Sellainen tasainen vonkuminen veto päällä. Äänen korkeus kasvaa kun vauhtia lisää ja laskee hitaammalla. Loppuu kokonaan alle 90 ja yli 110 vauhdeilla. Ja tosiaan kaasun kun löysää, loppuu. Painaa uudelleen, että veto alkaa tuolla alueella, jatkaa vonkumista.
Tuttua? Loppuuko pelkällä laatikon öljynvaihdolla?
3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
1999 Passat Variant AFN 1.9TDI Aut
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
Pyöränlaakeri?
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
En oikein usko pyöränlaakeriin. Kyse ei siis ole rohinasta vaan tasainen vonkuva ääni...vähän kuin vanhan sähköurun yhden koskettimen pitäminen pohjassa. Eli samalla taajuudella tulee ääni tasaisesti jos vauhti pysyy vakiona. Äänen taajuus laskee kun hidastaa ja nousee kun nostaa vauhtia. Ja lakkaa heti kun löysää kaasun ja tulee heti takaisin kun painaa kaasua eli veto tulee "päälle".
Kyse siis automaatti passatista. Ei tiptronikki, hopeoidulla vaihteen valintapaneelilla.
Kyse siis automaatti passatista. Ei tiptronikki, hopeoidulla vaihteen valintapaneelilla.
1999 Passat Variant AFN 1.9TDI Aut
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
Tässäpä video. yritin youtuben ohjelmalla saada pois 35 sekuntia alusta, mutta ei tuntunu onnistuvan.
Kuuluu toki huonosti, mutta esim 50 sekunnista ettenpäin kuuluu nousevana vinkumisena ko ääni, kun auto kiihtyy. Vinkuminen ei ehkä ole oikea sana, semmoinen kuitenkin tasainen, ei niin korkea kuin vinkuminen ääni. Eli vonkuminen?
https://www.youtube.com/watch?v=EqxAaZ86IgM
Kuuluu toki huonosti, mutta esim 50 sekunnista ettenpäin kuuluu nousevana vinkumisena ko ääni, kun auto kiihtyy. Vinkuminen ei ehkä ole oikea sana, semmoinen kuitenkin tasainen, ei niin korkea kuin vinkuminen ääni. Eli vonkuminen?
https://www.youtube.com/watch?v=EqxAaZ86IgM
1999 Passat Variant AFN 1.9TDI Aut
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
Päästiin nosturille...pelkääjänpuolen jarrulevy on halkeillut ja mennyt pilalle. sisempi jarrupala samalta puolen kulunut loppuun. Satulan mäntä jumissa. Eli jarrut edestä vaihtoon kokonaan. Ja vetonivelten suojakumit molemmilta puolen rikki. Ostin auton toukokuussa just leimattuna, nopeesti alkanu hajoamaan...
Samalla huomasin että automaattilaatikko vuotaa omasta öljypohjastaan saumoista monesta eri kohdasta... haynesin opas ei kerro öljypohjan irroitusta, onko pahakin nakki? Vaihtaisi pohjaan tiivisteen ja uudet öljyt samalla. Haynesin mukaan vaihteistossa EI ole suodatinta, pitääkö paikkansa? Paljonko öljytilavuus jos vaihtaa öljypohjan kautta öljyt, ja mitä öljyä kannattaisi laittaa?
Sitten haynes meinaa että vetoakselistolla on omat öljyt? Missä kohen ne vois vaihtaa ja paljonko tilavuus, ja käykö sama öljy kuin laatikkoon?
Samalla huomasin että automaattilaatikko vuotaa omasta öljypohjastaan saumoista monesta eri kohdasta... haynesin opas ei kerro öljypohjan irroitusta, onko pahakin nakki? Vaihtaisi pohjaan tiivisteen ja uudet öljyt samalla. Haynesin mukaan vaihteistossa EI ole suodatinta, pitääkö paikkansa? Paljonko öljytilavuus jos vaihtaa öljypohjan kautta öljyt, ja mitä öljyä kannattaisi laittaa?
Sitten haynes meinaa että vetoakselistolla on omat öljyt? Missä kohen ne vois vaihtaa ja paljonko tilavuus, ja käykö sama öljy kuin laatikkoon?
1999 Passat Variant AFN 1.9TDI Aut
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
Vetopyörästöön peräöljyä ja vaihto oikean pyöräkotelon kautta. Laatikon öljypohja irtoo kun löysää pultit auki. Kyl siel suodatin varmaa pitäs olla ?
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
Jarrut saatiin kuntoon, mutta vetonivelten kumien ja vetopyrästön öljyjen vaihto jäi siiehn, kun ei saatu kummaltakaan puolelta ylätukivarsia irti. pultti ei liiku, ei sitten mihinkään.
Huomenna jatketaan ja tuli idea, onnistuisiko että päästää vetoakselit irti sisemmältä niveleltä (laippa tyyppinen) ja vetää vetakselit ulos sisäkautta? Vai onko turha yritys?
Huomenna jatketaan ja tuli idea, onnistuisiko että päästää vetoakselit irti sisemmältä niveleltä (laippa tyyppinen) ja vetää vetakselit ulos sisäkautta? Vai onko turha yritys?
1999 Passat Variant AFN 1.9TDI Aut
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
^ Riippuen moottori/vaihteisto yhdistelmästä se kyllä onnistuu poistaa sisäkautta. Ainakin toinen puoli, ei nyt jaksa muistaa kumpi puoli.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 3b passat AFN AGP vonkuu 90-110 välillä
AFN motti ja 01M vaihteisto. ja tosiaan sisemmät nivelet ei oo kuulalaakeri tyyppiset vaan ne laipalliset (haynes sanoo että kaikissa dieseleissä on laippa tyyppiset)
1999 Passat Variant AFN 1.9TDI Aut