Hellurei,
Hakuhommista huolimatta, ei löytynyt vastaavanlaista keissiä. - 94 Golf 1.9TDI AHU-tekniikalla ei halua käynnistyä kuin lämpimänä kaasu pohjassa. Seuraavana vianetsintää ja jo tehtyjä toimenpiteitä lueteltuna:
-uusi akku ja startti
-startti pyörittää liki 1000rpm ja auto ikään kuin jo käy, muttei käynnisty kun vasta kaasua antaessa.
-kylmänä niin ranttu ettei lähde käyntiin (onneksi webasto)
-anturitiedot loogisia (lämpötilat, ilmamassa, kaasupolkimen asento, pyörimisnopeudet, suihkutusmäärä ja ennakot, lähdejännite yms) ja saatavilla, polttoaineen lämpötila normaalilämmössä 145?
-IQ-arvo 3
-Ajoitukset sinisen viivan pinnassa VCDS:llä katsottuna
-EGR tulpattu ja ohjelmoitu pois
-viime kesänä tehty kansiremontti ja suihkut uusittu
-sammutinsolenoidin ohituksella ei vaikutusta
-PA-paluulinjan letkuja vaihdeltu, ei kirkkaita letkuja
-ei vikakoodeja
Ainoa mikä tulisi mieleen olisi määränsäädin, käynnistys hetkellä (kun kaasupohjassa käynnistyy) suihkutusmäärä 20mg/str, miten sitä saa lisättyä?
1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa
Re: 1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa
Jos polttoaineen lämpö näyttää päälle 140 astetta niin siellä on EVRY kötösteltynä PA-anturin johtoihin.. Siinä varmaan syykin huonoon käynnistyvyyteen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa
^Jakajapumpun evry ei huijaa polttoaineenlämpötilaa, vaan määräsäädintä.
Mutta tosiaan tuo polttoaineen lämpötila on liian suuri. Anturi-, tai johtovika kenties. Tai sitten sinne joku on tosiaan laittanut "evryn" ihan väärään paikkaan.
Mutta tosiaan tuo polttoaineen lämpötila on liian suuri. Anturi-, tai johtovika kenties. Tai sitten sinne joku on tosiaan laittanut "evryn" ihan väärään paikkaan.
Re: 1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa
Mutta mikä selittää sen, että autolla oon ajanu liki 2000km ilman ongelmia ja vika tulee sillä välin, kun käyn asunnolla noin 5min ja yritän lähteä ajelemaan?