Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Joo elikkä semmonen ongelma ilmeni nyt noilla kovilla pakkasilla, että eperpächer ei lämmittänyt kun sisätilaa kun pökkää päälle... Nyt kun oli 1 aste plussalla ja ehdin ajaa autolla n. 11km ja koitin puolentunnin päästä laittaa eperin päälle niin ei kauaa mennyt kun alkasi moottoria lämmittämään... mutta iltapäivällä kun olin lähdössä töistä niin kesti 15-20min ennenkö lähti lämmittään moottoria.
Viime talvena eperi kerkes olla kovilla pakkasilla 15-20min päällä niin oli jo lasitkin sulat... ( -15 - -25 asteen pakkasilla)
Mistähän kannattais alkaa vikaa kaivamaan? onko joku termostaattivika vai mikä? niin pirun kalliita nämä huoltoliikkeet eikä nekää tiedä välttämättä.
AUTO ON VW BORA 2002 TDI (POWERDIESEL)
LAITOIN ILMEISESTI VÄÄRÄLLE PALSTALLE ENSIN (YLEISET)
Viime talvena eperi kerkes olla kovilla pakkasilla 15-20min päällä niin oli jo lasitkin sulat... ( -15 - -25 asteen pakkasilla)
Mistähän kannattais alkaa vikaa kaivamaan? onko joku termostaattivika vai mikä? niin pirun kalliita nämä huoltoliikkeet eikä nekää tiedä välttämättä.
AUTO ON VW BORA 2002 TDI (POWERDIESEL)
LAITOIN ILMEISESTI VÄÄRÄLLE PALSTALLE ENSIN (YLEISET)
Re: EPERBÄCHER TP 5 EI LÄMMITÄ MOOTTORIA
Ensiksikin, voisko sen CAPSLOCKIN ottaa pois päältä, myö ymmärretään ihan ilman huutamistakin. Kiitos! 
Sitten asiaan.
Eberihän lämmittää jäähdytysnestettä, jolla lämmitetään myös kajuuttaa. Mistä rupesit epäilemään, että ei lämmitä moottoria, mutta sisätilaa kyllä?
Onhan jäähd.nestettä tarpeeksi? Lämpiävätkö vesiletkut konehuoneessa eberin pöhinän aikana? Pysyykö lämpömittarin viisari ajossa normissa kohtisuoraa ylöspäin? Jos on Climatronic, niin sieltä näkee self diagnostiikan kautta veden todellinen lämpötila (haulla löytyy tältäkin foorumilta ohjeet) Onko letkut, myös alavesiletku, lämmin ajon jälkeen? Vikakoodit kannattaa luetuttaa, jos epäilee vikaa eeperissä olevan.
Näistä itse lähtisin asiaa tutkimaan.
Ainiin, onha sulla pahvia tms. maskipeittoa keulalla?

Sitten asiaan.
Eberihän lämmittää jäähdytysnestettä, jolla lämmitetään myös kajuuttaa. Mistä rupesit epäilemään, että ei lämmitä moottoria, mutta sisätilaa kyllä?
Onhan jäähd.nestettä tarpeeksi? Lämpiävätkö vesiletkut konehuoneessa eberin pöhinän aikana? Pysyykö lämpömittarin viisari ajossa normissa kohtisuoraa ylöspäin? Jos on Climatronic, niin sieltä näkee self diagnostiikan kautta veden todellinen lämpötila (haulla löytyy tältäkin foorumilta ohjeet) Onko letkut, myös alavesiletku, lämmin ajon jälkeen? Vikakoodit kannattaa luetuttaa, jos epäilee vikaa eeperissä olevan.
Näistä itse lähtisin asiaa tutkimaan.

Ainiin, onha sulla pahvia tms. maskipeittoa keulalla?

Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
No sanotaanko näin että ku tolla ajan n. 30km nii lämmöt ei kyllä nouse juurikaan.. pahvin laitoon tänään niin lämmöt nousee..
Tiedän että eberi ei lämmitä moottoria siitä kun konepelti on yleensä kans sulanut hieman ja lasit sulana ja puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle, sekä pitää sellaista ääntä kun lentokone lentääs vierestä kun puhaltaa moottoria lämpöseks..
Jäähdytysnestettä lisäsin tänään, mutta silti kesti sen 15min ennenkö alkas pouhuuttamaan moottoria.. huomaa kun alkaa lumi sulamaan auton alta kun siitä "pakoputkesta" tuloo kuumaa ilmaa kun se toimii kunnolla..
epääly alkoo kun oli paripäivää 15 astetta pakkasta ja auto oli kylmä kun ruumihin pi*lu eikä käynnistyny niinkun esimerkiksi viimetalvena 25 asteen pakkasella 20 minuutttia eperin ollessa päällä..
eihän tolla pahvilla pitääsi olla merkitystä onko sitä vaiko ei oo kun esilämmittää moottoria ennenku ajamaan lähtöö? ei se tuulenviimaa sinne niin lujaa paikollansa ota
Tiedän että eberi ei lämmitä moottoria siitä kun konepelti on yleensä kans sulanut hieman ja lasit sulana ja puhaltaa lämmintä ilmaa sisälle, sekä pitää sellaista ääntä kun lentokone lentääs vierestä kun puhaltaa moottoria lämpöseks..
Jäähdytysnestettä lisäsin tänään, mutta silti kesti sen 15min ennenkö alkas pouhuuttamaan moottoria.. huomaa kun alkaa lumi sulamaan auton alta kun siitä "pakoputkesta" tuloo kuumaa ilmaa kun se toimii kunnolla..
epääly alkoo kun oli paripäivää 15 astetta pakkasta ja auto oli kylmä kun ruumihin pi*lu eikä käynnistyny niinkun esimerkiksi viimetalvena 25 asteen pakkasella 20 minuutttia eperin ollessa päällä..
eihän tolla pahvilla pitääsi olla merkitystä onko sitä vaiko ei oo kun esilämmittää moottoria ennenku ajamaan lähtöö? ei se tuulenviimaa sinne niin lujaa paikollansa ota

Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
mpm1994 wrote:eihän tolla pahvilla pitääsi olla merkitystä onko sitä vaiko ei oo kun esilämmittää moottoria ennenku ajamaan lähtöö? ei se tuulenviimaa sinne niin lujaa paikollansa ota
Noniin, vastasitkin kysymykseesi itse.mpm1994 wrote:No sanotaanko näin että ku tolla ajan n. 30km nii lämmöt ei kyllä nouse juurikaan.. pahvin laitoon tänään niin lämmöt nousee..

Onko sun Eberiä huollettu millon viimeks? Voisko kiertovesipumppu olla jo tiensä päässä?
Eli nyt se ei pöhise entiseen tapaan ja pakoputkesta ei tuu niin kuumaa kun aikasemmin?mpm1994 wrote:huomaa kun alkaa lumi sulamaan auton alta kun siitä "pakoputkesta" tuloo kuumaa ilmaa kun se toimii kunnolla..
Yritän siis vaan saada hieman tarkempaa ongelmankuvausta, jotta enemmän näiden kanssa puuhastelleet voivat auttaa.
Oliko sulla muuten se Easystart T ja/tai Easystart R+ kaukkari tuohon? Niillähän saa luettua vikakoodit, jota tässä tapauksessa suosittelen tekemään.

Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Pakoputkesta ei puhalla yhtään mitää kovilla pakkasilla.. ainoastaan sisätilan lämmitin puhaltaa, mutta se puhaltaa kylmää koska se eperi ei lämmitä sitä moottoria kuten viime talvena kovilla pakkasilla ENNEN kun lähden sillä ajamaan vuorokauden tauon jälkeen.
Ei oo mitää muutaku tuo oma kaukosäädin.. nyt taas oli +4 astetta niin puhaltaa aiva normaalisti lämmintä kuten kuuluuki???
Ei oo tietoa koska on huollettu eperiä. minkähintasia ne kiertovesipumput on? Näkeekö ton vikakoodit aiva normaalisti sillä obd jutskalla?
Ei oo mitää muutaku tuo oma kaukosäädin.. nyt taas oli +4 astetta niin puhaltaa aiva normaalisti lämmintä kuten kuuluuki???
Ei oo tietoa koska on huollettu eperiä. minkähintasia ne kiertovesipumput on? Näkeekö ton vikakoodit aiva normaalisti sillä obd jutskalla?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Nyt vaikuttaisi siltä ettei se sun lisälämmitin toimi. Esimerkiksi sen takia että sen lisälämmittimen vesipumppu ei pyöri ->Lämmitin kuumenee välittömästi käynnistyksessä liikaa ja sammuttaa itsensä. Silti sisäpuhallin pyörii, mutta puhaltaa kylmää tietysti. Vasta kun moottori käynnistetään ja auton oma vesipumppu kierrättää vettä niin silloin lämmitinkin toimii.
Jälkiasennetun lisälämmittimen vikakoodeja ei pysty lukemaan OBD:n kautta.
Niin ja tuollaisessa ei mitään erotusventtiiliä ole, joka erottaisi moottorin/sisäkennon jäähdytinnesteet. Eli jos ja kun lisälämmitin pöhisee, niin ensin se kiertää sisäkennon läpi ja siitä vapautuu x-määrä lämpöä sisätilojen lämmittämiseen ja loppu lämpö menee moottorille. Eli sellasta vaihtoehtoa ei tuossa ole, etteikö lisälämmitin toimiessaan lämmittäisi myös moottoria.
Jälkiasennetun lisälämmittimen vikakoodeja ei pysty lukemaan OBD:n kautta.
Niin ja tuollaisessa ei mitään erotusventtiiliä ole, joka erottaisi moottorin/sisäkennon jäähdytinnesteet. Eli jos ja kun lisälämmitin pöhisee, niin ensin se kiertää sisäkennon läpi ja siitä vapautuu x-määrä lämpöä sisätilojen lämmittämiseen ja loppu lämpö menee moottorille. Eli sellasta vaihtoehtoa ei tuossa ole, etteikö lisälämmitin toimiessaan lämmittäisi myös moottoria.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Webasto on melkein sama kuin eberbächer joten ajattelin kertoa omat tarinat tähän.
Kylmemmän ilman tultua huomasin että webasto ei enään toiminut. Saattoi lähteä "päälle" ja vähän aikaa huristuaan sammui ilmeisesti kun totesi että akun virta on vähissä.
Noh, käytin vikakoodit luettamassa ja siellä ei ollut mitään ( kyseessä siis jälkiasennettu Thermo Top C ).
Sitten kovempien pakkasten tullessa ei auto jaksanut lähteä käymään ollenkaan huonon akun takia ja vaihdoin akun viikko sitten. Akun vaihdon jälkeen webasto on toiminut joka aamu ilman ongelmia.
Kylmemmän ilman tultua huomasin että webasto ei enään toiminut. Saattoi lähteä "päälle" ja vähän aikaa huristuaan sammui ilmeisesti kun totesi että akun virta on vähissä.
Noh, käytin vikakoodit luettamassa ja siellä ei ollut mitään ( kyseessä siis jälkiasennettu Thermo Top C ).
Sitten kovempien pakkasten tullessa ei auto jaksanut lähteä käymään ollenkaan huonon akun takia ja vaihdoin akun viikko sitten. Akun vaihdon jälkeen webasto on toiminut joka aamu ilman ongelmia.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Pasi Häkli wrote:Nyt vaikuttaisi siltä ettei se sun lisälämmitin toimi. Esimerkiksi sen takia että sen lisälämmittimen vesipumppu ei pyöri ->Lämmitin kuumenee välittömästi käynnistyksessä liikaa ja sammuttaa itsensä. Silti sisäpuhallin pyörii, mutta puhaltaa kylmää tietysti. Vasta kun moottori käynnistetään ja auton oma vesipumppu kierrättää vettä niin silloin lämmitinkin toimii.
Jälkiasennetun lisälämmittimen vikakoodeja ei pysty lukemaan OBD:n kautta.
Niin ja tuollaisessa ei mitään erotusventtiiliä ole, joka erottaisi moottorin/sisäkennon jäähdytinnesteet. Eli jos ja kun lisälämmitin pöhisee, niin ensin se kiertää sisäkennon läpi ja siitä vapautuu x-määrä lämpöä sisätilojen lämmittämiseen ja loppu lämpö menee moottorille. Eli sellasta vaihtoehtoa ei tuossa ole, etteikö lisälämmitin toimiessaan lämmittäisi myös moottoria.
Muttakun sen eron huomaa, koska se lämmittää moottoria jo äänestä.. Pöhisee kunnolla kun se toimii normaalisti mutta nytkin kuuluu vain sisäilman puhaltimet pientä pöhinää.. Eikä puhalla tuolta putkesta mitää ilmaa niinku välillä.. Eli ku on vähä jo lämmenny nii sitte toimii normaalisti mutta ei kyllä muuten.. Kuten jo mainittiin aikasemmin nii auto kyllä käynnistyy niinku palmun alta että en epääle että akussa olis vikaa.. Lisää ehdotuksia?
Taas lähti pöhisemää normaalisti mut 15 min piti esti olla päällä ja lämpöne keli.. Ja hönkii tuolta putkesta nii pirun kuumaa maahanpäin. Ei vaan pakkasilla wörki

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Voihan siinä lisälämmittimessä olla vaikka hehku sökönä, kylmänä ei syty, mutta lämpimänä jaksaa käynnistyä. Ajossa jäähdytinneste tietysti lämpiää ja sitäkautta lämmittää myös lisälämmitintä jolloin sillä on suuremmat mahdollisuudet käynnistyä. Oma webasto käyttäytyi kans samallailla, ennenku lakkas toimimasta kokonaan.
Pointti tässä nyt on se, että kylmänä se lämmitin ei käynnisty. Lämmittimessä on siis vikaa. Mene johonkin webasto/Eberi huoltoliikkeeseen niin lukevat siitä vikakoodit. Jos sieltä sais jonkin vinkin mikä siinä lämmittimessä mättää.
Pointti tässä nyt on se, että kylmänä se lämmitin ei käynnisty. Lämmittimessä on siis vikaa. Mene johonkin webasto/Eberi huoltoliikkeeseen niin lukevat siitä vikakoodit. Jos sieltä sais jonkin vinkin mikä siinä lämmittimessä mättää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Katoin tolla kaukosäätimellä vikakoodit niin siellä oli 3 eri vikakoodia. onko kellään tietoa mitä nämä tarkottaa?
F0 00
F 1 52
F2 11
mieluusti vielä suomenkielisenä kun sais listan niin päästääs asiassa eteenpäin
F0 00
F 1 52
F2 11
mieluusti vielä suomenkielisenä kun sais listan niin päästääs asiassa eteenpäin

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Vikakoodit:
000 Normal Operation
010 Overvoltage Check voltage between terminals 1(red) and 2(brown) at connector.
(B1). This must be less than 16 volts.
Check battery, electrical leads and vehicle charging system.
011 Under voltage shut down Check voltage between terminals 1(red) and 2(brown) at
connector (B1). This must be greater than 10.2 volts
Check battery, electrical leads and vehicle charging system.
012 Overheating Check for possible causes of overheat (water circuit), Sensor.
Check overheat switch resistance values. Temperature at
temperature sensor or overheat sensor is greater than 125°C.
014 Possible overheating detected Difference of measured values at temperature sensor >15°C
(difference evaluation) (min. 70°C water temperature and metering pump in operation);
Check temperature sensor and overheating sensor,
replace if necessary. Check values from previous page.
015 Too many overheats Remove cause of over heat. Reset control unit using 7 day
timer or fault code retrieval device to unlock control unit. Permanent
overheating counter reading exceeded. Heating enable only
possible by means of diagnostics system (press both “LL” keys
simultaneously).
017 Overheating detected Temperature at temperature or overheating sensor > 130 °C,
emergency OFF if Fault Code 012 or 014 not applicable; check water
circuit, check temperature sensor and overheating sensor; replace if
necessary. See graph on previous page.
020 Open circuit - glow pin Check glow pin and electrical leads for continuity, replace if
necessary.
021 Short circuit - glow pin Check glow pin and electrical leads for continuity, replace if
necessary.
030 Combustion air blower motor Blower impeller or electric motor may be jammed (frozen solid, dirty,
etc.) Fix jam, replace electric motor if necessary.
031 Combustion air blower motor Check lead to combustion air motor for continuity, replace
motor if necessary.
032 Combustion air blower motor short-circuit Check combustion air blower motor (electric motor); replace if
necessary. Check power supply (chafed, corroded etc.)
038 Vehicle fan relay control break Check electric lead to relay, fix break, replace relay if necessary
For wiring harness (P/N CA1 60 401) without relay, replace harness.
039 Vehicle fan relay control short circuit Check electric lead to relay, fix break, replace relay if necessary
For wiring harness (P/N CA1 60 401) without relay, replace harness.
041 Water pump break Check supply lead to water pump for continuity, remedy break,
replace water pump if necessary.
042 Water pump short-circuit Check supply lead to water pump for short circuit, check water
pump, replace water pump if necessary.
26
Maintenance / Troubleshooting / Repair
Fault Code Fault Description Causes / Repair
27
047 Short circuit - fuel metering pump Check for wires for short to fuel metering pump. Test fuel metering
pump. Replace if necessary.
048 Open circuit - fuel metering pump Check supply lead to metering pump for continuity, remedy break,
replace if necessary.
050 Too many no start attempts Safety time counter reading exceeded. Reset control unit using 7
day timer or fault code retrieval device to unlock control unit.
051 Faulty flame recognition At start, if flame sensor is a above 70°C > 240 seconds; check
exhaust gas and combustion air supply, check flame sensor, replace
if necessary. For flame sensor values see graph on previous page.
052 No start safety time exceeded No flame detected on start attempt. Check fuel delivery and fuel
supply, Check exhaust gas and combustion air ducts.
053 Flame cutout in boost mode Heater has started successfully the flame has extinguished.
Check fuel supply. Check combustion air and exhaust flow. Check
flame sensor resistance value. Replace flame sensor if necessary.
054 Flame cutout in high mode Heater has started successfully the flame has extinguished.
Check fuel supply. Check combustion air and exhaust flow.
056 Flame cutout in low mode Check flame sensor resistance value.
060 Open circuit - temperature sensor Temperature sensor detects a value beyond it's range.
Check connections. Check sensor resistance values between
11 and 12 at connector B2 > 2 M Ω (if open circuit).
061 Short circuit - external temperature sensor Check connections. Check sensor resistance values between
11 and 12 at connector B2 < 50 Ω (if short circuit).
Temperature sensor values on previous pages.
064 Open circuit - flame sensor Sensor is sensing value outside of range. Check connection leads.
Resistance values between 13 and 14 at connector
B2 > 3040 Ω (if open circuit).
065 Short circuit - flame sensor Check connection leads. Resistance values between 13 and 14 at
connector B2 > 780 Ω (if short circuit). Flame sensor values on
page 17.
071 Open circuit - overheat sensor Check connection leads. Resistance values between 9 and 10 at
connector B2 > 2 M Ω (if open circuit).
072 Short circuit - overheat sensor Check connection leads. Resistance values between 9 and 10 at
connector B2 < 50 M Ω (if short circuit).
090 Control unit defect (internal fault) Control unit malfunction due to interference voltage from
092 Control unit defective(ROM error) vehicle electrical system; possible causes low batteries, charges,
093 Control unit defective(RAM error) other sources of interference, eliminate interference voltages.
Internal faults detected in microprocessor/ memory detected.
Replace control unit.
097 Control unit defective (power failure) Internal failure. Replace control unit.
Eli alijännitekatkasu, sekä varoaika ylitetty(ei liekinmuodostusta tunnistettu) kun ei lämmitin lähde päälle.
000 Normal Operation
010 Overvoltage Check voltage between terminals 1(red) and 2(brown) at connector.
(B1). This must be less than 16 volts.
Check battery, electrical leads and vehicle charging system.
011 Under voltage shut down Check voltage between terminals 1(red) and 2(brown) at
connector (B1). This must be greater than 10.2 volts
Check battery, electrical leads and vehicle charging system.
012 Overheating Check for possible causes of overheat (water circuit), Sensor.
Check overheat switch resistance values. Temperature at
temperature sensor or overheat sensor is greater than 125°C.
014 Possible overheating detected Difference of measured values at temperature sensor >15°C
(difference evaluation) (min. 70°C water temperature and metering pump in operation);
Check temperature sensor and overheating sensor,
replace if necessary. Check values from previous page.
015 Too many overheats Remove cause of over heat. Reset control unit using 7 day
timer or fault code retrieval device to unlock control unit. Permanent
overheating counter reading exceeded. Heating enable only
possible by means of diagnostics system (press both “LL” keys
simultaneously).
017 Overheating detected Temperature at temperature or overheating sensor > 130 °C,
emergency OFF if Fault Code 012 or 014 not applicable; check water
circuit, check temperature sensor and overheating sensor; replace if
necessary. See graph on previous page.
020 Open circuit - glow pin Check glow pin and electrical leads for continuity, replace if
necessary.
021 Short circuit - glow pin Check glow pin and electrical leads for continuity, replace if
necessary.
030 Combustion air blower motor Blower impeller or electric motor may be jammed (frozen solid, dirty,
etc.) Fix jam, replace electric motor if necessary.
031 Combustion air blower motor Check lead to combustion air motor for continuity, replace
motor if necessary.
032 Combustion air blower motor short-circuit Check combustion air blower motor (electric motor); replace if
necessary. Check power supply (chafed, corroded etc.)
038 Vehicle fan relay control break Check electric lead to relay, fix break, replace relay if necessary
For wiring harness (P/N CA1 60 401) without relay, replace harness.
039 Vehicle fan relay control short circuit Check electric lead to relay, fix break, replace relay if necessary
For wiring harness (P/N CA1 60 401) without relay, replace harness.
041 Water pump break Check supply lead to water pump for continuity, remedy break,
replace water pump if necessary.
042 Water pump short-circuit Check supply lead to water pump for short circuit, check water
pump, replace water pump if necessary.
26
Maintenance / Troubleshooting / Repair
Fault Code Fault Description Causes / Repair
27
047 Short circuit - fuel metering pump Check for wires for short to fuel metering pump. Test fuel metering
pump. Replace if necessary.
048 Open circuit - fuel metering pump Check supply lead to metering pump for continuity, remedy break,
replace if necessary.
050 Too many no start attempts Safety time counter reading exceeded. Reset control unit using 7
day timer or fault code retrieval device to unlock control unit.
051 Faulty flame recognition At start, if flame sensor is a above 70°C > 240 seconds; check
exhaust gas and combustion air supply, check flame sensor, replace
if necessary. For flame sensor values see graph on previous page.
052 No start safety time exceeded No flame detected on start attempt. Check fuel delivery and fuel
supply, Check exhaust gas and combustion air ducts.
053 Flame cutout in boost mode Heater has started successfully the flame has extinguished.
Check fuel supply. Check combustion air and exhaust flow. Check
flame sensor resistance value. Replace flame sensor if necessary.
054 Flame cutout in high mode Heater has started successfully the flame has extinguished.
Check fuel supply. Check combustion air and exhaust flow.
056 Flame cutout in low mode Check flame sensor resistance value.
060 Open circuit - temperature sensor Temperature sensor detects a value beyond it's range.
Check connections. Check sensor resistance values between
11 and 12 at connector B2 > 2 M Ω (if open circuit).
061 Short circuit - external temperature sensor Check connections. Check sensor resistance values between
11 and 12 at connector B2 < 50 Ω (if short circuit).
Temperature sensor values on previous pages.
064 Open circuit - flame sensor Sensor is sensing value outside of range. Check connection leads.
Resistance values between 13 and 14 at connector
B2 > 3040 Ω (if open circuit).
065 Short circuit - flame sensor Check connection leads. Resistance values between 13 and 14 at
connector B2 > 780 Ω (if short circuit). Flame sensor values on
page 17.
071 Open circuit - overheat sensor Check connection leads. Resistance values between 9 and 10 at
connector B2 > 2 M Ω (if open circuit).
072 Short circuit - overheat sensor Check connection leads. Resistance values between 9 and 10 at
connector B2 < 50 M Ω (if short circuit).
090 Control unit defect (internal fault) Control unit malfunction due to interference voltage from
092 Control unit defective(ROM error) vehicle electrical system; possible causes low batteries, charges,
093 Control unit defective(RAM error) other sources of interference, eliminate interference voltages.
Internal faults detected in microprocessor/ memory detected.
Replace control unit.
097 Control unit defective (power failure) Internal failure. Replace control unit.
Eli alijännitekatkasu, sekä varoaika ylitetty(ei liekinmuodostusta tunnistettu) kun ei lämmitin lähde päälle.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Nopeella googlettelulla löysin samat, kuin Pasi.
Google kääntäjä laulamaan, jos ei muuten taivu. 


Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Milläs noi vikakoodit nollataan kun ei onnistu tuolla ku lukee DEL ja painaa tota tuuletus/liekki nappia ;/
pitääkö eperi olla päällä vikakoodia nollatessa?
pitääkö eperi olla päällä vikakoodia nollatessa?
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Kuin pitkää painoit pohjassa??
5. Vikakoodit nollataan kun vian kohdalla painetaan P nappia (näyttöön tulee DEL) ja sitten tuuletus/liekki nappia pidetään pohjassa.
5. Vikakoodit nollataan kun vian kohdalla painetaan P nappia (näyttöön tulee DEL) ja sitten tuuletus/liekki nappia pidetään pohjassa.
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Niin kauan että siinä alkas välkkkyy tuo maston kuva
sitten meni takas sellaseen tilaan et näytti kellonajan mut kellonaika ei vilkkunut.

Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
No koitin latailla akkua ja laturin pääs pökkäsin eperin päälle, niin 9 min ja alkas pöhisemää.. Eilen ilman laturiaki, mut tänään ei taas pöhissy vaikka 20 min päällä. Eli akku paskana?
Onko minkälainen akku hyvä eperin käyttöön? Ja kestääkö nekään kuinka... Vw boraan tarvis akun. Ehdotuksia?
Onko minkälainen akku hyvä eperin käyttöön? Ja kestääkö nekään kuinka... Vw boraan tarvis akun. Ehdotuksia?
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Kyllä siihen ihan perus akku luulis riittävän, olettaen että siis otat virran auton omasta akusta etkä erilliseltä akulta.
Itse kävin fixukselta hakeen ihan perus akun ja nyt toimii webasto hyvin- Jos ei oteta huomioon sitä että se menee vikatilaan kolmen tai neljän käytön jälkeen ( sulake irti->takasin kiinni ja taas toimii )
Itse kävin fixukselta hakeen ihan perus akun ja nyt toimii webasto hyvin- Jos ei oteta huomioon sitä että se menee vikatilaan kolmen tai neljän käytön jälkeen ( sulake irti->takasin kiinni ja taas toimii )
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Itse kyllä laittasin enemmin kunnollisen AGM-akun.
Ne lataantuvat kylmässä paremmin kuin normi akut ja näin ollen lämmitin käytössä akku kerkeää lataantua paremmin.
Ne lataantuvat kylmässä paremmin kuin normi akut ja näin ollen lämmitin käytössä akku kerkeää lataantua paremmin.
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Komppaan Teroa.
Ite aikanan ostin edelliseen kulkuneeseen Vartan StartStopPlus akun silmälläpitäen tulevaa eeberiä, jota ei koskaan autoon tullut.
Nykyään se on veljellä ja eeberi toiminu moitteetta sen kanssa.


Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
No mikäs se sitten on "kunnon" agm akku?
ja mikä ampeerimäärä?

Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Kyllähän ne akkukaupassakin osaavat sulle oikeenlaisen myydä, otat vaan fyysiset mitat nykysestä akusta niin sopivuus on taattu. Mutta vähintään sama ampeerituntimäärä ku nykysessä, mielummin vähä isompi. AGM akku myös kestää syväpurkausta paremmin ja on muistettava, et noita ei saa ladata muilla kun älylatureilla.
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Valaisekko mua millanen on älylaturi
kuvaa tjotn?

Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Esmes tommonen on älylaturi... http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/au ... 002010520/" onclick="window.open(this.href);return false;mpm1994 wrote:Valaisekko mua millanen on älylaturikuvaa tjotn?
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Kävin ny mittaamas akun niin jotain 5xx ampeeria anto ja 750 luvattu, eli akku kunnos
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Paljos oli jännite napojen välillä? Oliko kylmä akku vai ajon jälkeen ku mittasit?
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
No ajoin sellaset 100m työmaalta mittaamaan että aika kylmä akku oli. Jännite 12,55v.
Sit 594ampeeria ja 760 näköjää luvattu ton lapun perusteella minkä sain^
Sit 594ampeeria ja 760 näköjää luvattu ton lapun perusteella minkä sain^
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Nyt ei muuta ku eeperi huoltoon, jos sitä ei koskaan oo huollettu. Pitäis rokata sen jälkee.
Re: Eperbächer TP 5 ei lämmitä moottoria
Tulee vissii vaan laitteen hinta aika äkkiä huollossa? ku vikakoodin lukuki maksoo jo sen 45e...