Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataan!

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
peikko
Posts: 15
Joined: 11.4.2014 11:39

Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataan!

Post by peikko »

Omasta kotterosta hajosi laatikko ja nyt olen etsimässä käytettyä laatikkoa tilalle. Autoni on vm 2003 Golf IV variant 1.9 Tdi. Omien tietojen+monien tuttujen tietojen mukaan kaikissa 1.9 tdi koneissa on sama laatikko, mutta välitykset hieman erilaiset eri tehoisissa koneissa. Tarvitsisin varmuuden laatikoiden sopivuudesta, kun yhdellä myyjällä olisi 5 vaihteinen manuaalilaatikko kaupan ja laatikon koodi on ESH. Minulla myös on 5 vaihteinen manuaalilaatikko, mutta minun laatikossa koodi on EUH. Kuka viisas osaa sanoa, että mitä eroa näillä siis on? Laakkoselle soitin ja sieltä sanottiin, että ESH on automaattilaatikko vaikka niin ei ole... Laatikkoa kauppaavan myyjän auto on vm 99 Golf Iv variant tdi myös.
Luulisi, että rungoiltaan laatikot on noissa kotteroissa samat, mutta välitykset vain erilaiset?
Tässä nyt puntaroin, että sopiiko tuo kyseinen laatikko tuohon minun autoon vai ei?
Alunperin olin kyllä melko varma noiden sopivuudesta, mutta puhelu Laakkoselle muutti kaiken :)
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by Sami Jalonen »

Mistä autosta toi ESH-laatikko on peräisin? En nopeesti löytäny golffin listoista sitä.
peikko
Posts: 15
Joined: 11.4.2014 11:39

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by peikko »

vm 99 Golf Iv variant tdi
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by Sami Jalonen »

En ainakaan nettietkasta löydä tolla koodilla olevaa laatikkoa ollenkaan noitten vuosien golffeista.
peikko
Posts: 15
Joined: 11.4.2014 11:39

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by peikko »

Joo en itsekään löydä... Juuri Vortexin sivuilla olen. Myyjä lähetti kuvan laatikosta ja siinä "lätkässä" on:
1j0 711 188 Q
Germany
ESH
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by Pia »

Image

ESH on 01M loota ja EUH on 02J joten erilaisia lootia ovat.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
podo
Posts: 2
Joined: 24.10.2016 19:03

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by podo »

mulla on 1,9 diesel passat 85kw vuosimallia 2000 tiptronicilla, onkos noita montaa eri mallia tehty kyseiseen autoon vai uskaako ostaa vastaavan vuosimallin passatista purkulaatikon ? Vaihdelaatikon tarkka tunnistus vaatii ilmeisesti purkamisen melkeenpä
User avatar
teuska
Posts: 72
Joined: 17.11.2014 20:50
Location: Ylöjärvi

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by teuska »

podo wrote:Vaihdelaatikon tarkka tunnistus vaatii ilmeisesti purkamisen melkeenpä
Koodi löytynee varustetarrasta, mikä esimerkisksi huoltovihkon sisäkannessa yleensä. Tai varapyöräkotelossa yleensä vaihtoehtoisesti.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08

VCDS HEX-v2
podo
Posts: 2
Joined: 24.10.2016 19:03

Re: Pikaista tietota vaihdelaatikoiden sopivuudesta kaivataa

Post by podo »

Laatikko on ilmeisesti ehjä ja pitää vaihtaa vetolevy tuohon. Tarrassa lukee 85KW AG5 AJM / EMA osaako joku ton perusteella sanoa minkälaisia öljyjä tuonne laatikkoon voi laittaa, nyt samala remontin yhteydessä olis hyvä vaihtaa nekin, edellisen omistaja on vaihtanut öljyt n. 80tkm sitten.

Onkos noi vetolevyt miten universaaleja, että käyköhän se mistä tahansa tuon ikäluokan passatin automaattilaatikosta tai onko vinkkiä millanen kannattaa etsiä?
Post Reply