Auton laskemisen riemua...

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Se pohjamuovi on ainaki ihan liian alhaalla.. :) Tuli aamulla vähän "pulkkailtua" ku tiellä se 15cm lunta ja maavaraa reilusti vähemmän :)
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

lähtis täältä pois jo noi lumet niin sais laittaa uuet kiekot ja ruuvattua auton kenttiin.Millä korkeudella veitte auton muutoskatsastukseen,Ihan vaan sen 8cm rajalla?ja mistä ne ottaa sen mitan.EX autosta ne mittas vaan renkaitten navan jostaki.Siis millä korkeudella uskaltas mennä? Samalla renkaatki muutoskatsastaa.voiko niitä samalla saada isommallekki luvan?
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Itellä oli muistaakseni noin 3-4cm madallusta kun vein konttorille, eipä tullut ongelmia. Kyllä se mittas sen auton korkeuden pyörännavasta kaareen, mutta aivan sama mitä ne sinne merkkaa kun on säädettävä alusta. Ei varmaan kannata sitä liian alas ruuvata, kun kerta sen jälkeenkin sitä voi tiputtaa.

Rengaskooksi et saa muutoskatsastettua isompaa settiä, kuin mikä on sillä hetkellä alla. Tuokin varmaan riippuu vähän katsastusinsinööristä.

Huomenna laitan passattiin kesärenkaat alle... :)
Jos vaikka samalla ruuvais alustaa sentin pari alemmas ;)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Mika-Matti Mattila
Posts: 408
Joined: 17.7.2006 21:24
Location: Ulvila

Post by Mika-Matti Mattila »

Pasi Häkli wrote:Rengaskooksi et saa muutoskatsastettua isompaa settiä, kuin mikä on sillä hetkellä alla. Tuokin varmaan riippuu vähän katsastusinsinööristä.
Ei tuottanut vaikeutta virtain konttorilla. Oli talvirenkaat alla ja kun katsastusmies kehu että pitää jouset muuttaa otteeseen. Mä kaivoin peräkontista 18" vanteen renkainen ja kehuin että lyödään nää ny sit samalla paperille. No vähä se kyseli että oonko ajanu noilla renkailla niin kehuin että koko kesän ja se oli sillä selvä.
VW Passat Variant 1.9TDI -04 Highline & Buell S1 Lightning -96
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

haista kuule pasi pitkä k***a!!!!täälä varmaan saa vasta jussina laitettua uudet vallsit alle.Ois vasta en vuona katsastus mut aattelin kesällä käydä muutoskatsastamassa noi renkaat ja alustan. :D ei herneitä :D
Last edited by Osku.T on 30.3.2008 20:25, edited 1 time in total.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Osku.T wrote:haista kuule pasi pitkä k***a!!!!
Joo no niinku sanoin, riippuu siitä kuinka virkaintonen inssi sattuu olemaan. Jos lakipykälien mukaan mennään niin asia on juuri niin kuin minä sanoin.
Kai siinäkin inssi saa järkeä käyttää, jos joku tulee vanhan civicin kanssa konttorille 20" valssien kanssa ja heittää että viittikkö nuo laittaa samalla rekisteriotteeseen. Eiköhän 18" vanteet oo jo aika perussettiä passatissa, niin asiakin on pikkusen eri, että onko ne alla vai takaluukussa.

Kyllä mäkin voin täällä alkaa vittuilemaan kaikille ja kirjottaa viestin loppuun että ei herneitä, niin sehän on sillä kuitattua?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

No laitat ne kasitoistaset alle ja ajat sinne konttorille. Ei tähän aikaan vuodesta ole enää talvirengaspakkoa. Se vähintään 8cm kannattaa maavaraa olla. Muuten ei leimaa tule.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Lain vaatimukset pitää muutoskatsastuksessa täyttää. Niitä on melkolailla renkaissa ja alustassa muutamia.
Renkaat nyt menee ihan ok kun ne tota "ohje" kokoa.
Spacerit ei ole sallittuja, joten niitä ei kannata laittaa ainakaan muutoskatsastukseen alle. Toki aina inssi ei niitä huomaa tai välitä. Olikohan jotain E-tyypitettyjä spacereita (eibach?) jokka voisi kelvata ihan lainkirjaimen mukaankin.

Alusta kannattaisi ehkä ruuvata siten alas että toi 80mm maavara täyttyy. Saa sitten otteeseen matalimman laillisen lukeman. Säädettävää alustaahan ei lain mukaan saisi säätää kuin paperiin merkittyyn korkeuteen (typerää?). Jotkut ovat saaneet kyllä otteeseen merkinnän "korkeus säädettävä", joka periaatteessa sallii korkeuden ruuvaamisen lain rajoissa.

Muutoskatsastuksella ja tavallisella vuosikatsastuksella ei ole mitään tekemistä keskenään, ne voi kyllä suorittaa yhtäaikaa.

Pasi: itse luin ton Oskun tekstin niin että kyse oli kesärenkaiden alle laittamisesta, jonka Rovaniemellä voi tehä ehkä jo Juhannuksena ja sinä suunnittelit niitä vaihtavas tänään alle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
JannePee
Posts: 268
Joined: 4.3.2007 20:42
Location: Vantaa

Post by JannePee »

Kevät ja kärpäset niin pitkällä niin pitänee laittaa vahvasti harkintaan ellei jopa jo tilaukseen 15-20mm korotussarja tuohon omaan autoon :lol:
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Joo tais pasi ymmärtää ton mun läpän väärin.Täälä on nytkin tullu lunta ja luvattiin lisää.Varmaan 1-2kk päästä EHKÄ saa laskea ja laittaa kesätassut alle.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Onko kellään foorumilaisella semmosta Fixuksen pohjapanssaria? Miten toimii madalluksen kanssa? Onko talvella mahdotonta eteneminen? Kiinnostais semmonen muttaku ei oikeen tiiä tuleeko siitä ajamisesta vielä hankalampaa esim. mökkiteillä. Hintakaan ei päätää huippaa..
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Samaa ajattelin(se metallinen?), mut on toi vessa jo muutenki joka paikassa kiinni.. Et madaltaako paljoa?
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Hommasin viime syksynä fixukselta ns. "koivusen" pohjapanssarin. Niitä on montaa eri mallia ja tuo minkä otin on erillisellä apurungolla oleva. Apurunko tulee kiinni etupuskurin alle runkopalkkeihin. Itse panssari on n. 2mm paksua mustaa peltiä ja painaa n. 10kg. Panssarissa on reikä ja tulppa öljynvaihtoa varten, mutta omassa se ei ainakaan ole sillä suunnallakaan missä öljyproppu on. Eli panssari pitää irrottaa aina öljynvaihdon yhteydessä. 5 pulttia irti ja panssarin saa pois, aikaa menee n. 2min. Orkkikseen verrattuna tuo on parempi siinä suhteessa ettei tuo vie maavaraa kuin sen sentin verran. Eli matala auto ei madallu väärästä paikasta.

Talvella sai aika huoletta pamautella jääkokkareiden yli. Ne vaan kolahti panssariin ja hajosivat. Syvässä lumessa tuo on huono kun se alkaa toimia pulkkana, eli etupyörät nousee ilmaan kun lumi pakkautuu panssarin alle. Tosin tuo nyt taitaa olla jokaisessa panssarissa. Kestävyydestä ei osaa sanoa, ei ole vielä tullut paukuteltua sitä kunnolla mihinkään. Edestä kiinnityspultit on raapinut katukivetyksiin, luiskien alastuloihin ja jyrkkiin hidasteisiin sen verran että niitä saa aika ajoin uusia. Yleensä etulippa (vakio mallinen vielä) raapii ensin ja sitten vasta panssari. Golfin keula on n. 55-60mm vakiota alempana. Pitää ensi viikolla ottaa muutama kuva näytille kapistuksesta paikallaan.

Ei ehkä niin tukeva kuin alkuperäinen, mutta ajaa kuitenkin melkein saman asian. Hinta on kuitenkin puolet siitä mitä alkuperäinen ja omaan golfiin sitä ei voisi enää laittaa, loppuisi maavara totaalisesti kesken.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Timppa
Posts: 59
Joined: 25.2.2005 14:16
Location: Oulu

Post by Timppa »

Mulla on kans tuommoinen fixuksen panssari pasuunassa, otin vielä lisäpätkän vaihdelaatikon suojaksi. Ei tule alemmaksi kuin alkuperäinen muovi... on tuo panssarointi pelastanut jo useampia osumia, viimeisin jäniksen kanssa-> jos ois ollut vielä slkuperäinen suoja alla, niin ois saanut jäniksen palasia kaivella konepellin alta :lol: Panssarin muoto/malli on auto/moottori kohtainen-> Mulla tuo on ilman mitään reikiä-> sivuilla on huoltoluukut öljynvaihtoa varten.
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Siinähän sitä infoa sitten tulikin! :D Thanks, pitää tänään käyä vähän kyselemässä paikallisesta liikkeestä.
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Löytyykös tota pohja "panssaria" 3:seen?? Ois ihan hyödyllinen :lol:
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Timppa wrote:Mulla on kans tuommoinen fixuksen panssari pasuunassa, otin vielä lisäpätkän vaihdelaatikon suojaksi. Ei tule alemmaksi kuin alkuperäinen muovi... on tuo panssarointi pelastanut jo useampia osumia, viimeisin jäniksen kanssa-> jos ois ollut vielä slkuperäinen suoja alla, niin ois saanut jäniksen palasia kaivella konepellin alta :lol: Panssarin muoto/malli on auto/moottori kohtainen-> Mulla tuo on ilman mitään reikiä-> sivuilla on huoltoluukut öljynvaihtoa varten.
Muistaks paljo makso molemmat?
Timppa
Posts: 59
Joined: 25.2.2005 14:16
Location: Oulu

Post by Timppa »

Mulla nuo molemmat tuli maksamaan yhteensä 200 egeä, muistaakseni pelkät moottorin suojat pyöri siinä 150-170 egen ja nuo vaihteiston suojat 40-70 egen välillä riippuen automallista/moottorista.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Golfissa on koko höskä samassa. Eli pohjapanssari on pohjapanssari, peittää syylärin, öljypohjan, vaihdelaatikon, yms. Kait noista kuvista saa jotain selvää, oli hivenen ahtaat ja pimeät paikat tallissa.

http://i105.photobucket.com/albums/m226 ... 1208289506
http://i105.photobucket.com/albums/m226 ... 1208289513
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Hyvin saa kuvista selvää! Kiitos vaivannäöstä! :bowdown
Tuommonen kai sitä pitää hankkia, kävinkin maanantaina paikallisessa Fixusliikkeessä vähän kyselemässä, heti ois ollut hyllyssä ja hintaa 120€.
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Passatissa kaks erillistä, taaimmaisen just revin irti ku oli ihan päreinä.. Täytyy käydä kyselemässä Fixukselta :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei sillä passatin takimmaisella muovilla oikeen oo mitään virkaa siellä..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Ei sitä madallettuun panssaria haluais? :D
Golf iv variant 1.6 -03
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

No ei mulla ainakaan ole ollut tarvetta. Se vaihteisto kuitenkin on "melko" ylhäällä siellä.
Golffit erikseen... Niistä on ihmiset saanut kyllä öljypohjia tuhannen paskaksi ihan vakio-alustalla ja 18" pyörillä :D
Se vaatii jo taitoa... :wink:
Last edited by Pasi Häkli on 16.4.2008 23:49, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

nyt ruoee ilmatkin näyttää siltä että kohta pääsee ruuvaan alusta ja vaihtaan renkaat.Toivottavasti tämä ilma kestää ainakin ens viikkoon.Tosi mahtava ilma ja vielä lämmin :D
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Pasi Häkli wrote:Ei sillä passatin takimmaisella muovilla oikeen oo mitään virkaa siellä..
Eli riittäis jos ostais etummaisen teräksisenä? On meinaan toi etummainenki aikast päreinä..
moy
Posts: 74
Joined: 6.9.2007 18:50
Location: Pirkanmaa
Contact:

Post by moy »

Pasi Häkli wrote:No ei mulla ainakaan ole ollut tarvetta. Se vaihteisto kuitenkin on "melko" ylhäällä siellä.
Golffit erikseen... Niistä on ihmiset saanut kyllä öljypohjia tuhannen paskaksi ihan vakio-alustalla ja 18" pyörillä :D
Se vaatii jo taitoa... :wink:
Viikko sitten mittailin juuri paljonko jää todellista maavaraa alkuperäisen metallisen pohjapanssarin kanssa ja sain tulokseksi reilun 9cm mitattuna panssarin alimmaisesta kohdasta maahan. Se on mielestäni varsin vähän, kun alustaa ei ole madallettu (alkuperäinen 4v vanha setti). Alla taisi olla mittaushetkellä vakiotalvirenkaat. Samalla operoitiin panssariin avattava öljynvaihtoreikä, ettei koko panssaria tarvitse ottaa aina alas. Noiden vakiosivusuojamuovien kanssa kun se ei ole kovin nopea operaatio. Samalla tuli vaimennettua panssari Dynamatin Dynaliner-matolla :) Vaikutti jonkun verran melutasoon. Panssari on raapinut tänä vuonna aika monta kertaa erinäisissä paikoissa, mm mökkitiellä nyt keväällä. Tosin oli se mökkitie painunut jo huonoksi, kun sain vanhan III-golfinkin tapaamaan keskitiehen toisella kertaa (ei madallusta, ei panssaria, ei onneksi hajonnut mitään :o ).

ps. laittelen joskus kuvia panssaristakin tuonne projektiosioon (voi tosin kestää, mutta tulossa on)
Golf IV Var -04 1.9TDI (ATD)
Tona
Posts: 24
Joined: 14.4.2008 13:41

Post by Tona »

Onkos tämä ihan yleistä että madalletun Golfin/Passatin öljypohja raapii maata?
Itse hankin juuri elämäni ensimmäisen VW:n (-01 Golf) niin kokemusta autosta ei vielä juurikaan ole.
En kyllä ikinä ole vielä madallettua auto saanut ajettua öljypohjasta kiinni, vaikka on ollut reilustikin madallettuja kärryjä.
Sen takia kyselen koska olis tarkoitus jossain vaiheessa vähän tiputtaa autoa ja hommaa 17-18" alut.
Tarkoitus olisi kuitenkin pitää auto ihan käyttöautona.

Terv. Uusi Golfisti
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

nyt rupeaa olemaan sen verran hyvät tiet ja ilmat et jos vaikka viikola rupeaa vaihtaa kesävermeet alle ja ruuvaileen :D
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

Itse laitoin tuossa muutama päivä sitten weitecin -35mm jouset, ja tälläin jäi keulimaan: http://s13.photobucket.com/albums/a295/ ... 008810.jpg

Jotain tarvis tehdä.
G3 Variant 1.8 Europe
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Tuliko varmasti oikealla painolla olevat vieterit?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Yleensä Weitecit kyllä pudottaa etupäätä hieman alemmas, jos on oikea sarja. Pohjaanlyöntikumejakin kai lyhensit ns. madalluksen verran?
Weitecin ajomukavuudesta lie turha kysyäkkään, kokemusta on "jonniinverran". Mutta pääasia että madaltaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3367
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

Weiteceilla itelläkin aina jäänyt keulimaan...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

oho :shock:
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

En lyhentänyt pohjaanlyönti kumeja. pitääkö niitäkin muka "lyhentää" ihan uus juttu mulle. No lyhennetään ne sitten kun tulee uudet iskarit joka nurkkaan. Mun mielestä toi alusta on tosi hyvä nyt ajaa. ei niiaa eikä jää töyssystä keinumaan, vaan palaa heti "ruotuun"

Tai jos jollain on -40mm vietereitä eteen, niin saa tarjota.
G3 Variant 1.8 Europe
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Varastossa ihan joutilaana säädettävän tilalta SuperSportin madallusjouset.. Ainakin tulee matala Passatista, jos ei muuta.. Takapäähän tossa kyllä piti tarjota Gerniä, ja ottaa kiekka jousista pois. Keuli muuten niin Saksalaisittain. :evil:
Image
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Kiviharju
Posts: 460
Joined: 25.1.2008 23:10
Location: Anjalankoski

Post by Kiviharju »

No kertokaa madalluskokemusta omaavat, mikä olisi hyvä alusta Passat 3C Varianttiin. Eibach, KW, vai jokin muu?
Varsinkin enska voisi kertoa, millainen tuo KW Street Comfort on ominaisuuksiltaan? Onko se hieman pehmeämpi, ettei vauva herää kun ajaa pienen kiven yli :wink: Vai olisiko Eibach Pro-street-S parempi ostos? Vaiko sittenkin jokin muu...
Hinnat ovat aikalailla samoissa, ja verrattuna noihin perus 3cm madaltaviin sarjoihin hinnanero ei ole kauhean suuri.
Eikä sitten olisi sellaista vaaraa, että jäisi etupää ja takapää eri korkeuksille. Vaikka tosin en koe että kauheasti tarvisin tuota korkeussäätö ominaisuutta...

Toisaalta voisi kertoa kommetteja puolustamaan noita 3cm tiputtavia sarjoja... Onko useinkin sellaista vaaraa, että auto jäisi keulimaan, yms?
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei varmaan kukaan osaa sanoa 3C sarjoista ;) Mutta noin yleisesti KW on hyvä. Eibach varmasti toimiva, molemmat em ovat tunnettuja merkkejä.
Yhtenä ässänä hihasta Lowtec. Ei ole hinnan kiroissa ja säätövaraa 0/10-70mm eli lähes vakiosta melko matalaksi on vaihtoehtoja tarjolla.

Kiinteät sarjat ovat hyviä mutta riskinä on tosiaan toi asento, sitä ei korjaa kuin alaspäin rälläkällä, ja luonnollisesti leimalla tulee ajokielto _jos_ huomataan. Ehdottomasti suosittelen jokatapauksessa täyttä sarjaa, siis jouset ja iskarit. Vakiot kyllä kestävät aikansa madalluksen kanssa mutta kun iskarit on suunniteltu vakiokorkeudelle ja -jousille niin jäykemmät jouset ovat kuitenkin myrkkyä, sekä kestolle että toiminnalle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Onko kenelläkään varianttilaisella noita FormelK:n sarjoja alla mitä FFp:n puolella on kehuttu erinomaisiksi hinta-laatusuhteeltaan?
Golf GT Variant -94 2E
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

Noniin, nyt varmistui että nuo minun jouset on automaattilaatikolliseen. Tilasin tänään uudet lesjöforsin -35mm madaltavat jouset, jotka osottautuivat hyviksi edellisessä golffissa.

Joten jos jollain on tarvetta -35mm weiteceille passat 3b varianttiin (automaattilaatikolliseen), niin privaa vaan tulemaan. Uudet jouset saapuvat noin 3viikon päästä, silloin vapautuu myös nuo weitecit. Ja nuohan on vain noin viikon vanhat, eli uudenveroiset.
G3 Variant 1.8 Europe
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Tässä ois pari kuvaa uudesta madalluksestaja vanteista.Keulaa nostan sentin tai puol vloppuna.
Image
Image
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Kyl näyttää pieniltä vanteet tuossa. Laita speisserit et saat vanteet ulospäin.Talvisäädöt tietty kuvassa. Älä nyt tuosta enää nosta 8)
Last edited by MIKU on 25.4.2008 23:29, edited 1 time in total.
Golf iv variant 1.6 -03
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

vasen rengas on jo kohta loppu ku osuu kaariin ja en laita speisereitä ottaa takaakin renkaat kiini montuista.Onnex saan töistä kumhon ecstat 500e sarjan,laittaa ne ja uus pohjapanssari.Saa noi 8.5" riitää vanteen leveydeksi.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Kuvissa näyttää et rengas on niin sisällä eikä lähelläkään kaarta?
Eikö tuossaki ole madallusta eikä ota kiinni?
en oo ainakaa itte viel jääny mihinkään kiinni tai ei oo mitään paikka mihin en toistaseks ois päässyt

linkki perään vielä niin näet:
http://irc-galleria.net/view.php?nick ... d=77908924
Golf iv variant 1.6 -03
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

ei siinä oikeen paljoa ole kaarien välissä tilaa ja lokasuojan ruuvi raapii rengasta.auton keulaa on laskettu 2.5-3cm?(talvi asetuksesta)Ja perä on melkeen tapissa.Pitää huomena kattoa miten laitan ton et ei raapis kaariin ku kääntyy ja noi ketun rapaläpät lyhenee pari senttiä.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Pari tuumaa ku olis suuremmat noi vanteet ni sitte ne istuus pasuunaan ku nenä päähän.
Nyt näyttävät auttamatta liian pieniltä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Harmi ku noita ei löydy isompana.Voi olla et noi vaihtuu uusiin,19-20" mielessä :D
Siitä sais 1700e satsin pois.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Osku.T wrote:ei siinä oikeen paljoa ole kaarien välissä tilaa ja lokasuojan ruuvi raapii rengasta.auton keulaa on laskettu 2.5-3cm?(talvi asetuksesta)Ja perä on melkeen tapissa.Pitää huomena kattoa miten laitan ton et ei raapis kaariin ku kääntyy ja noi ketun rapaläpät lyhenee pari senttiä.
Se vasemman puolen ruuvi onkin yksi kiusankappale siinä..
Mutta kyllä noissa pitäisi olla toinen ET-luku, ovat ihan liian sisällä..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Tässä vaiheessa on pakko kysyä, että mitenkä täällä arvon raati näkee kahdesta suoraan sivusta otetusta kuvasta, että oskulla vanteet on ihan liian sisällä? :roll: Omaan silmään nuo näyttää siltä, että autolla pystyy vielä myös ajamaan. Sisälokarien kiinnikkeet on kyllä 3bg:ssä ihan perseestä.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Noiden vanteiden "näyttää liian pieniltä" -ongelmaan auttaa varmaan sekin, että nostaisi hiukan ylemmäs tontista niin kaaren ja renkaan väli olisi samankokoinen joka kohdasta, nyt ylhäällä on kiinni ja edessä ja takana on miehen mentävä työskentelytila mikä kieltämättä tekee niistä pienen näköiset.

Ihan kesärengaskelikin näyttää kuvissa jo olevan :lol:
Golf GT Variant -94 2E
Locked