Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Post by Sami Mäkinen »

JukkaA wrote:Ahtopainemittarin asennuksen lyhyt oppimäärä:

Sitten eikun asentamaan.
Image
Tyhmä kymysys mutta mihin tämäpää tulee kiinni... kun noitten kans pahemmin oo viel pelannu??? :?: :?:



Edit: Erotin tämän keskustelun projektikeskustelun perästä omakseen T:jmr
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Se tulee kiinni egr:n putken tilalle egr-venttiilin alle. Minulla on ollut pakokaasun takaisinkierrätys tulpattuna, eli pakosarjan ja egr-venttiilin yhdistävä putki on poistettu ja korvattu tuollaisilla laipoilla. Suosittelen egr:n poistamista myös muille.
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

JukkaA wrote:Se tulee kiinni egr:n putken tilalle egr-venttiilin alle. Minulla on ollut pakokaasun takaisinkierrätys tulpattuna, eli pakosarjan ja egr-venttiilin yhdistävä putki on poistettu ja korvattu tuollaisilla laipoilla. Suosittelen egr:n poistamista myös muille.
Hepreaa...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Egr-venttiili sekoittaa pakokaasua imu(ahto)ilman sekaan vaikka se niin hullulta kuulostaa. Näin vähennetään tiettyjä päästöjä, mutta saadaan aikaan paljon ongelmia. Pakokaasun ja huohotusöljyn seos tukkii mm. imusarjan aika pahasti. Kun pakosarjan ja egr-venttiilin(imusarjan) välinen putki poistetaan ja korvataan laipoilla niin samalla saadaan aikaiseksi mainiot paikat ahto ja pakopaineiden mittausta varten. Prot laittaa toki pakopuolelle myös egt:n eli pakolämpöjen mittauksen.
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

Image

kattellu ja jostai lukenu et porukka lyönyt tohon putkeen nipan kiinni ??? jollain foorumilla oli...

ja mikäs tuolla onse EGR...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tossa samin autossa egr-venttiili on tossa imusarjassa kiinni, tossa missä on toi alipainekello ja sen taakse tulee toi putki. Semmosella "verkkosukalla" päällystetty putki. Laippaa sinne putken väliin vaan. Itsekin tulppasin omasta EGR:n heti kun auton ostin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Passatissa toi egr:n putken poisto jää pahemmin näkyviin. Vähän ohuempia sokeita tiivisteitä suosittelen Sami.m:lle. Ainakin omassani letku jää niin piiloon että sitä osata jo etsiä.
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Post by Vesa-Matti Luoma »

JukkaA wrote:Passatissa toi egr:n putken poisto jää pahemmin näkyviin. Vähän ohuempia sokeita tiivisteitä suosittelen Sami.m:lle. Ainakin omassani letku jää niin piiloon että sitä osata jo etsiä.
Niin oliko tämä konttorilla kiellettyjen listalla oleva asia? Todennäköisesti.
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

^Jep, se on syntiä.. EGR on siis pakokaasun takaisin kierrätysventtaali. Kun se on toiminnassa maailma pelastuu, mutta imusarja/kone
täyttyy öljyn sekaiseta nokipask**a. Olut tölkistä saa tehtyä nopeasti ohuen umpitiivisteen sinne putken väliin, kestää vakiossa vaan viritetyssä missä pakolämmöt ovat nousseet voi olla niin ja näin?! (Köykämiinihän sulaa ~740asteessa..) Itellä semmoiset toistaiseksi.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Aika moni on koneistanut noita taatusti pitäviä, joita voi käyttää myös ilman egr:n putkea. 2 - 5e kpl on tainnut hintapyynnit olla... Suosittelen kyllä vähän oluttölkkiä paksumpaa materiaalia.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Itse tein 1mm paksuisesta alumiinipellistä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Re: Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Post by Sami Mäkinen »

Edit: Erotin tämän keskustelun projektikeskustelun perästä omakseen T:jmr
Tänks olin ite ajatellu samaa kun vaan pääsis töistä mutta käy tämä näinkin :D
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Se EGR-venttiili tosiaan kannattaa tukkia. Pienenä vertailuna sen aiheuttamista jäljistä voisin sanoo tässä vaikka 300tkm ajetun bensakoneisen 2-koppasen golffin, missä imusarja oli sisäpuolelta aivan kuin uusi, ei sitten tippaakaan karstaa.

Ja vertailuna vaikka 45tkm ajettu 3C Passatti 2.0 FSI moottorilla, karstaa on venttiilit täynnä, tosin ei vielä aiheuttanut ajokäytöshäiriöitä. Kuvat olis aivan mahtavia, mutta eipä mulla niitä ole. Forte-aineiden markkinoijan kanssa vaan otettiin kuvia eri autojen moottorin palotiloista. Sellasella endoskoopilla, missä on valo päässä ja siihen saa digikameran kiinni. Törkeen hieno keksintö sinänsä, pääsee palotilat ja venttiilit kurkkimaan pelkästään sytytystulpan irrottamalla.

Postauksen pointti on että se egr-venttiili on kaiken pahan alku ja juuri, ja jos mahdollista niin kannattaa ensitilassa tulpata. Uudehkoissa autoissa ikävä kyllä ei oo mahdollista, koska moottorin ohjainlaite huomaa sen ja sytyttää moottorin häiriönvalon. Antaa vikakoodiksi jotain pakokaasujen takaisinkierrätyksen läpäisymäärä liian pieni tjsp. Bensamoottorit sytyttää tosi herkästi sen vikavalon, kun sitten taas dieseleissä ei. Omastakin tulpattu, eikä tuu vikamuistiin mitään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

[OT]
Pasi H. wrote:...Ja vertailuna vaikka 45tkm ajettu 3C Passatti 2.0 FSI moottorilla, karstaa on venttiilit täynnä, ...
Eikös tää ole vielä FSI koneessa pahempi ongelma kuin ennen venaa suihkuttelevassa, jossa suihku putsaa venttiiliä?
Muistelen aikanaan Mitsulla olleen enemmänkin ongelmaa kun GDI koneet karstottu tukkoon nopeasti ja sillon puhuttiin juuri tuosta em. tilanteesta.

[/OT]
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Juurikin näin. FSI -moottorit on todellisia karstoittumisen kuninkaita :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Sit tarttee vissiin vaan polkea niitä. :D
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Juuri näin. Kaikista pahin ajokilsoihin suhteutettuna oli korjaamon sijaisauto, joka oli vitosgolffi 1.6 FSI, 15tkm ajettu ja aika iso karstakerros venttiileissä. Eli ajettu lyhyttä ja tosi epämäärästä ajoo ja tulos sen mukainen. Eri asia jos ajaa reippaasti ja pitkää matkaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

pitänee huomenna yrittää muistaa tehä töis se laippa :D
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

sami.m wrote:pitänee huomenna yrittää muistaa tehä töis se laippa :D
Juu, olit mesessä kirjotellut että aiot porukoiden GTI golffiinkin tulpata egr:n, mutta veikkaanpa, että siinä syttyy häiriövalo.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Image

Voinko passatissa vastaavaan paikkaan lyödä ahtomittarin nipan?
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Samalla tavalla se siinä toimii. Tuo kuvakin taitaa olla Passatista.
Jos imuputki on muovia, ja aikoo tehdä siitä otetun jatkuvan mittauksen, niin kannattaa miettiä kuinka saisi liitännästä tukevan. Ei välttämättä ole huono idea tukea jollain liimalla tjms kovettuvalla aineella sitä "nipan" ympärystä. Ettei jatkuvassa käytössä tärinässä jne pääse murtumaan irti.

Ainakin AVF:ssä tuo putki on muovia.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Joo kovaa muovia toi oli. Jotain siihen laitan tiivisteeks, kattoo mitä appiukon varastoista löytyy :)
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Kattelin tota muoviputkea ja se vaikutti niin ohuelta etten uskaltanu siihen alkaa porata, ei siihen olis kierrettä saanu. Tekasin sit 50mm metalliputkeen kierteet, siihen nippa ja ajattelin laittaa sen tohon kuvassa punasella merkattuun väliin. Saakos sen siitä?
Image
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Laita kierteet suoraan imusarjaan ja laita siihen nippa, mulla on tehty silleen.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Juu mut ei oo itellä noita kierteentekovehkeitä, si olis tossa kädessä se putkenpätkä missä nippa..
Tero Tanninen
Posts: 284
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Mites toi EGR:n tukkiminen vaikuttaa vapari bensas? Eikös se siinäkin ole?

Tai EVAP- venttiili?
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Jos laitat sen putkenpätkän niin muista tehdä paksunnokset päihin.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ne löytyy. Mut se siis käy tohon kohtaan?
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

No miks ei. Siinähän tosta pikkasen imusarjaan päin näkyy olevan toi auton oma ahtopaineanturi (MAP-anturi).
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Juu varmistelin vaan. Samaa puutahan toi näyttäis olevan tom aiemmin kysymäni kohdan kanssa. Jos huomenna jo sais kolmen viikon projektin valmiiks :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ite pistin tohon kovamuoviseen ahtoputkeen sen ahtomittarin nipan sillon kun ahtoja katottiin. Ei siihen tarvi mitään kierteitäkään tehdä, ite tein vaan tarpeeksi naftin reijän, ja väänsin nipan piukkaan, eli se teki kierteet siinä samalla. Hyvin on pysynyt eikä vuoda. Nykyäänhän siinä on pelkkä letkunpätkä joka on tukittu, koska ahtopainemittaria en halua pysyvästi autoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Mulla siinä nipassa ei ollu kierteitä ihan ylös asti, mut meinaat että pysyy? Eihän toi vakiona mitään ahdakaan :D No jos sen kävis sit ruuvaa kiinni siihen muoviin, ei tarvii sitä kumiletkua katkasta.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ainakin mulla on pysyny... Ei oo kierteiden välissä mitään tiivistysaineenakaan. Ainakin toi oli kiinni ruuvatessa sen verran piukka, ettei sitä tarvinnut pohjaan asti kiertää. Ei mullakaan tainnut olla ihan loppuun asti kierteitä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Jake77
Posts: 122
Joined: 20.2.2008 1:32
Location: E-P, Ähtäri

Post by Jake77 »

Tuosta EGR:n tukkimisesta, että itellä ainakin heittää välillä vikavalon palamaan, mutta ei vaikuta ajoon mitenkään. Ärsyttää vaan se hemmetin piipitys ku laittaa auton käyntiin.. Saako sitä mitenkään niin, ettei sytytä vikavaloa?
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Varmistan vaan...

Post by KakePro »

Niih kun tässä on tätä EGR:n tukkimis keskustelua ni ajattelin vaan varmistaa erään asian.
Nimittäin eihän tuollaisessa -00 1.9TDi AHU pasuunassa EGR anna mitään vikailmoitusta vaikka sen tukkis ja häviääkö moottorista mahdollisesti tehoja ala/yläkierroksilla :?:
Omasta vaan olen sen tilkitsemistä harkinnut jo tovin :roll:
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Roppasin sen siihen kovaan muoviputkeen, ajoin pihatien ees taas ja kakkosella kaasu pohjaan, mittari tappiin (2bar) ja siel pysy kunnes hölläs kaasua. Toiseen suuntaa sama, mittari tappiin. Ahtaa ainaki komeesti :D
Tai siis mikä meni pieleen..?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Varmistan vaan...

Post by Pasi Häkli »

KakePro wrote:Niih kun tässä on tätä EGR:n tukkimis keskustelua ni ajattelin vaan varmistaa erään asian.
Nimittäin eihän tuollaisessa -00 1.9TDi AHU pasuunassa EGR anna mitään vikailmoitusta vaikka sen tukkis ja häviääkö moottorista mahdollisesti tehoja ala/yläkierroksilla :?:
Omasta vaan olen sen tilkitsemistä harkinnut jo tovin :roll:
Ei anna vikailmotusta, sen egr:n toimintaa ei oikeastaan valvota milläänlailla. Tehoja se ei ainakaan hävitä jos sen ottaa pois käytöstä.
Imusarjan putsaaminen taas nostaisi ehkä hiukan tehoja, riippuu vähän kuinka paljon on moskaa kertynyt vuosien saatossa.
Iteltäni putsasin imusarjan ja myös kannesta kaikki imukanavat silloin kun kannentiivistettä vaihdoin. Mitään mainittavaa eroa en kyllä huomaa, ehkä tehopenkissä huomaisi. Omassa oli myös paskaa aika paljon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Sami Jalonen wrote:mittari tappiin (2bar) ja siel pysy kunnes hölläs kaasua.
Eikös sulle muuten vaihdettu turbo uuteen? Tuli vaan mieleen että jos on vähän vnt-tangon säädöt perseellään.... Aika hurjalta kuulostaa jos ahtaa 2 bar, ei kauheen terveellistä. :shock:
Ei tossa mun mielestä mitään kämmätä voi.... Koita toisellakin ahtopainemittarilla, ettei oo mittarissa vika.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Pasi Häkli wrote:
Sami Jalonen wrote:mittari tappiin (2bar) ja siel pysy kunnes hölläs kaasua.
Tuli vaan mieleen että jos on vähän vnt-tangon säädöt perseellään....
Mulla teki 1749V samaa kun oli siivet umpijumissa.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Joo täytyy koittaa. Kattelen huomen ku ajelen töihin et miten käyttäytyy ja jos illalla keksis jostain toisen mittarin.. Jonkinaikaa sitte tosiaan vaihdettiin, mut oon sen jälkeen ajanu varmaan 30tkm, luulis jo hajonneen jotain jos noin ahtaa?
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Voiko rikkinäinen N75 aiheuttaa ton? Sain eilen vasta sen oikeen osan enkä saanu sitä vaihdettua tänään ilman työkaluja.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Vika: N75 rikki, alipaineletkun vuoto tai karstainen ahdin.
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Re: Varmistan vaan...

Post by KakePro »

Pasi Häkli wrote:
KakePro wrote:Niih kun tässä on tätä EGR:n tukkimis keskustelua ni ajattelin vaan varmistaa erään asian.
Nimittäin eihän tuollaisessa -00 1.9TDi AHU pasuunassa EGR anna mitään vikailmoitusta vaikka sen tukkis ja häviääkö moottorista mahdollisesti tehoja ala/yläkierroksilla :?:
Omasta vaan olen sen tilkitsemistä harkinnut jo tovin :roll:
Ei anna vikailmotusta, sen egr:n toimintaa ei oikeastaan valvota milläänlailla. Tehoja se ei ainakaan hävitä jos sen ottaa pois käytöstä.
Imusarjan putsaaminen taas nostaisi ehkä hiukan tehoja, riippuu vähän kuinka paljon on moskaa kertynyt vuosien saatossa.
Iteltäni putsasin imusarjan ja myös kannesta kaikki imukanavat silloin kun kannentiivistettä vaihdoin. Mitään mainittavaa eroa en kyllä huomaa, ehkä tehopenkissä huomaisi. Omassa oli myös paskaa aika paljon.
Kiitos tiedosta :bowdown Voipi olla että muhjua on imusatsissa jonninverran kun kilometrejäkin on kertynyt pyöreät 270000km. Ikinä ei ole kone ollut auki, ja ei ole putsattukkaan imaria. Keppiä saa tosin aika ajoin reippaammin :D
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

JukkaA wrote:Vika: N75 rikki, alipaineletkun vuoto tai karstainen ahdin.
Varmaan N75, tänään työmatkoilla piikitti 1.5-1.6 ja tasas 1.2-1.3. Ainoo sillon ku tuntuu ettei auto ihan kulje kunnolla ni heittää paineet yli 2bar. Jostain taikoo räikkä ni saa vaihettua ton venttiilin, sit taas viisaampi.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

JukkaA wrote:Vika: N75 rikki, alipaineletkun vuoto tai karstainen ahdin.
Mites vuotava alipaineletku voi nostaa ahdot 2 bar:iin ...?
Jos uudella ahtimella on ajettu vasta 30tkm niin tuskin siitä siivetkään vielä on jumissa. Multa sais tuo N75 äänen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Pasi Häkli wrote:
JukkaA wrote:Vika: N75 rikki, alipaineletkun vuoto tai karstainen ahdin.
Mites vuotava alipaineletku voi nostaa ahdot 2 bar:iin ...?
Ups, ei ollu taas ihan ajatus matkassa...Ahtimen karstoittuminen noin pienillä kilometreillä on kyllä tosin täysin mahdollista.
rasvapeukalo
Posts: 3
Joined: 4.6.2012 8:47

Re: Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Post by rasvapeukalo »

Uus jäsen foorumilla ilmoittautuu. Jonkinverran jo tullutkin foorumia selailtua, mutten löytänyt tähän EGR:n vikakoodiin vastausta.

EGR siis tulpattu, karstaa ei hirveesti ollut, mutta nyt syttyy moottorin-häiriövalo ja vikakoodi EGR:stä. Muuten tuntuis pelaavan normaalisti. Saako EGR:ää disabloitua jotenkin VCDS-Lite:llä?
Golf IV Variant 1.9TDI
96Kw asz -03 250tkm
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Post by Pia »

Muistelisin että auton softasta täytyis poistaa tuo egr:n toiminta niin vikavalo menis pois.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Post by Sami Jalonen »

Tai teet reiän siihen sokeaan laippaan, pieni ja isonnat siihen asti kun ei enää sytytä valoa. Vähentää silti sitä kiertoa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Ahtopainemittarin asennus ja egr:n disablointi

Post by Pasi Häkli »

Muistelisin lukeneeni että 6mm reikä keskellä riittää pitämään vikavalon loitolla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply