leevi wrote:joo siis saahan ne pois paikaltaan pohjaa vasten nirhaamalla tai pohjan klommolle lyömällä. Tai sitten vaihtoehtoisesti apurunkoa pudottamalla. Nyt oli kyse siis takimmaisista alatukivarsista.
Omastani mahtuivat kyllä pois nirhaamatta tai lommottamatta pohjaa , enkä apurunkoonkaan koskenut. Hallitunkkia ja vääntörautaa apuna käyttämällä tulivat helposti. Takimmainen alempi juurikin kyseessä..
Sami Jalonen wrote:Näyttääkö Pasi toi läheltä hyvältä? On meinaan halvempi vaihtoehto ovien vaihtamiselle..
Ihan helposti kestää lähemmänkin tarkastelun! Suosittelen. Vähän malttia ja aikaa asennukseen niin hyvä tulee. Itse jätin ovien sisäpuolet päällystämättä, eihän niitä kukaan kattele.
Vois itsekin alkaa selvittämään missä täällä pk-seudulla saisi inhimilliseen hintaan uuden tuulilasin autoon. Paskassa kohtaa hankautumia pyyhkijöistä suoraan näkökentässä En tajua miten edellinen omistaja onkaan saanut noin kivat hankaumat pyyhkijöistä lasiin.
Päivän hommina hankkia uudet lasit + aurinkolasit, pestä tuo patonki, ensimmäisen kerran, ja huh mitä jälkiä puolessa vuodessa tulee koulun parkkiksella. Samalla vaihtui kesärenkaat molempiin ja oli kiva todeta, että lisäprojekteja on taas tiedossa. Paskatin molemmilta puolilta ylätukivarren kumit rikki ja kuskin puolen vetarinkumi rikki. Taitaa mennä vetarikin vaihtoon, kun pitää jostain jurinaa etenkin mutkissa. Samalla tuli tietysti talvigummet pestyä ja raahattua varastoon. Sitten voikin todeta, että varastotilaa ei ole tarpeeksi. Varsinkin nuo rengaspinot vie paljon tilaa. Paskatin kolmet renkaat tietysti eniten
Ja viimenen projekti vetää kännit, kun lapset meni anoppilaan
Ei sitte korjattukaan golffin lasia.
Korjaaja meinas jotta tuolla alusta-rengas yhdistelmällä korjaus ei tule kestämään.
Pitää vissihin sitte vierä golffi lasin vaihtoon. Se onkin sitte neljäs kerta ku tuohon tuulilasi vaihretaan.
Lattian hiontaa ja lattian kittausta ja kesärenkaiden vaihtoa ja pihatöitä ja vaunun viemärin ropausta ja ei siinä sitten päivään enää muuta mahtunutkaan. Nyt alkaa olla miehestä puhti pois, koko viikon on tommosta tahtia ollu päivät täynnä. Viikonlopun suunnitelmana maalata paneelit ja lattia, vielä pitäis kerran hioa läpi lattia ja paneelit yhdeltä seinältä ennen maalin sutimista. Kohta pääsee tyyppään uutta saunaa. Juhannukseenkin on vielä aikaa
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
P*rsk*l* meikä lähtee kanssa parin vuoden hiljaiselon jälkeen baanallle vanhoilla rullaluistimillla. Varsinkin kun sopiva asfaltti lähtee omasta pihasta asti. Lapset piti ikävän taoun omaan mieliharrastukseen. Mitä huonommat rullat ja hiekkasimmat laakerit, niin siinä vasta kunto kasvaa
Saunalla lattia valmis ja paneelit ekan kerran maaliin, toista kerrosta vaatii paikoin ja huomenna sitten toinen kerros sekä lattiaan eka kerros. Oli appiukon kanssa puhetta että kun lattia saadaan maaliin niin suihku ja sauna tyhjäks ylimääräsestä ja otetaan kunnon saunailta tässä vaiheessa. ~Puolentoistavuotta kestänyt projekti alkaa lähestyä maalia. Tosin ei möksä vielä sitten valmis ole, kylmä eteinen ja pihapiiri pitäisi myllätä kuosiin.
Otin oikein yhden Sakun rankan viikon päälle vaikka huomenna taas temuaminen jatkuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tänään vihdoin kesäkiekot alle ja auton pesu. Myllykonetta kyllä tarvii pinta. On sen verran kauhee taas talven jälkeen.
Ensi viikolla vähän isompaa remppaa audiin ja harrilta taas tilattu parit "tuuningit" audiin
Nyt vähän kaljoissa voisi mennä koisiin, että jaksaa huomena lähtee messuille...
Taas on pihalla touhuttu koko päivä. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään se tosiasia, että edelliset omistajat ei ole tontin reunoja kiertäville puskille tehnyt 7 vuoteen yhtään mitään. Voi V***U kun tekemistä riittää. Yks puska saatiin siistittyä niin vielä olis pari jäljellä...
Lattia maalattu
Nyt on polvet jumissa ja ranne kipeä. Ihme maalia toi Betolux, purkissa ihan lierua, pensselissä lievästi valuvaista ja sitten kun saa lattialle niin ihan limaa, vaatii melkosesti runttaamista että tulee tasanen peitto. Eiköhän tuosta ihan hyvä tullut.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Laiskottelua (eilisten margaritojen ja hyvän ruoan takia) ja Saw leffojen tuijotusta.
Iltasella olikin vuorossa koiran säännöllinen pesu tapahtuma, johon upposi pesuineen ja kuivauksineen 3,5tuntia.