Parempi kytkin 1.8T passattiin?
Parempi kytkin 1.8T passattiin?
Eli onko kukaan laittanut jämäkämpää kytkintä kyseiseen autoon,kun alkoi ilmeneen pieniä kytkimen luisto ongelmia kun 5 vaihteella laittaa esim 80km/h vauhdista kaasun pohjaan niin jonkin aikaan vetää normaalisti ja sitten alkaa kierrokset nouseen vauhdilla eli kytkin luistaan, muilla vaihteilla ei tee vielä eikä myöskään 5 vaiteella jos kiihdyttää tasasemmin mutta alkaa oleen tarpeellista miettiä parempaa kytkintä!!Jos joku ois laittanu/todennut jonkun hyvän kytkimen niin kertokaa ja hinta haarukkakin kiinnostas!!Ja auto on lastutettu 200hv/280nm!Niin ja vuosimallia 1998.Voihan sitä tieten laittaa saman vakio kytkimen mutta jos löytys parempi niin ei tarvis taas kohta vaihtaa....
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
Itselläni on joku sach:sin kytkin, en nyt jaksa muistaa tyyppiä (LMS:llä neuvoivat laittamaan tämän kytkimen). Tilasin itse saksasta kun oli siellä halvempi... Ni ja käyttö on vähän raskaampaa kuin vakiolla mut ei oo luistanu missään vaiheessa, on ollu käytössä noin 1,5 vuotta. Aluksi vähän rytkytteli kun lähti liikkeelle mut seki tasottu noin kuukauden käytön jälkeen. Kun vaihtelin uutta levyä ni kattelin et siin oli aika paljon kuparia joukossa ja muistaakseni paineasetelman jouset oli jonkun verran paksummat ku vakiossa. Paineasetelma oli muutenkin ehkä kolme milliä paksumpi ku vakio. Ni ja vaihdoin tietysti uuden painelaakerin samalla, kaikki tuli tietenkin siinä samassa tilauksessa Guntherilta. Asiasta kolmanteen eli kytkin alko luistaa heti ku vaihdoin ohjelman, ja se luisti todella runsaasti... Et jos sul kytkin luistaa ni pistä tämmönen setti paikalle ni taatusti pärjäät (kestää muistaakseni n. 450nm vääntöä).
yksinkertainen mut oon pärjänny
Kiitos!Muistatko hintaa mitä tuli maksamaan?Jos osoitteen sais niin vois pistää tilaukseen.Oliko halkaisija 228 vai 240 ja oliko kytkin tarkoitettu bensa vai diesel passattiin??passat mtm wrote:Itselläni on joku sach:sin kytkin, en nyt jaksa muistaa tyyppiä (LMS:llä neuvoivat laittamaan tämän kytkimen). Tilasin itse saksasta kun oli siellä halvempi... Ni ja käyttö on vähän raskaampaa kuin vakiolla mut ei oo luistanu missään vaiheessa, on ollu käytössä noin 1,5 vuotta. Aluksi vähän rytkytteli kun lähti liikkeelle mut seki tasottu noin kuukauden käytön jälkeen. Kun vaihtelin uutta levyä ni kattelin et siin oli aika paljon kuparia joukossa ja muistaakseni paineasetelman jouset oli jonkun verran paksummat ku vakiossa. Paineasetelma oli muutenkin ehkä kolme milliä paksumpi ku vakio. Ni ja vaihdoin tietysti uuden painelaakerin samalla, kaikki tuli tietenkin siinä samassa tilauksessa Guntherilta. Asiasta kolmanteen eli kytkin alko luistaa heti ku vaihdoin ohjelman, ja se luisti todella runsaasti... Et jos sul kytkin luistaa ni pistä tämmönen setti paikalle ni taatusti pärjäät (kestää muistaakseni n. 450nm vääntöä).
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
Niinku kirjottelin ni LMS:llä neuvoivat kyseisen kytkimen ja antoivat sen tilausnumeron... Tuttu kärräs siihen aikaan jonkin verran varaosia Saksasta ja hommas mulle sen sieltä eli en tiedä mistä hänen "agentti" kävi ostamassa sen. (ei varmaan kannata tilata pelkkää kytkintä, kuvittelisin et rahtia sen verran paljon et ei jää erotusta suomen hintaan paljookaan) Se maksoi n. 500eur, ja tuli "varaosakuorman mukana".
yksinkertainen mut oon pärjänny
No niin tilasin sach:in kytkinlevyn+paineasetelman prostreetiltä H:666e+painelaakeri pitää käydä vielä ostamassa.Pitäis kestää nyt 450nm väännöt katotaan kunhan saan paikalleen miten rupeaa pelittään!!!Kiitoksia passat mtm:lle tiedoista!!!!!!passat mtm wrote:Niinku kirjottelin ni LMS:llä neuvoivat kyseisen kytkimen ja antoivat sen tilausnumeron... Tuttu kärräs siihen aikaan jonkin verran varaosia Saksasta ja hommas mulle sen sieltä eli en tiedä mistä hänen "agentti" kävi ostamassa sen. (ei varmaan kannata tilata pelkkää kytkintä, kuvittelisin et rahtia sen verran paljon et ei jää erotusta suomen hintaan paljookaan) Se maksoi n. 500eur, ja tuli "varaosakuorman mukana".
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
Taatusti pelittää eikä tarvi murehtia pito-ongelmia. Eikö prostreetillä ole painelaakeria tähän kytkinpakettiin? Itse sain sen samassa paketissa kuin muutkin tarvikkeet... Muistaakseni oli ulkonäössä vahän eroja vakioon (ainakin sen pinta mikä painaa siihen tähtijouseen ni oli paksumpi ku vakiossa ja se oli muistaakseni jotain muuta ainetta kuin vakion metallinen pinta) Pistä käyttökertomuksia kun olet saanut romut paikalleen.
yksinkertainen mut oon pärjänny
Joo ihmetteilin samaa tuon painelaakerin kans mut niin se myyjä tuumas et painelaakeri on vakio ja me ei vakio osia myydä joten se pitää hommata jostain muualta.Tiedä sitten mutta pääasia et loppuu tuo luistaminen...katsotaan kunhan saan kytkimen paikalleen että miten pelittää!!!Laitan juttua sitten että oliko 500e enemmän verrattuna vakio kytkimeen hintansa väärti!passat mtm wrote:Taatusti pelittää eikä tarvi murehtia pito-ongelmia. Eikö prostreetillä ole painelaakeria tähän kytkinpakettiin? Itse sain sen samassa paketissa kuin muutkin tarvikkeet... Muistaakseni oli ulkonäössä vahän eroja vakioon (ainakin sen pinta mikä painaa siihen tähtijouseen ni oli paksumpi ku vakiossa ja se oli muistaakseni jotain muuta ainetta kuin vakion metallinen pinta) Pistä käyttökertomuksia kun olet saanut romut paikalleen.
No niin kytkinpaketti on paikallaan ja ei luista kytkin enää.Jonkin verran on jämymmän tuntuinen uusi kytkin (vaimo ei ole vielä ajanut)maanantaina käydään pieni reissu ruottin puolella joten samalla tulee pieni veto/vääntö testi suoritettua.Mutta tuskin kestossa on ongelmia.Joten tyytyväsiä ollaan, joskin kysytään vaimolta uudestan kunhan tulee jostain jalkatreenijumpasta ja joutuu ajeleen ruuhkassa kotiin.....mutta kaikesta on maksettava eikösjuu.....
-
- Posts: 39
- Joined: 25.9.2005 23:08
- Location: turun tienoo
Mites on "ZET" vieläkö on sacsh:in kytkin paikoillaan ja jos on ni mitkä on käyttökertomukset nyt ku olet ajellu vähän aikaa. Olis mukava kuulla muidenkin mielipiteitä tästä variaatiosta. Niinku olen jo aikaisemmin sanonut ni olen itse tyytyväinen tällaiseen ratkaisuun ja siihen kytkinpolkimen jäykempään liikkeeseen tottuu aika äkkiä, eikä taatusti kytkin "kuse"!
yksinkertainen mut oon pärjänny
Moi,
kytkin menossa vaihtoon, onko hankala homma laittaa itse?
Onko jotain hyvä tietää juttuja/niksejä mitkä kannattaa huomioida remppaa tehdessä?
Mitään säätöjä mitkä tulee huomioida?
Pikku stoori kytkin rempast olisi poikaa jos joku jaksaa kirjoittaa tai linkkiä mistä asia selviää.
niin ja auto 1.8T passat -97
kytkin menossa vaihtoon, onko hankala homma laittaa itse?
Onko jotain hyvä tietää juttuja/niksejä mitkä kannattaa huomioida remppaa tehdessä?
Mitään säätöjä mitkä tulee huomioida?
Pikku stoori kytkin rempast olisi poikaa jos joku jaksaa kirjoittaa tai linkkiä mistä asia selviää.
niin ja auto 1.8T passat -97