2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Mitäs otsikon / linkin mukaisesta autosta pitäisi osata katsella?
Noissa DSG-laatikoissa ollut ongelmia, mutta niistäkin taitaa suurin osa toimia kuten pitääkin. Harvoinhan noita toimivia tullaan foorumeille kehumaan?
Tuolla ajettu reilu 150 000 mut oishan se 200t vähemmän kuin nykyisellä nelosella. Hinta suunnilleen kohillaan ja kaipa tuossa jotain tinkivaraa on..
Linkki: http://autot.delta.fi/vaihtoautot/volks ... olf/188794" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos jotain infoa sais, niin kiitollinen olisin.
Noissa DSG-laatikoissa ollut ongelmia, mutta niistäkin taitaa suurin osa toimia kuten pitääkin. Harvoinhan noita toimivia tullaan foorumeille kehumaan?
Tuolla ajettu reilu 150 000 mut oishan se 200t vähemmän kuin nykyisellä nelosella. Hinta suunnilleen kohillaan ja kaipa tuossa jotain tinkivaraa on..
Linkki: http://autot.delta.fi/vaihtoautot/volks ... olf/188794" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos jotain infoa sais, niin kiitollinen olisin.
Golf Variant -01 TDI 85kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Jos ei oo vauhtipyörää vielä vaihdettu niin taatusti kolisee joutokäynnillä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Dieselien perässä kai on järeämmät DSG:t, tuo ongelma noissa koski pääosin kai 7-pykäläisiä kuivakytkimiä joille on max. 250Nm momentinkesto.
Noissa 2.0CR koneissa oli korkeapainepumppu tyyppivikana, jauhaantuu alumiinipölyksi itsestään ja paskoo sitten suuttimet ja koko koneen siinä ohessa. Sen tarkemmin en tiedä koskeeko vain tiettyä moottorityyppiä.
Henkilökohtaisesti katselisin kyllä aivan toisen valmistajan autoa jos on pakko saada uudempaa. VAGin laatu on nykyään samaa tasoa 90-luvun Opelin kanssa.
Noissa 2.0CR koneissa oli korkeapainepumppu tyyppivikana, jauhaantuu alumiinipölyksi itsestään ja paskoo sitten suuttimet ja koko koneen siinä ohessa. Sen tarkemmin en tiedä koskeeko vain tiettyä moottorityyppiä.
Henkilökohtaisesti katselisin kyllä aivan toisen valmistajan autoa jos on pakko saada uudempaa. VAGin laatu on nykyään samaa tasoa 90-luvun Opelin kanssa.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
^ Höpö höpö. Diisseleissä ne dsg vauhtikset nimenomaan kolisee, ihan sama onko 1.6 vai 2.0.
Korkeapainepumppua ei mun mielestä voi laittaa tyyppiviaksi, sen verran harvoin niitä hajoaa.
Korkeapainepumppua ei mun mielestä voi laittaa tyyppiviaksi, sen verran harvoin niitä hajoaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Tais tarkottaa itse laatikkoa kun sitä tossa kysyjä pähkäili. Itekin siinä luulossa et 6v DSG olis vähän "parempi". Toki vauhtiksia niistä menee molemmista.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
^ No juu tuo on totta. 6-vaihteinen märkäkytkinloota on parempi kuin nuo kuivakytkinmallit. Vauhtikset niissä on yhtä "hyviä"
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Isäpuolen superbilla rullattu jo 215tkm. Siinä on myöskin 6 vaihteine dsg laatikko ja hyvin on kestänyt tähän asti. Saa nähdä koska menee vauhtipyörä...
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
/OT:Mulla parhaat vastaantulleet on 32tkm ajettu Portteri, ja Caddy missä oli vaihdettu vauhtis 6kk sitten :OT\
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Mä pistän "paremmaksi" edellisessä golffissa kymppitonnissa laatikko, ja nykysessä 14 ja 30000 kilometrissä kytkin... Nyt 34000 mittarissa ja toista viikkoa mekatroniikan vaihdossa... T: nimimerkki ei enää yhtään volkkaria tähän taloon.Sami Jalonen wrote:/OT:Mulla parhaat vastaantulleet on 32tkm ajettu Portteri, ja Caddy missä oli vaihdettu vauhtis 6kk sitten :OT\
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
^ Ihan mielenkiinnosta.. Miten mekatroniikan vaihto voi viedä toista viikkoa?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Mekatroniikka 0 eli osaa odotellaan.Pasi Häkli wrote:^ Ihan mielenkiinnosta.. Miten mekatroniikan vaihto voi viedä toista viikkoa?
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Meillä on Passatissa mittarissa 318tkm ja alkuperäisellä vauthipyörä alkuperäinen. Pikkuhiljaa kylmänä on alkanut kuulua pientä rapinaa, kun pohjamuovi puuttuu.Mehtäkonekuski wrote:Isäpuolen superbilla rullattu jo 215tkm. Siinä on myöskin 6 vaihteine dsg laatikko ja hyvin on kestänyt tähän asti. Saa nähdä koska menee vauhtipyörä...
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
^no nyt on taatusti viallinen... Ei kuulu kestää noin kauaaKiller wrote:Meillä on Passatissa mittarissa 318tkm ja alkuperäisellä vauthipyörä alkuperäinen. Pikkuhiljaa kylmänä on alkanut kuulua pientä rapinaa, kun pohjamuovi puuttuu.Mehtäkonekuski wrote:Isäpuolen superbilla rullattu jo 215tkm. Siinä on myöskin 6 vaihteine dsg laatikko ja hyvin on kestänyt tähän asti. Saa nähdä koska menee vauhtipyörä...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Tehtaalla laittaneet vahingossa "liian" kestävän vauhtiksen.Killer wrote:Meillä on Passatissa mittarissa 318tkm ja alkuperäisellä vauthipyörä alkuperäinen. Pikkuhiljaa kylmänä on alkanut kuulua pientä rapinaa, kun pohjamuovi puuttuu.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Pitkän matkan ajossa Meilläki on tässä 4,5 vuoden aikana tullu 194 --> 318tkm. Edellinen omistaja ajoi vuodessa 45tkm. Vaikuttaisko se, ei osaa sanoa.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
^ semmosen huhun kuullu että tyhjäkäyttö ja matalat kierrokset tappas sen nopiampaa, tiiä sitte
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Aivan helevetin tyhmää kuinka nuo tomaattilaatikko autot pyrkii ajaa noilla 1100 rpm... Hirvitti ajaa tuolla isäpuolen superbilla kun se ajo aina jollain 1100-1200rpm... Sportti pykälä vaikutti asiaan jonnin verran kyllä .
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Tähän kyseiseen oli kertaalleen jo tehtynä kytkinremppa, liekö nuo kovia uusimaan?
Golf Variant -01 TDI 85kw
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Se vähän riippuu millä osilla se remppa on tehty. Valeon ja Lukin osilla koottuna, joudut varmasti vielä tekemisiin vauhtiksen kanssa.