Joko? (kesärenkaat alle)
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Plääh... suolaa tuo pikatie on kuitenkin täys että turhaan pelottelevat... eipä kauheesti tuu ajettuu pikkuteitä...Viinikka wrote:Tänään aamulla uutisissa sanottiin, että malttakaa vielä hetki kesäpyörien kanssa. Ensi viikko on kyllä luvattu oikein aurinkoista ja lämmintä, mutta ensi viikonlopulle on luvattu kylmää ja mahdollisesti lunta.
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Juu, tänään tuli laitettua.
Meni kyllä aika härskiksi touhu. Edessä jäi jarrusatulan ja vanteen puolan väliin ruhtinaallisesti max. 1mm väliä, mutta sehän riittää!
Sama homma takapäässä, max.milli on väliä tukivarteen.
Ensimmäinen kerta, kun vituttaa tuo auton mataluus. Kotelo on niin täynnä rengasta takana kuin vain olla ja voi. Täydellä kuormalla ottaa varmasti isoissa heitoissa rengas lokarin sisäpuolelle kiinni.
Täytyy varmana tosissaan alkaa myymään nuita vanteita, ja kahtoa jotain uutta sopivampaa tilalle. Hatuttaa.
Ja vanteethan oli jo vanhat legendaariset Rh:n zw3:t 9x18 ja 10x18, 225/40 ja 255/35 renkailla.
Meni kyllä aika härskiksi touhu. Edessä jäi jarrusatulan ja vanteen puolan väliin ruhtinaallisesti max. 1mm väliä, mutta sehän riittää!
Sama homma takapäässä, max.milli on väliä tukivarteen.
Ensimmäinen kerta, kun vituttaa tuo auton mataluus. Kotelo on niin täynnä rengasta takana kuin vain olla ja voi. Täydellä kuormalla ottaa varmasti isoissa heitoissa rengas lokarin sisäpuolelle kiinni.
Täytyy varmana tosissaan alkaa myymään nuita vanteita, ja kahtoa jotain uutta sopivampaa tilalle. Hatuttaa.
Ja vanteethan oli jo vanhat legendaariset Rh:n zw3:t 9x18 ja 10x18, 225/40 ja 255/35 renkailla.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Kymppiuutisissa oli ens sunnuntaille asti säitä ja näytti olevan ainakin Tampereen seutuvilla liki tai yli kymmentä päivälämmöt
Elikkäs kesäkumien allelaittoa harjoittelemaan varmaan huomenissa.
Elikkäs kesäkumien allelaittoa harjoittelemaan varmaan huomenissa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mulla on ihan oma skaba menossa: Kuinka pitkään pystyy talvirenkailla ajamaan.
Tasan viikon päästä tulee vasta kesärenkaat ja edellisenä lauantaina jouset, joten veikkaisin, että viikolla 14 vaihtunee vasta kesärenkaat! Mihinkäpä tässä kiire, tuntuu olevan aika rouheassa kunnossa nuo tiet.
Tasan viikon päästä tulee vasta kesärenkaat ja edellisenä lauantaina jouset, joten veikkaisin, että viikolla 14 vaihtunee vasta kesärenkaat! Mihinkäpä tässä kiire, tuntuu olevan aika rouheassa kunnossa nuo tiet.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Joks sie vanteet löysit.En löytäny sitä osoitetta- Mikko - wrote:Mulla on ihan oma skaba menossa: Kuinka pitkään pystyy talvirenkailla ajamaan.
Tasan viikon päästä tulee vasta kesärenkaat ja edellisenä lauantaina jouset, joten veikkaisin, että viikolla 14 vaihtunee vasta kesärenkaat! Mihinkäpä tässä kiire, tuntuu olevan aika rouheassa kunnossa nuo tiet.
Vw Passat Variant -08-
- golf-variant
- Posts: 134
- Joined: 26.2.2005 10:24
- Location: Porvoo
Ei oo vieläkään vanteita näkynyt..
Ei riemulla rajaa....
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
usein ero on kartiossa... eli peltivanteen pultti voi mennä aluvanteitten reikien läpi =) muutamia tapauksia aina lehdissäkin ku lähteny renkaat kävelemään =) ja pulttien pituus usein eri... liian lyhyet tai sitten esim mersuun ku laittaa aluvanteitten pultit peltivanteelle takapäähän niin ottaa käsijarrukenkiin kiinni ja repii ne kappaleiks =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
juu tuttu homma... onneks ekasta naksahduksesta kuulin mitä oli menossa ja nimeltämainitsematon rengaspulju vaihtoi oikean pultin tilalle... vaikka kyse oli kyllä aluvanne pultista mutta jonkun muun auton pidempiTerZi1982 wrote:usein ero on kartiossa... eli peltivanteen pultti voi mennä aluvanteitten reikien läpi =) muutamia tapauksia aina lehdissäkin ku lähteny renkaat kävelemään =) ja pulttien pituus usein eri... liian lyhyet tai sitten esim mersuun ku laittaa aluvanteitten pultit peltivanteelle takapäähän niin ottaa käsijarrukenkiin kiinni ja repii ne kappaleiks =)
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.shoebox wrote:Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
-
- Posts: 71
- Joined: 12.10.2005 11:58
- Location: Kokkola
Katoinkin eilen, että mites se Miku vielä ajelee talvirenkailla!?
Ei muuta ku pihit käteen, hajoo jos on hajotakseen. Sehän noiden säädettävien alustojen kans on ongelma, ku tietyt merkit tuppaa jumimaan nuo säätörenkaat.
Kyl on muuten meleko karhiat tiet ajella kesärenkailla, kauhiaa ääntä puskee hyttiin koko ajan. Aluks oikein säikähdin, että mistä se ääni oikein tulee, ku ei pitäis renkaiden ottaa koriin kiinni, vaikka hilkulla onkin. Millikin riittää, tai mun tapauksessa puoli milliä.....
Ei muuta ku pihit käteen, hajoo jos on hajotakseen. Sehän noiden säädettävien alustojen kans on ongelma, ku tietyt merkit tuppaa jumimaan nuo säätörenkaat.
Kyl on muuten meleko karhiat tiet ajella kesärenkailla, kauhiaa ääntä puskee hyttiin koko ajan. Aluks oikein säikähdin, että mistä se ääni oikein tulee, ku ei pitäis renkaiden ottaa koriin kiinni, vaikka hilkulla onkin. Millikin riittää, tai mun tapauksessa puoli milliä.....
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Hmm tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun vianorilta kysyin niin pultin materiaaleissahan ei ole mitään eroa, ainoastaan tosiaan tuossa kartio tai pallopäässä ja tietysti pultin pituudessa. Muuten alu ja peltivanteiden pultit on kuulemma ihan samatenska wrote:Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.shoebox wrote:Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..Matsoni wrote:Tuossa lukkopultteja kävin ostamassa ja vääräthän ne myi Eli nu Mcgard pultit kävin hakee mutta kartiomallisina eivät käy. Pitäisi olla pieni "pallo"pultti ja sellaset se myyjä nyt tilas sitte, saas nähdä.
Käykös aluille nuo samat golffin pultit mitkä on peltivanteilla? ainakin ne istuu hyvin vanteisiin atp chroped lippeihi. Pultin pituus on sama ku noissa mcgard lukkopulteissa.
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Missä on se Kupari kenen vanhat vanteet mul on, millähä pulteilla sillä on ollu noi kii? Kupari huhuu
Tänään kuitenkin sain oikeenlaiset lukkopultit, eli pienellä pallopäällä. Pitäis sopia noihi vanteisiin ja siltä ainaki vaikuttaa.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Tulipa laitettua kesäkiekot alle ja muutenkin auto kesälookkiin..
VR6 lippa löysi tiensä keulalle.. IV-look valot ja GTi-maski jo vähän aiemmin..
Photo.. (kännykameralla)
VR6 lippa löysi tiensä keulalle.. IV-look valot ja GTi-maski jo vähän aiemmin..
Photo.. (kännykameralla)
Octavia 2,0TDI Combi -06
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
MIKU, mulla ainakin (kw v1) säätö pelaa yhden talven jälkeen aivan moitteettomasti, kunhan ensin paineilmalla putsasi kierteet hiekasta?
Ja tohon pulttijuttuun, kyllähän se peltivanne pysyy kiinni aluvanteen pultilla, mutta ei se aluvanteen pultti sinne kyllä kuulu, näkeehän sen jo perseelläkin. Periaatteessa se levittää sitä pultinreikää, koska pultissa on niin loiva kartio. (Yleensä)
Ja tohon pulttijuttuun, kyllähän se peltivanne pysyy kiinni aluvanteen pultilla, mutta ei se aluvanteen pultti sinne kyllä kuulu, näkeehän sen jo perseelläkin. Periaatteessa se levittää sitä pultinreikää, koska pultissa on niin loiva kartio. (Yleensä)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Selvittelin vähän lisää...Matsoni wrote:Hmm tämähän menee mielenkiintoiseksi, kun vianorilta kysyin niin pultin materiaaleissahan ei ole mitään eroa, ainoastaan tosiaan tuossa kartio tai pallopäässä ja tietysti pultin pituudessa. Muuten alu ja peltivanteiden pultit on kuulemma ihan samatenska wrote:Aluvanteen pulteilla saa kiinnittää peltivanteen, mutta peltivanteen pulteilla ei saa kiinnittää aluvannetta, koska pultin kanta jauhaa sen aluvanteen piloille.shoebox wrote: Mikäli olen oikein käsittänyt, ei alupultteja saa laittaa peltivanteisiin eikä toisin päin..Eikös siinä ole se juttu, että ne on eri metallia, niin ei kestä ja toinen kestää liiankin hyvin, eli voi syödä kierteet..Ainakin yhden renkaan irtoamisen (vauhtia satanen) väärän pultin kiinnityksen takia (laittoivat väärät pultit rengasliikkeessä kiinni) kokeneena..
Korjailkaa paremmin koulussa kuunnelleet..
Missä on se Kupari kenen vanhat vanteet mul on, millähä pulteilla sillä on ollu noi kii? Kupari huhuu
Tänään kuitenkin sain oikeenlaiset lukkopultit, eli pienellä pallopäällä. Pitäis sopia noihi vanteisiin ja siltä ainaki vaikuttaa.
No joo, kyllä se niin on että eri pultithan noihin pitäisi olla. Eli ainakin näissä "kuparin" vanhoissa ja mun nykyisissä aluissa on käytetty vääriä pultteja ja ne on syönyt pulttien kartiopesän pallon muotoiseksi. Eli pakkohan sinne on sitten tyrkätä nuo samat alkuperäispultit paikoilleen ja toivoa että kestävät kii
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Mä sain omat FK:t aikanaan toimimaan erittäin hyvin putsaamalla kierteet joka kerta ennen säätöä liuottimen ja hammasharjan kanssa (mamman hammasharja tottakai ). Ennen säätöä sitten kuparitahnaa kierteisiin jolloin kuparitahna levittyy kierteen väliin säädetteässä. Ei hapettunut kertaakaan edes niin huonolaatuiset tolpat kuin FK:t jumiin!MIKU wrote:Mullaki säätörenkat liikkui vielä syksyllä hyvin. Nyt on ku valettu tolppaan. Ihme juttu
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
saa nähdä onko itellä jumisa, kw2.. eihän niitten kovin helpolla pitäs jumittaa... tarvii nostaa hiukan ku lauantaina tehopenkkiin =) sen jälkeen maahan kiinni saa nährä mitä penkki näyttää...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
Mitäs sillä korkeussäädettävällä alustalla sitten ylipäänsä tekeejopo wrote:En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Sillä saa auton just halutulle korkeudelle ja etu-taka-asennon vaateriin tai keuliin tai whatever... Toki halutessaan sitten onnistuu myös säätäminen. Ite ajattelin valella kuparitahnaa tai ainakin vahvaa vaseliinia kierteet tukkoon vaikka rst säädöt onkin.Matsoni wrote:Mitäs sillä korkeussäädettävällä alustalla sitten ylipäänsä tekeejopo wrote:En kyllä itse jaksa joka syksy ja kevät rueta alustaa ruuvailemaan. Kerralla oikeeseen korkoon ja siinä saa olla. Ei kiinnosta kahta kertaa vuoteen aurauskulmia säätää ja EI noi KW:N paskat mihinkään kuitenkaan liikkuis
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
"Ei niitä oo ennenkään tarvinnu suojata mitenkään"
- kuuluisia viimeisiä sanoja
Jotka v****taa siinä vaiheessa kun säätöpalikat on niin jumissa että ne otetaan paloina pois ja ostetaan uudet tilalle.
Varsinkin kun tuskin kukaan kehtaa väittää että toi rasvan suihkuttelu olis kauheakin vaiva verrattuna yllä kuvattuun toimenpiteeseen?
Kukin tekee kuten tykkää, itse meinasin pelata varman päälle ja tuhlata vähän vaseliinia tai tervaspraytä
- kuuluisia viimeisiä sanoja
Jotka v****taa siinä vaiheessa kun säätöpalikat on niin jumissa että ne otetaan paloina pois ja ostetaan uudet tilalle.
Varsinkin kun tuskin kukaan kehtaa väittää että toi rasvan suihkuttelu olis kauheakin vaiva verrattuna yllä kuvattuun toimenpiteeseen?
Kukin tekee kuten tykkää, itse meinasin pelata varman päälle ja tuhlata vähän vaseliinia tai tervaspraytä
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
On siinä kierteen rasvaamisessa sekin huono puoli, että siihen rasvaan sitten tarttuu joka ikinen paskahiukkanen. Tossa KW:n tolpassa mikä mulla on, ei ollut kuin irtohiekkaa, mikä lähti paineilmalla pois hyvin, jonka jälkeen säätörengas pyöri hyvin.
Se on silti kyllä totta, että se säätörengas ei jumita kiinni, kun on rasvat välissä. Mutta kyllä se tolppa täytyy tosi hyvin puhdistaa, kun vuoden päästä alat sitä säätörengasta pyörittelemään.
Se on silti kyllä totta, että se säätörengas ei jumita kiinni, kun on rasvat välissä. Mutta kyllä se tolppa täytyy tosi hyvin puhdistaa, kun vuoden päästä alat sitä säätörengasta pyörittelemään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Toi tervaspray on maan mainiota lääkettä kierteille. Ite käytän sitä aina kaikissa mahdollisissa kierteissä, ei tietenkään liikaa vaan sopivasti. Esim, kuivaneena on ja pysyy aluvanteen pinnassaAjH wrote:"Ei niitä oo ennenkään tarvinnu suojata mitenkään"
- kuuluisia viimeisiä sanoja
Jotka v****taa siinä vaiheessa kun säätöpalikat on niin jumissa että ne otetaan paloina pois ja ostetaan uudet tilalle.
Varsinkin kun tuskin kukaan kehtaa väittää että toi rasvan suihkuttelu olis kauheakin vaiva verrattuna yllä kuvattuun toimenpiteeseen?
Kukin tekee kuten tykkää, itse meinasin pelata varman päälle ja tuhlata vähän vaseliinia tai tervaspraytä
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava