Akun tyhjeneminen Golfissa vuosimallia -94
Akun tyhjeneminen Golfissa vuosimallia -94
Meidän perheen Golf-94 1,8:ssa on todella outo vika. Akku nimittäin tyhjenee yhdessä yössä, vaikka olen ladannut sitä sitä ennen vuorakauden verran sisätiloissa. Laturi toimii moitteettomasti, se on tarkastettu. Auton ollessa pois päältä virtaa purkautuu 0.05 amperia, siis nähtävästi radion takia. Tuo määrä ei ymmärtääkseni voi tyhjentää akkua yhdessä yössä. Pakkasella akku tyhjenee varmasti yhdessä yössä, suojasäällä voi seisoa ehkä parikin päivää, mutta sitten ei enää lähde ilman piuhoja käyntiin. Valotkaan eivät jää päälle autosta yöksi. Olen siis yrittänyt selvittää kaikki normaalit syyt. Akku on vain puolitoista vuotta vanha Vartan 62 ampeeritunnin akku. Todennäköisesti akku ei siis ole sökö. Kun auton käynnistää piuhoilla ja ajaa jonkin aikaa, se tuntuu lataavan akun hyvin, sillä auto käynnistyy hyvin. Mutta auta armias kun yön jälkeen yrittää, niin taas on hiljaista. Starttimoottori toimii siis normaalisti, kun se saa tarpeeksi virtaa.
Minua oudoksuttaa se, miten akku voi tyhjentyä vaikka mittari ilmoittaa, että se purkaa akkua vain 0,05 amperia. Voiko kyseessä olla oikosulku, joka yhtäkkiä tyhjentää akun? Mutta eikö oikosulun pitäisi polttaa sulake? Voiko kyseessä olla katkennut sähköjohto, josta virta yhtäkkiä purkautuu? Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia? Olisiko kellään ideaa, mistä päin alkaa etsiä ongelmaa?
Tutun autokorjaajan kanssa olemme asiaa pohtineet, mutta hänkin on jokseenkin ymmällään asian suhteen. Siksipä ajattelin, että pitää kysyä, jos joku olisi tapellut saman vian kanssa. (Toivottavasti termini ovat oikeita, minä kun en ole millään muotoa tämän alan ammattilainen).
Minua oudoksuttaa se, miten akku voi tyhjentyä vaikka mittari ilmoittaa, että se purkaa akkua vain 0,05 amperia. Voiko kyseessä olla oikosulku, joka yhtäkkiä tyhjentää akun? Mutta eikö oikosulun pitäisi polttaa sulake? Voiko kyseessä olla katkennut sähköjohto, josta virta yhtäkkiä purkautuu? Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia? Olisiko kellään ideaa, mistä päin alkaa etsiä ongelmaa?
Tutun autokorjaajan kanssa olemme asiaa pohtineet, mutta hänkin on jokseenkin ymmällään asian suhteen. Siksipä ajattelin, että pitää kysyä, jos joku olisi tapellut saman vian kanssa. (Toivottavasti termini ovat oikeita, minä kun en ole millään muotoa tämän alan ammattilainen).
vartalla on ollu ainakin oman kokemuksen mukaan akut kyllä aika huonoja... vasta vaihdoin omaani akun kun varta ei kestäny kun sen 7kk ja oli ihan sökö otti virtaa hyvin vastaan mut käynnistäessä melkein purki koko akun varat... se oli toinen ja viimeinen vartan akku mitä mulla oli
A4 Avant 1.8T 2005
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Jos akku-> kori-> moottori maadotukset ovat "eritasoiset" ne toimii niin sanotusti vastuksina, joka purkaa akkua. Mitä suurempi on maadoituksien "ero" sitä suurempi on akun purkautuminen...(anteeksi epäselvä artikulointi)
(saikohan kukaan selvää mitä tarkoitin)
(saikohan kukaan selvää mitä tarkoitin)
Se on ihmisen tekemä
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Elikkä. Jos omistat yleismittarin, laitat sen jännitteen mittausalueelle, V= toinen kosketin -napaan ja toinen vaikka laturin runkoon, jos näyttöön tulee yli 0.2V silloin syy on toden näköisesti maadoituksen huonossa kontaktissa. Itselläni oli samainen ongelma kakkakoppa Golffissa, uusin maadoituskaapelit akulta koriin ja moottoriin, ja loppui akun purkautuminen.
Selventikö asiaa?
Selventikö asiaa?
Se on ihmisen tekemä
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
Nyt alkoi Mataho selvitä. Yleismittarini hajosi taannoin, joten menee uuden osto ensi viikon alkuun. Kiitos avusta kuitenkin.
Tänään panin täyteen ladatun akun kiinni autoon ja auto käynnistyi kuin unelma, siis startissa vika ei ole. Ajettuani autolla puolisen tuntia panin akkulaturin kiinni uudelleen akkuun ja mittari ilmoitti lataavansa akku 0,5 - 1 ampeerin verran. Onkohan tuo lukema ihan normaali? Eikö akun pitäisi olla täynnä? Vai jääkö akkuun aina pieni latausvara? Panin akkukengät paikoilleen ja ajattelin mennä muutaman tunnin päästä katsomaan, latautuuko akku enemmän, toisin sanoen purkautuuko akku nopeasti jonnekin? Ongelma vian etsimisessä on siis se, että yleismittarilla mitatessa akku purkautuu vain 0,05 ampeeria, mutta sitten yhden yön jälkeen akku on vain tyhjä. Voisiko tuo maadoitusongelma olla näkymättä purkautumislukemassa (tai miksi sitä ikinä kutsutaankaan)?
Tänään panin täyteen ladatun akun kiinni autoon ja auto käynnistyi kuin unelma, siis startissa vika ei ole. Ajettuani autolla puolisen tuntia panin akkulaturin kiinni uudelleen akkuun ja mittari ilmoitti lataavansa akku 0,5 - 1 ampeerin verran. Onkohan tuo lukema ihan normaali? Eikö akun pitäisi olla täynnä? Vai jääkö akkuun aina pieni latausvara? Panin akkukengät paikoilleen ja ajattelin mennä muutaman tunnin päästä katsomaan, latautuuko akku enemmän, toisin sanoen purkautuuko akku nopeasti jonnekin? Ongelma vian etsimisessä on siis se, että yleismittarilla mitatessa akku purkautuu vain 0,05 ampeeria, mutta sitten yhden yön jälkeen akku on vain tyhjä. Voisiko tuo maadoitusongelma olla näkymättä purkautumislukemassa (tai miksi sitä ikinä kutsutaankaan)?
Automme ongelman selvittäminen on jatkunut nyt niin, että kävin katsomassa, minkä verran akku latautui nyt sen jälkeen, kun auto oli ollut noin viisi tuntia kiinni akkukengissä. Latauslukema näytti ensi alkuun kolme amperia tunnilta ja putosi muutaman minuutin jälkeen reiluun yhteen ampeeriin. Kun viimeksi kokeilin muutama tunti sitten, latauslukema on alussa hetken 1 amperin mutta putosi sitten 0,5 - 1 ampeeriin. Muutamassa tunnissa lataaminen olisi siis ensi lukemalla kolminkertaistunut ja sitten tasoituttuaan kaksinkertaistunut. Nopeasti näin maallikon silmin näyttää siis akku tyhjenevän. Voiko tästä kotikutoisesta kokeilusta tehdän moisen päätelmän? Jos ei, niin mitä kokeesta voisi päätellä? Osaako kukaan neuvoa, sähköoppikin on meikäläisellä lähinnä tuon AC/DC:n kuuntelua.
Itse painiskelen saman ongelman kanssa. Auto allekirjoituksen mukainen ja paikoillaan yhden vuoden käytetty akku, joka sen jälkeen seissyt varastossa vuoden ylläpitolatauksia tehden.
Ongelmat alkoivat tässä viikko takaperin, kun ei lähtenyt aamulla käyntiin vajaan kymmenen asteen pakkasesta. Virtaa ei ollut edess sen vertaa, että startti olisi äännähtänyt. Kaapeleilla käyntiin ja ajoa n. 200km. Tunnin seisonta ja kivasti lähti käyntiin, eli päätelmänä, että ainakin lataa. Ajoa vielä takaisin 200 km ja auto parkkiin. kahden vuorokauden päästä taas akku tyhjä. Hädin tuskin jaksoi sisävalo palaa. Ei ollut jäänyt sisävalo tai parkit päälle. Tämän seurauksena latasin akun. Kokeilumielessä pidin tämän viikon autosta akunkenkää irti ja aina lähti käyntiin kuin palmun alta. Koska varaus pysyy akussa ei akun pitäisi olla hajalla. Vai voiko sittenkin olla?
Tuota diodisiltaa en ole vielä tarkastanut, mutta katsotaan viikonlopun aikana.
Voiko ajovaloihin asennetut releet viallisina aiheuttaa akun purkamista?
Millainen laite on keskuslukituksen moottori? Onko se joku pieni kompura? Jää joskus ääntämään, kun lukitsee ovet, mutta joku ovista onkin vielä auki. Surina ei lopu heti vaikka oven laittaakin kiinni. Normaalisti auton lukitsemisen jälkeen n. 15 s. kuluttua kuuluu lyhyt surahdus.
Anteeksi topicin lainasta ja jaksamisia sinne Volksulle. On todella ärsyttävä vika, kun ei voi luottaa omaan autoon ollenkaan. Aamuunkin on varattava lisää aikaa vaan sen takia, jos auto ei lähdekään käyntiin. Irrottamalla +-kengän akusta olen pärjäillyt ihan mallikkaasti. Kerää vaan vähän katseita, kun on aina nokkapelti pystyssä. Itseä pistää risoon, kun on kello aina väärässä ajassa ja radiosta kanavat hukassa.
Ongelmat alkoivat tässä viikko takaperin, kun ei lähtenyt aamulla käyntiin vajaan kymmenen asteen pakkasesta. Virtaa ei ollut edess sen vertaa, että startti olisi äännähtänyt. Kaapeleilla käyntiin ja ajoa n. 200km. Tunnin seisonta ja kivasti lähti käyntiin, eli päätelmänä, että ainakin lataa. Ajoa vielä takaisin 200 km ja auto parkkiin. kahden vuorokauden päästä taas akku tyhjä. Hädin tuskin jaksoi sisävalo palaa. Ei ollut jäänyt sisävalo tai parkit päälle. Tämän seurauksena latasin akun. Kokeilumielessä pidin tämän viikon autosta akunkenkää irti ja aina lähti käyntiin kuin palmun alta. Koska varaus pysyy akussa ei akun pitäisi olla hajalla. Vai voiko sittenkin olla?
Tuota diodisiltaa en ole vielä tarkastanut, mutta katsotaan viikonlopun aikana.
Voiko ajovaloihin asennetut releet viallisina aiheuttaa akun purkamista?
Millainen laite on keskuslukituksen moottori? Onko se joku pieni kompura? Jää joskus ääntämään, kun lukitsee ovet, mutta joku ovista onkin vielä auki. Surina ei lopu heti vaikka oven laittaakin kiinni. Normaalisti auton lukitsemisen jälkeen n. 15 s. kuluttua kuuluu lyhyt surahdus.
Anteeksi topicin lainasta ja jaksamisia sinne Volksulle. On todella ärsyttävä vika, kun ei voi luottaa omaan autoon ollenkaan. Aamuunkin on varattava lisää aikaa vaan sen takia, jos auto ei lähdekään käyntiin. Irrottamalla +-kengän akusta olen pärjäillyt ihan mallikkaasti. Kerää vaan vähän katseita, kun on aina nokkapelti pystyssä. Itseä pistää risoon, kun on kello aina väärässä ajassa ja radiosta kanavat hukassa.
R.I.P. Passat variant 1,9 TD
Nykyään Opelisti
Nykyään Opelisti
Ei tässä mitään tarvitse anteeksi pyydellä, Konsen, tätähän varten tämä foorumi on. Minä olen ollut niin kiireinen tämän viikon aikana, etten ole ehtinyt ongelmaan juuri tarttua. Tein saman kuin Konsen, irrotin akkukengän yöksi ja auto on pelannut sen jälkeen, akku siis lienee kunnossa. Olen itsekin miettinyt tuota keskuslukitusta, mutten ole saanut siitä oikein minkäänlaista vastausta ammattilaisilta.
Kun olen asiaa selvitellyt, on käynyt ilmi, että taitaa olla merkkivika. Nimittäin Konsen on nyt neljäs, jolla on ollut autossa samanlaisia ongelmia! Tämä siis muutaman päivän saldo, kun töissä ihmettelin asiaa. Kunhan tässä ehdin, niin yritän mitata tuon maadoituksen.
Konsenille sen verran, että totta, kyllä on pirullinen vika, etenkin kun vikaa ei tunnu löytyvän sitten millään. Minä en ymmärrä, miten akku voi tyhjentyä, vaikka mittari osoittaa sen purkavan vain 0,05 ampeeria? Ja ilmoittele Konsen ihmeessä, jos löydät autoasi vaivaan vian.
Kun olen asiaa selvitellyt, on käynyt ilmi, että taitaa olla merkkivika. Nimittäin Konsen on nyt neljäs, jolla on ollut autossa samanlaisia ongelmia! Tämä siis muutaman päivän saldo, kun töissä ihmettelin asiaa. Kunhan tässä ehdin, niin yritän mitata tuon maadoituksen.
Konsenille sen verran, että totta, kyllä on pirullinen vika, etenkin kun vikaa ei tunnu löytyvän sitten millään. Minä en ymmärrä, miten akku voi tyhjentyä, vaikka mittari osoittaa sen purkavan vain 0,05 ampeeria? Ja ilmoittele Konsen ihmeessä, jos löydät autoasi vaivaan vian.
Ajh:lle voin kertoa sen verran, että kävin sulakkeita läpi, kunnes yleismittari näytti puhdasta nollaa. Yleismittarin mukaan akku ei siis enää purkautunut lainkaan. Kyseinen sulake oli (ei mitenkään yllättävästi) radion sulake. En ole kylläkään kokeillut tuota, että jättäisin sen pois yöksi, mutta ensi yönähän sitä voisi kokeilla. Sittenhän näkisi, miten on.
Niin katos pointti oli se että jos ei akku purkaudu koko ajan voimalla mitä toi mittarin lukema ei ole niin silloin tapahtuu jossain vaiheessa joku toiminto (lukot surraa, ikkunat aukee ja sulkeutuu, kosmista säteilyä yms) joka aiheuttaa akun nopean tyhjenemisen. Ja tämän löydät vain noita sulakkeita läpi käyden. Sitten kun yön jälkeen ei akku ole tyhjä niin tiedät toivottavasti mitä laitteita epäillä.Volksu wrote:Ajh:lle voin kertoa sen verran, että kävin sulakkeita läpi, kunnes yleismittari näytti puhdasta nollaa. Yleismittarin mukaan akku ei siis enää purkautunut lainkaan. Kyseinen sulake oli (ei mitenkään yllättävästi) radion sulake. En ole kylläkään kokeillut tuota, että jättäisin sen pois yöksi, mutta ensi yönähän sitä voisi kokeilla. Sittenhän näkisi, miten on.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onkos Volksu päässyt testeissään eteenpäin? Itse olen yrittänyt ratkoa tuota ongelmaa, mutta testejä hidastaa emännän tarve käyttää autoa. Auto on ollut niin paljon ajossa, että akku ei kerkeä tyhjentyä ja minun on taattava käynnistyvyys aina kun hän lähtee liikkeelle. Nyt on siis eletty akunkenkä irroittamalla.
Kun meno hieman hiljenee, niin pääsee taas nyppimään sulakkeita.
Kun meno hieman hiljenee, niin pääsee taas nyppimään sulakkeita.
R.I.P. Passat variant 1,9 TD
Nykyään Opelisti
Nykyään Opelisti
Sama ongelma on ollut täällä päässä. Autolla päristellään sitä tahtia, ettei ehdi nyppiä iltaisin sulakkeita irti. Mekin olemme ottaneet akkukengän irti ja sillä hyvä. Aamulla auto lähtee käyntiin tosi kauniisti. Toisin sanoen erilaiset laturiviat voi varmaan unohtaa. Tuli vain mieleen tässä muutaman pakkaspäivän aikana tuo ovien keskuslukitus. Meillä on kuskin oven lukko ronannut pitkään. Otin lukkopesän kokonaan irti ja hölväsin "puoli litraa" aseöljyä siihen. Ei varmasti enää pääse jäätymään. Joka tapauksessa yllätys oli suuri, kun muutaman asteen pakkasessa lukko ei mene kiinni tai jos sen panee kiinni, siis lukkoon, niin ovi ei avaudu. Tästäpä tuli mieleen, voisiko tällainen ongelma johtua sähkölukituksesta, joka ronaisi pakkasella.
Sen verran olen mittauksia tehnyt, että tuota yllä ehdotettua maadoitusongelmaa olen selvitellyt. Nähtävästi ongelma ei ratkea sen avulla, nimittäin luvut ovat yhtenevät.
Tämä ongelma näyttää vaivaavan tietyn ikäisiä volkkareita. Ystäväni vuotta nuorempi farkkugolf sairastui samaan tautiin vastikään. Yhtenä aamuna akku oli vain tyhjä. Laturi vaihdettiin mutta ongelma ei kadonnut. Aiemmin hänen autossaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tämän suhteen. Kyllä perkele on helvetillinen vika!
Sen verran olen mittauksia tehnyt, että tuota yllä ehdotettua maadoitusongelmaa olen selvitellyt. Nähtävästi ongelma ei ratkea sen avulla, nimittäin luvut ovat yhtenevät.
Tämä ongelma näyttää vaivaavan tietyn ikäisiä volkkareita. Ystäväni vuotta nuorempi farkkugolf sairastui samaan tautiin vastikään. Yhtenä aamuna akku oli vain tyhjä. Laturi vaihdettiin mutta ongelma ei kadonnut. Aiemmin hänen autossaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tämän suhteen. Kyllä perkele on helvetillinen vika!
Vika paikantumassa
No nyt olis jotain positiivista kerrottavissa.
Autosta paloi sulake pari viikkoa sitten. Tuon sulakkeen takana ovat keskuslukko, sisävalot ja kello. Ajoakin on ollut nyt huomattavasti vähemmän, jotenka päätin jättää sulakkeen vaihtamatta ja akunkengät kiinni akkuun. Ilokseni voin todeta, että edes viikon seisomisella ei akku tyhjene. Vika on siis tuon sulakkeen takana olevissa johdoissa tai laitteissa.
Nyt kaivattaisiinkin hyviä arvauksia, mistä vian lopulta löytäisi? Muuten lähtee selvitystyö liikkeelle keskuslukon moottorista. Onko siinä joku osa, joka voisi olla vian aiheuttaja?
Autosta paloi sulake pari viikkoa sitten. Tuon sulakkeen takana ovat keskuslukko, sisävalot ja kello. Ajoakin on ollut nyt huomattavasti vähemmän, jotenka päätin jättää sulakkeen vaihtamatta ja akunkengät kiinni akkuun. Ilokseni voin todeta, että edes viikon seisomisella ei akku tyhjene. Vika on siis tuon sulakkeen takana olevissa johdoissa tai laitteissa.
Nyt kaivattaisiinkin hyviä arvauksia, mistä vian lopulta löytäisi? Muuten lähtee selvitystyö liikkeelle keskuslukon moottorista. Onko siinä joku osa, joka voisi olla vian aiheuttaja?
R.I.P. Passat variant 1,9 TD
Nykyään Opelisti
Nykyään Opelisti
Meillä päin ei ole ehditty tehdään yhtään mitään. Paitsi nyt muutaman pakkaspäivän ajan olen ehtinyt ihmetellä jälleen kuskin puoleisen oven lukon reistaamista. Korjasin lukon niin, ettei varmasti pääse jäätymään. Silti pienikin pakkanen riittää siihen, että ovi ei aukea. Olen alkanut epäillä vähän samaa kuin mihin Konsenin vikaa viittaisi. Olisiko mahdollista että keskuslukituksessa on jotain vikaa? Minäpä yritän samaa temppu vaikka tänä iltana silläkin uhalla, että huomenna pitää aamusta alkaa etsiä käynnistysakun tarjoajaa.
Tein eilen illalla Konsenin tempun ja aamulla auto käynnistyi iloisesti, vaikka oli yli kymmenen astetta pakkasta. Pitää nyt siis seurata tilannetta, mutta näyttäisi siltä, että joko kyse on keskuslukituksen ja sisävalojen sulakkeen takana olevista laitteista tai sitten radiosta, koska otin sen sulakkeen myös pois. Jos auto käynnistyy vielä parin päivän jälkeen komeasti, niin lienee ongelma paikannettu. Korjaaminen voikin olla sitten pahempi ongelma, mutta katsotaan nyt. Siitä mistä vikaa lähtisi etsimään on meikäläiselle täysi mysteeri.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei olis kyllä eka keskarin moottori mikä rikki olis... usein kyllä jää oikeen surisemaan ku lukot lyö kiinni...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulta paloi edellinen keskuslukon moottori 1,5 vuotta sitten automurron yhteydessä. Kotelossa oli puoliksi sulanut mötikkä. Tilalle vaihdettiin joku käytetty härpäke, jotenka sen kunnosta ja historiasta ei ole tietoa. Pitäisiköhän taas harkita vaihtoa?
R.I.P. Passat variant 1,9 TD
Nykyään Opelisti
Nykyään Opelisti
Tero Häklin mainitsemasta äänestä voin sanoa sen verran, että viime kesänä automme seisoi neljä päivää ja lähtiessäni ajamaan sillä takaluukun lukko piti juuri tuollaista surinaa. Eipä tietenkään lähtenyt auto käyntiin. Outoa on, etten ole kuullut ääntä muulloin. Toisekseen outoa on myös se, että tätä akkuongelmaa ei ole esiintynyt kesäisin kuin tuon ainoan kerran. Ongelmat alkavat vasta, kun tulee kylmää. Siinä mielessä tuli mieleen, että kun kuskin puoleinen lukko reistailee kovasti, niin vika olisi juuri keskuslukituksessa. Mene ja tiedä.
Konsenille sen verran, että meidän autoa on kolaroitu joskus entisen omistajan aikana. Tuli vain mieleen jos tuollaisessa kolauksessa olisi jäänyt jokin vika korjaamatta.
Lähden kohta katsomaan käynnistyykö meidän härpäkkeemme nyt. Jos tänään käynnistyy, niin sitten alan olla varma, että vika on paikannettu.
Konsenille sen verran, että meidän autoa on kolaroitu joskus entisen omistajan aikana. Tuli vain mieleen jos tuollaisessa kolauksessa olisi jäänyt jokin vika korjaamatta.
Lähden kohta katsomaan käynnistyykö meidän härpäkkeemme nyt. Jos tänään käynnistyy, niin sitten alan olla varma, että vika on paikannettu.
Alkaa näyttää siltä, että meidänkin automme vika paikantuu samaan sulakkeeseen kuin Konsenin. Auto toimii kuin unelma, kun keskuslukituksen ja sisävalojen sulake on pois. Nyt vain pitää miettiä, onko tämänikäisessä autossa järkeä alkaa etsiä vikaa kovinkaan pitkään, jos kerran auto toimii näin moitteettomasti. Keskuslukitus on minun veikkaukseni, mutta tiedä sitten, viitsinkö maksaa kovasti työstä autosähköfirmalle. Itse en ymmärrä autosähköistä mitään.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ota lukituksen pumppu irti ... jos sitten toimii vielä hyvin ni ei muutakun uutta pumppua kehiin... tai käytettyä, uus muistaakseni yli 300€
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Missä malleissa sama pumppu?
Nyt on pari kuukautta ajeltu ilman ongelmia, kun keskuslukon pumppu on ollut kokonaan irti. Käytetty olisi siis hakusessa, että sais taas lukot pelaan.
Jotta etsintä olisi helpompaa ja vaihtoehtoja paremmin tarjolla olisi tarvetta tietää, että käykö tuohon 35i Passattiin jonkun muiden mallien pumput? Onko saman ikäisissä Golfeissa esim. sama mötikkä säätämässä lukkoja? Mist' muista malleista voisi pumppua katsella?
Tuon tiedon turvin helpompi etsiä purettavia varaosa-autoja.
Jotta etsintä olisi helpompaa ja vaihtoehtoja paremmin tarjolla olisi tarvetta tietää, että käykö tuohon 35i Passattiin jonkun muiden mallien pumput? Onko saman ikäisissä Golfeissa esim. sama mötikkä säätämässä lukkoja? Mist' muista malleista voisi pumppua katsella?
Tuon tiedon turvin helpompi etsiä purettavia varaosa-autoja.
R.I.P. Passat variant 1,9 TD
Nykyään Opelisti
Nykyään Opelisti
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
en ny vannomaan mee mut omasta mielestä melkein kaikissa on sama pumppu... liittimestä vaan kuva ja romikselle tonkimaan
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;