Hakusessa yleismallin sileitä laakeroituja hihnapyöriä.
Hakusessa yleismallin sileitä laakeroituja hihnapyöriä.
Onko tietoa mistä saisi ostettua sileä pintaisia laakeroituja hihnapyöriä? Materiaali alumiinia. Nykyinen sorvattu apuhihnapyörä taitaa olla liian pehmeää materiaalia, kun 10 tkm ajettuun hihnapyörään on kulunut isot lovet ja pinnasta on tullu epätasainen. Hihnapyörän halkaisija sais olla 40-60 mm, leveys 30-40 mm ja laakerin sisäreikä 6-8 mm.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jos ei koko niin tarkkaa niin melkeen joka autoon saa nykyään erikseen pyöriä apulaitehihnan automaattikiristimeen... iteki laitoin kaverin opeliin volvon pyörän ku oli halvempi ne kyl muovia tai metallia... onko pakko olla alumiini ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei voi kovin heikko olla toi hihnapyörä, koska hihna on "todella" kireällä, ettei vaan pääse tietystä paikkaa luistamaan. Tuolla näyttäs jotain löytyvän, mutta kun on rapakon tuolla puolen. Yksi hihnapyörä mulla on mustaa rautaa, mutta se on paljon painavampi kuin esim. alumiininen.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikö tosa kohtaa o sama mitä se painaa kuhan kestää, painosta ainakaan haittaa oo toiminnalle, kaverin hiluksiin laitettiin kans volvon rulla, tosin siinä ahdotkin vaan 0,7 remmillä... vaan 7 uranen remmikin mut pikkunen m45 ei tehoo paljoo vie =)
ei kireellä tarvi edes olla... kun ohjurit sopivissa paikoissa
ei kireellä tarvi edes olla... kun ohjurit sopivissa paikoissa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Osaatko kertoo siitä m45:sta? Missä vaiheessa se alkaa painetta nostamaan ja millaset paineet tietylla kierrosluvulla? Tietty noi kaikki riippuu hihnapyörien koosta yms...
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
en ny enää tarkkaan niitä muista mut nopeesti ne maximitkin kerää... tarvii kysellä tarkemmin, melkeen joka päivä se täsä käy, ja vaikka ottaa pari fotookin, 6cm pyörällä se ahdin on, siitä muistaakseni 10cm pyörääkin... pyörien mitatkin josain talles on ku ne laskettiin sillon ku tehtiin kampiakselin pyörä, vakiopyörään hitsattiin uus ulkokehä kehä kines, tai kaveri sorvaili ja hitsas... olisko ollu jostain vanhasta mersun pakettiautosta se pyörä...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitenkäs muuten vaikuttaa esim. laturin ja ilmastoinnin toimintaan, jos kampiakselin hihnapyörän kokoa muuttaa esim. isompaan? Silloinhan ne alkaa pyörimään nopeammin mutta onko sillä mitään merkitystä?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei oo väliä, tietty voi kiekkamittari valehdella jos laturilta signaalis ottaa mut ei niin paljoo eroo että haittais... varsinkaan riiselis, mut tuskin sullakaan, kyllähän kiekkarajottimiakin nostetaan reippaastikin eikä latureita sunmuita vaihdella =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;