Ahtaa,,,, ja paljo

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
vookus
Posts: 92
Joined: 4.11.2006 16:31
Location: Vantaa

Ahtaa,,,, ja paljo

Post by vookus »

Tulipahan tos joku aika sit laitettua ahtomittari kiesiin. Nyt vain ei oikein jaksa uskoa mittari, kun se väittäis paineitten nousevan vedättäessä yli 1.2bar.. :roll:
Paljonkohan tommonen 1.9 pd 96kw pitäi ahtaa.
Uskoakko nyt sitten mittaria, ken tietää :?: :?: :?: :?:
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Vakiona ahdot luokkaa 1.2-1.3bar.
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Minulla pasuuna (vähän muuteltu) piikittää yli 1,5bar.
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Re: Ahtaa,,,, ja paljo

Post by Puuhis »

vookus wrote:Tulipahan tos joku aika sit laitettua ahtomittari kiesiin. Nyt vain ei oikein jaksa uskoa mittari, kun se väittäis paineitten nousevan vedättäessä yli 1.2bar.. :roll:
Paljonkohan tommonen 1.9 pd 96kw pitäi ahtaa.
Uskoakko nyt sitten mittaria, ken tietää :?: :?: :?: :?:
Käsittääkseni ihan normipaineet 96kw malille, vakiona ahdot kuten JukkaA mainitsi 1.2 - 1.3 bar
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
petnen
Posts: 5
Joined: 4.1.2006 20:45

Post by petnen »

Minun pasuunassa on hetkellisesti 1,6 bar ja jatkuva 1,2 bar
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

:shock: Mulla 2bar hetkisen ja 1,6 normaalisti..











amis se vaan ahtaa enemmän..
Last edited by DJisotela on 9.7.2007 17:39, edited 1 time in total.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

DJisotela wrote::shock: Mulla 2bar hetkisen ja 1,6 normaalisti..
Sä ootkin sellanen amistelija... :lol: :wink:
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
mkaskine
Posts: 170
Joined: 6.9.2006 12:45
Location: Salo
Contact:

Post by mkaskine »

ihme et isotela vetää pohjat...mulla on nyt joku 1.5 eikä mitään piikkejä oikeastaan ole. Voi olla että se tippuu 1.4bar.
ecu näkee ahdot max 0.82bar eli hiukan ois varaa nostaa :D
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

No, olisko kellään heittää linkkiä tai neuvoa, kuinka ahtomittarin asentaisin kiesiini..
Eli mittari tulee kiinni A-pilariin ja sähköt valokatkaisimen taakse, ja letku konehuoneeseen (Tähän asti ihan helppo juttu).. Mutta minne se siellä sitten ja miten?
Kuvahan tyhmää helpottaisi paljon, mutta edes sanallinen neuvo, etten poraile sitä ihan miten sattuu. T-haara tuossa "smokemittarissa" jo tulikin mukana..
(Autohan on siis 1,8T20V 3B Passatti)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

kotka wrote:No, olisko kellään heittää linkkiä tai neuvoa, kuinka ahtomittarin asentaisin kiesiini..
Eli mittari tulee kiinni A-pilariin ja sähköt valokatkaisimen taakse, ja letku konehuoneeseen (Tähän asti ihan helppo juttu).. Mutta minne se siellä sitten ja miten?
Kuvahan tyhmää helpottaisi paljon, mutta edes sanallinen neuvo, etten poraile sitä ihan miten sattuu. T-haara tuossa "smokemittarissa" jo tulikin mukana..
(Autohan on siis 1,8T20V 3B Passatti)
Bensakoneessa helpoiten saat mittarin kiinni kun etit imusarjasta jonkin ohuen letkun ja siihen väliin T-haara. Ei tartte porata mitään ja helppo purkaa pois. Oleellista on että otat haaran sellasesta johdosta joka on kaasuläpän jälkeen, eli mittaat imusarjassa vallitsevaa painetta.

Ainakin AWT koneen imusarjassa (onko näissä pitkittäis 1.8T koneissa eroja?) ainakin on siinä painekotelon päissä reunimmaisten kanavien vieressä nipat joista lähtee joku ~5mm letku. Siihen haara väliin ja kiinni mittariin.

Tässä kuvassa punaisella ympyröidyiltä kohdilta pitäisi löytyä (ainakin etureunassa on):
Image
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply