Avautumis topicci vol. 2
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Avautumis topicci vol. 2
Miten helvetissä ne on tuollaseen kuntoon päässy?
Oiskohan auto jossain vaiheessa seisonut pidemmän ajan ulkona pakkaskelien aikaan.
Äkkiseltään nuo näyttääs sille et ovat päässeet ruostumaan ihan huolella.
Oiskohan auto jossain vaiheessa seisonut pidemmän ajan ulkona pakkaskelien aikaan.
Äkkiseltään nuo näyttääs sille et ovat päässeet ruostumaan ihan huolella.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Kannattaa tarkistuttaa miten tuota autoa on oikein huollettu ja missä? Ei se pelkkä huoltokirja juuri mitään todista.Simpe wrote: Täydellinen huoltokirja löytyy ja tämä on ns. suomi auto, eli mittaria ei ole ruuvattu. Ostettu maaliskuun 21. kuluvaa vuotta.
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Korjaamon työntekijä epäili myös long life huoltohistoriaa.Kilu wrote:Ei autoja ole suunniteltu yli 200tkm:ä ajettaviksi Eikä tuo long life ohjelman käyttö ainakaan paranna moottorin kestoa. Ainahan tuollaisista kannattaa neuvotella myyjäliikkeen kanssa, mutta tulokset voi olla heikkoja. Paljonko se liike lupasi takuuta autolle ostettaessa?
Myyjä ei ollut hirveän halukas lähtemään mukaan korjaukseen, mutta eikös nämä liikkeistä ostetut vehkeet kuulu joissain määrin virhevastuun piiriin?
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Tätä ihmettelin itsekin. Ruostuneeltahan nuo pahasti näyttävät...Tero Paalanen wrote:Miten helvetissä ne on tuollaseen kuntoon päässy?
Oiskohan auto jossain vaiheessa seisonut pidemmän ajan ulkona pakkaskelien aikaan.
Äkkiseltään nuo näyttääs sille et ovat päässeet ruostumaan ihan huolella.
Autoa on huollettu pääosin Jyväskylän autotarvikkeella, eli merkkiliikkeessä.
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Pitäishän tuossa virhevastuuta olla vielä.Simpe wrote: Myyjä ei ollut hirveän halukas lähtemään mukaan korjaukseen, mutta eikös nämä liikkeistä ostetut vehkeet kuulu joissain määrin virhevastuun piiriin?
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
Puoli vuotta on liikkeiden takuu.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Mutta miten liike voisi tuollaisesta vastata? Onhan tuolla jo yli 200 tkm ajettu, eikä liikekkään noita pura ja tarkista juurta jaksaen. Tuskin noita on tarkoitettu kestämään tuota matkaa, vaan pitäisi olla jo kierrätyksessä eikä käytössä.
Hyvähän se on jos liike vaikka puoli vuottakin ottaa vastuuta noista vehkeistä. Joku myyntimies ehtii tuossakin ajassa ajaa lähes 50 tkm ja siinä ehtii tapahtua vaikka mitä.
Hyvähän se on jos liike vaikka puoli vuottakin ottaa vastuuta noista vehkeistä. Joku myyntimies ehtii tuossakin ajassa ajaa lähes 50 tkm ja siinä ehtii tapahtua vaikka mitä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Eipä liike tiedä liioin, että myydystä autosta hajoaa vaihdelaatikko muutaman viikon jälkeen. Tutulle kävi näin ja liike maksoi puolet remontista.kotka wrote:Mutta miten liike voisi tuollaisesta vastata? Onhan tuolla jo yli 200 tkm ajettu, eikä liikekkään noita pura ja tarkista juurta jaksaen. Tuskin noita on tarkoitettu kestämään tuota matkaa, vaan pitäisi olla jo kierrätyksessä eikä käytössä.
Hyvähän se on jos liike vaikka puoli vuottakin ottaa vastuuta noista vehkeistä. Joku myyntimies ehtii tuossakin ajassa ajaa lähes 50 tkm ja siinä ehtii tapahtua vaikka mitä.
Yrityksellä vaan on vastuu tuotteesta tuotteesta, jots myy.
Otan maanantaina yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja katsotaan miten tässä käy, koska nokista näkee selvästi, että kyseessä ei todellakaan ole tavallinen kuluminen, vaan autoa on mitä ilmeisimmin laiminlyöty seisottamalla pitkä aika ulkona säiden armoilla.
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Jos auto seisoo ajamatta liikkeen pihassa, niin ei se kyllä mitään laiminlyöntiä ole. Eikä ne autot pihoilla konepelti ja venttiilikopat auki seiso. Konsernin vehkeissä nokat ja ketjut menee aika monessa mallissa alle 200tkm:n, joten kyllä tuo on ihan long lifen nopeuttamaa tai "normaalia" ominaisuutta Fsi-koneissa.Simpe wrote:[ koska nokista näkee selvästi, että kyseessä ei todellakaan ole tavallinen kuluminen, vaan autoa on mitä ilmeisimmin laiminlyöty seisottamalla pitkä aika ulkona säiden armoilla.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Avautumis topicci vol. 2
No ei se longlife ölppä aiheuta kyllä tuota ruostumista.
Ihan sama mitkä öljyt on koneessa jos autolla ajetaan niin vähän et vesi ei kerkeä haihtua öljyn seasta pois.
Ja sitä vettä kertyy sinne öljyn sekaan talvella vaikka se venakoppa ei oliskaan auki.
Normaali kulumisen takia nokka-akseli ei tuon näkööseks mene.
Ihan sama mitkä öljyt on koneessa jos autolla ajetaan niin vähän et vesi ei kerkeä haihtua öljyn seasta pois.
Ja sitä vettä kertyy sinne öljyn sekaan talvella vaikka se venakoppa ei oliskaan auki.
Normaali kulumisen takia nokka-akseli ei tuon näkööseks mene.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Eikös tuossa se vastaus ole?Tero Paalanen wrote: jos autolla ajetaan niin vähän et vesi ei kerkeä haihtua öljyn seasta pois.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: Avautumis topicci vol. 2
Joku vatipää veti motarilla liinat kiinni nenän edestä vasemmalla kaistalla, kun meinas ajaa rampista ohi. Saakeli, että oli lähellä kolahtaa, kun itellä petti absit.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
ABSithan ei lyhennä jarrutusmatkaa ns.lukkojarrutuksessa suoraan jarruttaessa.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
^ Juu ei, päinvastoin jarrutusmatka pitenee, mutta ohjattavuus säilyy.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Sitä ohjattavuutta olisin kaivannutkin, kun tilaa väistämiseen oli muttei siitä vauhdista. Plus toinen eturengas olisi pysynyt enemmän pyöreänä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
Taas tänään aamulla Passatti herjasi jarruvikaa kun liityin Turunväylälle.
Sama vika, sama paikka ja TAAS sateen jälkeen. Pitääpä tutkailla akkukaukalon vedenpoistoreikiä vai onko siellä jotain mikä vois tuohon liittyä?
Sama vika, sama paikka ja TAAS sateen jälkeen. Pitääpä tutkailla akkukaukalon vedenpoistoreikiä vai onko siellä jotain mikä vois tuohon liittyä?
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Avautumis topicci vol. 2
Emännän pirssi huutanu check brake padsiä jo tovin... eilen vedin kuskin puolelta johdot yhteen kun oli johto poikki
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ja luotat siihen, että toinen puoli hälyttää ajoissa?
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Avautumis topicci vol. 2
veikkaan et vaihtuu jokatapauksessa ennen ku valo ees syttys kuluneisuuden takiamuppis wrote:Ja luotat siihen, että toinen puoli hälyttää ajoissa?
kun tulee niiden pinta aina renkaanvaihdon lähestyessä katottua, ja myös levyn kunto...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Avautumis topicci vol. 2
Sitten se kyllä. Itsellä tulee köyhäiltyä ja käytettyä loppuun asti. Joskus se kostautuu, kun joku (edellinen omistaja) tehnyt tuollaisen oikkarihuollon...
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
Indikaattoriääni kertoo, kun on aika vaihtaa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Avautumis topicci vol. 2
Nut ma ummarra mita ne lavat on levyisa
noon ne indikaattorit
noon ne indikaattorit
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
^ Jopas, en oo moista ennen nähnyt, vaikka aika monen sorttista oon nähnyt
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ollaan tuoreen ekaluokkalaisen kanssa harjoiteltu kouluun menoa tämän viikon. Tänään ja eilen olen jättäytynyt n. 50-100m päähän pojasta ja seurannut miten se pärjää. Meillä on vain kaksi tien ylitystä jossa toisessa on hidastetöyssy, nimenomaan koululaisia varten. Poika on hienosti pysähtynyt suojatien eteen ja katsonut molempiin suuntiin niin kuin pitääkin. Mutta mitä helvettiä noita autoilijoita vaivaa!?!?!?! Kumpanakaan aamuna autoilijat eivät edes hidasteneet vaikka selvästikkin näkivät että lapsi odottaa suojatien edessä tien ylitystä. Eilinen autoilija-ämmä oli vielä viemässä lastansa samaan kouluun mihin poikani oli menossa. Tänään joku ukko paineli katumaasturilla hidastetöyssyn yli hidastamatta ja katto mua vielä ihmeissään kun näytin sille kansainvälisiä merkkejä kun pääsi mun kohdalle. Toivoin hartaasti että olisi suivaantunut siitä ja pysäyttänyt, jotta olisin voinut vähän haastatella sitä. Joka syksy hehkutetaan sitä että varokaa niitä koululaisia ja tehkää suojateistä turvallinen paikka. Mutta se ei näytä menevän jengille kaaliin. Ei ihmekkään että niitä lapsia jää vähän väliä auton alle suojatiellä. Ai että kun ärsyttää. Tekis mieli mennä räyhäämään tonne kylälle.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Siitä suojatiestä jauhetaan radiossa, mitä nämä välinpitämättömät tuskin kuuntelee. Veikkaan ma.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ajan erään koulun ohi päivittäin vähintään 5 kertaa. Kohdassa on hidastetöyssyt, saareke keskellä ja 40 alue. En silti uskaltaisi antaa omien lasten mennä tuosta kohdasta tien yli. Ihan päätöntä käyttäytymistä aikuisilta ihmisiltä. Jos meidän työmiehet myöhästyy töistä sen takia että antavat tietä suojatiellä kävelevälle, niin tarjoan kahvit. Minulla jo tuo ajokorkeus tekee sen että hidastan. Ja kun tiedän että ne on jonkun omia lapsia..osoners wrote:Ollaan tuoreen ekaluokkalaisen kanssa harjoiteltu kouluun menoa tämän viikon. Tänään ja eilen olen jättäytynyt n. 50-100m päähän pojasta ja seurannut miten se pärjää. Meillä on vain kaksi tien ylitystä jossa toisessa on hidastetöyssy, nimenomaan koululaisia varten. Poika on hienosti pysähtynyt suojatien eteen ja katsonut molempiin suuntiin niin kuin pitääkin. Mutta mitä helvettiä noita autoilijoita vaivaa!?!?!?! Kumpanakaan aamuna autoilijat eivät edes hidasteneet vaikka selvästikkin näkivät että lapsi odottaa suojatien edessä tien ylitystä. Eilinen autoilija-ämmä oli vielä viemässä lastansa samaan kouluun mihin poikani oli menossa. Tänään joku ukko paineli katumaasturilla hidastetöyssyn yli hidastamatta ja katto mua vielä ihmeissään kun näytin sille kansainvälisiä merkkejä kun pääsi mun kohdalle. Toivoin hartaasti että olisi suivaantunut siitä ja pysäyttänyt, jotta olisin voinut vähän haastatella sitä. Joka syksy hehkutetaan sitä että varokaa niitä koululaisia ja tehkää suojateistä turvallinen paikka. Mutta se ei näytä menevän jengille kaaliin. Ei ihmekkään että niitä lapsia jää vähän väliä auton alle suojatiellä. Ai että kun ärsyttää. Tekis mieli mennä räyhäämään tonne kylälle.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Pitäis vissiin oikeasti ostaa se kojelautakamera, niin saisi maailma ihmeteltävää.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
^^Juu ite asun koulun vieressä missä on 3-9lk ja kyllä varuillaan joutuu olla, ja tietä annan jos suojatiellä odottaa.
^Joo niin pitäs ostaa, eilen juuri bussi oli pysäkillä olin puolessa välissä bussia kun se päätti lähtee liikkeelle - vilkku päälle ja lähti eteen. Olisinhan voinu kylkeen laskea kun olin jo rinnalla, eikös väistämisvelvollisuus ole jo mun kohdalta jäänny? Ainoohan siinä oli et äkkijarrutus kun matala vas.puolella liikenteenjakaja...
^Joo niin pitäs ostaa, eilen juuri bussi oli pysäkillä olin puolessa välissä bussia kun se päätti lähtee liikkeelle - vilkku päälle ja lähti eteen. Olisinhan voinu kylkeen laskea kun olin jo rinnalla, eikös väistämisvelvollisuus ole jo mun kohdalta jäänny? Ainoohan siinä oli et äkkijarrutus kun matala vas.puolella liikenteenjakaja...
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Avautumis topicci vol. 2
Juu, ei sillä bussilla päälleajo-oikeutta ole vaikka sinulla väistämisvelvollisuus olisikin vielä tuossa kohtaa ollut. Kyllä se takanatulijan väistämisvelvollisuus loppuu, kun on selkeästi rinnalla.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
Jep. Tänää kävin hakemassa sen kameran ku palkka tuli.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Avautumis topicci vol. 2
*Huokaus* Se näyttää olevan tuo meikäläisen auton pohjapanssari ihan riekaleina.
Roikkuu sen verran pahasti, että tieurissa ajellessa kohahtelee
Paljonkohan siitä tulis ongelmia jos sen vaan repis *ttuun?
Roikkuu sen verran pahasti, että tieurissa ajellessa kohahtelee
Paljonkohan siitä tulis ongelmia jos sen vaan repis *ttuun?
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
^ Ite ainakin ajelin ilman pohjalevyä passatilla ihan normaalisti Uuseinkin sen kerran, mutta mataluus teki tehtävänsä ja loppujen lopuksi otin sen kokonaan pois kun oli enää pyhällä hengellä kiinni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Näin minäkin järkeilin, että ei pitäis mitään hirveitä vahinkoja tule mutta hyvä varmistaa
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
Parempi ottaa ajoissa pois kuin kiukkuisena alkaa tienlaidassa pois, kun rupeaa räpiseen..
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
Jos tarkoitat sitä muoviläpyskää, niin pohjapanssari on aika harhaanjohtava termi Itsellä ei ainakaan tuo 2mm teräs yhtään repsota, vaikka on kiviin kolissut useasti mökkitiellä. Eipä tulisi mieleenkään öljypohja paljaana ajella.Rikardo wrote:*Huokaus* Se näyttää olevan tuo meikäläisen auton pohjapanssari ihan riekaleina.
Roikkuu sen verran pahasti, että tieurissa ajellessa kohahtelee
Paljonkohan siitä tulis ongelmia jos sen vaan repis *ttuun?
Re: Avautumis topicci vol. 2
Just sitä tarkoitan Teräksistä aattelin tilalle kunhan rahatilanne ja motivaatio sallii. Onhan se halvempikin kuin orkkisKilu wrote: Jos tarkoitat sitä muoviläpyskää, niin pohjapanssari on aika harhaanjohtava termi
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
Itsellä ei ymmärrys riitä, kun ostetaan yli 20K€:n auto, mutta siihen hankitaan sitten jotkut saatanan kiinakumit alle Jos ei ole autossa ilmoja alla, niin ostetaan vielä halpis madallussarja siihen. Ei mene mulle jakeluun tuo "tuning".
Re: Avautumis topicci vol. 2
Kilu wrote:Itsellä ei ymmärrys riitä, kun ostetaan yli 20K€:n auto, mutta siihen hankitaan sitten jotkut saatanan kiinakumit alle Jos ei ole autossa ilmoja alla, niin ostetaan vielä halpis madallussarja siihen. Ei mene mulle jakeluun tuo "tuning".
(Insert sarcasm here)
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ei minullakaan, en yhtään ymmärrä tuotaKilu wrote:Itsellä ei ymmärrys riitä, kun ostetaan yli 20K€:n auto, mutta siihen hankitaan sitten jotkut saatanan kiinakumit alle Jos ei ole autossa ilmoja alla, niin ostetaan vielä halpis madallussarja siihen. Ei mene mulle jakeluun tuo "tuning".
Onkohan tuossa purnauksena se että noilla kiinankumeilla ja halpis madallussarjalla pilataan ulkonäkö vai ajo-ominaisuus? Eikös näissä tämän konsernin autoissa jotka maksavat alle 20K€ ole muutenkin aivan olemattomat ajo-ominaisuudet ja jos niitä kaipaa, niin pitäisi vaihtaa ihan kokonaan toiseen leiriin. Sellaisia rimpuloita nämä ovat..
Vai onko purnauksen aiheena se, että alla voi kuitenkin olla sellaiset renkaat joissa on pintaa eikä tarvitse ajaa niitä ns merkkirenkaita ihan pinnattomiksi kaljuiksi kun maksavat paljon. Tai voi laittaa vaikka 2,5 sarjaa verrattuna yhteen sarjaan.
Vai harmittaako se että sen halpisalustan voi uusia vaikka 3 kertaa/vuosi verrattuna ilma-alustaan auton pitämisen ajan ja silti on edullisempi vaihtoehto?
Vai se että joku haluaa autoonsa hiukan ulkonäkömuutosta ja silti jää kilometrikorvauksissa ns. voitolle.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Lähinnä ihmetyttää, ei harmita, kun ei ole minulta pois. Jos on varaa ja halua pistää autoon reilusti rahaa ja ostetaan siihen sitten isot vanteet. Miksi sitten nuukaillaan niiden kumien kanssa, kun maksaa paljon. Ostetaan lopuksi halvat paskat nakit, jotka ei varmasti paranna ajo-ominaisuuksia, eikä varsinkaan turvallisuutta, mutta kun halvalla saa. Jos halpisalusta on oikeasti hyvä, niin miksi se pitäisi uusia 3 kertaa vuoteen? Luulisi jo siinä vaiheessa kunnollinen tulevan halvemmaksi, jos se ainoa kriteeri on. Toki jos tarkoituksena on vain saada tonttiin, niin kaipa siihen halvinkin käy. Jos sillä autolla haluisi ajaa lujaakin, niin tuskin tuo edellä mainittu yhdistelmä on järkevä.
Re: Avautumis topicci vol. 2
On tasan viimeinen kerta kun ostan mitään tarvikemallin varaosaa tuohon vaginaattoriin. Olen pari kk etsinyt vikaa miksi takapää (oikea puoli) kolisee randomisti. Oon tehny ties vaikka ja mitä, joskus tuntuu että vika korjaantuu mutta tulee aina takas.. Nyt vihdoin selvis syy:
Takaiskarin yläpään"laakerissa"/tuessa on hiuksen hieno välys kiinnityskohdassa/reiässä jonka läpi iskarin yläpään kierretappi tulee. Ja vaikka pultin vetää miljoonaa kiinni, tietyssä kohtaa kun tolppaa liikuttaa/heiluttaa sivuttaissuunnassa --> kuuluu selkeä kalahdus.
On aika tarkka kohta missä se kuuluu. 10cm kun nostaa koko pakettia ylös (pre load) --> ottaa tolpasta kiinni ja heiluttaa --> kuulu kolina. Tiputtaa tunkilla pari milliä tolppaa alas --> ei kuulu kolinaa. Tunkki pois alta ja heiluttaa tolppaa apinan raivolla --> ei kolise. Taas kun nostaa sen 10cm ylös ja heiluttaa -> kalkati kalkati.
Voi ffaan sanon minä!
Tästä lähdin KAIKKI osat alkuperäisosana.
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Avautumis topicci vol. 2
Tämä on nyt vaivannut pidempään, mutta ei ilmeisestikään liity mitenkään sateiseen säähän. Tänään aattelin mennä katsastamaan, mutta tulipa vaan mieleen että taisi ne kulumisindikaattorit/-anturit ollakin vain etupään jarrupaloissa? Oikeassa jarrupalassa näyttikin olevan se kulutuspinta ihan lopussa eli tuo herja ilmeisestikin tarkoittaa jarrunesteen pinnan alenemista. (Muistaakseni: Stop. Brake fault. Service manual)Rikardo wrote:Taas tänään aamulla Passatti herjasi jarruvikaa kun liityin Turunväylälle.
Sama vika, sama paikka ja TAAS sateen jälkeen. Pitääpä tutkailla akkukaukalon vedenpoistoreikiä vai onko siellä jotain mikä vois tuohon liittyä?
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
^ Omassa 3BG:ssä ei vielä nesteestä ole valittanut, mutta muistaakseni 3B kertoi nesteestä ihan Check brakefluid, kun neste oli vähissä. Paloista sanoo ihan Check brakepads. Olisivatko muuttaneet tekstiä välissä?
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
No hitto vie, pitää ottaa läppäri mukaan ja käydä kattomassa olisko mitään vikakoodeja. Epäilen ettei kuitenkaan mitään lyödy.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
Läppärissä olikin akku loppunut, niin ei päässyt vielä katsomaan koodeja.
Kattelin jarrunesteet ja tuota oikeaa takajarrua vähän tarkemmin. Jarrunesteet oli tosi vähänä ja itse itse jarru näytti tältä:https://www.dropbox.com/s/meyjkqgp3bway ... 0.jpg?dl=0
Ehkä ne uudet palat (ja liukutapit) vois olla hyvä idea...
Kattelin jarrunesteet ja tuota oikeaa takajarrua vähän tarkemmin. Jarrunesteet oli tosi vähänä ja itse itse jarru näytti tältä:https://www.dropbox.com/s/meyjkqgp3bway ... 0.jpg?dl=0
Ehkä ne uudet palat (ja liukutapit) vois olla hyvä idea...
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
Aika ehdoton idea uudet palat. Miksi tapit pitäisi vaihtaa, jos ne liikkuu vai onko ne kulutustavaraa? Itse pistänyt lisää vaseliiniä vaan sekaan.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
Niin no, totta. Nyt on tuon auton kans vähän semmonen vaihe ettei ylimääräisiä viittis sijoittaa.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Avautumis topicci vol. 2
Paypal salasana unohtunu eikä muista niitä suojaus kysymys sanoja...
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96