passat atj 85kw turbo
passat atj 85kw turbo
Passat variant turbo
Atj 85kw kone. Turbo hajosi ja tarjolla olisi käytetty 028 gs4 garret, mutta ei ole varmuutta onko tuohon koneeseen käypänen. Palstaa luettuani moni isontaa turboa, joten mielessä kävi että löytyisikö tuohon sopivaa ilman että joutuisi tekemään muutoksia asennuksessa. Vaunua vetäessä vähäinenkin väännön lisäys ei olisi pahitteeksi. Auto on vm. 2000 ja pumppusuutin kone 6 vaihteinen. Ajettu alle 400tkm. Kiinnostaisi jos jollain olisi sopivaa vaikka vakio turboakin.
Atj 85kw kone. Turbo hajosi ja tarjolla olisi käytetty 028 gs4 garret, mutta ei ole varmuutta onko tuohon koneeseen käypänen. Palstaa luettuani moni isontaa turboa, joten mielessä kävi että löytyisikö tuohon sopivaa ilman että joutuisi tekemään muutoksia asennuksessa. Vaunua vetäessä vähäinenkin väännön lisäys ei olisi pahitteeksi. Auto on vm. 2000 ja pumppusuutin kone 6 vaihteinen. Ajettu alle 400tkm. Kiinnostaisi jos jollain olisi sopivaa vaikka vakio turboakin.
Re: passat atj 85kw turbo
Pelkkä ahtimen vaihto isompaan ei vielä tuota lisää tehoa. Pitäis saada kerrottua se ecullekin että syöttäis lisää tavaraa suuttimista läpi. Budjettimies voi aina tehdä EVRY-modin mutta sen toimivuudesta ei ole mitään takeita ja saattaa tuottaa aikalailla lisää murheita.
Customsoftaus siis ainoa realistinen vaihtoehto eri turboa käytettäessä ja sille hintaa kertynee jotain 400-600e riippuen tekijästä.
Customsoftaus siis ainoa realistinen vaihtoehto eri turboa käytettäessä ja sille hintaa kertynee jotain 400-600e riippuen tekijästä.
Olen vähän pihalla noista termeistä, mutta taitaa olla viisainta laittaa tilalle samanlainen turbo niin tulee edullisemmaksi. Kyllähän tuossa vääntöä on kyllä aika hyvin jos kaikki vain toimii kunnolla. Onkohan turbon hajoamisesta vaaraa moottorille, kun kuului lyhyt nakutusääni ennen kuin sammutin koneen.
-
tämähän ei liity millään itse kysymykseen mutta onko kyseessä bensskone? ja onko pitkittäis vai poikittaiskoneella?
Diesel ja pitkällään.
Turbo hankittu tuo 028gs4 käytetty vastaava joka löytyi tuolta koneestakin purettaessa. Tarjouksen pyysin helsinkiläis firmasta täyskorjatusta 590e, mutta takuuehtojen täyttämiseksi vaadittava työmäärä vaikutti melkoiselta jolloin hylkäsin tuon vaihtoehdon. Ohjeissa oli osasta kyllä järkeäkin ja hyötyä. Vanha turbo oli tosi väljä ja ihme ettei ollut särkynyt pahemmin. Vaihtotyö tehdään huomenna. Pakopuolen siivistä pieniä paloja pois. Työ tehdään korjaamolla. Olen lukenut pakokaasujen kierrätyksen tulppaamisesta, antaako lisää tehoja tarviiko tehdä jotain muuta kuin tukkia tuo putki joka niitä palauttaa imupuolelle. 1,9tdi 2000 ja 4motion.
Muuta ei tarvii tehä ku laitat peltilätkän sinne putken ja EGR:än välii. Sulla vielä tuota vuosmallia, et ei luultavasti sytytä ees häiriövaloa, jollonka ei tarvii softaa muuttaa.jugibugi wrote:Olen lukenut pakokaasujen kierrätyksen tulppaamisesta, antaako lisää tehoja tarviiko tehdä jotain muuta kuin tukkia tuo putki joka niitä palauttaa imupuolelle. 1,9tdi 2000 ja 4motion.

Tehoja tuolla ei saa merkittävästi lisää.

-
Joissain merkeissä toi EGR tulppaus kuulemma vaikuttais alavääntöön jonkin verran (?)
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Ei ainekaa mulla vähentävästi. Ex Passatissa sitä tuli lisää persdynolla mitattuna.
-
Juu tota tarkotinkin, unohdin vaan mainita et, nimenomaan parantaa alavääntöä.ibel wrote:Ei ainekaa mulla vähentävästi. Ex Passatissa sitä tuli lisää persdynolla mitattuna.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Turbo vaihdettu ja ajettukin 600 km hyvin toimii.Oli varmaan ahtopaineet pitemmän aikaa vajaat kun polttoaineen kulutus näyttäisi pienentyneen.öljyäkään ei näyttäisi vieneen.Hintaa turbo 100 ja työ 150 tiivisteet 20+ öljyt ja suodattimet 2 kertaa 120 yhteensä 390 e ei paha.