Päivän projekti...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No kyllä se vaan siltä tuntuu. 600hv ja nelivedon suoma järjetön pito, sitä ei passattiin saada ikipäivänä.
Eli se oma ei tunnu enää miltään tommosen skylinen jälkeen. Varsinkin kun tietää, minkälainen rahasumma tuohonkin on uponnut, niin kiitos ei siihen en lähde
Eli se oma ei tunnu enää miltään tommosen skylinen jälkeen. Varsinkin kun tietää, minkälainen rahasumma tuohonkin on uponnut, niin kiitos ei siihen en lähde
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jotain sinnepäin kuulemma nyt. Ja sitä tehomäärää ei tajua, ennenkuin itse sen on kokenut.
Alkaa vetämään siinä 3000 kierroksen hujakoilla, ja vetää ilosesti 9000 kierrokseen asti.
Laatikon välitykset on myös aika hienot noihin tehoihin nähden, kolmosella kulkee 200, nelosella ei terokaan uskaltanut edes kokeilla huippuja. 6 vaihteinen aski Ei kyllä lopu tehot kesken tuossa vehkeessä jos huippuja haetaan. Ihan saletisti yli 300 on huiput.
Kaikkea muuta kuin vakio tuo auto. Eräs toinenkin skylinen omistaja oli ton kyydissä ollut, ja totes että tarttis hiukka tehdä omaanki jotain, kulkuhalut pikkasen erilaiset kuulemma
Huhhuh, tulipas sitä nyt kehuttua, mutta ei voi mitään! On se vaan raju peli!
Alkaa vetämään siinä 3000 kierroksen hujakoilla, ja vetää ilosesti 9000 kierrokseen asti.
Laatikon välitykset on myös aika hienot noihin tehoihin nähden, kolmosella kulkee 200, nelosella ei terokaan uskaltanut edes kokeilla huippuja. 6 vaihteinen aski Ei kyllä lopu tehot kesken tuossa vehkeessä jos huippuja haetaan. Ihan saletisti yli 300 on huiput.
Kaikkea muuta kuin vakio tuo auto. Eräs toinenkin skylinen omistaja oli ton kyydissä ollut, ja totes että tarttis hiukka tehdä omaanki jotain, kulkuhalut pikkasen erilaiset kuulemma
Huhhuh, tulipas sitä nyt kehuttua, mutta ei voi mitään! On se vaan raju peli!
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kipee vehe onkyllä... ite jo hiukan siihen tottunu ni pääsee vähä vertaileen ku ny yön aikana pitäs toiset nokka-akselit laittaa et tuleeko tehoo lisää, nytkin on kyl jo sen verran ettei misää kyl tarvi. ja vittuminen kokeillakkin ku yli satasesta lähtee viä poikittai... no katotaa paraneeko 60-120 aika 1.75 yksin....4 henkee kyydis 2.5s .. laiska ku mikä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Omista projekteista, tai, ei nyt mikään projekti, mutta kuitenkin..Eli eilen illalla pääs vihdoinkin kyytiin, Audi A5 3.0TDi Quattro..Aika sairas peli! Ainakin kitkoilla märällä asfaltilla ilman ESP:tä..Ite oisin ajanu, mutta ei parin kaljan jälkeen..Kaveri oli kuitenkin sen verta tyytyväinen koeajoon, että pistää moisen tilaukseen! Tänä iltana saattaa itekin päästä vielä koeajamaan tuota koeajoautoa. On se tajutonta, miten diisseli voi lähteä noin! Oma Golffi aika mopedi tuon jälkeen..
Ja pari päivää vanhaa projektia..Tuli Golpero katastettua, tajusin, että alle viikko aikaa viimeseen katsastuspäivään, joten ajelin PE aamusta konttorille..Muuten ei mitään, mutta parkkipolttimoon ja etu-umpioon tuli korjauskehoitus, kuukausi aikaa..Saapahan vihdoin nyt aikaseks vaihtaa heinäkuusta nurkassa lojunneet GTi:n umpiot paikalleen. Muuten äityi jopa kehumaan ja katsastusmies kyseli auton hintaa, kun kerroin, että on ollu vähän myynnissä.. Sanoin, että nettiautosta löytyy, nyt kun rekkari on tuttu..
Ja pari päivää vanhaa projektia..Tuli Golpero katastettua, tajusin, että alle viikko aikaa viimeseen katsastuspäivään, joten ajelin PE aamusta konttorille..Muuten ei mitään, mutta parkkipolttimoon ja etu-umpioon tuli korjauskehoitus, kuukausi aikaa..Saapahan vihdoin nyt aikaseks vaihtaa heinäkuusta nurkassa lojunneet GTi:n umpiot paikalleen. Muuten äityi jopa kehumaan ja katsastusmies kyseli auton hintaa, kun kerroin, että on ollu vähän myynnissä.. Sanoin, että nettiautosta löytyy, nyt kun rekkari on tuttu..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mikä moottorinohjaus siinä muuten on, kun noita muutoksia teette niin softapäivitykset jotenkin hoidatte kuitenkin?TerZi1982 wrote:kipee vehe onkyllä... ite jo hiukan siihen tottunu ni pääsee vähä vertaileen ku ny yön aikana pitäs toiset nokka-akselit laittaa et tuleeko tehoo lisää, nytkin on kyl jo sen verran ettei misää kyl tarvi. ja vittuminen kokeillakkin ku yli satasesta lähtee viä poikittai... no katotaa paraneeko 60-120 aika 1.75 yksin....4 henkee kyydis 2.5s .. laiska ku mikä
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
HKS f-con V Pro
sniff.... nissani läks eilen kotioppäin
sniff.... nissani läks eilen kotioppäin
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eilinen projekti oli kokeilla boran "maasto-ominaisuuksia" pikkuruisen betoniporsaan ylitys... n.20CM korkee perkele noh, etulippa,vähän puskuria,etunapa,vetari,taka-akseli ja pari vannetta ainakin juuri näin tero ! ei tarttis räplätä sitä kännykkää koko aikaa vauhtia varmaan 20, onneks oli pohjapanssari
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
^ Mä kans laitoin tänään tai siis eilen... Lyhkäsiin noi night breakerit. Onhan muuten kirkkaat valot, toivottavasti ei oo lampun keston kustannuksella kasvatettu valotehoa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Arvelin laittaa huomattavasti kepeämpää projektia kehiin... Ei kyllä liity variant:teihin, mut farmareihin kuitenkin...
http://x.volkkaristit.net/phpBB3/viewto ... ?f=8&t=166
http://x.volkkaristit.net/phpBB3/viewto ... ?f=8&t=166
Se on ihmisen tekemä
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
etunavan, alatukivarren, vetarin, puskurin, valojen ym. hilppeiden pois nyppiminen, myäs taka-akseli sai luvan poistua ja kaikki ahtoputket... kinuskikuuleria samantien tilalle ku nosturilla joutuu kerran volski olemaan, 3 kokovaihtoehtoo, tarvis kattoo mikä helpoiten sopis... nyt on volski orvon näkönen... kellään osia tiedos ? pelkääjän puolen osia tarveis
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse tuossa kunnostin viikonlopun maharekeä vuodelta ehkä 1950tms, ja joka on ollut mahdollisesti viimeiset 10-15 vuotta romukasassa. "Hieman" vasaralla oikoi rautarunkoa ja sitten hiomista, hiomista ja vielä edelleen ruosteiden hiomista. Sitten tuli vannehopeata jokunen kerros ja kun mopo alkoi karkaamaan käsistä niin pistinpä jokusen kerroksen kromimaalia pintaan vielä Sitten puurimojen sahausta, viilaamista ja hiomista ja sinistä väriä puuosien pintaan. Lopulta kasausta ja lopuksi "pienimuotoista" kelkan tuunausta ala karvanopat ja ajovalot
Eteen pistin polkupyörän led-ajovalon ja taakse myös samansarjan led-takavalo. Vetonaruun sitten pistin väriin sopivat siniset karvanopat. Kyllä kelpaa vetää lapsia tuolla kelkalla!
Ei ollut 89-vuotias naisen isoäiti kuulemma aiemmin nähnyt maharekeä jossa ajovalot, karvanopista nyt puhumattakaan!
Eteen pistin polkupyörän led-ajovalon ja taakse myös samansarjan led-takavalo. Vetonaruun sitten pistin väriin sopivat siniset karvanopat. Kyllä kelpaa vetää lapsia tuolla kelkalla!
Ei ollut 89-vuotias naisen isoäiti kuulemma aiemmin nähnyt maharekeä jossa ajovalot, karvanopista nyt puhumattakaan!
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Piti alustaa ruuvata talviasentoon. Vaikka kuinka putsaili kierteet kaikesta paskasta ja voiteli ne, silti säätörenkaan ja tolpan väliin jäi hiekkaa ja renkaat jumissa. Järki kun ei riittänyt, piti käyttää voimaa... Nyt maavaraa palttiarallaa 6cm Harrilta lähti uudet säätörenkaat tulemaan...
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- colour concept
- Posts: 337
- Joined: 15.9.2004 20:55
- Location: Äänekoski / Siilinjärvi
- Contact:
Kaksia FK tolppia ruuvanneena voin sanoa samaa, ei tartte edes putsailla (no isoimmat pois ihan jo säälistä) mutta ei ole jumittamisesta tietoakaan.colour concept wrote:^kw:n paskat varmaan noi tolpat, et oo ainut jolla jumissa säätörenkaat.
H&R:n tolpista ei tarvinnu ees paskoja poistaa niin pikkurillillä sai pyöritellä
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin eihän se tolpan materiaali siihen vaikuta että roskien, pölyn ja kivien takia jumittuu. Se kai johtuu tosta KWn hienosta komposiitti vai mikä lie renkaasta joka ei oikein kestä. Parempi tietysti että siitä menee kierre kuin että tolpan varsi poikii
Yksi konsti tohon kierteen suojaamiseen olisi vaseliini, sitä reiluhko kerros sen renkaan reunoille sentin matkalle. Sitten kun pitää ruuvata niin ruuvaussuunnasta vaan pyyhkii vassut pois silleen ettei lika pääse kierteeseen ja alkaa veivata. Ja uudet vassut perään kun säätö on valmis.
Yksi konsti tohon kierteen suojaamiseen olisi vaseliini, sitä reiluhko kerros sen renkaan reunoille sentin matkalle. Sitten kun pitää ruuvata niin ruuvaussuunnasta vaan pyyhkii vassut pois silleen ettei lika pääse kierteeseen ja alkaa veivata. Ja uudet vassut perään kun säätö on valmis.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Omiin kierteisiin laitoin ketjun suojarasvaa, vaseliinin tapaista.. Vaikka olivat kohtalaisen likaisen näköiset, niin käsienpuhdistuspyyhkeellä (itsessään jotain puhdistusainetta) lähti puhtaaksi -> eipä suurempia ongelmia ruuvailussa.. Samalla möhnällä suojattu talven ajaksi, katsotaan keväällä sitten hyöty uudestaan..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ite laittanu punasta vasukkaa suojaks ni ei pääse paska välii
pakko se talveks on maavara nostaa 7 senttiin että pääsee kulkee
pakko se talveks on maavara nostaa 7 senttiin että pääsee kulkee
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Onnea heille kenellä nuo etuhelmat ovat kestäneet, mutta itselläni oli ainakin pakko nostaa autoa talveksi, muuten hajosi Toledon etuhelma aina palasiksi johonkin lumikikkareeseenUolevi wrote:Mutta silti mä edelleenki ihimettelen että mitä varte sitä alustaa pitää ruuvailla eres takaasi.
Ei vaa pysty ymmärtämään
Terveisin nimim.
"Kolme helmaa tuhonnut"
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Täällä nuo auramiehet eivät muista ajaa joka minuutti, eikä pihatien liittymää puhdista erikseen. Traktoriakaan ei aina viitsi klo 6 aikaan laittaa tulille sitä varten. Ei tuolla lain sallimalla 8 sentillä korkeiden kinosten yli ehjänä ajellaUolevi wrote:Mutta silti mä edelleenki ihimettelen että mitä varte sitä alustaa pitää ruuvailla eres takaasi.
Ei vaa pysty ymmärtämään
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Uolevin kanssa samoilla linjoilla. Pari kesää ja talvea menty jo samalla säädöllä, eikä ongelmia. Alkuperäinen pohjapanssarinrepale ei menosta tykännyt, mutta nykyinen teräsmalli ei ole tiellä lojuvista luminökäreistä moksiskaan. Voihan se olla, että huomenna etuhelma sit hajoaa johonkin ensimmäistä kertaa. Ehkä mulla sit on tuo auto vielä ihan liian korkealla...
Mulla tuo 8cm taitaa olla jo hieman tulkinnanvarainen kysymys.
Mulla tuo 8cm taitaa olla jo hieman tulkinnanvarainen kysymys.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
No tuo 6cm + pohjapanssari tekee auton keulasta aikamoisen pulkan sohjoisella/lumisella tiellä. Ei tarvi olla kun aukea paikka, sopivan tuulinen sää ja pieni lumidyyni keskellä tietä, niin golfin etutassut nousee tiestä ilmaan. Lumi pakkautuu hyvin panssarin ja tien väliin ja ohjaus häviää. Työn (ja huvin) takia joutuupi ajelemaan vähän kaikkiin vuorokauden aikoihin, myös sillon kun aurat eivät juurikaan ajele. Helpostihan tavallisella talvikelillä tien keskellä on 8cm sohjoa, siinä on sitten ohitustilanteesa kiva luistella. Ehkä jossain kehä 3:n sisäpuolella on eri juttu, eihän sielä ole edes lunta
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Jotkut virittelevät xenonsettejä, että näkee.. Hyvä kun sai itse edes valot viritettyä ja johdotukset tehtyä, että edes pikkuinen valonkajastus kävisi.. Tämän päivän projekti siis tuohon 63 vuosimallin traktoriin työvalojen asennus
No samalla siirsin siitä akun takaisin vakiopaikalle, kun joku edellinen omistaja oli sen laittanut istuimen viereen, ehkä vuonna 80..
No samalla siirsin siitä akun takaisin vakiopaikalle, kun joku edellinen omistaja oli sen laittanut istuimen viereen, ehkä vuonna 80..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
Päivän rojektina oli takavalon irroitus..itse kun kovasti maastossa ajelen niin sain työnnellä golffia pariinkin otteeseen ja niinhän siinä kävi että käsi lipesi takavaloille aiheuttaen pientä säröilyä
No eikun valot irti ja pikaliimaa ja avot Taas mennään vaan eipä tuota tiennä vaikka uudet takavalot onkin odotettua nopeammin kiinni uudessa hankinnassa 3 pienellä pultillahan nuo tuntu olevan kiinni ja vähän aikaa piti arpoa ennenkuin sain valon irti.Kokonaisuudessaan puolen tunnin homma irrottaminen oli.No oppirahat on maksettu.
Seuraavaksi ei ole ongelma noita irroittaa.
Maastoautoa on kyllä himpun verran ikävä.Pakko todeta
No eikun valot irti ja pikaliimaa ja avot Taas mennään vaan eipä tuota tiennä vaikka uudet takavalot onkin odotettua nopeammin kiinni uudessa hankinnassa 3 pienellä pultillahan nuo tuntu olevan kiinni ja vähän aikaa piti arpoa ennenkuin sain valon irti.Kokonaisuudessaan puolen tunnin homma irrottaminen oli.No oppirahat on maksettu.
Seuraavaksi ei ole ongelma noita irroittaa.
Maastoautoa on kyllä himpun verran ikävä.Pakko todeta
- Volkkaristi,kaiken testaamisen jälkeenkin-
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02