III koppasen ET?
- tertsi1980
 - Posts: 11
 - Joined: 31.3.2006 19:16
 - Location: Mansesteri
 
III koppasen ET?
Eli olis vanteet menossa vaihtoon ja haluisin tietää mikä on vakio ET?Eli auto on golf variant 1.8i -95 
			
			
									
						
							No Roti
			
						Hyödyllinen linkki:
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista
			
			
									
						
										
						http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista
- Tero Paalanen
 - Team Leader
 - Posts: 2578
 - Joined: 18.1.2005 23:45
 - Location: Kauhava
 
Ittellä 7x17 vanteet ja ET 42. Renkaina 215/35R17. 
Toi 7" menee tolla ET:llä mut 7,5" tuumanen ei taida enää mennä. Sitte pitää ET olla 35-38, muuten taitaa tulla iskari edessä vastaan.
Alkukesästä oli renkaina 215/40R17, madallusta nii paljo ku weitecis on säätöä ja kaaret olivat muokkaamattomat.
Suht hyvin mahtu renkaat pyörimään. Ongelmakohdat olivat sisälokarien kiinnikeruuvit kaarien kohdalla sekä etupuskurin ja lokasuojan saumakohta. Niihin pyörät hieman raapii mut ei älyttömästi.
Tosin etupyörien camber oli aivan jotai muuta ku kone ilmotti ohjearvoks. Ohjearvoilla ei olis ollu toivoakaa saaha sopimaa.
			
			
									
						
										
						Toi 7" menee tolla ET:llä mut 7,5" tuumanen ei taida enää mennä. Sitte pitää ET olla 35-38, muuten taitaa tulla iskari edessä vastaan.
Alkukesästä oli renkaina 215/40R17, madallusta nii paljo ku weitecis on säätöä ja kaaret olivat muokkaamattomat.
Suht hyvin mahtu renkaat pyörimään. Ongelmakohdat olivat sisälokarien kiinnikeruuvit kaarien kohdalla sekä etupuskurin ja lokasuojan saumakohta. Niihin pyörät hieman raapii mut ei älyttömästi.
Tosin etupyörien camber oli aivan jotai muuta ku kone ilmotti ohjearvoks. Ohjearvoilla ei olis ollu toivoakaa saaha sopimaa.
- tertsi1980
 - Posts: 11
 - Joined: 31.3.2006 19:16
 - Location: Mansesteri
 
- Tero Paalanen
 - Team Leader
 - Posts: 2578
 - Joined: 18.1.2005 23:45
 - Location: Kauhava
 
Tuo kaaren etureunahan noissa se suurin ongelma kohta onkin ku reilummin madaltaa.
Johtuu tosta akselisto ratkaisusta jota golffissa on käytetty. Eli pyörä "siirtyy" eteenpäin sisään jouston aikana.
Ja toki tilannetta myös pahentaa se jos taka-akselin puslat ovat huonot. Kannattaa tarkistaa ne.
Etupään raapimiseen vois auttaa aurauskulmien säätö. Etupäähän ku laittaa negatiivista camberia sopivasti ni pyörät mahtuvat kaarien alle mukavasti.
			
			
									
						
										
						Johtuu tosta akselisto ratkaisusta jota golffissa on käytetty. Eli pyörä "siirtyy" eteenpäin sisään jouston aikana.
Ja toki tilannetta myös pahentaa se jos taka-akselin puslat ovat huonot. Kannattaa tarkistaa ne.
Etupään raapimiseen vois auttaa aurauskulmien säätö. Etupäähän ku laittaa negatiivista camberia sopivasti ni pyörät mahtuvat kaarien alle mukavasti.