Tästä se alkaa oman pasuunan laitto. (kuvia lisätty)
Tästä se alkaa oman pasuunan laitto. (kuvia lisätty)
Laitoin tilaukseen tänään KW variant1. pitäs vaan löytää jostaki 18" vanteet ja kumet tietysti.
onko kellään teistä kokemuksia samasta sarjasta??
onko kellään teistä kokemuksia samasta sarjasta??
Last edited by Osku.T on 25.2.2008 12:24, edited 6 times in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Nyt pojat tilasin kw varian 1 sarja.Ja tilasin sen SLAMIT.NET sivuilta
Katoin auton kesärenkaat ne on 225/45 17" ja et 35,pitäs pyöriä ihan hyvin tolla satsilla aika matalallakin??Vai mitä ootte poitsut mieltä??Ja vanteisa hirveitä jälkiä,aattelin vetää ne matta mustaksi tai korin väriin.Toi mattamustan kokeilen ihan kotikonstein jos kusee niin vien kaverille maalaukseen.

Tuskin tulee kotikonstein ainakaan pienellä työllä pysyvä maali vanteisiin ellet ole maalari, eli ehkä kannattaa suoraan suosia ammattiapua. Tai no helppohan niitä on paikkamaalata tarpeen mukaan 
Renkaan koon ja et lukeman perusteella pitäisi kyllä saada niin alas kuin KW antaa myöten.

Renkaan koon ja et lukeman perusteella pitäisi kyllä saada niin alas kuin KW antaa myöten.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Joo niin näyttää.Mut työttömönä ku oon niin toi tonni on aika paljon alustasarjaan. ja pitäs ruveta kerään rahaa 18"-19" tuumasiin uusiin tai käytettyihin rahaa,ehkä tän kesän ajan noilla 17":silla.Joo helppo ne on viedä maalavttavaksi kaverille jos homma kusee.Ku työttömänä ku oon niin pitäähän sitä kokeilla.
OT/eikö rovaniemellä ole töitä vai eikö kiinnosta?osku wrote:Joo niin näyttää.Mut työttömönä ku oon niin toi tonni on aika paljon alustasarjaan. ja pitäs ruveta kerään rahaa 18"-19" tuumasiin uusiin tai käytettyihin rahaa,ehkä tän kesän ajan noilla 17":silla.Joo helppo ne on viedä maalavttavaksi kaverille jos homma kusee.Ku työttömänä ku oon niin pitäähän sitä kokeilla.
VW golf 1.9TDI-96/97 Colour consept <---myyty
Henri Tervashonka wrote:OT/eikö rovaniemellä ole töitä vai eikö kiinnosta?osku wrote:Joo niin näyttää.Mut työttömönä ku oon niin toi tonni on aika paljon alustasarjaan. ja pitäs ruveta kerään rahaa 18"-19" tuumasiin uusiin tai käytettyihin rahaa,ehkä tän kesän ajan noilla 17":silla.Joo helppo ne on viedä maalavttavaksi kaverille jos homma kusee.Ku työttömänä ku oon niin pitäähän sitä kokeilla.
Eipäs täällä oikein ole töitä jos ei ole suhteita eriin työnantajiin....
Mol.fi:n pikaisella selailulla rovaniemellä on 153 työpaikkaa.. luulis joku niistä sopivan käteen ettei tarvis työttömänä olla.
VW golf 1.9TDI-96/97 Colour consept <---myyty
Eipä siinä suhteet vaikuta jos firmassa on tekijämiehen tarve ja tekijämies sattuu just sillon soittamaan ja töitä kysymään
Eriasia tietysti että kohtaako nämä kaksi asiaa kuin helposti.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Katoin uusia renkaita vanteisiin,oli renkaat aika huonossa hapessa.Niin miten pyöris 230/45 17" tai 230/40 17" madalluksen kans(50-75mm).Onko muilla ton kokoluokan nakkeja alla.Rengasonline.com:issa ois tommoset 83e kpl nankang:it.Ei varmaan huippulaatua mut halvat näin työttömälle.Tai mitkä ois leveimmät kumet mitkä sais noihin volkkarin vakio vanteisiin.Viddu ku en muista niiden leveyttä oisko 7.5" vai oonko ihan väärässä??
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Hyvissä säädöissä ne on. Eipä niitä muuten edes säädelläkään kuin korkeuden puolesta. Sanot vaikka että säätävät korkeuden niin, että maavaraa jää 80mm, siten pääset vielä leimasta läpi. Korkeutta on helppo muuttaa sitten mieleisekseen jälkikäteen.osku wrote:Ois alustasarja tullu matkahuoltoon.Huomenna hakia pois.Onko ne tehtaalta tullessaan millä säädölla vai onko miten sattuu.Aattelin mittaila tarkasti ku saan kotiin ne.Mittaan sopivan madalluksen valmiiksi ennen ku vien laitettavakksi vai onko turhaa??
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
sitä mie just tarkotinki et korkeutta säätäsin valmiiksi.Vakio mesta missä oon pistäny nyt kahteen autoon alustasarjan niin palo kokonaan tosa jokuaika sitten.Nyt vaan ootan et ne sais uudet tilat valmiiksi.Viddu mie ruuvaan ne valmiiksi tappiin asti ja kiroan sitten ku ottaa joka kulmasta kiinni.Nyt talvirengastus on 205/55/16" et:stä ei ole tietoa.Tai jättäs sen 3cm vielä varaa madaltaa.Vittu ku nämä säädettävät alustat on mulle uus juttu ku on ostanut aina vaan tavallisen alustasarjan.Mut tänään ois tarkotus hakia paketti matkahuollosta ja mamma tykkää ku näkee kuitinDJDH wrote:Hyvissä säädöissä ne on. Eipä niitä muuten edes säädelläkään kuin korkeuden puolesta. Sanot vaikka että säätävät korkeuden niin, että maavaraa jää 80mm, siten pääset vielä leimasta läpi. Korkeutta on helppo muuttaa sitten mieleisekseen jälkikäteen.osku wrote:Ois alustasarja tullu matkahuoltoon.Huomenna hakia pois.Onko ne tehtaalta tullessaan millä säädölla vai onko miten sattuu.Aattelin mittaila tarkasti ku saan kotiin ne.Mittaan sopivan madalluksen valmiiksi ennen ku vien laitettavakksi vai onko turhaa??

Kattokaiteiden poistosta juttuaosku wrote:Peejii minkälainen projekti oli saaha noi kattokaiteet pois??Ite kans miettiny et ottas pois tosta pasuunasta pois ne.
Omassa passatissa oli takaa ruuvattu säädöt ihan tappiin ja edessä muistaakseni oli jotain 5-6cm kierrettä jäljellä(talviasento). Tosin itsellä oli FK:n säädettäväalusta.
Last edited by PeeJii80 on 20.2.2008 12:51, edited 2 times in total.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Aivan turhaan sä sinne crc:tä ruiskit.
Mulla on toi Weitecci ollu ny pari vuotta alla eikä ne oo mihinkää ruostunu.
Tai ei ainakaan syksyllä ollu ku vaihoin renkaat.
Ja ovat taatusti saaneet suolakylpyjä.
Syksyllä myös piruuttani koitin et liikkuuko säätörenkaat. Hyvinpä ne tuntu käsin pyörivän.
Ja tolppiin ei oo ikinä laitettu mitään rasvoja.
Mulla on toi Weitecci ollu ny pari vuotta alla eikä ne oo mihinkää ruostunu.
Tai ei ainakaan syksyllä ollu ku vaihoin renkaat.
Ja ovat taatusti saaneet suolakylpyjä.
Syksyllä myös piruuttani koitin et liikkuuko säätörenkaat. Hyvinpä ne tuntu käsin pyörivän.
Ja tolppiin ei oo ikinä laitettu mitään rasvoja.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Ei noita korkeuksia voi hei oikeesti ruuvata "valmiiksi". Ne kierretään haluttuun korkeuteen asennuksen yhteydessä ja sitten mielen (ja lain vaatimusten?) mukaan korjataan.
Säätöhän vaatii jopa auton tunkkaamisen aina säädettävästä kulmasta tai mieluusti nokka ja perä vuorollaan jotta kallistuksen vakaajat ei häiritse operaatiota.
Inox eli rosteri ei ruostu, eikä hapetu
Tai hapettuu se pinta kromi-oksidiksi ja se siitä. Jos jotain valkosta kökköä kertyy pintaan niin se on suolaa sun muuta mikä vedestä jää kun vesi haihtuu pois.
Säätöhän vaatii jopa auton tunkkaamisen aina säädettävästä kulmasta tai mieluusti nokka ja perä vuorollaan jotta kallistuksen vakaajat ei häiritse operaatiota.
Inox eli rosteri ei ruostu, eikä hapetu

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jos oikein vääntää, niin se iskaritolppa on helpoin laittaa paikalleen kun alajousilautanen on ihan alhaalla. Silloin tolppa on lyhyimmillään ja samalla suurin madallus. Niissä KW:n papereissa sitten lukee suurimmat sallitut TUV mitat ja niitä kannattaa (edes jotenkin) noudattaa. Oikeasti kun on asentanut/asennuttanut alustasarjan pyöränkulmat PITÄÄ säätää/käydä säädättämässä ja sen jälkeen auto käyttää konttorilla muutoskatsastuksessa. Samalla kerralla voi sitten muutoskatsastaa ne suuremmat alut, yms... Tämä ihan siksi että ei tarvitse sitten myöhemmin itkeä kun on saanut nuhteita isommilta pojilta. En sen enempää ota kantaa laillisuuskysymyksiin (koska omakaan auto ei aivan kaikkia pykäliä läpäise), mutta tuollaiset pikkujutut kyllä kannattaa hoitaa. Ne pyöräkulmat kannattaa säädättää jo ihan ajettavuuden takia, hyvänä kakkosena tulee rengaskulut.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tiedän mitä tehdä ku on alusta alla.tiedän lailliset madallukset.Enkä ole ruuvaamassa "haluttuun korkeuteen"vaan laitan kaikki tolpat kohilleen.Lapuissa luki että valmiiksi säädetyt niin miksi kaikki tolpat oli miten sattuu pahin heitto oli 3cm ja 56.265mm taka-akselilla??ja edessä oli toinen 1cm ja 86.345mm toista korkeammalla.sitä minä niinkuin ihmettelin tässä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niinhän se on.Mutta mie vaan sitä että kun lapussa luki että valmiiksi "säädetty"niin oli sitä heittoa mut se vika oli vaan siitä et se ruuvi oli irronnut säätörenkaasta.Mistä kohtaa te nostatte keulan kokonaan ylös.Ku tuo sattuu oleen melko vieras merkki mulle.Vai miten muuten te olette säätäny korkeutta ku on ollu tarvis.Nurkka kerrallaan vain keula ylös ja näin??Pasi Häkli wrote:Ja vaikka ne tolpat kiertäisi millilleen samaan korkeuteen, voi silti olla vielä kaikki nurkat vähän eri korkeudella. Eli kyllä se haluttu korkeus on pakko jälkikäteen kieritellä.