Borasta meni öljyjäähdytin ilmeisesti. Sillä meni öljyt vesikiertoon, muttei toisin päin. Onko näihin peleihin perusteltua hommata omaa irrallista jäähdytintä? Ja mistä mahdollisesti voisi saada laippaa näihin.
Ainoat mitä löysin oli bar tekin tuotteet, mutta ne tarvitsevat omant lyhyemmät filtterit, miksi?
Oisko tuo setti tarkoitettu sellaiseen malliin jossa ei ole patruunasuodatinta vaan perinteinen peltikuorinen suodatin.
Itse tekisin niin, et heittäisin sen alkuperääsen lämmönvaihtimen roskiin.
Sen tilalle öljycoolerille lähtö (termostaattilla oleva), sitten kaveriksi laadukas öljycooleri (esim. Mocal) ja noiden väliin sitte letkut omilla mitoilla paikallisesta hytikkaliikkeestä.
Juurikin näin on tarkoituskin. Lueskelin tuossa, että liian isokennonen jäähdyttäjä laskisi liikaa öljynpainetta?
Olisi tarvetta tuohon R32 ja tuohon boraan samanlaiset laipat. Tuossa linkissä ei taida olla termaria? Myös puhutaan muovisesta osasta myöhäsimmissä malleissa?? Onkohan noihin laippoja mahdollista saada ylimääräisillä öljypainesensorien reijillä?
Mutta joo idea olisi tämä:
MK4 mittaristo modauksia, avain hommia ja mukavuusmoduulin koodailuja. Löytyy VDCS, VDC PRO, Vag tacho, eeprom 1.19...
Uudemmissa se alkuperäinen lämmönvaihdin on kiinni muovisella laipalla ja ainakin tolta myyjältä saa ostettua alumiinisen laipan muovisen tilalle.
Tuota samaa lö-coolerin lähtöä saa myös termostaatilla varustettuna.
Ö-paineen lähdön saa tdi:ssä napattua vaikka turbon öljyntulosta haaroittamalla.
Kiitoksia infoista. Nyt on molempiin vehkeisiin tulossa tuollainen.
Ainoastaan harmin paikka, ettei tainnut olla tuo osa joka sylki öljyä paisariin. Tällä hetkellä öljyä löytyy paripisaraa /300km eli pienestä vuodosta puhutaan. Neste paisarissa on kuitenkin vielä ihan punaista, tosin tummaa ja paisarin reunat mustana. Taitaapi olla sitten ihan kansipahvi. Mitäs tuollaiseen remppaan kannattaa henkisesti varautua (pd150)? Olen kuullut, että pd koneet on herkkiä plaanaamiselle?
MK4 mittaristo modauksia, avain hommia ja mukavuusmoduulin koodailuja. Löytyy VDCS, VDC PRO, Vag tacho, eeprom 1.19...
Onhan moottorin vesitila pesty kunnolla öljyn/rasvanpoistoon tarkoitetulla aineella? Sitä rasvaa on todella vaikea saada sieltä pois tavallisilla puhdistusmömmöillä.
Tällä kamalla vedin pari kertaa läpi ja useammasta kohdasta otin letkut irti ja ruikin paineella vettä sisään.
Tällästähän sielä on:
Paisaristahan löytyy tälläisiä palloja jotka rikkoo niin tulee mitä on paperin palassa. Lisäsin tuonne juuri vettä, että sain näytteen. Ei siis normaalisti tulla nestepinnalla.
Öljytikun-näyte:
Öljykorkin-näyte:
On muuten eka kerta kun on tuollainen mähmä tuossa, voi olla että tuli kondensista, ajettu juuri 6km ennen kuvan ottamista.
MK4 mittaristo modauksia, avain hommia ja mukavuusmoduulin koodailuja. Löytyy VDCS, VDC PRO, Vag tacho, eeprom 1.19...