Passat 1.9tdi 3B hävittää tehot
Passat 1.9tdi 3B hävittää tehot
Mikähän vikana, kun auton lämmetessä, kierrokset nousevat, mutta nopeus ei (kiihdyttäessä). Ilmamäärämittarin vaihdoin, mutta ei auttanut ollenkaan. Auto on: Passat Variant 1.9TDI AHU vm. -98 Automaatti.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
no kertokaas kiisseli n00bielle että missäs tuo mystinen EGR oikeen sijaitsee meikän passatissa...jos onnistuu niin vaikka kuva pikä letku irroitetaan ja tulpataan..
Sekä mitä se EGR oikeen on ja mihin vaikuttaa..
PS, onkos näissä diisselivehkeissä kukaan nostellut ahtoja vastaavalla tavalla kun bensiinivehkeissä joissa hukkaportin kellosta vuodatetaan ilmaa ohi.
EDIT: nyt on ilmenny sellaista vikaa että välillä auto käy tyhjäkäyntiä noin 1200rpm, eli jopa tyhjäkäynnillä mennään aika lujaa kun on sopiva pykälä pesässä..mistähän tämä johtuu? ja PSI.n boxi on talveksi otettu pois.
Sekä mitä se EGR oikeen on ja mihin vaikuttaa..
PS, onkos näissä diisselivehkeissä kukaan nostellut ahtoja vastaavalla tavalla kun bensiinivehkeissä joissa hukkaportin kellosta vuodatetaan ilmaa ohi.
EDIT: nyt on ilmenny sellaista vikaa että välillä auto käy tyhjäkäyntiä noin 1200rpm, eli jopa tyhjäkäynnillä mennään aika lujaa kun on sopiva pykälä pesässä..mistähän tämä johtuu? ja PSI.n boxi on talveksi otettu pois.
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
Imusarjaan se tuuppaa pakokaasua pakosarjasta, tarkempi sijainti tullee hetken perästä jonkun asiaa paremmin tietävän toimesta. Muistaakseni tältäkin foorumilta jostain jo kuva aiheesta löytyy. Exhaust Gas Recycling on lyhenteen taustalla tai jotain tohon suuntaan. Vähentää päästöjä, mutta ei vaikuta esim katsastuksen savutusmittauksessa kait mitenkään. Ja siis sotkee imusarjaa ja kanavia juurikin sen noen takia mikä näkyy mustana pilvenä.mkaskine wrote:no kertokaas kiisseli n00bielle että missäs tuo mystinen EGR oikeen sijaitsee meikän passatissa...jos onnistuu niin vaikka kuva pikä letku irroitetaan ja tulpataan..
Sekä mitä se EGR oikeen on ja mihin vaikuttaa..
PS, onkos näissä diisselivehkeissä kukaan nostellut ahtoja vastaavalla tavalla kun bensiinivehkeissä joissa hukkaportin kellosta vuodatetaan ilmaa ohi.
EDIT: nyt on ilmenny sellaista vikaa että välillä auto käy tyhjäkäyntiä noin 1200rpm, eli jopa tyhjäkäynnillä mennään aika lujaa kun on sopiva pykälä pesässä..mistähän tämä johtuu? ja PSI.n boxi on talveksi otettu pois.
Voi nostaa ahtoja bleedillä tai rajapaineventtiilillä tai kuulajousella. Tällä konstilla saa lisää iloa irti myös siitä tehoboksista kun on lisää happea sen löpön seassa palamassa. Toki VNT ahtimessa voi olla tässä kohtaa hiukan juttuja jotka vaikuttavat. Bensakoneissa tota VNTtä ei ole niin se toiminta on selkeämpää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
mkaskine: Mulla teko vanhassa kärryssä, Cordobassa, tuota tyhjäkäynnin nostamista kanssa muutaman kerran, ja kaverilla enemmänkin..Vika oli moottorin lämpötila-anturissa..mkaskine wrote:no kertokaas kiisseli n00bielle että missäs tuo mystinen EGR oikeen sijaitsee meikän passatissa...jos onnistuu niin vaikka kuva pikä letku irroitetaan ja tulpataan..
Sekä mitä se EGR oikeen on ja mihin vaikuttaa..
PS, onkos näissä diisselivehkeissä kukaan nostellut ahtoja vastaavalla tavalla kun bensiinivehkeissä joissa hukkaportin kellosta vuodatetaan ilmaa ohi.
EDIT: nyt on ilmenny sellaista vikaa että välillä auto käy tyhjäkäyntiä noin 1200rpm, eli jopa tyhjäkäynnillä mennään aika lujaa kun on sopiva pykälä pesässä..mistähän tämä johtuu? ja PSI.n boxi on talveksi otettu pois.
Se antaa mulla tälläkin hetkellä, uudessa kärryssä, Golfissa vikakoodia VAG-COM:lla, mutta en oo vielä saanu aikaseks käydä vaihtamassa..Vika tällä kertaa se, että kärry puutuu välillä 2500-3000rpm..Auto siis -02 G4 96KW Variant..
Että tällaista..