Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
dieselpower
Posts: 51
Joined: 24.6.2009 13:00

Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by dieselpower »

Mikä liike myy halvimmalla uretaanipuslia Golf kolmoseen...
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Vwarre_00 »

Jatketaanpas tiedustelua tähän, mukulakiviajelut ovat taas kuluttaneet alustaa ja enteilevää kolinaa jostain kuuluu edestä.
Puslajumppaa siis tiedossa, onko uretaanipuslat vs normaalit puslat paljonkin eroa ajossa/käytössä? Pitkäikäisempi vissiin?
Onko tukivarsien vaihto jo ajankohtaista 260tkm mittarilukemalla.
Auto on Mk4 golf variant ja alustana 1500km ajettu eibach pro sreet s.
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Jultsu »

Joo, ne uretaaniset on kovempia ja kestävät kulutusta enemmän. Asiaa voi myös miettiä siltä kantilta että jos se jousto ei tapahdukaan enää puslassa, sen on tapahduttava jossain muualla. Jossain ratakäyttöön tarkoitetussa autossa varmasti toimivat halutulla tavalla, mutta normaalissa käyttöautossa se ilmenee lisääntyneenä värinänä ja pärinänä kabiinissa.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Tero Paalanen »

Jultsu wrote:Jossain ratakäyttöön tarkoitetussa autossa varmasti toimivat halutulla tavalla, mutta normaalissa käyttöautossa se ilmenee lisääntyneenä värinänä ja pärinänä kabiinissa.
Ainakaan minun mielestä nelosgolffin uretaanit ei lisännyt värinöitä/pärinöitä.
Tietenkin pituussuuntaiset iskut tuntuvat terävämmin kuin kumipuslilla, mutta mitään värinöitä ei kyllä ilmennyt.
Eikä mielestäni ajomelukaan lisääntynyt yhtään.
Vastapainona sitten onkin alustan selkeä tukevuus verrattuna kumipusliin.

Akan 3C Passatissa etupään uretaanit ei lisänny edes iskevyyden tunnetta esim. asfaltin jatkoissa, mut takapään uretaanit taasen lisäs pituussuuntasten iskujen tuntuvuutta ihan huolella.

Omasta mielestä iso osa noista uretaanipuslien epämukavuus kirjottelusta menee kategoriaan "essolla kuultua".
Kyllähän ne toki huomaa alustan jämäkkyytenä, mut mielestäni uretaanipuslien epämukavuutta liioitellaan aika paljon.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Jultsu »

Juu, osa kirjottelee foorumille että kiinteällä VP:llä ei tule mitään ylimääräsiä ääniä ja siitä innoissaan toiset asentaa kiinteän limpun foorumijuttujen perusteella ja sitten tulee ihmettelemään foorumille että mitäs ihmeen sivuääniä tästä autosta alkoi kuulumaan... 8)
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Tero Paalanen »

^No tuo nyt o ihan eri juttu. Kaksoismassasta kiinteään siirryttäessä muuttuu kerralla aika paljon enemmän asioita kuin pelkkä jousto.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Vwarre_00
Posts: 107
Joined: 18.6.2014 23:37
Location: Oulu

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Vwarre_00 »

Ok, entäs valinnaiset vaihtoehdot uretaanipuslien käyttöön. Mihin kannattaa vaihtaa ja minne ei ettei tuo pituussuuntanen isku tule enempää esille. Alusta on jo aika kova juuri pituussuuntasille urille ja pyykkilautatielle. Olen aika kokematon alustan rakentamisessa, ja jo talvirenkailla vasta ajaneena tällä alustalla tuntuu että on pintakovuutta mutta vähemmän kuitenkin kuin vakioalustalla. Matkaajossa TODELLA mukava.
Eli missä voi huoletta sijoittaa uretaanin ja minne kannattaa normaalipusla.
Ja onko OEM vaihtoehtoa jotka on alkuperäisen kumipuslan verosia?
Audi 100 2.5TDI R5 "Urs4-look" vm.-93
Peruvian
Posts: 4
Joined: 9.1.2015 17:32

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Peruvian »

Minuakin kiinnostaisi ensinnäkin, mistä puslista puhutaan kun mainitaan uretaanipuslat ja missä kohdin niistä saa parhaimman hyödyn vai kannattaako aina vaihtaa kaikki.

Jos katsotaan esim. täältä http://www.slamit.net/category/620/muut-alustan-osat" onclick="window.open(this.href);return false; Powerflexin violetteja puslia seuraaviin paikkoihin:

- takakallistuksenvakaajan puslat
- taka-alatukivarren sisimmät puslat
- taka-alatukivarren etummaiset puslat
- alatukivarren taaimmaiset puslat
- alatukivarren etummaiset puslat

Yhteishinnassa mennään jo neljättä sataa...
Jultsu
Posts: 1228
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Jultsu »

Tero Paalanen wrote:^No tuo nyt o ihan eri juttu. Kaksoismassasta kiinteään siirryttäessä muuttuu kerralla aika paljon enemmän asioita kuin pelkkä jousto.
Tällä hain takaa sitä että mikä yhdelle on hyväksyttävä muutos, onkin toiselle ihan karmean iso hyppy väärään suuntaan.
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Missä Suomen halvimmat uretaanipuslat?

Post by Pia »

Passatin ajettavuus parani huimasti kun uretaanit vaihdettiin paikalleen. Turhat niiailut ja joustot hävis, toki talvella kaarteessa ajettaessa ei passaa kaasua nostaa moottorijarrulle asti tai auto on poikittain.

Uretaanit kannattaa ehottomasti tilata ulkomailta. Todella paljon halvemmat.

Powerflexillä lilat puslat on normi käyttöön ja mustat ralli ja ratakäyttöön. Strongflexilla punaset normi käyttöön ja keltaset on taas ratakäyttöön.

Passatissa on etupää powerflexin liloilla ja moottorituen insert on dieseliin tarkotettu jäykkä täytepala ja peräpää strongflexin keltasilla. Puslat on tilattu suoraan valmistajien sivuilta.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Post Reply