Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Terve terve!
Pitää nyt esitellä oma kottero täällä. Passat 3BG -02 ja AVB koneella. Piristetty ohjelmallisesti ja EGR samalla otettu käytöstä.
- 308 tkm (omia 51 tkm)
- Originelli alusta (ja sellaisena pysyy, korottaakin vois melkeen, tulee sen verran huonoilla teillä ajettua)
- 300 Nm vakio osilla (sanoi ohjelmoija, Eräs A Kajaanista)
Viimeisimmät työt:
- Jakopään huolto ja ohjaustehostimen pumpun uusiminen
- Päiväajovalot sumuvalopaikoille, tilattu saksasta Hansen Styling parts, LED DRL, himmennys toiminnolla.
- Cobra xenonit lähivaloilla 5000k
Suunnitellut projektit
- OEM Bi-Xenonit korkeussäätöineen, ja halogeeni lisävalot hyllylle (odottelee lämpimiä ilmoja kun ei ole hallipaikkaa eikä mitään muutakaan)
- Takalasin tummennukset (ensi kesän juttu)
- Kylkilistat korin väriin.
Kyssäreitä:
Onko kenelläkään tietoa xenonien automaattisten korkeussäädön johtojen kytkennöistä? On nimittäin koko paketti hommattu toisesta autosta ja mukana on vain liittimet ja 20cm pätkä johtosarjaa kun on tuota sähkömiehen vikaa. Vai hommaako kufatecin sarjan ja köyhtys lisää 70 €? Korkeussäätö antureiden johtojen kulkureitit? Alkuperäisen polttimon värilämpö?
Kannattaako tuo jälkiasennus xenon paketti pistää bi-xenonin pitkien halogenien tilalle, entä mihin sijoittas ballastit ja läpiviennit?
Kestääkö kylkilistoissa maali jos tekee viewtopic.php?f=3&t=8679&hilit=kylkilistat" onclick="window.open(this.href);return false; ohjeen mukaan? Entä kun tulee keulan hyttysiä pestyä pois jollain liuotin pesuaineella, joka on tarkoitettu autokäyttöön? Entä kestääkö huoltoasemien harjapesua?
Some photos:
Kesäkuosit
Päiväajovalot kun virta päällä
Päiväajovalot puoliteholla parkkeina kun ajovalot päällä
Ja seuraava projekti
Pitää nyt esitellä oma kottero täällä. Passat 3BG -02 ja AVB koneella. Piristetty ohjelmallisesti ja EGR samalla otettu käytöstä.
- 308 tkm (omia 51 tkm)
- Originelli alusta (ja sellaisena pysyy, korottaakin vois melkeen, tulee sen verran huonoilla teillä ajettua)
- 300 Nm vakio osilla (sanoi ohjelmoija, Eräs A Kajaanista)
Viimeisimmät työt:
- Jakopään huolto ja ohjaustehostimen pumpun uusiminen
- Päiväajovalot sumuvalopaikoille, tilattu saksasta Hansen Styling parts, LED DRL, himmennys toiminnolla.
- Cobra xenonit lähivaloilla 5000k
Suunnitellut projektit
- OEM Bi-Xenonit korkeussäätöineen, ja halogeeni lisävalot hyllylle (odottelee lämpimiä ilmoja kun ei ole hallipaikkaa eikä mitään muutakaan)
- Takalasin tummennukset (ensi kesän juttu)
- Kylkilistat korin väriin.
Kyssäreitä:
Onko kenelläkään tietoa xenonien automaattisten korkeussäädön johtojen kytkennöistä? On nimittäin koko paketti hommattu toisesta autosta ja mukana on vain liittimet ja 20cm pätkä johtosarjaa kun on tuota sähkömiehen vikaa. Vai hommaako kufatecin sarjan ja köyhtys lisää 70 €? Korkeussäätö antureiden johtojen kulkureitit? Alkuperäisen polttimon värilämpö?
Kannattaako tuo jälkiasennus xenon paketti pistää bi-xenonin pitkien halogenien tilalle, entä mihin sijoittas ballastit ja läpiviennit?
Kestääkö kylkilistoissa maali jos tekee viewtopic.php?f=3&t=8679&hilit=kylkilistat" onclick="window.open(this.href);return false; ohjeen mukaan? Entä kun tulee keulan hyttysiä pestyä pois jollain liuotin pesuaineella, joka on tarkoitettu autokäyttöön? Entä kestääkö huoltoasemien harjapesua?
Some photos:
Kesäkuosit
Päiväajovalot kun virta päällä
Päiväajovalot puoliteholla parkkeina kun ajovalot päällä
Ja seuraava projekti
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Ehottomasti kannattaa. Halogeeneillä ei tee mitää ja pelkillä bi-xenoneilla ei oikeen oo kantamaa. Läpivienti siihen kanteen ja ballasti siihen ulos lähettyville. Ellet sitten hommaa slim ballasteja ja saa niitä survottua umpion sisään, mikä on omasta mielestä mahollista tosin ahdasta siel on. Töpseli noissa taitaa olla eri dual halo versus bi-xenon umpio?petaso wrote:Kannattaako tuo jälkiasennus xenon paketti pistää bi-xenonin pitkien halogenien tilalle, entä mihin sijoittas ballastit ja läpiviennit?
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Näytti olevan 10 pin liitin xenoneissa. pitää tutkia että mikä johdin tulee mihinkin ja tarkoitus hommata siis 10pin uros liitin halogeeni johtojen päähän ja kytkeä siihen xenonien 20cm mittaiset johdot.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Noniin, tulipa pestyä puolen vuoden moskat auton päältä.
Talvilook
Sittenpä löysin W8 myllyisen auton sähkökaavioita, olettaisin että xenonien ohjaus on suurinpiirtein samanlainen. Apuna olen käyttänyt http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr ... aum-04.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kuvaa ja olen saanut selville kaaviosta (liitteenä) seuraavaa:
-Korkeudensäätöboksi,
- T20/9 (67) Sulake 8
- /10 (57) Maadoitus
- /11 (58) Wisch wasch relay, pesurin rele? Mistä löytyy, selite sanoo että liitin, 15 pinniä ja musta.
- /13 (70) Nopeus anturi, selitteessä sanotaan että vain navigaatio malli ja omasta ei löydy.
- /14 (59) Diagnostiikka, meneekö suoraan liittimen pinniin 7?
- /17 (63) Syöttö ajovalojen sulakkeilta
- /18 (68) Laturilta? Mistä otetaan tämä johto?
Entä tarkoittaa taso antureiden 1/- pisteiltä tulevien johtojen kohta sitä että molemmilta antureilta ne menvät boksin pisteeseen T20/20, vastaavasti 5/+ pisteiltä liittimeen T20/19.
Jos löytyy tietoviisaita, niin kertokaapas ollaanko jäljillä?
Löytyi vwts.ru sivustolta.
Talvilook
Sittenpä löysin W8 myllyisen auton sähkökaavioita, olettaisin että xenonien ohjaus on suurinpiirtein samanlainen. Apuna olen käyttänyt http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr ... aum-04.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kuvaa ja olen saanut selville kaaviosta (liitteenä) seuraavaa:
-Korkeudensäätöboksi,
- T20/9 (67) Sulake 8
- /10 (57) Maadoitus
- /11 (58) Wisch wasch relay, pesurin rele? Mistä löytyy, selite sanoo että liitin, 15 pinniä ja musta.
- /13 (70) Nopeus anturi, selitteessä sanotaan että vain navigaatio malli ja omasta ei löydy.
- /14 (59) Diagnostiikka, meneekö suoraan liittimen pinniin 7?
- /17 (63) Syöttö ajovalojen sulakkeilta
- /18 (68) Laturilta? Mistä otetaan tämä johto?
Entä tarkoittaa taso antureiden 1/- pisteiltä tulevien johtojen kohta sitä että molemmilta antureilta ne menvät boksin pisteeseen T20/20, vastaavasti 5/+ pisteiltä liittimeen T20/19.
Jos löytyy tietoviisaita, niin kertokaapas ollaanko jäljillä?
Löytyi vwts.ru sivustolta.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
No nytpä on selvillä nuo johdot paitsi tuo laturin heräte. Mistäs tuo löytyisi.
Korjataan tuohon edelliseen viestiin että johtoa 11 ei tarvitse, (ei ole), 13 eli nopeuden saa pesurin releestä liittimestä 1.
Korjataan tuohon edelliseen viestiin että johtoa 11 ei tarvitse, (ei ole), 13 eli nopeuden saa pesurin releestä liittimestä 1.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Tuli asennettua umpiot autoon. Korkeussäätö puuttuu joten uskaltaako valoja suunnata ilman toimivaa korkeudensäätöä. mm pitkät osottaa liian alas ja lyhyetkin ovat turhan lyhyellä.
Korkeussäätö tulee jahka jaksaa asennella, katsastuskin vasta vuoden päästä huhtikuussa.
Korkeussäätö tulee jahka jaksaa asennella, katsastuskin vasta vuoden päästä huhtikuussa.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Ainakin minä suuntasin omia valoja kun korkeudensäätö ei niitä kohdilleen saanut.
Silloin oli kyseessä madalluksen tuoma ongelma ja bi-xenonit keulilla. Eikä valojen kanssa esiintynyt säädön jälkeen ongelmia.
Silloin oli kyseessä madalluksen tuoma ongelma ja bi-xenonit keulilla. Eikä valojen kanssa esiintynyt säädön jälkeen ongelmia.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Nii, ainoastaa bi-xenonien suuntaukseen tarvii vcds ohjelmaa. Pitkät voit suunnata millon tykkäät. Ja jos korkeuden säätöä ei ole vielä, niin ei varmaan oo väliä miten niitä säätelee??
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Ja varmaan tuo bi-xenonien säätäminen on tapauskohtaista, sillä esim. omassa 3BG:ssä sekä lyhyiden että pitkien säätäminen onnistui ihan vain "mekaanisesti" säätäen.ibel wrote:Nii, ainoastaa bi-xenonien suuntaukseen tarvii vcds ohjelmaa. Pitkät voit suunnata millon tykkäät. Ja jos korkeuden säätöä ei ole vielä, niin ei varmaan oo väliä miten niitä säätelee??
Lisäksi halogenpitkät pystyi ruuvaamaan erikseen.
Tuosta asiasta oli joskus juttua mm. omassa projektissa koska reilumman madalluksen vuoksi siinä meni ajovalot päin peetä säätöjen riittämättömyyden vuoksi. Helpompi oli ruuvata valoja kun rueta muuttamaan säätöosia.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Siis pystyy ilman ohjelmaa säätämää ruuvia kääntämällä kaikista, ei tullu kokeiltua miten vaikuttaa automaattiseen korkeuden säätöön. Ja tuohan noissa umpioissa on se paras puoli, että apupitkiä voi säätää riippumatta lyhkäsistä.kotka wrote:Ja varmaan tuo bi-xenonien säätäminen on tapauskohtaista, sillä esim. omassa 3BG:ssä sekä lyhyiden että pitkien säätäminen onnistui ihan vain "mekaanisesti" säätäen.
Lisäksi halogenpitkät pystyi ruuvaamaan erikseen.
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Tuli nyt valot säädettyä, ihmetyttää vain kun pitkiä säädin niin loppui säätövara ja silti näyttää liian alas. Vaikuttaneeko jos sitä umpion sisällä olevaa ruuvia kääntää niin nouseeko?
Sekin tuli todistettua että D2S polttimoita ei halvalla saa hyviä kun ostin väliaikaisesti kesään asti paikoillaan olevat motonetin 30 € xtec/xvision merkkiset polttimot. Vasen on selvästi himmeämpi. Pitäisi käydä vaihtaan mutta ei taida enää onnistua.
Kuvasaastetta.. Auto siis samassa kohdassa, kamera vain hieman väärään suuntaan.
Halogeeni pitkät
Xenon pitkät
Verrokkina lisäksi halogen lisäpitkät xenon umpioiden kanssa. Ei aja enää sitä hyötyä mitä niillä hakee.
Sekin tuli todistettua että D2S polttimoita ei halvalla saa hyviä kun ostin väliaikaisesti kesään asti paikoillaan olevat motonetin 30 € xtec/xvision merkkiset polttimot. Vasen on selvästi himmeämpi. Pitäisi käydä vaihtaan mutta ei taida enää onnistua.
Kuvasaastetta.. Auto siis samassa kohdassa, kamera vain hieman väärään suuntaan.
Halogeeni pitkät
Xenon pitkät
Verrokkina lisäksi halogen lisäpitkät xenon umpioiden kanssa. Ei aja enää sitä hyötyä mitä niillä hakee.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Onha se kakkara siinä säätötangossa kiinni, ettei pyöri tyhjää?? Kyllä pitäis riittää näyttämää taivaalle. Umpion sisällä pitkän vieressä oleva ruuvi vaikuttaa pitkään sivuttais suunnassa. Säätöön tarviit torx hylsyn (kokoa en enää muista) ja siitä pitää ajaa seinämää aika reilusti pois, jotta sen saa mahtumaa, sekä lykäsen jatkon pieneen räikkään.petaso wrote:Tuli nyt valot säädettyä, ihmetyttää vain kun pitkiä säädin niin loppui säätövara ja silti näyttää liian alas. Vaikuttaneeko jos sitä umpion sisällä olevaa ruuvia kääntää niin nouseeko?
petaso wrote:Verrokkina lisäksi halogen lisäpitkät xenon umpioiden kanssa. Ei aja enää sitä hyötyä mitä niillä hakee.
Xenonia lissee..
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Kuusiokolo pää oli. Pyöri niin että näkyi nousevan mutta sitte potikka toppasi, vahingossa pyöräytin siitä vielä lisää ja ilkeä rusahus kuului. Ei silti rikkoutunut. Lisäksi kun sitä ylä rullaa pyöritti, tuntui se valo kääntyvän jossai kohti sivulle päin. Nyt vaikuttaa valokiila olevan hieman alhaalla + kaventuneen keskelle. Jos toiseen suuntaan säätää, on valot liian alhaalla mutta enemmän laidoilla. Vaikea selittää..
Ei emäntä tykkää kattiloista keulalla ku aikoi potkia ne kuuseen siitä. Mietin että jos piilottaa pienet umpiot ala ritilän sisään ja laittaa xenon muutokset sisään. Ajaisko asiaa...
Ei emäntä tykkää kattiloista keulalla ku aikoi potkia ne kuuseen siitä. Mietin että jos piilottaa pienet umpiot ala ritilän sisään ja laittaa xenon muutokset sisään. Ajaisko asiaa...
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Voit avittaa 10mm hylsyllä siitä ruuvin päästä samalla kun käännät kuusiokololla ylhäältä. Ja ymmärsin et kysyit sitä sen luukun takana umpion sisäpuolella olevaa säätötankoa, jossa on torx kärki. Se vaikuttaa vähän korkeussuutaan. En usko et se jumissa ois, mut varovasti liikuttele eestaas ni jospa se siitä tokenis.
Ei ainekaa pitkinä, liikaa valoa lähialueelle ja kauas sitä ei sitte riitäkkää. Mitä ylemmäs lisäpitkät saa sen enemmä niistä on hyötyä. Nykyyäänhä hyväksytää etuakselin takapuolelle asennetut lisäpitkät. Kysypä piruuttas emännältäs et kummassa ne näyttää paremmalta, kattotelineessä vai keulassa..petaso wrote:Ei emäntä tykkää kattiloista keulalla ku aikoi potkia ne kuuseen siitä. Mietin että jos piilottaa pienet umpiot ala ritilän sisään ja laittaa xenon muutokset sisään. Ajaisko asiaa...
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Ihan mielenkiinnosta paljo muuten maksoit bi-xenon umpioista ja mistä hommasit??
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
En tiiä yleistä hintatasoa tarkemmin, mutta varsin kirkkaat käytetyt umpiot ja korkeudensäätö kamat yht 400€. Laskeskelin että jos olisi ebaystä tms. Ostanut niin olisi tullut maksamaan varmaan 700-800€ koko paketti . Ja ihan pohj. pohjanmaalta nämä osat.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Paremmalta ne kattilat näyttää keulalla saati hirvi
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Tässä kun olen pohdiskellut tuota pitkien yltämättömyyttä niin huomasin että ala kiinnikkeiden säädettävissä ruuveissa olisi säätö varaa. Ilmeisesti kun tuon takimmaisen ala säätöpultti/ruuvin vääntää pohjaan ja tuon sivussa olevan kohottaa niin pitäisi tuon umpion tason nousta ettei se ihan puskuria vasten nojaa kuten tuossa tänään pitkien kansia laittaessa pisti silmään?
Säätö ruuvi/pultit
Säätö ruuvi/pultit
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Tulipa videoitua tuota valo hommelia.
Virrat päälle -> DRL On, ei parkkeja
Valot päälle -> DRL 50 %, toimii parkkeina
Kun motin sammuttaa ja valokatkaisijasta valot päällä -> Ajovalot sammuu, samalla heräte DRL parkkeille katoaa ja DRL palaa vähän aikaa kirkkaammin. Samalla myös parkit syttyy kun auton virrat ei ole päällä. Katkaisija OFF -> parkitkin sammuu. Konehuoneessa sitten pieni katkaisija jolla saa DRL:n toimimaan vain päivävaloina. Parkki asennossa ja eteenpäin -> sammuu.
http://www.youtube.com/watch?v=UB2ehJfR ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Virrat päälle -> DRL On, ei parkkeja
Valot päälle -> DRL 50 %, toimii parkkeina
Kun motin sammuttaa ja valokatkaisijasta valot päällä -> Ajovalot sammuu, samalla heräte DRL parkkeille katoaa ja DRL palaa vähän aikaa kirkkaammin. Samalla myös parkit syttyy kun auton virrat ei ole päällä. Katkaisija OFF -> parkitkin sammuu. Konehuoneessa sitten pieni katkaisija jolla saa DRL:n toimimaan vain päivävaloina. Parkki asennossa ja eteenpäin -> sammuu.
http://www.youtube.com/watch?v=UB2ehJfR ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Tuli listat maalailtua korin väriin pari viikkoa sitten ja kuvia voisi varmaan joskus laittaa.
Valo projekti nytkähti hieman eteenpäin. Taka-akselin anturi löysi hienosti paikkansa, pulteille oli kolot massan takana. Johdot abs:n läpiviennistä takapenkin alle. Tänään myös vaihtui vasemmalle alle tuntiin ulompi vetonivel joka oli koputellu pari kuukautta. Nopeasti siksi että pari halpis suojakumia oli joulun jälkeen vaihettu. Samalla huomasin että raidetangon pään suojakumi oli ihan rikki. Remonttia remonttia #vanha-auto.
Antennijalka vaihtui pari päivää sitten piiskoineen ja nyt kuuluu kaikki kanavat.
Edit: Niin ja tosiaan öljynvaihto. Tb dd:llä ekat 15 tkm ongelmitta.
Valo projekti nytkähti hieman eteenpäin. Taka-akselin anturi löysi hienosti paikkansa, pulteille oli kolot massan takana. Johdot abs:n läpiviennistä takapenkin alle. Tänään myös vaihtui vasemmalle alle tuntiin ulompi vetonivel joka oli koputellu pari kuukautta. Nopeasti siksi että pari halpis suojakumia oli joulun jälkeen vaihettu. Samalla huomasin että raidetangon pään suojakumi oli ihan rikki. Remonttia remonttia #vanha-auto.
Antennijalka vaihtui pari päivää sitten piiskoineen ja nyt kuuluu kaikki kanavat.
Edit: Niin ja tosiaan öljynvaihto. Tb dd:llä ekat 15 tkm ongelmitta.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Johtosarjoja tänään tinailtu ja alkaa olla kohta valmista. Onko Kuopion seudulla ketään jolla pystyisi käyttään piuhan päässä ja säätämään xenonit. Menee loppu kuuhun.
Seuraavaan tarvin edelleen vastausta.
Automaattinen korkeudensäätö tarvitsee laturilta jonkin tiedon. Voiko tätä tietoa ottaa suoraan laturin johdosta (ohjain johdosta, ilmeisesti pelkkä signaali mittaristoon? Jos on niin mikä johto se on?
Nopeus signaali: onko nopeussignaali eri taajuuksia, kokeilin radion takaa niin yhteen piuhaan tulee sellainen tieto kun auto on paikoillaan, on n. 11 V. Liikkuessa putoaa 4.5 V. Kun ei ole taajuusmittaria, ei pystynyt todentamaan. Mikäli tämä on samaa kuin tieto pesurin releellä, kelpaako tämä tieto yhtälailla?
Vastauksia odotellessa.
Seuraavaan tarvin edelleen vastausta.
Automaattinen korkeudensäätö tarvitsee laturilta jonkin tiedon. Voiko tätä tietoa ottaa suoraan laturin johdosta (ohjain johdosta, ilmeisesti pelkkä signaali mittaristoon? Jos on niin mikä johto se on?
Nopeus signaali: onko nopeussignaali eri taajuuksia, kokeilin radion takaa niin yhteen piuhaan tulee sellainen tieto kun auto on paikoillaan, on n. 11 V. Liikkuessa putoaa 4.5 V. Kun ei ole taajuusmittaria, ei pystynyt todentamaan. Mikäli tämä on samaa kuin tieto pesurin releellä, kelpaako tämä tieto yhtälailla?
Vastauksia odotellessa.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Korkeussäätö toimii nyt ja ilman vikoja. Toimiiko se alkuperäisissä asennuksissa siten että korkeusäätö tekee checkin järjestelmään kun virrat lyö päälle autoon vai vasta valojen sytyttyä. Mulla tekee sen kun virrat lyö päälle eikä mulla ole valoautomatiikka toiminnassa ajovalojen osalta.
Kuinka nopeasti valojen taso säätyy ajossa kun huomasin että ei korkeus muutu kun perään hyppää. Taso asettuu kyllä aina alussa kun tekee checkin. Kyseessä ilmeisesti hitailla moottoreila varustettu malli.
Kuinka nopeasti valojen taso säätyy ajossa kun huomasin että ei korkeus muutu kun perään hyppää. Taso asettuu kyllä aina alussa kun tekee checkin. Kyseessä ilmeisesti hitailla moottoreila varustettu malli.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Mulla Passatti teki checkauksen heti moottorin käynnistyksen jälkee (oli valot päällä tai ei?).
Kyllä mulla sen säädön huomas kaupungissa ajaessa esim. risteyksen ylityksessä missä risteävä tie on vähän kuperan muotone tai sitten hidastetöyssystä ajaessa.
Kyllä mulla sen säädön huomas kaupungissa ajaessa esim. risteyksen ylityksessä missä risteävä tie on vähän kuperan muotone tai sitten hidastetöyssystä ajaessa.
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Kun jostain luin että olisi ollut markkinoilla kahdenlaisilla nopeuksilla olevia säätölaitteita, varhaisimmat hitaita ja uudemmat nopeita. Mulla vuodelta 2001. Checki on kyllä hitaampi kuin youtubessa nähty versio.
On se hieno tunne kun saa järjestelmän toimimaan. Tosin menin bägin diagnostiikka johtoja nykkimään irti akun ollessa paikoillaan ja siitäskön järjestelmä on tykänny... Piti valot käydä kuittaan. Pitäs umpiot vielä suunnata ja sen jälkeen perussäätö tehdä valoille. Ja lisävalloo tsenoneilla joskus...
On se hieno tunne kun saa järjestelmän toimimaan. Tosin menin bägin diagnostiikka johtoja nykkimään irti akun ollessa paikoillaan ja siitäskön järjestelmä on tykänny... Piti valot käydä kuittaan. Pitäs umpiot vielä suunnata ja sen jälkeen perussäätö tehdä valoille. Ja lisävalloo tsenoneilla joskus...
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Minulla Passatti teki tarkistuksen vain käynnistäessä. Ajon aikana se ei kyllä säädellyt mitään korkeuksia. Tästä taisi olla juttua entisen Passatin foorumtopicissakin. Autossa oli bixenonit ja lisäpitkät xenoneilla. Ja sen minkä huomasin, niin hirveä ero valotehoissa oli eri kiinanpolttimoilla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Tuli hommattua mätänetistä pienet lisävalot keulaan ja cobran 35W muutossarja niissä kiinni. Huomasin että kun xenon lisävalot sytyttää kylmänä pitkien (halogen) kanssa samaan aikaan, tekee xenonien korkeudensäätö tsekkauksen, ilmeisesti siksi että xenonien sytytys tekee alijännite piikin auton sähköjärjestelmään/akkuun ja korkeudensäätöpoksi luulee että virrat käyneet pois. Lisäpitkien uudelleen kytkentä sammutuksen jälkeen ei tee tätä. Onko tähän ongelmaan mitään ratkaisua kuten suojauksen rakentaminen ballasteille vai kokonaan uusi akku ettei jännite putoa liian alas.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Hommasin koko paketin samasta autosta. Valot ja korkeudensäädön. Halogeeneilla ja xenoneilla on eri säätömootorit, xenoni moottorit tarvii neljä johtoa per umpio kun haloissa on kolme.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Totta puhut, eri moottorit on näköjään. Täytyy näköjään tilata nekin.
Mutta oliko koko sarja passatista vai jostain toisesta mallista vai merkistä?
Kysyn koska en tiedä ja kiinnostaa.
Mutta oliko koko sarja passatista vai jostain toisesta mallista vai merkistä?
Kysyn koska en tiedä ja kiinnostaa.
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Oli passatista koko sarja.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Vikalistaa voisi tässä nyt päivitellä:
- Vasen umpio tummunut, kuviossa musta piste
- Kaksoismassa jyrisee
- Taka-akselin puslat väljät
- Apurunko pahasti ruosteessa.
- Pohjapanssari rikki ja irti, lämmöt ei pysy ylhäällä, 20tkm vanha termari
- Jarrusatulat takaa jumittavia (vasen vaihdettu)
- ym. sekalaista pikkuvikaa
Kaikenkaikkiaan näiden kanssa kyllä pärjää kun tietää . Kulutus oli pohjoisen reissulla 5,3 l/100km kun puhdasta maantie ajoa oli.
- Vasen umpio tummunut, kuviossa musta piste
- Kaksoismassa jyrisee
- Taka-akselin puslat väljät
- Apurunko pahasti ruosteessa.
- Pohjapanssari rikki ja irti, lämmöt ei pysy ylhäällä, 20tkm vanha termari
- Jarrusatulat takaa jumittavia (vasen vaihdettu)
- ym. sekalaista pikkuvikaa
Kaikenkaikkiaan näiden kanssa kyllä pärjää kun tietää . Kulutus oli pohjoisen reissulla 5,3 l/100km kun puhdasta maantie ajoa oli.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Peten Pasuuna 3BG 1.9 TDI
Lukkoon. Meni vaihtoon.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96