Passat 3b tukivarret mitkät alkup vai tarvike

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
makete

Passat 3b tukivarret mitkät alkup vai tarvike

Post by makete »

Hei! Nyt kysytään neuvoa täältä foorumin asiantuntioilta. Kysymys kuuluu:
Mistä kannattaa ostaa tukivarret ja kummatko alkuperäiset vai tarvike osat?
Merkkejä on on muutamia ja hinnat alkavat täydellisestä sarjasta 182-299€ tarvikeosat.
johon sisältyy kaikki nämä:
Sisältää alatukivarret, ylätukivarret, raidetangon ulommaiset päät, koiranluut ja vahvistetut pultit.

Noin alkuperäinen pelkä tukivarsi maksaa 90€

ja kun alkaa vaihtamaan niin vaihtaako pelkän rikkimeneen osan vai vaihtaako samalla kaikki osat?

Kiitoksia neuvoista..kesän jatkoja kaikille....

Tervesin Passatin omistaja nyt ja tulevaisuudessa :wink:
hatemi

Re: Passat 3b tukivarret mitkät alkup vai tarvike

Post by hatemi »

Oikeastaan tuohon on pari vaihtoehtoa. Slamitilta heidän Professional Parts Sweden merkkinen vahvistettu setti hintaan 299, tai Fixukselta Lemfröderin setti eli siis orkkis osaa. Muistaakseni tuohon 3b:hen saa tuon Lemfröderin noin viidelläsadalla. Tai no onhan vielä Febi/Bilsteinilläkin settiä saatavilla ja nekin on laatukamaa ja niitä myy ainakin Kalsken Teppo. Noihin 180€ setteihin en koskisi pitkällä tikullakaan. Ei välttämättä kestä kun sen 3000km ennen kun alkaa narisemaan.
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Just vaihoin Slamitin vuoden vanhan ylätukivarren, et ei nekää mitään mahottomia kestä :) Muu sarja sentään oli vielä about kunnossa. Ajettu ehkä 30tkm.
enochian

Post by enochian »

Mä ostin tuollaisen kiinabulkkisetin Saksasta 119€. Samaa kamaa nuo kaukoidässä valmistetut taitaa olla kaikki, pitää vaihdella sitä mukaa kun alkuperäiset alkaa kolisemaan.
diffas

Post by diffas »

Ei tunnu kestävän mitkään. Mut aiheesta enempi:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=6346" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeussii

Post by Zeussii »

Itsellä ainakin vielä ehjät 50tkm jälkeen. Ja tukinpa olivat saksassa juuri vaihtaneet ennen myyntiä. Jostain syystä siis jotkin kestävät ja jotkut eivät.
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
_racing_

Post by _racing_ »

Pitäisi 3b passattiin saada uudet tukivarret eteen. Olen Ebaystä katellut noita halpis sarjoja, kellään kokemusta näistä? Tossa muuta esimerkki: http://www.ebay.com/itm/NEW-AUDI-A4-A6- ... 4a&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/TRACK-CONTROL-A ... 98&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Monkelo

Post by Monkelo »

Eivät kauaa pysy kunnossa. Just eräs autokorjaaja sano asentaneensa samaan autoon vuodessa 3 tuollaista kurasarjaa. Hintaa oli niillä just 100-160e/sarja
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
sahti

Post by sahti »

Suosittelen ottamaan ennemmin esim. slamitin sarjan. Tosin jos on kiire niin ei kannata slamitilta tilata koska siinä puljussa nuo toimitusajat ei pidä paikkaansa. Itse tilasin alkuvuodesta pari tukivartta ja kesti muistaakseni jotain 4-5 viikkoa. Soitin sinne niin siellä kaveri vaan naurahti että joku oli unohtanut tehdä tilauksen ja siksi myöhässä, et sellasta palvelua.

Motonetin tukivarsista olen kuullut mekaanikolta, joka on minun autoani 2v huoltanut ja volkkareihin erikoistunut, että ei kannata niihin sekaantua. On vaihtanut monta motonetin sarjaa asiakkaalle eivätkä ole kestäneet. Motonetistä tosin olen kuullut myös kaveriltani joka harrastaa ooppeleita, että siellä on laatuvaihtelua. On niitä paskoja ja sitten ihan ok sarjojakin. Pitäs vaan jostain selvittää et mitkä on niitä mitä kannattaa vältellä. Mikä merkki sitten on hyvä, joku täällä varmaan osaa antaa vastauksen.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Post Reply