elikkäs... ongelma seatissa, mutta samalla koneella toki kuin volskitkin, joten ongelma lienee passeli tännekkin.
Eli unohdetaan koppa, moottorina 1.9Tdi AGR.
ongelma on kiihdyttäessä hukkuvat ahtopaineet... 1, 2, ja kolmosella täyskaasulla en muista että kertaakaan olis nikotellut mutta TÄYSIN poikkeuksetta nelosella täyskaasulla esim ohittaessa vauhdin ollessa reilu sata ja kierrokset ehkä 3t päälle, kone tökkää kuin seinään ja veto loppuu... sen koommin kone ei ahda millään vaihteella millään alueella laisinkaan, on kuin ryssät olis ahtimen vieneet kesken ajon... kun pysäyttää ja lähtee uudelleen kiihdyttämään pykälä kerrallaan, on kuin sdi:llä kiihdyttäis ilman turboa... kun sammuttaa auton ja ottaa avaimet pois ja uudelleen starttaa ja lähtee ajamaan, niin taas ahtaa ja kulkee hyvin... ...niin kauan kunnes taas kiihdyttää "tappiin" ja taas katoaa ahdot nelosella ja vitosella siellä 3000 kierroksen tuntumassa...
autossa on jonkun edellisen "tuning-kikkaran" asentama bilteman turboruuvi, ja kamala määrä alipaineletkuja ja haaroja. huoltokirjan mukaan 2012 loppuvuonna vaihdettu n75 solenoidi, ja niinikään 355tkm kohdalla 2013 syksyllä huoltokirjan mukaan vaihdettu "n75 ahtopaineensäätösolenoidi" (tällä kertaa oikea) eli olisko ensimmäinen ollut väärä... nyt mittarissa 368tkm eli se venttiili vaihdettu 13tkm sitten ja vajaa vuosi, eli eiköhän tuo venttiili liene kunnossa, voisko vika olla muualla..?
myös ahtoputkessa oleva ahtopaineentunnistin on vaihdettu täysin kunnossa olevasta ja täysin toimivasta vastaavasta (ALH-moottori) seatista, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta... kuulin tutulta että välijäähyssä olis joku anturi mikä pätkii ahtoja jos menee yli tai anturi rikki, mutta onko näin? ja mikä perkele tuon tekee... tietty alipaineletkut pitäis käydä kaikki läpi ja uusiakkin osa mutta mistä tiedän onko ne edes oikein kun en tiedä mistä minne minkäkin kuuluu edes mennä, kun ei ole kaaviota... olisko kellään kuvaa AGR moottorin alipaineletkuista että mistä mikäkin lähtee ja minne minkäkin kautta menee niin vois tarkistaa..? ja miten tuo turboruuvi..? kannattaiskos ottaa se pois ja miten se pitäis edes asentaa..? ainakin tällä hetkellä siinä ruuvissa on kaksi letkunpaikkaa mihin letku voi tulla kiinni, mutta vain toisessa on letku, ja toinen on avoin...
HELP..???
ahtopaineongelmaa..?
Re: ahtopaineongelmaa..?
Tjoo-oh. Samat neuvot tänne kuin moneen muuhunkin ketjuun, eli hakeudu VCDS-velhon luokse ja katsotte koneelta mitä moottorin parametrit sanoo. Voihan noita palikoita lähteä summamutikassakin säätämään, irroittelemaan ja uusimaan, mutta jos haluaa nopeasti auton kuntoon, VCDS on asia numero 1.
Nopeasti lukaistuna kuulostaa siltä että se ruuvi on säädetty vähän liian "isolle" ? Eli ahdin ahtaa liikaa ja sen vuoksi ECU heittää limpin päälle. Voihan se n75 myöskin olla rikki, se on ainakin tyyppivikana näissä hukkaportillisissa tdi-koneissa.
Nopeasti lukaistuna kuulostaa siltä että se ruuvi on säädetty vähän liian "isolle" ? Eli ahdin ahtaa liikaa ja sen vuoksi ECU heittää limpin päälle. Voihan se n75 myöskin olla rikki, se on ainakin tyyppivikana näissä hukkaportillisissa tdi-koneissa.
Re: ahtopaineongelmaa..?
Nykäset sen turboruuvin pois sieltä ja kattelet alipaineletkut kohilleen ni luultavimmin rupiaa pelaamaan. Jos AGR yhtään samanlainen kuin AHU, niin ahdot vakiona 0,9 bar ja jos menee yli yhden baarin (pitkä vedätys) niin vetää limpin päälle. Tai tietenkin jos sulla on ahtopainemittari, niin säätelet sen ruuvin sillaa ettei ahdot nouse liikaa. Yks vaihtoehto tietenkin olis hommata 3bar map-anturi niin sillä limppiin menee vasta 1,5barin jälkeen, tosin turbo ei välttämättä tykkää tästä vaihtoehdosta 
