Tästä se alkaa oman pasuunan laitto. (kuvia lisätty)

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mä ite säädin ihan vaan hallitunkin varassa, nurkka kerrallaan.
Viralliset nostopaikathan on helmakantissa, helmamuovissa on "nuoli" siinä kohtaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Jeps kiitos.Lasketko sie niinku et montako kierrosta ruuvasit toiselta puolelta ja teet samoin toiselle.Vittu ku tuntee ittensä tyhmäksi ku kyselee kaikenlaista mut kun on ensimmäinen säädettävä alusta,niin pitää kysellä tämmösiä et ei saatana hajota mitään.
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Ite mittasin ihan työntömitalla aluksi. Myöhemmin kiersin ne pohjaan jolloin ei tarvinnu mittailla :D
Golf iv variant 1.6 -03
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

MIKU wrote:Ite mittasin ihan työntömitalla aluksi. Myöhemmin kiersin ne pohjaan jolloin ei tarvinnu mittailla :D
Niin se mieki aattelin :D
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

Juu työntömitalla mittaamalla tuli itsellekin laitettua. Ja kertalaakista meni balanssiin. Ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut säätää kierrostakaan mitään kulmaa.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Pasi Häkli wrote:Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
Eikös järkevintä ole mitata säätörenkaan reunasta johonkin kiintopisteeseen, Passatissa esimerkiksi etutolpan alakiinnityspulttiin? Kierteen pituus voi varioidakin ehkä jopa ja on minun mielestä aika hankala mitata tarkasti. Jousen alalautasen ja pultin paikat ei korkeussuuntaa ajatellen ole erilaiset kun molemmin puolin säätö on "samassa". Ja jousien pitäisi olla melko tarkasti samanmittaiset jos tässä tapauksessa KW:lla on yhtään toleransseja?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

AjH wrote:
Pasi Häkli wrote:Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
Eikös järkevintä ole mitata säätörenkaan reunasta johonkin kiintopisteeseen, Passatissa esimerkiksi etutolpan alakiinnityspulttiin? Kierteen pituus voi varioidakin ehkä jopa ja on minun mielestä aika hankala mitata tarkasti. Jousen alalautasen ja pultin paikat ei korkeussuuntaa ajatellen ole erilaiset kun molemmin puolin säätö on "samassa". Ja jousien pitäisi olla melko tarkasti samanmittaiset jos tässä tapauksessa KW:lla on yhtään toleransseja?
Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Markku Duus wrote:Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680009.pdf

Olisko toi?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

nyt sain asentajan alustalle.Säätää siellä sitten.Peejii lupas laittaa sen alle.nyt vaan pitää sovittaa aikataulut yhteen.Ja vielä yllätykseksi tuli vielä viiminen palkkakin.Jotenki tuntuu et tuo ei jää pelkkiin isoihin vanteisiin ja listojen maalauksiin.Kuintenki haluan että siitä tulee kliini ja ei mitään hirveitä korin osia.Jotain hillittyä lippaa EHKÄ eteen ja taakse.Nuo subit pitäs vaan saada pienempään tilaan että koirilla ois mukava köllötellä vaikka tilaa on nytkin reilusti.Ja johdotus pitää laittaa.Ja noi kattokaiteet sais kyllä lähteä pois.Laitan kuvaa autosta missä kunnossa se nyt on,kuhan vaan kerkeen
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tee lasikuidusta varapyöräkoteloon subille paikka. Ite tein niin. Tilaa on siis takaluukussa normaaliin malliin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Pasi Häkli wrote:Tee lasikuidusta varapyöräkoteloon subille paikka. Ite tein niin. Tilaa on siis takaluukussa normaaliin malliin.
Mahtuuko 2 12" tuumasta sinne?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei :lol: 1kpl 12" mahtuu, mutta mitä sillä toisella tekee kun yhdestäkin mökää riittää :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Huono kuulo ja minusta täällä lapissa kannattee olla vararengas.Ja mie tykkkään kunnon matalasta bassosta.Kyllä ne jotenki saa pienempään tilaan vaikka erillisinä koteloina nurkkiin.
Last edited by Osku.T on 22.2.2008 21:59, edited 1 time in total.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kunnon matalaa bassoa saa vaikka yhdellä 10" elementillä. Koko ja määrä ei aina korvaa laatua.
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä :)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Pasi Häkli wrote:Kunnon matalaa bassoa saa vaikka yhdellä 10" elementillä. Koko ja määrä ei aina korvaa laatua.
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä :)
En minä herneitä nookkkaan vedä.Vedän sinne muuta :D Mie vaan haluaisin piettää noi subit autossa koska maksoin pitkän bennin niistä aikoinaan.Eikä se yksi subbari ole pois suljettu ajatus ole.Haluaisin sijoittaa ne vaan jotenki mahdollisimman pieneen tilaan.On vaan aina tottunu laittaan 2 12" autoon.
makevee
Posts: 397
Joined: 19.7.2006 19:31
Location: Joensuu

Post by makevee »

Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu 8)
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...
Vw T5
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

makevee wrote:Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu 8)
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...
Näinhän se tuppaa olemaan :D
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

makevee wrote:Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu 8)
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...
Tai puolet vähemmän kuin yksi.. Kuka arvaa kotelotyypin ja elementtien asennustavan?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Mie kysyin neuvoja enkä arvoituksia.Vittu mie oon huono näissä(ad/hd) :D
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^^Kotelotyyppi voi olla mikä vain ko. tavalla.
Mutta elementtien asennustavalla tarkootit isobarik-asennusta.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

elikkä minkälainen se on??
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Laita vaikka googleen hakusanaksi isobarik ja painat kuvat niin näet isobariikkeja!
Golf iv variant 1.6 -03
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

selevä
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Älä sitte kokeele tuota isobarik-asennusta jos et ihan aikusten oikeesti tierä miten ne subit kytket.
Tierän pari tapausta joissa osaamattomuus on johtanu rikkinääsiin subeihin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Joo en :D Antaa olla tuossa missä ne nyt on.Hyvin ne siinäkin humisee.Johdot vaan pitäs vetää tuohon kuhan nyt ensin saan ton alustan alle.Sen jälkeen tulee muut laitot.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.
PeeJii80
Posts: 42
Joined: 16.9.2005 21:37
Location: Rovaniemi

Post by PeeJii80 »

osku wrote:No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.
Takana on se 1cm kierrettä jäljellä ja edessä on 5,5cm.... :roll:
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Joopati joo.. Tuos subihomma selvisikin..
Itselläni alustan säätö meni jotenkin näin:
- Etupään jousilautaset mitalla yhtä alas (liian) alapultin keskikohta mittauspisteenä -> kaikki kasaan ja takapäähän jouset paikoilleen, kierre puoliväliin etupään mukaan.
- Etupäätä ylemmäs puoli kerrallaan ja taas mitta alapultin keskikohdasta -> keula kallellaan, kuskin puoli alempana ->sitä ylemmäs
- Takapäätä alemmas
- Etupään säätäminen ylemmäs ja keula suoraan (mitat lokarista)
- Auto kasaan ja yritys koeajolle -> jäi tallin luiskaan kiinni
- Etupäätä ylemmäs, toista puolta enemmän ja toista vähemmän
- Tämä sama jatkui pari päivää, kun alusta ei enää estänyt emännän pääsyä työpaikan parkkipaikalle jalkakäytävän yli (kanttikivi)
- Mitat talteen tallin seinään seuraavaa säätökertaa varten
- Talveksi sama rumba toisinpäin, mutta nyt takapää ylimmässä asennossa ja etupäätä nostettu siten, että auto vaaterissa..

Minun sarjassa mahdollisuuksia on tiputtaa takapäätä noin 70 mm ja etupäätä yli 100 mm (ensin ottaa eturengas sisälokariin ja puskuri maahan ennen säätövaran loppumista) (<- ja kyllä, se on Kitupiikin Premium-setti)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

AjH wrote:
Markku Duus wrote:Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680009.pdf

Olisko toi?
Juuri tämä
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

PeeJii80 wrote:
osku wrote:No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.
Takana on se 1cm kierrettä jäljellä ja edessä on 5,5cm.... :roll:
Katokko on niin hyvä muisti.Miehän sanoin sulle et muisti ei oikeen pelaa ku on lääkitys päällä.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

ite olen helevetin tyytyväinen tohon madallukseen just hyvä talveksi.Mamma vaan sano et jos yksin raapasu kuuluu kun HÄN ajaa niin se ajaa sen seinään.Etupää oli tossa aika tiukasti kiinni.Siinä piti jo vähän töitä tehdä että saatiin irti.Vanhat takaiskarit oli aivan lopussa,se selittikin sen kolinan.Nyt ei kuulu kolinoita.Kiitoksia vaan Peejiile.Mulla vaan jääty kalja pakkaseen ku oli vaan tarkotus auto putsata.Sitten ku Peejii soitti et lähetään laittaan alusta alle niin se unhotu sinne.Kotia ku ajoin niin mietin että ihanaa kotona oottaa yksi kalja,mutta ei se oikeen ollu juotavassa kunnossa :evil: PRKL
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Jäin tossa pihalla äsken pohjasta kiinni :oops: Ei onneksi tullu mitään damagea pohjaan.Vitun lumi :evil:
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Oon ite kans jääny tänä "talvena" pari kertaa.. :)
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

täällä on nyt tullu niin vitusti lunta et vois jo vähän hellittää.Ei oikeen jaksais jokapäivä lunta pukata pihalta.Tuntuu nyt et ois autossa enemmän pitoaki ku vaihto alustan vai kuvittelenko mie :oops:
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Tässä ois pari kuvaa eilisestä.

Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Osku.T on 26.2.2008 21:41, edited 1 time in total.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

osku wrote:täällä on nyt tullu niin vitusti lunta et vois jo vähän hellittää.Ei oikeen jaksais jokapäivä lunta pukata pihalta.Tuntuu nyt et ois autossa enemmän pitoaki ku vaihto alustan vai kuvittelenko mie :oops:
Osin tuntuu ja osin voi pitää paikkansakin. Tuntuu siksi että tuntuma jämäkämpien palikoiden kautta on parempi, eli tiedät mitä se auto tekee tien suhteen. Toisaalta vanhat iskarit olivat ilmeisesti aika finaalissa ja iskarin merkitys pito ym. ajo-ominaisuuksiin on tunnetusti aika merkittävä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Huomenna auto pitäs viedä pesuun ja vahaukseen.Onneksi saa vielä henkilökunta alennusta :D
Ja pitäs varmaan slämitistä käydä kattoon spoileria konttiin ku meinaa olla aika vaikia saada kontti auki ku kaikki lumet ja jäät menee väleihin.
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Minulla oleva lippa lasin yläpuolella ei ainakaan helpota tuota takaosan puhtaanapysymistä.. Olisko sitten täytepala tuohon takakontin alalaitaan yksi keino?
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

kotka wrote:Minulla oleva lippa lasin yläpuolella ei ainakaan helpota tuota takaosan puhtaanapysymistä.. Olisko sitten täytepala tuohon takakontin alalaitaan yksi keino?
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.
En oo ees ajatellu tota täytepalaa.Ei vitusa semmosta plexi härpäkettä laiteta.Missä niitä täytepaloja ois myynnissä??
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

osku wrote:En oo ees ajatellu tota täytepalaa.Ei vitusa semmosta plexi härpäkettä laiteta.Missä niitä täytepaloja ois myynnissä??
http://www.kcs.fi/shop/

Tuolla ainakin on paria mallia. Toisesta puuttuu tosin kuva ja toinen malli on sedanin luukussa vaikka lukee kyllä Variant. Mutta ehkä valmistajan sivuilta tai sähköpostilla saa paremmat tiedot.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

ei ollu hassumman näkönen se täytepala.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkistä.Olen ajatellut että nuo mitkä autossa on nyt laitan myyntiin ja laittasin tämän paketin tilalle.Saisin pienemmän laatikonkin samalla että lisääntyy toi konttin koko.Tämä paketti ois kyseessä: http://www.hifikonex.fi/shop/products.php?p=eb9db5

Itellä ei ole kyseisestä merkistä kokemusta.On aina ollut pioneerin ja jbl:llän vehkeet.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

MDS on Swedujen puolella suurempikin merkki. Ihan ok kamppeita tiemmä laadullisesti eikä testeissäkään ole jääneet viimeisiksi. Noin yleisesti siis, en tähän nimenomaiseen pakettiin osaa sanoa juuta saati jaata.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3367
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

Se mitä itellä on MDSän kaiuttimia ollut niin hyvä kuva jäänyt, subia ei oo koskaan viel ollut...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

pitää varmaan käydä hakemassa se kaupasta pois.Ja laittaa nuo edelliset myyntiin.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Tuli laitettua uudet parkit tänään on aika hyvä valoteho(vanhat parkit simahteli vähänväliä niin laitoin ledit.Nyt vaan ootella xenoneita.
Image
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

tänään pitäs lähteä valitseen subit
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Tämmösiä tuli laitettua kaksi 12".
http://www.mds.fi/archive/productimages/big/fs320p.jpg
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Morjesta! Tuore heepo täältä ilmoittautuu :)

Osku, mistä Hankit ledit parkkeihin? Tahtoo itellekki!
Post Reply