Golfin mittaristo

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
macu80

Golfin mittaristo

Post by macu80 »

Auttakaa tyhmää.. IV Golfista kärähti mittaristo siellä on "sillat" palaneet. Romiksella ois 100€ mittaristo. Kysymys kuuluukin että tarviikos sille ajonestolle tehä jotain eikös ne keskustele keskenään? Ja pystyykö sille kotikonstein mitään tekemään vai kutsuuko merkkihuolto?
Pasi Häkli

Re: Golfin mittaristo

Post by Pasi Häkli »

Mittaristo sisältää ajoneston, eli merkkiliikkeessä täytyy käydä naittamassa mittaristo autoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Miksa99

Post by Miksa99 »

Uskoisin onnistuvan kyllä mittariston eepromin koodien siirron mittarista toiseen, kunhan mittaristo vain samanlainen ja juuri samalla numerolla, eikä tietenkään aivan mykkänä että obd portin kautta instrument clusterin eeprom tietojen talteen otto onnistuu.

Itselläni juuri sama ongelma golffissani, mittaristo tilattu ja kunhan tulee ilmoittelen asian tiimoilta hetimiten tänne (niin ei jää "musta tuntuu" jutuksi :), jos vain ei olisi liian myöhäistä :) mutta tuleehan niitä vielä, enkä edellistä kommenttia väheksyäkseni tähän aiheeseen vastaa. vaan itseäni ainakin hirvitti marmori tiskin hinnoittelu.. 450€ mittaristo ja 150€ asennus kautta ohjelmointi.

Minulla autona siis Golf IV -00 1.9tdi, mittaristona 1j0920825C vikana mittariston satunnaiset sekoilut (menee ajotietokoineineen kaikkineen "jumiin")
Jultsu

Post by Jultsu »

Vastaavanikäisessä passatissa ei tarvinnut olla samalla koodilla, samalta vuodelta, samalla moottori/vaihteisto yhdistelmällä tai edes samalla polttoaineella. Naittaminen onnistuu itsekin ebaystä tilattavilla VCDS + VAG-TACHO kaapeleilla ja tutoriaaleja löytyy myös aiheeseen. Toisella foorumilla yksi harrastaja (jolla itsekin kävin mittaristoni vaihdattamassa) vaihtoi TDI-passattiinsa W8 bensan mittariston.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Juu, onnistuuhan se. Mutta yleisesti ottaen olisi tyhmää mennä huutelemaan että onnistuu itse, antaa mennä vaan. Sitten ollaan sormi suussa kun aletaan höpistä että osta vag-tacho kaapeli ja ala säätämään. Siksi on helpompaa sanoa että käynti merkkiliikkeessä ja taas toimii. Itse mittariston hintaan ei liike voi mitenkään vaikuttaa, se maksaa mitä maksaa.

Ps. On meilläkin töissä vag-tacho piuha ja vcds piuhat virallisten testerien lisäksi, ettei se uusi asia ole minullekaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Jultsu

Post by Jultsu »

Pasi Häkli wrote:Itse mittariston hintaan ei liike voi mitenkään vaikuttaa, se maksaa mitä maksaa.
Puoliksi totta, puoliksi ei. Ei kai Suomalaisten jälleenmyyjien katteita ole määrätty mistään korkeammalta tasolta? Ihan itse täällä kai saa hinnoitella tuotteensa ja palvelunsa? Saksasta kyseisiä mittaristoja saa 300 eurolla, eli kyllä se käytettynä tulee paljon halvemmaksi, mutta kyllä tuossa on siltikin vielä aika reipas 50% hinnanlisä suomesta ostettuna.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Jostain "ylempää" se varaosahinnaston hinta tulee, ei siihen yksittäinen piirimyyjäliike/varaosamyyjä pysty vaikuttamaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
enochian

Post by enochian »

Listahinta ehkä määrätään ylempää, mutta kyllä ainakin aiemmin on saanut hintoihin alennuksia. Vai saako niitä nykyään antaa vain omalle henkilökunnalle?
Post Reply