1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Vwarre_00 »

Onko koskaan ollut sarjavalmisteisena Boraa 1.8T koneella ja nelivetona?
1.8 4Motion osui silmään nettiautossa ja konetyyppihän on AGN, mutta sitä ilmeisesti esiintyy GTI koneissakin turbolla.
Yhden forum keskustelun löysin asiasta ja tyrmättiin ettei saa leimaan ikinä jos turbottaa tollasen.
Onko tarkempaa tietoa kellään?
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Jultsu »

Saksan wikipedia kertoo että ei ole tehtaalta rullannut tuollaista komboa.

Jos pistät turbon tuon vaparikoneen kylkeen, joudut teettämään ne kuuluisat "VTT" testit jotka maksaa hunajaa. Ja takeita läpipääsystä ei ole.

Mikään ei kuitenkaan estä vaihtamasta tuon vaparikoneen tilalle sitä alkuperäistä turbomottia. Jos auto on vielä sitä vuosikertaa että on verotettu painon mukaan eikä CO2-päästöjen, tuo vaihto pitäisi olla paperitöiden osalta ihan simppeli muutoskatsastusmaksun homma.
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Vwarre_00 »

Eli GTI:n 1.8T kone AUM/AGU tilalle ja AGN kiertoon GTI miehille virityskoneeksi? :lol:
Jultsu wrote:Saksan wikipedia kertoo että ei ole tehtaalta rullannut tuollaista komboa.

Jos pistät turbon tuon vaparikoneen kylkeen, joudut teettämään ne kuuluisat "VTT" testit jotka maksaa hunajaa. Ja takeita läpipääsystä ei ole.

Mikään ei kuitenkaan estä vaihtamasta tuon vaparikoneen tilalle sitä alkuperäistä turbomottia. Jos auto on vielä sitä vuosikertaa että on verotettu painon mukaan eikä CO2-päästöjen, tuo vaihto pitäisi olla paperitöiden osalta ihan simppeli muutoskatsastusmaksun homma.
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
User avatar
Mikko.P
VCF Member
Posts: 441
Joined: 4.7.2010 20:31
Location: Porvoo

Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Mikko.P »

Mikä nyt sitten on boran mallisarjan tehokkain? Omaani vaihdoin -05 leon fr padan ja verrokkina oli 4-motion v6 farkku golf, ja alusta piti vain vastata tuota.
Uncle Hank Fan Club
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Vwarre_00 »

2.8L VR6 on tehokkain Suomessa. Onhan näissä 3.2L R32 koneita pistetty pitkin poikin maalimaa vaan ei täällä onnistu sellaset hommat. Holhous ja laki.
204hv on VR6 koneessa.
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Jultsu »

Vaihtomoottori saa olla:

a) 20% tehokkaampi vrt. mallisarjan tehokkain moottori
b) 25% suurempi iskutilavuus vrt. mallisarjan isoin
c) 20% painavampi vrt. mallisarjan painavin.


Tuo 246 hevosvoimainen R32 menee niukin naukin yli tuon 20% tehorajan (1 - 246/204 = 20.58%)
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen

Post by Vwarre_00 »

Ois se täälläkin jo tehty jos se onnistuisi

Vortexilla on auto jossa on 2.5L uuden kuplan/jettan kone. Vaihto on ihan kuulemma bolt-on ja johdotuksessa ecun johdotus on työläin pistokkeiden erilaisuuksien vuoksi. Tehtävissä kuitenkin. Ei vaan maailman parhaassa maassa saa vähäpäästösempää konetta vaihtaa haluamaansa auton koriin jos haluaisi esimerkiksi olla ympäristöystävällisempi autoilija.
Linkki: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... motor-swap" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Post Reply