Roiskeläpät

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
nine

Roiskeläpät

Post by nine »

ajattelin laittaa farmari passattiini roiskeläpät. oisko kellään kokemusta niitten laitosta? nähtävästi merkkiliikkeestä joutuu ostamaan ja tuntuu että hitakin saattaa olla kohillaan. paljon tulee pohjosessa ajettua sorateillä ja ei haluttas heti kylkiä kiven haukkaumia täyteen.
Passat Variant 1.9TDI 85Kw vm.99
mla
Admin

Post by mla »

Passattiin en ole niitä laittanut, mutta Golfiin ja Touraniin kyllä.

Molempiin oli helppo laittaa ilman mitään suurempaa asennustaitoa, mukana tuli ohjeet mistä näki mikä ruuvi kuuluu mihinkin ja kyllä nuo osat ovat aika itseselittäviä.
Pakuun piti porailla reikää puskuriin (en asentanut itse), mutta Golfiin ja Touraniin oli reiänpaikat valmiina, kunhan vain otti tulpan pois ja laittoi ruuvin tilalle.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Jami R

Post by Jami R »

laitan nyt keväällä golffiin roikeläpät mut pitää tehdä itse..
alkuperäiset on liian pienet ja jäykät..
en tiedä kuinka kapeat renkaat pitää olla että alkuperäiset läpät pitäis kivet poissa.
takalokarin kaari on ainakin sellainen kohta et kivet osuu.. omassa autossa vanha omistaja on saanut ihan hirveään kuntoon alle 90tkm vaikka on alkuperäiset roiskeläpät :?
keväällä maalataan :roll:

lisäyksenä se että jäykkyys on siinä ongelma että jos autoa on vähänkään laskettu niin ne ottaa kiinni esim katukiviin..
jossain vaiheessa ne halkee ja lopuksi tippuu pois
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
nine

Post by nine »

no itellä normi alusta ja renkaat. eikä varmaan tuu mitään erikoista laitettua kun monttuteita joutuu ajeleen niin pitää maavaraa hieman löytyä ja siksi just läpät laittaa. kuullukin että vissiin ihan muutamalla ruuvilla selviää. onko hinnasta tietoa, nähtävästi pörhöltä täältä oulusta vaan saa? eteen ja taakse pitäis laittaa.
Mika Viinikka

Post by Mika Viinikka »

Hinta ainaskin laakkosen tiskiltä jossain 35e kieppeillä pari
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
nine

Post by nine »

juu, no ei paha jos ajattelee mitä ne vois vaikka maksaa..:D maanantaina käydä ostaan ja alkaa asenteleen. vittumaisen näkönen kun nyt oulussa hirveä loskakeli ja helmät yhdet lumipaukut. pitääkös muuten semmonen paikkaansa että jos laittaa farmarissa sellasen pienen spoilerin takalunkan päälle eli katolle niin ei sitten sotkin persettä lumi/rapa niin pahasti? nähtävästi ilmavirtauksen pyörteisiin vaikuttaa..?
VR6PASSAT

Post by VR6PASSAT »

nine wrote:pitääkös muuten semmonen paikkaansa että jos laittaa farmarissa sellasen pienen spoilerin takalunkan päälle eli katolle niin ei sitten sotkin persettä lumi/rapa niin pahasti? nähtävästi ilmavirtauksen pyörteisiin vaikuttaa..?
Siis jos tarkoitat sitä tuuliohjainta, niin kyllä. Varsinainen spoileri ei mun mielestä auta mitenkään(perustuu vanhasta autosta saatuun kokemukseen).
nine

Post by nine »

juu. sellainen se pitäs alkaa sitten hankkimaan. niin paljon pitkin pohjosta ajelee, on soraa ja lunta niin ei haluais maalipintaa het ruvelle. vielä valkonen auto.
k.i.s.s.

Post by k.i.s.s. »

Kyllä siitä ilmanohjaimesta apua on ollut ainakin omassa käkättimessä, kovin nättihän se ei ole, mutta siellä on kontin luukun päällä ja varmasti pysyykin. :D
nine

Post by nine »

ootko ite sen laittanu ja hintaa tiedätkö?
Japoff

Post by Japoff »

Mä oon laittanu sellasen itse paikoilleen , ei kauheen paha homma...hiukan sorminäppäryyttä vain...
ei tarvi ees porailla reikiä

Hinnasta en oo ihan varma, olisko karvan alle 100 e

Auttaa kyllä TODELLA PALJON, melkeen vois ottaa pyyhkijän pois takalasilta
Skoda Octavia RS Combi
nine

Post by nine »

no ei tuo pahan näkönen ole. alkaa katteleen mistä tuon sais halvimmalla.
VW-Bastard

Post by VW-Bastard »

Itse ostin tuuliohjaimen viime syksynä Pörhöltä Oulussa ja hinta oli muistaakseni 60..70 Eur. Olikohan se joku kamppanja, ainakin Etumatka-lehdessä tulevassa varaosaliitteessä oli silloin se hinta ja sen innoittamana noudin kyseisen härrävärkin. Kyllä se jonkin verran pitää takalasia puhtaampana, mutta onko muut huomanneet, että sopivalla kelillä, kuten sateisella ilmalla, kyseinen ohjain saa takalasin huurtumaan!? Meillä ainakin... :idea:
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
VW-Bastard

Post by VW-Bastard »

Off-topic:

Nyt odottelen kamppanjaa kauko-ohjattavasta keskuslukituksesta... :shocked
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
vinDIESEL

Post by vinDIESEL »

Onkos kukaan asentanut passattiinsa tuollaisia roiskeläppiä

http://www.korjakumi.fi/mp/db/file_libr ... pat106.pdf

Ajattelin itse asentaa jotkut läpät kun kyljet vielä hyvässä kunnossa.

Mites tuo perän tuuliohjain, pitääkö todellakin perän puhtaampana?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Marko

Post by Marko »

vinDIESEL wrote:
Mites tuo perän tuuliohjain, pitääkö todellakin perän puhtaampana?
Pitää :D
VW GOLF VARIANT 1.9TDI 4MOTION -00
VW TRANSPORTER 2.5 TDIA -01 (EX.POSTI)
VW POLO CLASSIC SDI -98
MB 250 DA -93
MB E 200 CDIA -01
SAAB 96 v4 -73
vinDIESEL

Post by vinDIESEL »

Aiheuttaakos tuo tuuliohjain melua auton sisälle, niinku jotain tuulen suhinoita?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
Timppa

Post by Timppa »

Eipä ainakaan mulla kuulu minkäänlaisia suhinoita... ainoastaan aavistuksen nostaa kulutusta tuo. Perä tosiaankin pysyy paljon puhtaampana...
Pekka H

Post by Pekka H »

Oon tässä suunnitellu että josko hommais taakse tommoset roiskeläpät niin kysymys kuuluu että mistä niitä saa, saako pelkästään taakse vai pitääkö ostaa eteenkin samalla ja tietty paljonko maksaa? Ja onko nuissa mitään käytännön ongelmia? Asennus ei varmaan oo mitenkään päätähuimaavan vaikeaa kun näyttäis olevan reiät valmiina..? :lol:

E: Onko kukaan hommannu tuolta korjakumilta mitään?
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
DJDH

Post by DJDH »

Alkuperäset saa marmoritiskiltä, n.30-35€/pari, sisältää takaläpät. Tulee kolmella ruuvilla kiinni. Joutuu irrottamaan takapyörän, ellei halua nysvätä pienellä ruuvarilla. Istuvuus 100% jos käyttää alkuperäsiä peltivanteita ja 195 kumia. 205 ja ET35, niin rengas tulee läpän reunan yli, joten silloin noista ei enää ole juurikaan hyötyä.

Noita korjakumin läppiä saa motonetistä (ainakin Kymenlaakson). Ovat n. 5mm paksua ja jäykkää kumia.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Pekka H

Post by Pekka H »

Onko nuissa alkuperäisissä sitä valkoista vw-merkkiä? Itellä 225 leveät renkaat mutta lähinnä ulkonäköseikkana ajattelinkin. :D
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Joona

Post by Joona »

Ei ainakaan mun läpissä ollut mitään sellasta.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
shoebox

Post by shoebox »

Mullakaan ei ollu, ihan marmorilta hommasin aikanaan..Ne on kai sit thyyninki versioita, missä on ne logot.. :shock:
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Post Reply