VW Golf III Variant vikalista
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
VW Golf III Variant vikalista
Tähän topikkiin kerätään vikoja Golf III Varianteista (1994-1998).
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Yksipisteruiskun kanssa tulee toimeen, jos se toimii, mutta yleisesti ottaen typerä laite.
- ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa kulutustavaraa.
- tyhjäkäyntimoottoreita menee silloin tällöin. (kallis)
- nostajat rallattaa
Plussapuolena tietysti se, että yleisesti ottaen halpoja, helppoja ja varmoja vehkeitä pitää.
- ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa kulutustavaraa.
- tyhjäkäyntimoottoreita menee silloin tällöin. (kallis)
- nostajat rallattaa
Plussapuolena tietysti se, että yleisesti ottaen halpoja, helppoja ja varmoja vehkeitä pitää.
Dieseleissä resonoi kojelaudan alaosan muovit juuri vääntöhuipun (1900 rpm) kohdalla. Öljyämättömien lukkojen ja kahvojen jäätyminen mainittiinkin jo. Ainakin CRC-aseöljy kestää pakkasta ja voitelee lukot hyvin.
Last edited by jmr on 19.11.2005 18:40, edited 1 time in total.
Pari lisää, jotka unohtuivat tuolta ylläolevasta:
- Taka-akselin puslat vaihtotavaraa jo monissa ~150tkm ajetuissa. Aiheuttaa epämielyttävää kolinaa ja pauketta, sekä tunne perän "leijumisesta"
- Moottorin kumityynyt löystyvät. Yleensä koneen etupuolen tyyny eniten. Ei järin kallis, ja helppo vaihtaa.
- Taka-akselin puslat vaihtotavaraa jo monissa ~150tkm ajetuissa. Aiheuttaa epämielyttävää kolinaa ja pauketta, sekä tunne perän "leijumisesta"
- Moottorin kumityynyt löystyvät. Yleensä koneen etupuolen tyyny eniten. Ei järin kallis, ja helppo vaihtaa.
Takaluukun vasemman haitarin johdot murtuvat poikki, aiheuttaen seuraavia oireita:
-takalasin lämmittimen valo vilkkuu ajaessa (lämmitin ei päällä)
-kilven valot vilkkuvat/sammuvat luukkua aukaistaessa
-takaluukun sisävalo jää päälle ajaessa ja kun sammutat auton
Lisää: http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=888
-takalasin lämmittimen valo vilkkuu ajaessa (lämmitin ei päällä)
-kilven valot vilkkuvat/sammuvat luukkua aukaistaessa
-takaluukun sisävalo jää päälle ajaessa ja kun sammutat auton
Lisää: http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=888
Penkin kiskoista menee huonoiksi ne muoviset liukupalat ja penkki alkaa keikkumaan. Lisää tuolta >>
Malleissa, jotka on varustettu ABS-jarruilla syttyy ABS valo joskus ja sammuu sitten samantien. Syynä joko viallinen pyörimisnopeusanturi, anturin johdot tai anturi täynnä jarrupölyä/suolaa/hiekkaa.
Takajarru vinkaisee kun polkimen päästää:
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=1432
Takajarru vinkaisee kun polkimen päästää:
http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=1432
Last edited by jmr on 12.11.2005 20:37, edited 1 time in total.
Ei ole lukkojen kanssa ollut ongelmia, kunhan ei pesettämisen jälkeen jätä lukkoja jäätymään ilman öljyjä ja parhaimmaksi öljyksi olen todennut CRC aseöljyn.
Tuolla on se lukon jousi mainittuna:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k3_Variant
Tuolla on se lukon jousi mainittuna:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k3_Variant
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kuuluukos nuo teiän naukumiset myös paikallaan? Mulla meinaan kans Golf III Variantissa kuuluu kylmänä liikkeelle lähtiessä jonkinlaista mouruamista. Luulisin, että joku pyöränlaakeri? Kun ei tunnu vaikuttavan onko ne lämmin vai kylmä, enkä ole ääntä saanut esille paikallaan, mutta kun on pakkasta, niin monkuu aluksi hetken kun nopeus nousee tuonne 60-80km/h. Onkos näissä ollut ongelmaa nuotten pyöränlaakerien kanssa? Autolla on ajettu 187tkm.
Oho, sielähän luki että "ajossa"
Jaa-a, mistähän tuo ääni lopulta kuuluu. Meikällä se on kyllä semmosta vonkunaa, mistä ei oikein saa selvää mistäpäin se kuuluu ja sitte kun se ei kestäkkään kovin kauaa, että ehtis kunnolla kuuntelemaan. Vähä kyllä kummastuttaa jos tuo ääni koneesta kuuluu, kun ei kuulu kuin liikkeellä ollessa Mulla on muutes kans koneena 1.8 (55kW AAM).
Jaa-a, mistähän tuo ääni lopulta kuuluu. Meikällä se on kyllä semmosta vonkunaa, mistä ei oikein saa selvää mistäpäin se kuuluu ja sitte kun se ei kestäkkään kovin kauaa, että ehtis kunnolla kuuntelemaan. Vähä kyllä kummastuttaa jos tuo ääni koneesta kuuluu, kun ei kuulu kuin liikkeellä ollessa Mulla on muutes kans koneena 1.8 (55kW AAM).
-Joissain tapauksissa on auttanut ohj.tehostimen öljyjen vaihto.
-Kylmänä lähdettäessä likainen öljy aiheuttaa "ohi"kiertoa pumpussa,
mutta lämmettyään se pelaa normaalisti.
-Kannattaa kokeilla, ei maksa liikaa.
-Tästä on saanut joskus apuja 3 golfeihin ja polo classic ja variant malleihin, jotka on tehostettuja.
-Kylmänä lähdettäessä likainen öljy aiheuttaa "ohi"kiertoa pumpussa,
mutta lämmettyään se pelaa normaalisti.
-Kannattaa kokeilla, ei maksa liikaa.
-Tästä on saanut joskus apuja 3 golfeihin ja polo classic ja variant malleihin, jotka on tehostettuja.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Mulla kans ulisee. Ääntä koitettu paikantaa, mutta turhaan. Äänellä ei kuitenkaan (huomattavaa) vaikutusta toimintaan. Joku sanoi, että ruiskun ja imusarjan välinen tiiviste, mutta ei minun mielestäni. Joku sanoi että se parin sentin halkaisijainen mokkula jossain ruiskun alipaineputkessa, mutta ei mielestäni sekään. Ennen se kuului vain talvella ja kylmänä, mutta nykyään milloin sattuu.
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Ei tuo munkaan mielestä remmistä kuulu, yks tuttu vaan meinas et se on syynä.Spetke wrote:Kyseessä sitten varmaan erilainen ujellus ko meillä. Tämä ei nimittäin remmistä kuulu. On jotenkin sellainen "sanoin kuvaamaton" vihellys.
Kai ne on tehot, jotka siellä kylmänä ujeltaa *mitkä tehot *
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Itselläni Variantti Golf -95 toista päivää ja aloin juuri miettimään tuotta 80km/h jälkeen tulevaa ääntä mutta se itselläni kuulostaa lähinnnä vroom ääneltä pienellä resonoinnilla .Banks wrote:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
Mitenkä muuten on noiden äänien laita. Itsestänio 1.8 55kw pitää aikas lailla kovaa ääntä tuohon teho luokkaan?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Samaa oon mäki moittinu. Ei nyt muuten, mutta satasen vauhdissa on turhan paljo meteliä, joka tosin pienenee kun kuormittaa enemmän esim. ylämäessäjukiapina wrote: Mitenkä muuten on noiden äänien laita. Itsestäni 1.8 55kw pitää aikas lailla kovaa ääntä tuohon teho luokkaan?
Ei se nyt hiljanen oo muutenkaa, kolisee ja rutisee ihan riittävästi Vois koittaa RVS-käsittelyä jossain vaiheessa...
Tarttee vaan huomata, että se pyörittää vesipumppua (ainakin meikäläisten kulkuneuvoissa)Pasi H. wrote:Ottakaa se moniurahihna irti sieltä ja pistäkää käymään, niin saatte rajattua niitä vikakohteita pienemmäksi...
Mulla tuo ulina tai naukuminen tms. kuuluu kyllä pyörän laakerista, kun ei lopu vaikka moottorin sammuttaa vauhdista. Tietäis vaan, että minkä pyörän
Eikä tuota nyt kesällä oo kuulunukkaan, mutta saas havaata taas kun menee mittari ekan kerran pakkaselle...
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joo,voihan sitä hetken käyttää. Sattui vaan olemaan just tämänPasi H. wrote:Joo kyllähän se pyörittää, mutta ei sitä tartte kauaa käyttää, kunnes jo huomaa että kuuluuko sitä samaa ääntä sieltä vai ei.
alla tuo tuo sun viesti. Niin aattelin ettei keltään jää huomaamatta moinen asia ja lähtee laskettaan satasta ilman jäähdystystä. Ei välttämättä kone oikeen tykkäisBanks wrote:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla naukuu myös samanlailla kuin banksillä.. Eli sellanen ihmeellinen ääni ensin hiljaa sitten vähän kovenee ja sit häviää. Ja taas vähän ajan päästä uudestaan. Aivan kuin kissa olisi konepellinalla. Ääni tulee vain kun on pakkasta.Clayman wrote:Joo,voihan sitä hetken käyttää. Sattui vaan olemaan just tämänPasi H. wrote:Joo kyllähän se pyörittää, mutta ei sitä tartte kauaa käyttää, kunnes jo huomaa että kuuluuko sitä samaa ääntä sieltä vai ei.alla tuo tuo sun viesti. Niin aattelin ettei keltään jää huomaamatta moinen asia ja lähtee laskettaan satasta ilman jäähdystystä. Ei välttämättä kone oikeen tykkäisBanks wrote:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
Ongelma:
Airbag-valo palaa ja vikakoodi:
1 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Ratkaisu:
- Akku irti ennen osan vaihtoa
- Osa: 1H0959653E "Airbag kosketin", tunnetaan myös nimellä Airbag-spiraali, 165 €
- Lisäksi vikakoodin nollaus osan vaihtamisen jälkeen.
Edittiä:
1) vika pysyi vuorokauden poissa ja palasi...myin vanhan osan toiselle ja se toimii toisessa autossa.
2) kontaktit läpi crc:llä ja sen jälkeen vikakoodien nollaus. Nyt toimii taas.
3) vika palasi
Edit2:
Vika palasi ja sain korjattua allaolevalla ohjeella:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen
Lisää Airbageistä:
viewtopic.php?t=2848&highlight=airbag
Airbag-valo palaa ja vikakoodi:
1 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Ratkaisu:
- Akku irti ennen osan vaihtoa
- Osa: 1H0959653E "Airbag kosketin", tunnetaan myös nimellä Airbag-spiraali, 165 €
- Lisäksi vikakoodin nollaus osan vaihtamisen jälkeen.
Edittiä:
1) vika pysyi vuorokauden poissa ja palasi...myin vanhan osan toiselle ja se toimii toisessa autossa.
2) kontaktit läpi crc:llä ja sen jälkeen vikakoodien nollaus. Nyt toimii taas.
3) vika palasi
Edit2:
Vika palasi ja sain korjattua allaolevalla ohjeella:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen
Lisää Airbageistä:
viewtopic.php?t=2848&highlight=airbag
Last edited by jmr on 9.7.2008 16:15, edited 4 times in total.
Naukuu. Kuskin oven lukkopesänmekanismiin kiinnityvä vastakappaleen "lenkki" väärin mitoitettu suomen pakkasiin, katkeaa. Tämän jälkeen avain ainoastaan pyörii lukkopesässä. Molemmat lampupesimet tippuneet jonekkin.
Sähkövikoja: Pyyhkijät toimivat ainoastaan tihkuasennossa. Takalasinpyyhkijät, takapissapoika, takaluukun sisävalo ei lainkaan: syynä ilmeisesti juurikin tuo haitarin sisällä olevien johtimien katkeaminen. Valojen hehkuja menee miten sattuu. Penkinlämmittimet ei toimi. Kerran kovilla pakkasilla ilmeisesti huohotin jäätyi eikä öljynpaineet nouseet. Auto ei ollut ollut lämmityksessä.
Sähkövikoja: Pyyhkijät toimivat ainoastaan tihkuasennossa. Takalasinpyyhkijät, takapissapoika, takaluukun sisävalo ei lainkaan: syynä ilmeisesti juurikin tuo haitarin sisällä olevien johtimien katkeaminen. Valojen hehkuja menee miten sattuu. Penkinlämmittimet ei toimi. Kerran kovilla pakkasilla ilmeisesti huohotin jäätyi eikä öljynpaineet nouseet. Auto ei ollut ollut lämmityksessä.
Mittaristonvalot ovat alkanut temppuilemaan mittariston vasemmassa reunassa. Syttyy pienellä viiveellä tai vähän kopauttamalla mittaristoa. Yhdessä toisessa ajamassani Variantissa oli sama vika, mutta pahempana eli kaikki mittarivalot olivat n. 10 ekaa minuuttia pimeänä kun auto oli käynnistetty. Kosketusvika tai joku kylmäjuotos.
Last edited by jmr on 28.10.2007 22:19, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
GOLF vm-95 kissan mouruamisesta..
Mulla kuului Golf-95:sta jostain edestä ilm. moottoritilasta kuin kollikissa olisi MOURUNNUT ja NAUKUNUT. Ääni ilmeni kahtena syksynä usein viileiden kelien tultua, noin 60 - 80 km/t nopeudessa, josta vauhdin noustessa ja koneen lämmettyä ääni katosi. Aavistelin lopulta vian olevan m-tuulettimessa ja lukitsin paperia flektin siiven ja rungon väliin kiilaamaalla: vinkuna loppui siihen. Sit keväällä kokeilin flektiä: sehän lieppasi , eli laakeri oli kulunut ja siivet osui runkoon. Iso homma, mutta suht helppo: piti purkaa koko etupää mm. e-puskuri, eturunkopalkki, jäähdytin ym., jotta tuulettimeen pääsi käsiksi. Mouruna loppui siihen. Eli tää kannattaa tarkastaa ennen. VARO SORMIA KONEEN OLLESSA KUUMA.
Toinen iso, mutta helposti itse korjattava ilmeisen yleinen vika Golfissa: moottori ei käynnisty, vaikka startti pyörii OK.
Tuttu asentaja antoi puhelimessa vinkin: puola on tämän vm. Passatin ja Golfinm yks tyyppivika.
Autossa oli ollut kostealla kelillä lievää nykimistä yms. häikkää moottorin käynnissä jo pari vuotta.
Tarkastin puolan silmämääräisesti; Siinä mötikässä oli halkeama kahdella kantilla keskellä puolan runkoa, ja yksi reuna oli osaksi sulanut. TARVIKE maksoi n. 60 e ja tosi helppo homma vaihtaa , vaikka ois peukalo keskellä kämmentä.
Auto lähti pyörimään ja nyt kosteilla kelilläkään ei ole nykinyt.
Toinen iso, mutta helposti itse korjattava ilmeisen yleinen vika Golfissa: moottori ei käynnisty, vaikka startti pyörii OK.
Tuttu asentaja antoi puhelimessa vinkin: puola on tämän vm. Passatin ja Golfinm yks tyyppivika.
Autossa oli ollut kostealla kelillä lievää nykimistä yms. häikkää moottorin käynnissä jo pari vuotta.
Tarkastin puolan silmämääräisesti; Siinä mötikässä oli halkeama kahdella kantilla keskellä puolan runkoa, ja yksi reuna oli osaksi sulanut. TARVIKE maksoi n. 60 e ja tosi helppo homma vaihtaa , vaikka ois peukalo keskellä kämmentä.
Auto lähti pyörimään ja nyt kosteilla kelilläkään ei ole nykinyt.