Mikähän voisi olla vikana. Koneeseen on just alkukesästä vaihdettu jakoketju ja siihen liittyvät roippeet (ketjun kiristin rikki, oli yhden hampaan jo hypännyt), vaihteistona DSG6.
Nykiminen ilmenee ainoastaan lämpimänä ja kiihdytettäessä esim. ohitustilanteessa ja yleensä kierrosalueella 2,000 - 3,200. Nykimistä ei käy jos ajelee S-vaihteella, koska ässällä kierrokset ovat korkeammat. DSG:n öljyt on vaihdettu keväällä 120k huollon yhteydessä.
ODB:ssä ei ole virheitä, paitsi yhden kerran ilmesty P2263 Turbo/Super Charger Boost System: Performance. Toi ei kyllä ilmeisesti nykimiseen liity.
edit: DSG:n megatroniikka on vaihdettu joskus auton elinkaaren alussa
Golf V Variant 2008 1.4 TSI 90 kW nykii lämpimänä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Golf V Variant 2008 1.4 TSI 90 kW nykii lämpimänä
Tuo vikakoodi voi oleellisesti kyllä liittyä nykimiseen. Mahdollisesti hukkaportin akseli jumittaa, josta aiheutuu että ahdot ei oo sitä mitä pyydetään -> nykimistä. Just viime viikolla laitoin tommoseen "korjaussarjan", jossa myös oli ahtopaineista vikaa (tästä löytyy maahantuojalta tekninen tiedote). Ei siis sisällä koko turboa, pelkkä pakosarja hukkaportteineen. Muut osat otetaan vanhasta turbosta.
Mut jos se sulla nykii aina tolla kierrosalueella lämpimänä niin testerin kanssa ehdottomasti ajamaan ja katsomaan toteutunut ahtopaine ja vertaamaan sitä pyydettyyn ahtopaineeseen. Siitä näkee heti, että onko turbo nykimisen syynä.
Mut jos se sulla nykii aina tolla kierrosalueella lämpimänä niin testerin kanssa ehdottomasti ajamaan ja katsomaan toteutunut ahtopaine ja vertaamaan sitä pyydettyyn ahtopaineeseen. Siitä näkee heti, että onko turbo nykimisen syynä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf V Variant 2008 1.4 TSI 90 kW nykii lämpimänä
Kiitos vastauksesta!
Vikakoodin on tosin ilmennyt nyt kesällä kerran, noin viikko sitten. Nykiminen alkoi jo loppukeväästä ja silloin luulin sen liittyneen jakoketjuun, joka on siis jo vaihdettu.
Mulla on olemassa Bluetooth OBD palikka ja (Android) puhelimessa Torque. Tiedätkö saako sillä varmennettua tuon vian (olen itse ns. autoasioiden maallikko
) vai pitääkö olla ihan ammattivehkeet?
Ja nykii tosiaan aina lämpimänä noilla kierroksilla. Korkeimmilla kierroksilla vähemmin, siksi kai tuo S vaihteella ajaminen nyittää vähemmin. Ja nykiminen tosiaan on sellasta kohtuu aggressiivisen oloista.
Vikakoodin on tosin ilmennyt nyt kesällä kerran, noin viikko sitten. Nykiminen alkoi jo loppukeväästä ja silloin luulin sen liittyneen jakoketjuun, joka on siis jo vaihdettu.
Mulla on olemassa Bluetooth OBD palikka ja (Android) puhelimessa Torque. Tiedätkö saako sillä varmennettua tuon vian (olen itse ns. autoasioiden maallikko

Ja nykii tosiaan aina lämpimänä noilla kierroksilla. Korkeimmilla kierroksilla vähemmin, siksi kai tuo S vaihteella ajaminen nyittää vähemmin. Ja nykiminen tosiaan on sellasta kohtuu aggressiivisen oloista.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Golf V Variant 2008 1.4 TSI 90 kW nykii lämpimänä
En tiedä kyllä yhtään mitä tietoja tuolla torquella saa ulos..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf V Variant 2008 1.4 TSI 90 kW nykii lämpimänä
Torque antaa ainakin jonkun "Vacuum pressure" arvon, tuolla vois tietysti kattoa. Jollei tule mieleen mitään parempaa (ilmaista/halpaa) softaa PC:lle tai Androidille (tai jopa iPhonelle).
Re: Golf V Variant 2008 1.4 TSI 90 kW nykii lämpimänä
Oma VI golffi tapas tehdä ihan samaa... Liekö ominaisuus koska DSG+TSI on yhdistelmänä jotain ihanaa 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11