RVS ja vastaavat aineet?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

RVS ja vastaavat aineet?

Post by Ari-Matti Aho »

Onko kenelläkään kokemuksia noista? RVS:ää on ainakin kehuttu esim. Ffp:llä.

http://www.rvs.fi/
Last edited by Ari-Matti Aho on 10.1.2008 11:23, edited 1 time in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Moon pistäny RVS:ää koneeseen ja lootaan.

En tiiä oliko hyötyä. Ei ainakaan huonommaksi mennyt. Persdyno väittää, että olis tullu pari hv:tä ja nm:ä lissee, mutta saattaa olla korvien välissä tuo vaikutus.

Moottorin käynnistäkään tiedä sanoa mitään, kun vesipumpun kolina peitti normi käyntiäänet sillon kun tuota kokeilin.

Kulutus ei oo tainnu muuttua mihkää, eikä vaihteiston toiminnassakaan oo huomannut eroa. Pitäis joskus kattoo täyttöpropun kautta vitosen rattaita, että onko niihin muodostunut jotain silminhavaittavaa pintaa.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Tuollaista voisi heittää satsin omaankin autoon vaikka tuossa kevään korvilla. Kannattaisikohan pyöräyttää ennen tuon laittamista Fortet tms. koneessa niin saisi kaikki paskat ensin pois ennen kuin rupeaa kalvopintoja laittamaan?
Golf GT Variant -94 2E
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

X-1R :ää oon laatikkoon laittanu ko piti ääntä ja ainaki vaihteiston meteli häipy ;) aika tatinaa :lol:
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Mitä?!? Eikai VAG-laatikot mitään ääntä pidä :shock:



:lol:
Golf GT Variant -94 2E
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juuei... kerrasta on kyl itellä ainaki räjähtäny 2 laatikkoa :D 8v gti:stä ja tosta kiposta :D
toivottavasti ei kolmatta tarvi boraan vaihtaa ;) "onneks" kytkin alkaa luistaa ko saa vähä autoo toimii :wink: joku paikka aina toimii sulakkeena... pian jos saa kytkime pitämään ni saa vaan arvailla mistä lesahtaa :evil:
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
hb81
Posts: 11
Joined: 3.12.2007 9:32
Location: Järvenpää

Post by hb81 »

Kannattaisikohan pyöräyttää ennen tuon laittamista Fortet tms. koneessa niin saisi kaikki paskat ensin pois ennen kuin rupeaa kalvopintoja laittamaan?
Joo suositeltavaa olis poistaa paskat jollain siihen tarkoitetulla aineella.
Ja käsittely aikana koneessa olisi hyvä olla jotkin ei niin suojaavat mineraali öljyt. (en tiedä miten uudet autot tykkää moisista koneissaan.)
Jos kunnon öljyt laittaa ni ne suojaa konetta niin hyvin ettei rvs pääse tarttumaan kunnolla koneen pintoihin.

Itse tein kakkoseen näin:
Otin vanhat öljyt pois ja tilalle jotkin halvat mineraali öljyt.
Mineraali öljyjen sekaan moottorin putsaus aineet ja joutokäyntiä ohjeen mukaan.
Öljyt pois koneesta (oli aikamoista skeidaa mitä tuli ja ihan vesi muodossa se öljy)
Suodattimen vaihto ja uudet mineraali öljyt koneeseen ja RVS aineet sekaan ohjeiden mukaisesti.
Sitte ajoa niin monta kilsaa suurinpiirtein mitä ohjeissa sanottiin ja öljyt pois.
Sen jälkee suodattimen vaihto ja kunnon öljyt koneeseen ja laitoin vielä toisen satsin rvs koneeseen.

Oisko ohjeistuksesa ollut että 2-3 käsittelyä olisi se optimaalinen.
VW Golf iv variant 1.6 -03
VW Golf 1.8 GTi 16v -89

www.TQ-Tuning.com
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Onko uusia kokemuksia ko. käsittelystä? Harkitsen Passattiin moista...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Liekkis
Posts: 68
Joined: 17.9.2010 1:19
Location: Rovaniemi

Post by Liekkis »

Itse olen RVS käsittelyn tehnyt omaan 1.8T pasuunaan öljypumpun vaihdon yhteydessä. Öljypaineen valoa vilautti kerran tyhjäkäynnillä niin päätin samantien vaihtaa pumpun sekä huuhdella järjestelmän.

Homman toteutin siten että:
-Vanhan öljyn sekaan fortet (korotettua joutokäyntiä 10-15min) ja sen jälkeen öljyt pihalle.
-Öljypumpun vaihto + öljypohjan puhdistus. Eipä olisi uskonut minkälaisia mällejä sieltä pohjalta löytää... Sihti näytti pintapuolisesti puhtaalta mutta pumpussa oli hieman väljää.
-Uudet öljyt RVS lisäaineen kanssa pyörimään ja nyt alkaa olla se 3000km täynnä ajoa näillä. RVS ohjekirja suosittelee uusimaan käsittelyn 3000km päästä ensimmäisen kerran jälkeen mutta taidan jättää tekemättä :? Kone kuitenkin toimii hienosti.

Kokemuksena moottori tyhjäkäynti tuntuu nätimmältä + venttiilit ei ole naputellut ollenkaan (toki Rovaniemellä pakkasta ollut n. -4C tähän mennessä)
Polttoaineen kulutus on mielestäni pysynyt aika samana eikä tehoakaan ole kyllä mitenkään huomattavasti tullut lisää. Rallattavaa ketjunkiristäjää tuo ihmeaine ei kuitenkaan korjannut joten se on tällä hetkellä vielä vaihtolistalla...

Lähinnä tein tuon RVS käsittelyn ennaltaehkäisevänä kun sitä öljypainevaloa kerran minulle auto esitteli. Mitään muuta "vikaa" tuon ketjunkirisimen lisäksi moottorissa ei ole ollut :)
1.8T Passat variant -99
Post Reply