Golf Variant -03 vuotaa
Golf Variant -03 vuotaa
ongelmanani on vuotava Golf Varian -03. Auto on 1,4 koneella. Huomasin jo viime talvena ongelman, mutta sen poistuttua en ole siihen enemmin kiinnittänyt huomiota. Nyt taas pakkasten saavuttua ongelma uusiutui. Eli autoon tulee pesun yhteydessä vettä. Edellisessä pesussa sitä tuli jopa muutama desi. Vesi valuu jostain kuljettajan puoleisesta etunurkasta läheltä polkimia. Todennäköisesti se tulee jostain ylempää, sillä viime talvena oli sulakerasiaa lähellä olevat eristefyllitkin märkinä. Onko siellä jotain vedenpoistoreikiä tms, jotka tukkiutuvat pakkaselle? Toinen vuotokohta on kartturin puolen oven alareuna. Sieltä ei vettä pesun yhteydessä tule lainkaan, mutta sateella parkissa ollessa on jalkatilan matolla aina lätäkkö. Tiivisteet on aivan moitteettomassa kunnossa jne. Onko siellä puolen mahdollisesti jotain poistoreikiä?
Ovessa vuotaa joko se sisäpellin ja rungon sauma tai kaiuttimen ja pellin välinen sauma. Vesi pääsee oven sisään ikkunan alareunan listan päistä (kuuluukin päästä!) ja valuu oven sisällä alas ja normaalisti sieltä alareunan rei'istä ulos. Osa vedestä pääsee nyt vaan väärään paikkaan.
Ja voin kertoa että siellä lattialla on sitä vettä ihan käsittämätön määrä. Ainakin Passatissa. Ottaa useamman päivän kuivata kunnolla.
Nimim. Passatin kanssa tapellu, ja erä 2 menossa.
Ja voin kertoa että siellä lattialla on sitä vettä ihan käsittämätön määrä. Ainakin Passatissa. Ottaa useamman päivän kuivata kunnolla.
Nimim. Passatin kanssa tapellu, ja erä 2 menossa.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos se sieltä polkimien päältä tulee niin sit se tulee sieltä vesikaukalon läpiviennistä, missä on paljon liittimiä. Se muovikansi on kahdella pellimutterilla kiinni, ja sen alareunassa on luonnollisesti tiiviste. Jos se falskaa, muita paikkoja ei siellä kuskinpuolella kojetaulun alla ole, mistä vesi voisi pesussa tulla sisälle.
Tuo AjH:n mainitsema kuskin ovipelti on yks todennäköinen vaihtoehto, mutta se se ei ole jos vesi tulee polkimien päältä.
Tuo AjH:n mainitsema kuskin ovipelti on yks todennäköinen vaihtoehto, mutta se se ei ole jos vesi tulee polkimien päältä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf Variant -03 vuotaa
Tohon lähinnä vastasin.Iguana wrote:... Toinen vuotokohta on kartturin puolen oven alareuna...

Niin toi ovihomma on helppo testata:
- ovi auki
- ämpärillä vettä lasille siten että valuu sieltä alatiivisteen päistä oven sisälle, ei tartte litratolkulla
- hetken päästä alkaa alareunan valuma-aukoista valuun
- samoihin aikoihin edellisen kanssa alkaa siitä ovipahvin ja pellin välistä tihkua jos noi aiemmin mainitut paikat vuotaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
lisäystä edelliseen..
Kuskin puolelta vesi ei tule suoraan polkimien päältä vaan jostain sieltä etukulmasta. Ennemminkin sivusta kun suoraan edestä. Täytynee tehdä vesitestejä ja tarkistaa vielä vesikaukalon läpiviennit.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kappas luin huolimattomasti tuon viestisi. Joo AjH on ihan oikeassa, todennäköisesti siellä vuotaa sitten juuri ne sisäpeltien tiivisteet, ota suosiosta molemmat irti, putsaa vanhat tiivistejämät pois ja lakunauhaa väliin. Ei tarvii ylhäältä asti, alareuna niistä tiivisteistä aina "mätänee".
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
...tu....kele...tana...Nyt on tutkittu ja hutkittu. Tuloksena lasin alareunassa olevan muovin halkeeminen. Ei varmaan ole halpaa ei...Sain vesikaukalon siistittyä ja olihan siellä sitä itteään aika paljon, mutta ei tainnut veden tulo ainakaan vesireikien tukkoisuudesta johtua. Tänään kävin koeponnistamassa ja veden tulo jatkui. Raotin vähän maton reunaa ja vaikuttais siltä, että aikas kosteeta on myös maton alla. Kuinkakohan kallis operaatio on edessä, kun pitää puoli autoa purkaa, jotta saa sen kuivaks. Saa nähdä mitä kosteus on jo saanu aikaseksi. Ja sitten vielä se haljennut muovikin. Ei oo helppoo olla volkkarikuski!
mitäs seuraavaksi?
Perjantaiksi varattu määräaikaishuolto. Ilmeisesti otettava samalla puheeksi ko. vuotoasiat. Jos ja kun ne rupeavat huollossa tutkimaan vuodon syitä niin mitäköhän se mahtaa maksaa? Laskuttaako ne myös vian etsinnästä. Aiemmin oli ongelmia koneen kanssa ja sen vian etsinnästä tuli tähtitieteellinen lasku, vaikka loppujen lopuksi vika löytyi puolasta. Joutuuko autoa mahdollisesti purkamaan paljonkin. Kosteutta on etujalkatilan mattojen alla. Onko iso operaatio lähteä sitä kuivattamaan. Pitäis pikasesti saada tietää, että minkä hintanen operaatio on tulossa vai olisko järkevintä vaihtaa merkkiä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: mitäs seuraavaksi?
Tottakai ne laskuttaa, et sinäkään varmaan ilmaiseksi työtä tee?Iguana wrote:Laskuttaako ne myös vian etsinnästä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: mitäs seuraavaksi?
No mitä ymmärsin Passatin kohdalla niin se on n. 3-4 päivää että auto on purettu, kuivattu ja kasattu. Ja ehkä sitten päälle vielä tiivistetty, jos hyvin käy. Eihän tuossa työtä sinänsä ole mutta kyllä lasku voi jo pelkän työn osuudelta olla iso, viehän se auto jonkin tilan siellä korjaamolla.Iguana wrote:Perjantaiksi varattu määräaikaishuolto. Ilmeisesti otettava samalla puheeksi ko. vuotoasiat. Jos ja kun ne rupeavat huollossa tutkimaan vuodon syitä niin mitäköhän se mahtaa maksaa? Laskuttaako ne myös vian etsinnästä. Aiemmin oli ongelmia koneen kanssa ja sen vian etsinnästä tuli tähtitieteellinen lasku, vaikka loppujen lopuksi vika löytyi puolasta. Joutuuko autoa mahdollisesti purkamaan paljonkin. Kosteutta on etujalkatilan mattojen alla. Onko iso operaatio lähteä sitä kuivattamaan. Pitäis pikasesti saada tietää, että minkä hintanen operaatio on tulossa vai olisko järkevintä vaihtaa merkkiä.
Itse Passatin kuivasin, tallin se vaatii ja vähän ruuvaustaitoja. Passatin sisusta oli lopulta aika helppo nakki kun kokonaan ei lattiamattoa poista.
Tiivistäen penkit irti ja ulos, peitelistat (kynnys, penkin kisko) irti ja pois ja sitten mattoa sai käännettyä "riittävästi" ylös. Kahdella 1200W Defalla puhaltelin ja kesti sen ~3 vuorokautta. Tosin purin vähän kerrallaan eteenpäin takaa aloittaen kun märkyyden todellinen tila selkiytyi. Eli käytännössä koko auton repsikan puoli oli lattiamatto + se fylli siellä alla läpi märkänä. Vettä valui poistoaukosta (ne kumi/muovitulpat pohjassa) lorisemalla ekan tunnin sitä mukaa kun jää suli

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.