Golf IV Variant iskarit ja jouset erilaisia eri moottoreilla

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
finnhopper
Posts: 24
Joined: 9.3.2005 13:06
Location: Riihimäki

Golf IV Variant iskarit ja jouset erilaisia eri moottoreilla

Post by finnhopper »

:?: Onko tosiaan niin että 1.6 bensa vekottimen iskarit ja jouset ovat erilaiset kuin 1.9TDI:n? Tuntuu kyllä että painavemman moottorin(?) takia edessä voisi ollakin, mutta onko takana myös tästä syystä 'järeämmät' palikat? Autoliike näin väittää, perusepäluuloinenminussa haluaa vielä varmistuksia...
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Ainakin etupään jouset on pidemmät Dieseleissä. Mulla nimittäin on dieselin jouset ja keula on ylempänä kuin pitäisi.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Kale
Posts: 972
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Jos ei pidemmät niin ainakin jäykemmät.

Eibachin taulukoida perusteella takajouset on samat kaikissa paitsi nelikossa. Edessä etuakselipaino voi vaihdella välillä 930-1050kg joten eri jouset pitää olla eri painoille jotta madaltaa on saman verran kuin takapäässä.
finnhopper
Posts: 24
Joined: 9.3.2005 13:06
Location: Riihimäki

Post by finnhopper »

Kiitoksia tiedoista. :)
Kimee
Posts: 44
Joined: 11.9.2007 7:57
Location: Lappeenranta

Post by Kimee »

Mitenhän paljon keulan korko muuttuu jos nuo naftakoneen vieterit 1.6:n keulaan laittaa?

Ei oikein satu silmään Pasific:ni varsin perää pystyssä pitävä asento.
Vieläkun joutuu ajelemaan "metsäteillä" niin tuo keulan korotus tuntuisi fiksummalta kuin perän pudotus.

Jos perää tiputtaisi niin mitkä vieterit sinne kannattaisi laittaa ?
Kumma kun jätestään kaikki -05 ja 06 Golf Varianteissa on perä pystyssä, mutta vanhemmat on vaakatasossa, onko takapäähän tullut jokin muutos -04 kantturoilla?
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

ostat tommoset niin ei tartte enää varoa :wink:
A4 Avant 1.8T 2005
makevw
Posts: 117
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

Minä laitoin pelkästääm nuo korotuspalat tuonne jousien alle, hyvin tuntuu vakio iskareilla pelaavan. Katotaan ny sitte kauanko kestävät. Luulis tuon verran kestävän korottaa ku kestää sen n.40mm madaltaakkin vakio iskareilla. Mutta ajan saatossa sen näkee miten kauan kestää.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Kimee
Posts: 44
Joined: 11.9.2007 7:57
Location: Lappeenranta

Post by Kimee »

Taisi selvitä tämä etukenosuus.

Ainankin osassa -05 Pasific malleja on syystä tai toisesta lyhyemmät etuvieterit.
-06 Atlantic mallissa pidemmät. Jousissa oleva väripallukkakoodi on eri etupäässä ja takana sama.

Selvitystä:
Tuo ero on 30kg/etunurkka kantavuutta lisää -06 mallin hyväksi.
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

No ilmankos näyttää siltä, että perä olisi paljonkin korkeammalla kun edessä.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kimee
Posts: 44
Joined: 11.9.2007 7:57
Location: Lappeenranta

Post by Kimee »

Amideus wrote:Ainakin etupään jouset on pidemmät Dieseleissä. Mulla nimittäin on dieselin jouset ja keula on ylempänä kuin pitäisi.
Paljon keula nousi Dieselin jousilla ?

Tässä vain funtsinut kummat vieterit hommaisi eteen, Atlanticin vai TDI:n.
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Olisko n. reilu sentti eroa. Tietenkin voit sitten ostaa madaltavat jousilautaset...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Olikohan mun kolopallossa korotettu alusta?
Image
Golf iv variant 1.6 -03
Kimee
Posts: 44
Joined: 11.9.2007 7:57
Location: Lappeenranta

Post by Kimee »

Amideus wrote:Olisko n. reilu sentti eroa. Tietenkin voit sitten ostaa madaltavat jousilautaset...
Ei sulla sattuis olee kuvaa? Sais hivenen esimakua minkälainan maastoauto siitä tulee.
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Eipä kyllä taida olla...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Kimee
Posts: 44
Joined: 11.9.2007 7:57
Location: Lappeenranta

Post by Kimee »

Mikähän varipilkkukoodi noissa diesilen vietereissä on?
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
User avatar
JannePee
Posts: 268
Joined: 4.3.2007 20:42
Location: Vantaa

Post by JannePee »

MIKU wrote:Olikohan mun kolopallossa korotettu alusta?
Image
Näkyy olevan selvästi korkeampi maavara kuin omassani, jossa on kesällä vaihdettu vakioalusta uuteen ja itse kaipaisin tuollaista maavaraa. Perjantaina haaveilin omia kun autoa tunkattiin, jossain +10cm kohdalla tuli todettua että nyt alkaisi olemaan mun makuun jo sopivan oloinen maavara! :wow
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Kimee
Posts: 44
Joined: 11.9.2007 7:57
Location: Lappeenranta

Post by Kimee »

Nyt on vaihdettu kaksi pykälää kantavemmat etuvieterit ja tilanne suht sama kuin tossa MIKU:n kuvassa.
Ei raavi pohja ei ja auto on muutenkin huomattavasti parempi ajaa kun keula ei niijaa joka hiton kuopassa ja jarrutuksessa. Miksi noin veltot jouset sinne ylipäätään laitettu...

Entisten kantama oli jotakin n.610kg ja uudet n.700kg
Korotusta tuli n.15-20mm

Asennuksen jälkeen ihmettelin kun vänkärin puoli jäi ylemmäs kuin kuljettajan puoli eli koko kaara oli vinossa. Ei paljoa, mutta sen verran että sen huomasi. (olen kait aika pikkutarkka...)
Korjaukseksi muutin iskarin kiinnityskohtaa olkavarressa kuskin puolelta muutaman mm ylemmäs ja vänkärinpuolelta saman verran alemmas. Nyt siis kaara suorassa.

Voiko jouset olla vähän "eriparit" ???
Golf IV Variant Pasific -05
1.6 BCB
Post Reply