ja mittaristo ei siitä ilmoita kun kierrokset on alle 2000rpm. Eli auto käydä louskuttaa ilman voitelua koko sen ajan.

Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään :)
Last edited by Pasi Häkli on 28.1.2014 20:37, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Sana vapaa

Post by Tero Paalanen »

Pasi Häkli wrote:ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti.
Tällä toiminnalla vältettääs monta muutakin käytöstä johtuvaa "vikaa".
Noilla kun pitääs ajaa muutenkin kuin pelkällä vääntöpiikillä vaikka iltapäivälehdet näin opastaakin.
Riittävän usein lappu lattiaan ja ei nosteta ku vasta 4tonnin jäläkee.

Ja ihan OT:na mainittakoon, et mua o kauan jo huvittanu nuo iltapäivälehtien jutut joissa opetetaan ajamaan taloudellisesti.
Niissähän pitääs olla otsikkona; "Näin kulutat autosi kaksoismassavauhtipyörän loppuun mahdollisimman nopeasti sekä samalla jumitat vnt-siivikon".
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Sana vapaa

Post by Pasi Häkli »

^ Juurikin niin. Kaikki voiteluongelmatkin yleensä selittyy sillä että moottorit käy jatkuvasti liian alhaisilla kierroksilla. Esimerkiksi automaatit jurruttaa koko ajan niin pienillä kierroksilla kuin mahdollista. Kaikkia automaattikuskeja vois kehottaa ajelemaan sillä S-asennolla D:n sijasta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Sana vapaa

Post by Tero Paalanen »

Samii- wrote:Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä? :) Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Pasi Häkli wrote:No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään :)
Ei se kone kärsi niillä samoilla öljyillä ajamisesta, jos autolla ajetaan riittävästi ja riittävän pitkään.
Mun ajomäärillä se öljyn sekaan kertyvä kondenssivesi kerkeää kyllä haihtua pois, ennenkuin se voisi aiheuttaa mitään ongelmia.
Eriasia sitten jos autolla ajetaan lyhyttä pätkää niin ettei kone kerkeä ikinä lämmetä kunnolla.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
--hartsa--
Posts: 68
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

Re: Sana vapaa

Post by --hartsa-- »

Tero Paalanen wrote:
Samii- wrote:Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä? :) Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Pasi Häkli wrote:No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään :)
Ei se kone kärsi niillä samoilla öljyillä ajamisesta, jos autolla ajetaan riittävästi ja riittävän pitkään.
Mun ajomäärillä se öljyn sekaan kertyvä kondenssivesi kerkeää kyllä haihtua pois, ennenkuin se voisi aiheuttaa mitään ongelmia.
Eriasia sitten jos autolla ajetaan lyhyttä pätkää niin ettei kone kerkeä ikinä lämmetä kunnolla.
mun ajolla ei. mukava karauttaa prismalle ja takasin kun tulee eestaas 10km. kerkeää just normaalilämpöön kone ja sitten sammutus. tuntuu vielä että tuo esp öljy katoaa silmissä sieltä koneesta :D vaihtuu kyllä normaaliin vaihtoväliin kun vielä muutaman tuhat km ajelee.
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: Sana vapaa

Post by Jake- »

Itellä on aina talvella pahvi keulalla, ihan vaa sen takia että moottori lämpee nopeemmin.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: Sana vapaa

Post by Kilu »

--hartsa-- wrote: mun ajolla ei. mukava karauttaa prismalle ja takasin kun tulee eestaas 10km. kerkeää just normaalilämpöön kone ja sitten sammutus. tuntuu vielä että tuo esp öljy katoaa silmissä sieltä koneesta :D vaihtuu kyllä normaaliin vaihtoväliin kun vielä muutaman tuhat km ajelee.
Niiden öljyjenkin pitäisi lämmetä kunnolla, että ylimääräiset aineet pois haihtuu. Jo 70 asteinen kone näyttää normaalilämpöä ja niissä lukemissa ei kyllä vedet vielä pahemmin katoa. Itsellä on tuon E85:sen kanssa sama juttu, kun ohipuhalluksesta öljyihin menevä etanoli pitää saada pois poltettua. Tosin se alkaa haihtumaan jo 60:ssä asteessa.
JL
Posts: 552
Joined: 3.5.2011 0:10
Location: Pori

Re: Sana vapaa

Post by JL »

Pasi Häkli wrote: Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa
Taisit passatilla käyttää samaa konstia. :lol: nimim. Savut silmille saanut.:D
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Sana vapaa

Post by Pasi Häkli »

Suattaapi olla :lol: Vanhaa Kummeli fraasia lainatakseni: Auto tykkää, että sillä ajetaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Sana vapaa

Post by Pia »

Tai niinku Tero sanoo: mitä on autoks ruvennu ja talla pohjaan. :lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Re: Sana vapaa

Post by Sami Mäkinen »

Pasi Häkli wrote:Suattaapi olla :lol: Vanhaa Kummeli fraasia lainatakseni: Auto tykkää, että sillä ajetaan.
niin että näin :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Sana vapaa

Post by Pia »

:lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Re: Sana vapaa

Post by Sami Mäkinen »

eipä oo viel autoista motit leikannu kiinni mutta tuntuu että itellä nykyää leikkaa liiankin helposti kiinni, tai oikeestaan hirttää ja sitä selvitellää sitte tovi :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

Nyt on kyllä pakko vetää vähän sanoja takasii.. :shock: Lämpötila -15 --> Auto ~3-4h roikassa (säteilylämppäri öljypohjassa) ja lähtee ekalla startilla käyntii (3 hehkutusta). Kylmilteen tai alle 2h roikassa, saa sahata ~5min ja useemmalla (<10) starttauksella ennenkun jää käyntiin. Eli on siitä lämppäristä jotakin hyötyä ku lämmittää harakoita.. :roll:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Re: Sana vapaa

Post by Sami Mäkinen »

^ Kohta pumppukaupoille :rasp
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: Sana vapaa

Post by Jake- »

Onneks bensa ni ei oo käynnistys ongelmii. Joskus ku menee rillutelles koko vkl, eikä oo jaksannu laittaa autoo johtoo ni lähtee sunnuntainaki laakista :p paitsi lämpimäl koneel joa seisoo jonku 15min-2h ni sit ei meinaa lähtee?? :/ :D
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
osoners
Posts: 1447
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Sana vapaa

Post by osoners »

Katellin äsken netistä kuvauksia jäällä ajosta jossain päin suomea. Mites nämä meidän etelän jää? Kestääkö? :D Meinaan vaan että meillä olis tossa takapihalla kiva järvi johon pääsis autolla kivasti pyörimään...
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Rikardo
Posts: 189
Joined: 4.11.2011 19:21
Location: Karkkila

Re: Sana vapaa

Post by Rikardo »

Käypä kokeilemassa kestääkö. :wink: Luetaan sitten lehdestä että kestikö :P

Sen verran pieni järvi, että vois kestääkin. Toisaalta kovia pakkasia ei minusta ole vielä kauan ollut.
Ite en uskaltais ajaa jäällä ellei edellä mene yksi tai useampi auto :D
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: Sana vapaa

Post by Kilu »

Pitää varmaankin kokeilla, sopiiko Audi V8:sin peräTorseni passattiin :roll: No, nämä on näitä juttuja, joista ei ole tietoja löytynyt.
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Sana vapaa

Post by Samii- »

Löysin parkkipaikan missä ei ole aurattu ja lumi pöllyy ikkunoihin kun vetää quattro luisuu. :) Vaimokin innostu kanssa vetää luisuu.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

Mä käin tänää vähä luisuttelees jäällä, hyvin kestää. :buttrock
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Rikardo
Posts: 189
Joined: 4.11.2011 19:21
Location: Karkkila

Re: Sana vapaa

Post by Rikardo »

Kylläpä taas aamulla töihin tullessa säikäytti että olis jotain mystistä ja kallista remonttia tiedossa.

Auto alkoi täristää 80:n nopeudessa ja oli ihan karmea sitten satasessa. Pysähdyin kerran tarkistamaan renkaatkin ja näytti olevan ok. Jatkoin matkaa sitten Veikkolan Nestelle, että tarkistanpa silti ilmanpaineet.

No siellä oli ilmapaikalla joku toinen auto niin ajoin parkkiin ja kattelin renkaita uudesta. Siinä vasta tuli huomattua, että siellähän on vanteet melkeen täynnä lunta :mrgreen:
Eilen tuli "vähän" kahlattua autolla lumessa, niin se on sitten varmaan yön aikana vähän jähmettynyt.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: Sana vapaa

Post by Kilu »

Harrastetaan variantteja toisaallakin :)
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

Suomessa tuostakii pyyettäis 10k€ :D
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Lerpsu
Posts: 85
Joined: 20.4.2013 18:47

Re: Sana vapaa

Post by Lerpsu »

Pari kysymystä pyöriny mielessä aamusin kun töihin mennyt..

Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.

Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika? :|
VW Passat 3BG 2003 2.0L
petaso
Posts: 272
Joined: 3.6.2012 12:08

Re: Sana vapaa

Post by petaso »

^Ota valokatkaisijan takaa se TFL/3 pinni pois niin ei syty ajovalot automaagisesti. Itse en saanu sitä liitintä irti millään vippaskonstilla niin poikkasin sen tarpeeksi pitkältä että vois tarpeen vaatiessa yhdistään sen.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
--hartsa--
Posts: 68
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

Re: Sana vapaa

Post by --hartsa-- »

Lerpsu wrote:Pari kysymystä pyöriny mielessä aamusin kun töihin mennyt..

Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.

Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika? :|
oisko tuo lämmityshomma ihan siitä kiinni että on econ tai auto päällä. kone lämpee ni puhallin rupeaa tohottamaan että lämpeäis äkkiä. tippuu kyllä taas sitte ku alkaa sisätilat olla oikeassa lämmössä
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

--hartsa-- wrote: oisko tuo lämmityshomma ihan siitä kiinni että on econ tai auto päällä. kone lämpee ni puhallin rupeaa tohottamaan että lämpeäis äkkiä. tippuu kyllä taas sitte ku alkaa sisätilat olla oikeassa lämmössä
Tuolleen se tekee mullakin, mut jos ite sörkkään puhallusta pienemmälle ni se jää siihen. Ainekii ECON asennossa, AUTOsta en muista antoko se asian olla.
Tosiasiassa jos haluaa sisätilan lämpenevän nopeemmin, kannattaa pitää puhallinta pienemmällä, esim. kakkos nopeudella, jolloin ilma ehtii lämmetä.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
User avatar
Hannnu
Posts: 171
Joined: 11.11.2012 2:00

Re: Sana vapaa

Post by Hannnu »

ibel wrote:Nyt on kyllä pakko vetää vähän sanoja takasii.. :shock: Lämpötila -15 --> Auto ~3-4h roikassa (säteilylämppäri öljypohjassa) ja lähtee ekalla startilla käyntii (3 hehkutusta). Kylmilteen tai alle 2h roikassa, saa sahata ~5min ja useemmalla (<10) starttauksella ennenkun jää käyntiin. Eli on siitä lämppäristä jotakin hyötyä ku lämmittää harakoita.. :roll:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätävä :D Toki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
A6 Allroad TDI quattro 6spd.
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

Hannnu wrote:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätävä :D Toki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
Kalke on kyllä jäätävän kuulosta.. :D Hehkuja ei oo kyl mitattu, mut niistähän tietääkseni pitäis jäähä vikakoodi jos sökönä..??
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
AnttiR
Posts: 83
Joined: 19.2.2012 16:22
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by AnttiR »

Olisko Jollain 3bg: alkuperäisten xenon ballastien varaosa numeroita olisi vähän helpompi metsästellä uutta. Hellan sivuilta löysin jotain mutta mielestäni tarjoaa erillistä sytytintä eikä ollut samannäköinen kuvassa kuin omat jotka autossa kiinni. EI viitsisi alkaa purkamaan keulaa sen takia, että saisi varaosanumerot ulos. :D Tosin kahdestihan nuo umpiot ovat olleet irti tämän vuodenpuolella, enkä ole saanut varaosanumeroita katsottua. :oops:
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
--hartsa--
Posts: 68
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

Re: Sana vapaa

Post by --hartsa-- »

AnttiR wrote:Olisko Jollain 3bg: alkuperäisten xenon ballastien varaosa numeroita olisi vähän helpompi metsästellä uutta. Hellan sivuilta löysin jotain mutta mielestäni tarjoaa erillistä sytytintä eikä ollut samannäköinen kuvassa kuin omat jotka autossa kiinni. EI viitsisi alkaa purkamaan keulaa sen takia, että saisi varaosanumerot ulos. :D Tosin kahdestihan nuo umpiot ovat olleet irti tämän vuodenpuolella, enkä ole saanut varaosanumeroita katsottua. :oops:
3B7941641? huokeaan 295e hintaan
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
User avatar
Hannnu
Posts: 171
Joined: 11.11.2012 2:00

Re: Sana vapaa

Post by Hannnu »

ibel wrote:
Hannnu wrote:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätävä :D Toki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
Kalke on kyllä jäätävän kuulosta.. :D Hehkuja ei oo kyl mitattu, mut niistähän tietääkseni pitäis jäähä vikakoodi jos sökönä..??
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo :D
A6 Allroad TDI quattro 6spd.
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
Rikardo
Posts: 189
Joined: 4.11.2011 19:21
Location: Karkkila

Re: Sana vapaa

Post by Rikardo »

Jaa-a, oliskohan se vilkkurele menossa itsellä rikki? Tänään huomasin että muutaman kerran vilkuttamisen jälkeen rele naksutteli täysin omaan tahtiin. Vilkut ei kuitenkaan vilkkunut... kait. Ainakaan muut autoilijat ei sitä mitenkään indikoineet :roll:
EDIT: Plääh. Haku kertoo että vois olla viiksikin, mutta CRC ja paineilma vois auttaa.
Last edited by Rikardo on 7.2.2014 14:38, edited 1 time in total.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Killer
Posts: 787
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Re: Sana vapaa

Post by Killer »

V...u että väsyttää. Tuli käytyä Jyväskylässä messuilla joten 2 yön nukkumis saldo n.9h ja ajoa 1200km joista asiakkaat nukkui paluumatkalla 250km.... :shocked :shocked
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

Hannnu wrote:
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo :D
No perkules, ilmankos eilen -5,5 pakkasta ja toisella käyntii vaikka oli tunnin lämppärissä.. :shock: Pitänee mittailla ne, nyt joku kun kertois miten se niitten mittaus menikää. :D
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Sana vapaa

Post by Tomppa- »

Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.

Voisin epäillä että se puhallusnopeus säätö on se minkä yli ei saa puhallinmoottori käydä ellei laita pelkästään tuulilasille puhallusta. :|
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

Tomppa- wrote:Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.
Nii, huonoha kylmästä vedestä on lämpöä repiä sisälle. :D Ja noinhan sen pitää toimia, kun on automaattinen ilmastointilaite-> pyrkii pitämään asetetun lämpötilan, joka todellisuudessa on paria astetta korkeampi climan diagnostiikasta katottuna. :)
Siel ilmakanavassahan on sähkövastus, jonka pitäis lämmittää ilmaa veden ollessa vielä kylmää. Kämmenellä en oo huomannu näin tapahtuvan. Jos on särki, jättää vikakoodin.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
--hartsa--
Posts: 68
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

Re: Sana vapaa

Post by --hartsa-- »

ibel wrote:
Tomppa- wrote:Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.
Nii, huonoha kylmästä vedestä on lämpöä repiä sisälle. :D Ja noinhan sen pitää toimia, kun on automaattinen ilmastointilaite-> pyrkii pitämään asetetun lämpötilan, joka todellisuudessa on paria astetta korkeampi climan diagnostiikasta katottuna. :)
Siel ilmakanavassahan on sähkövastus, jonka pitäis lämmittää ilmaa veden ollessa vielä kylmää. Kämmenellä en oo huomannu näin tapahtuvan. Jos on särki, jättää vikakoodin.
Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
volkkariku
Posts: 106
Joined: 14.1.2014 1:58

Re: Sana vapaa

Post by volkkariku »

Päivän remontti passattiin; Ulommat raidetangon päät, lohkolämppärin o-rengas, öljyt + suodatin, ahtoputki kunnolla kiinni ja vikakoodien luku.. näytti vikaa ilmastoinnissa sekä 3 eri oven lukituksen signaalia.

Tietää lisää remonttia..
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
AnttiR
Posts: 83
Joined: 19.2.2012 16:22
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by AnttiR »

Kiitos vaan varaosanumerosta --hartsa-- :lle
Olipa tosiaan miehekkään hintaiset nuo alkuperäiset ballastit, Vaikka pyöräytin vielä Hellan numerolle niin eipä hinta juuri halventunu. Taitaa mennä jotain kiinalaista adapterijohdoilla tilalle.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

--hartsa-- wrote: Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?
Ei nyt aivan se mitä kysyit, mut onko lähelläkää mitä tarkotit?? :D

Image
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
--hartsa--
Posts: 68
Joined: 24.7.2011 23:17
Location: Jyväskylä

Re: Sana vapaa

Post by --hartsa-- »

ibel wrote:
--hartsa-- wrote: Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?
Ei nyt aivan se mitä kysyit, mut onko lähelläkää mitä tarkotit?? :D

Image
joo tota kattelinkin jo mutta sitä mietin että miten se toimii. ohjaako sitä joko manuaali ilmastoinnin tai automaatti ilmastoinnin järjestelmä vai mikä sen kytkee päälle ja koska :)
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
osoners
Posts: 1447
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Sana vapaa

Post by osoners »

http://store.rotiform.com/product/rotiform-mk2-duckbill" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.rotiform.com/product/rotif ... -flare-kit" onclick="window.open(this.href);return false;

Kakkiskuume senkun kasvaa! :shock:
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Re: Sana vapaa

Post by Basu »

Jaahas, Vito tuli sit Golfin keulaan tovi sitten... Lokari, puskuri, umpio, konepelti, kusijussin säiliö meni ainakin nopeasti vilkaisulla rikki. Sattuuhan noita, pääsee Golffi ens viikolla hoitoon.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: Sana vapaa

Post by ibel »

ibel wrote:
Hannnu wrote:
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo :D
No perkules, ilmankos eilen -5,5 pakkasta ja toisella käyntii vaikka oli tunnin lämppärissä.. :shock: Pitänee mittailla ne.
2/6 hehkuista pimeenä, vaikuttaa ehkä vähän kylmäkäynnisyvyyteen. Onneks ovat helpoimmissa paikoissa, vänkärinpuolelta ensimmäine ja kuskinpuolelta keskimmäine. :D Pitäskö ihan viiä laakkoselle vaihettavaks, jotta ei menis omaan piikkiin kannen kierteiden korkkaus. :lol:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Locked