Vikakoodi
Vikakoodi
Taulussa "engine workshop" ja hehkun valo vilkkuu
16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571
Mitähän nyt auto temppuilee?
Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee
16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571
Mitähän nyt auto temppuilee?
Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Re: Vikakoodi
Katsopa jarruvalot ja sulake ensimmäiseksi.Matsoni wrote:Taulussa "engine workshop" ja hehkun valo vilkkuu
16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571
Mitähän nyt auto temppuilee?
Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee
Mikäli niissä ei ole ongelmia, lähtisin syyttämään jarruvalokatkaisijaa.
Löytyykö vakkaria? Toimiiko?
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Re: Vikakoodi
Juu vakkari on ja eihän se toimi.- Mikko - wrote:Katsopa jarruvalot ja sulake ensimmäiseksi.Matsoni wrote:Taulussa "engine workshop" ja hehkun valo vilkkuu
16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571
Mitähän nyt auto temppuilee?
Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee
Mikäli niissä ei ole ongelmia, lähtisin syyttämään jarruvalokatkaisijaa.
Löytyykö vakkaria? Toimiiko?
Tässä vikakoodin selitys kun pääsin kotia sen koneelta tarkistamaan.
P0571=Vakionopeussäädön kytkin/jarrukytkin A - Virtapiirin toimintahäiriö
Syy= Johdinsarja, vakionopeussäädön kytkin/jarrukytkin, moottorin ohjausmoduuli
Tästä sitten sitä vikaa selvittämään
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Sulake ehjä, eli huomenna hakemaan uusi katkaisija ja vaihtamaan. Onkohan vaikea homma, eli on kaiketi jarrupolkimessa kiinni?Pasi H. wrote:Vian selvittäminen on yhtä helppo, kuin jarruvalokatkasijan vaihto. Voisin jopa lyödä vetoa.
Mikäli siis sulake on ehjä, niinkuin mikko tuossa jo sanoikin.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Helppo homma. Se alamuovi on kiinni kolmella torx-ruuvilla. Keskellä myös yksi klipsukiinnike.
Nappaat liittimen irti katkaisijasta, pyöräytät sen katkaisijan runkoa vastapäivään sen verran, että se lukitus aukeaa ja otat katkasijan irti.
Uusi katkaisija paikoilleen, kieräytät myötäpäivään sen verran kun se kääntyy, älä paina jarrupoljinta edellä. Testaa jarruvalojen toiminta.
Ei oo siis jarrupolkimessa kiinni, vaan siinä raudassa sen etupuolella.
Nappaat liittimen irti katkaisijasta, pyöräytät sen katkaisijan runkoa vastapäivään sen verran, että se lukitus aukeaa ja otat katkasijan irti.
Uusi katkaisija paikoilleen, kieräytät myötäpäivään sen verran kun se kääntyy, älä paina jarrupoljinta edellä. Testaa jarruvalojen toiminta.
Ei oo siis jarrupolkimessa kiinni, vaan siinä raudassa sen etupuolella.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Nyt on vika korjattu, 12,40€ maksoi autokuviossa ja tingittynä tasan 12€Pasi H. wrote:Helppo homma. Se alamuovi on kiinni kolmella torx-ruuvilla. Keskellä myös yksi klipsukiinnike.
Nappaat liittimen irti katkaisijasta, pyöräytät sen katkaisijan runkoa vastapäivään sen verran, että se lukitus aukeaa ja otat katkasijan irti.
Uusi katkaisija paikoilleen, kieräytät myötäpäivään sen verran kun se kääntyy, älä paina jarrupoljinta edellä. Testaa jarruvalojen toiminta.
Ei oo siis jarrupolkimessa kiinni, vaan siinä raudassa sen etupuolella.
Helppo vaihtaa ja vikakoodinkin sain jo poistettua, eli kaikki siis hyvin
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Onko kellään tietoa voiko tuo katkaisia myös pistää K1 linjan maihin. Tuli nuo vikavalot jälleen kerran ja jarruvalot ei toimi. Vag-com ei kerro nyt mitään kun herjaa heti tuota K1 linjan maissa olemista.
Sain nuo jarruvalot toimimaan, mutta maavika edelleen. Pitää huomenna hakea uus katkaisija, jos sitten sain nuo vikavalot mittarista pois.
Sain nuo jarruvalot toimimaan, mutta maavika edelleen. Pitää huomenna hakea uus katkaisija, jos sitten sain nuo vikavalot mittarista pois.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tällaset löyty
00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01135 - Interior Monitoring Sensors
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
35-10 - - - Intermittent
Kuskin ovessa ei toimi sähkölasi, ja se mikrokytkin on pimeenä, mut selviikö tosta miksei takaovien yläpuoliset valot toimi?
00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01135 - Interior Monitoring Sensors
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
35-10 - - - Intermittent
Kuskin ovessa ei toimi sähkölasi, ja se mikrokytkin on pimeenä, mut selviikö tosta miksei takaovien yläpuoliset valot toimi?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuossahan se lukee, sisävalokatkasijan asento tuntematon. Eli se katossa oleva. Koita vaikka purkaa se ja kato mistä kiikastaa. Joskus ne on niin hapettuneita ettei saa toimimaan kuin uusimalla. Sehän muistaakseni käskyttää niitä takasisävaloja myös.Sami Jalonen wrote:00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Niin siis se eessä oleva? Täytyy availla, jos siin on jotain vikaa ni saa hyvän syyn tilata w8-valo
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
17931 P 1523 Vian sijainti= Lisäsaujausjärjestelmän törmäyssignaali vastaanotettu Mahdollinen syy= Turvatyyny lauennutvpr wrote:Lainataas vähän.Osaisko joku sanoa tollasesta koodista mitään.
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
Koodi nollattu ,mut tuli heti takaisin.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Onko mahdollisuus että on liittimessä kontaktihäirää tai jopa liitin irti? Noin vaihtoehtona sille että pitäisi uusia bägi joka on kohtuullisen arvokas homma?Matsoni wrote: 17931 P 1523 Vian sijainti= Lisäsaujausjärjestelmän törmäyssignaali vastaanotettu Mahdollinen syy= Turvatyyny lauennut
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
suurin osa bägeissä on liitinvikoja
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Käytän tätä topiccia kun kerran oli valmiina:)
Eli auto on passat ja vm 2004 1.9 tdi
Seuraavat vikakoodit kävin äsken lukemassa;
EGR system regulation range exceeded- nollasin sen ,eikä ainakaan ensimmäisellä startilla sytyttänyt uudelleen moottorinhäiriövaloa.
00928 Locking module for central locking front driver side F220 27-10 imblausible signal- tekee ja tehnyt pidemmän aikaa sitä kun oven aukaisee hieman ,niin kattovalo syttyy normaalisti. Avaat ovea auki n. 10cm niin kattovalo sammuu. Jossain on ehkä johto poikki.
Tuo egr kiinnostaa ainakin mistä alkaa korjata ja mitä jos se vielä alkaa häiriövaloa herjaamaan.
Eli auto on passat ja vm 2004 1.9 tdi
Seuraavat vikakoodit kävin äsken lukemassa;
EGR system regulation range exceeded- nollasin sen ,eikä ainakaan ensimmäisellä startilla sytyttänyt uudelleen moottorinhäiriövaloa.
00928 Locking module for central locking front driver side F220 27-10 imblausible signal- tekee ja tehnyt pidemmän aikaa sitä kun oven aukaisee hieman ,niin kattovalo syttyy normaalisti. Avaat ovea auki n. 10cm niin kattovalo sammuu. Jossain on ehkä johto poikki.
Tuo egr kiinnostaa ainakin mistä alkaa korjata ja mitä jos se vielä alkaa häiriövaloa herjaamaan.
VW Passat variant 1.9TDI -00
Toyota Corolla 1.3T DX -83
Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
Toyota Corolla 1.3T DX -83
Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Toi on jotenkin suomennettuna näin: Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän säätöraja ylitetty.
Olikos tossa 2004 mallissa jo sähkönen egr-venttiili vai ihan perinteinen alipaineella toimiva?
Voi johtua karstottumisesta tms. Mutta jos se vika ei tuu takasin enää niin itse en tekis mitään.
Tulppaa se koko EGR, se on kaiken pahan alku ja juuri
Ja toi toinen on jotenkin näin: Keskuslukituksen lukkomoduuli, kuljettajan puoli, epäselvä signaali.
Vika voi olla just se minkä jo sanoitkin että sieltä haitarikumin sisältä johdot poikki, välillä yhdistää välillä ei.
Tai sitten on lukko rikki. Itse jouduin omaani vaihtamaan kuskin oven lukon. Siitä tuli kans vikakoodi, ja sisävalo ei pelannut siitä, loppuvaiheessa rupes jo lyömään ovia lukkoon kun ei tunnistanut oven avausta lainkaan.
Olikos tossa 2004 mallissa jo sähkönen egr-venttiili vai ihan perinteinen alipaineella toimiva?
Voi johtua karstottumisesta tms. Mutta jos se vika ei tuu takasin enää niin itse en tekis mitään.
Tulppaa se koko EGR, se on kaiken pahan alku ja juuri
Ja toi toinen on jotenkin näin: Keskuslukituksen lukkomoduuli, kuljettajan puoli, epäselvä signaali.
Vika voi olla just se minkä jo sanoitkin että sieltä haitarikumin sisältä johdot poikki, välillä yhdistää välillä ei.
Tai sitten on lukko rikki. Itse jouduin omaani vaihtamaan kuskin oven lukon. Siitä tuli kans vikakoodi, ja sisävalo ei pelannut siitä, loppuvaiheessa rupes jo lyömään ovia lukkoon kun ei tunnistanut oven avausta lainkaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Vielä jos neuvoisit minkä kohdan tulppaan,mikä siellä on egr?
Appiukon auto,huomenna huolto,meinas korjauttaa kaiken laakkosella.
Sanoin jotta odotellaan tosiaan sitä valon uudelleen syttymistä ennenkuin maksat ittes kipeeks kun huoltokin maksaa jo aivan tarpeeksi.
Eipä tuo ole soitellut ainakaan siitä asiasta,mutta voisihan sen tulpata jos vielä syttyy sen takia.Ellei siitä mitään haittaa ole.
Appiukon auto,huomenna huolto,meinas korjauttaa kaiken laakkosella.
Sanoin jotta odotellaan tosiaan sitä valon uudelleen syttymistä ennenkuin maksat ittes kipeeks kun huoltokin maksaa jo aivan tarpeeksi.
Eipä tuo ole soitellut ainakaan siitä asiasta,mutta voisihan sen tulpata jos vielä syttyy sen takia.Ellei siitä mitään haittaa ole.
VW Passat variant 1.9TDI -00
Toyota Corolla 1.3T DX -83
Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
Toyota Corolla 1.3T DX -83
Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
Juu nyt alkaa oleen leima lähellä ja tartteis saada se moottorinhäiriövalo pois. Mistä kohtaa se egr tulpataan ja miten? Jos joku viittis sanoa tai laittaa tyhmälle vaikka kuvan malliksi:)
Kiitos kiitos!!
(Pasi Häkli)Ja ylempänä kysyin siitä etuoven viasta. Se selvisi!! Lukko ei aukea ovessa tarpeeksi, meisselillä auttaa n. puoli senttiä sitä aukeamaan lisää ni johan toimii:))
Kiitos kiitos!!
(Pasi Häkli)Ja ylempänä kysyin siitä etuoven viasta. Se selvisi!! Lukko ei aukea ovessa tarpeeksi, meisselillä auttaa n. puoli senttiä sitä aukeamaan lisää ni johan toimii:))
VW Passat variant 1.9TDI -00
Toyota Corolla 1.3T DX -83
Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
Toyota Corolla 1.3T DX -83
Toyota Corolla 1.6 -03 farkku
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Lainaan topiccia.. Eli seuraavanlainen vikakoodi löyty.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
Lämpötila-anturi on vaihdettu uuteen n. 2kk sitten joten liittyykö jotenkin siihen? En tiedä onko heittänyt vikakoodin saman tien kun anturi on vaihdettu koska silloin ei tullut katottua ilmesytykö jotain koodeja.
Lisäksi ihmetystä on aiheuttanut vika joka kanssa ilmesty tuon anturin vaihdon jälkeen. Lämmöt ei enää nouse normaaliin 90 asteeseen vaan jäävät alle. Mittari seilaa yleensä puolenvälin ja siitä yhden pykälän alaspäin välillä, mutta kunnolla eivät nouse normaaliin. Myöskään kabiinin puolelle ei tule lämmintä ilmaa vaan ilma on sellaista kädenlämpöistä. Ja vielä yhtenä ongelmana olen huomannut kulutuksen nousevan.
Aluksi epäilin, että ongelma johtuu kylmistä keleistä, mutta tyhjäkäynnilläkään ei lämmöt nouse kunnolla.
Voiko tuo kyseinen anturi aiheuttaa kyseiset ongelmat ja onko mahdollista, että anturi on ollut viallinen alusta asti?
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
Lämpötila-anturi on vaihdettu uuteen n. 2kk sitten joten liittyykö jotenkin siihen? En tiedä onko heittänyt vikakoodin saman tien kun anturi on vaihdettu koska silloin ei tullut katottua ilmesytykö jotain koodeja.
Lisäksi ihmetystä on aiheuttanut vika joka kanssa ilmesty tuon anturin vaihdon jälkeen. Lämmöt ei enää nouse normaaliin 90 asteeseen vaan jäävät alle. Mittari seilaa yleensä puolenvälin ja siitä yhden pykälän alaspäin välillä, mutta kunnolla eivät nouse normaaliin. Myöskään kabiinin puolelle ei tule lämmintä ilmaa vaan ilma on sellaista kädenlämpöistä. Ja vielä yhtenä ongelmana olen huomannut kulutuksen nousevan.
Aluksi epäilin, että ongelma johtuu kylmistä keleistä, mutta tyhjäkäynnilläkään ei lämmöt nouse kunnolla.
Voiko tuo kyseinen anturi aiheuttaa kyseiset ongelmat ja onko mahdollista, että anturi on ollut viallinen alusta asti?
No ei kai anturi aiheuta sitä ettei nesteet lämpiä? Se on termostaatin heiniä ja oireet viittaisikin auki jumahtaneeseen termariin.
Moottorin lämmöt voi kait vaikuttaa kulutukseenkin jossain määrin, toinen mikä tulee mieleen on että moottori nyt tapailee uuden anturin antamaa tietoa ja on vähän hukassa. Vaan ei kyllä kahta kuukautta pitäisi olla hakusessa jos autolla edes jonkin verran viikossa ajetaan.
Moottorin lämmöt voi kait vaikuttaa kulutukseenkin jossain määrin, toinen mikä tulee mieleen on että moottori nyt tapailee uuden anturin antamaa tietoa ja on vähän hukassa. Vaan ei kyllä kahta kuukautta pitäisi olla hakusessa jos autolla edes jonkin verran viikossa ajetaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.