Hakusessa yleismallin sileitä laakeroituja hihnapyöriä.

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Hakusessa yleismallin sileitä laakeroituja hihnapyöriä.

Post by jopo »

Onko tietoa mistä saisi ostettua sileä pintaisia laakeroituja hihnapyöriä? Materiaali alumiinia. Nykyinen sorvattu apuhihnapyörä taitaa olla liian pehmeää materiaalia, kun 10 tkm ajettuun hihnapyörään on kulunut isot lovet ja pinnasta on tullu epätasainen. Hihnapyörän halkaisija sais olla 40-60 mm, leveys 30-40 mm ja laakerin sisäreikä 6-8 mm.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

jos ei koko niin tarkkaa niin melkeen joka autoon saa nykyään erikseen pyöriä apulaitehihnan automaattikiristimeen... iteki laitoin kaverin opeliin volvon pyörän ku oli halvempi ;) ne kyl muovia tai metallia... onko pakko olla alumiini ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Mittees sitä laittelee kaiken maailman härveleitä :wink:
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Ei voi kovin heikko olla toi hihnapyörä, koska hihna on "todella" kireällä, ettei vaan pääse tietystä paikkaa luistamaan. Tuolla näyttäs jotain löytyvän, mutta kun on rapakon tuolla puolen. Yksi hihnapyörä mulla on mustaa rautaa, mutta se on paljon painavampi kuin esim. alumiininen.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

eikö tosa kohtaa o sama mitä se painaa kuhan kestää, painosta ainakaan haittaa oo toiminnalle, kaverin hiluksiin laitettiin kans volvon rulla, tosin siinä ahdotkin vaan 0,7 remmillä... vaan 7 uranen remmikin mut pikkunen m45 ei tehoo paljoo vie =)
ei kireellä tarvi edes olla... kun ohjurit sopivissa paikoissa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Osaatko kertoo siitä m45:sta? Missä vaiheessa se alkaa painetta nostamaan ja millaset paineet tietylla kierrosluvulla? Tietty noi kaikki riippuu hihnapyörien koosta yms...
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

en ny enää tarkkaan niitä muista mut nopeesti ne maximitkin kerää... tarvii kysellä tarkemmin, melkeen joka päivä se täsä käy, ja vaikka ottaa pari fotookin, 6cm pyörällä se ahdin on, siitä muistaakseni 10cm pyörääkin... pyörien mitatkin josain talles on ku ne laskettiin sillon ku tehtiin kampiakselin pyörä, vakiopyörään hitsattiin uus ulkokehä kehä kines, tai kaveri sorvaili ja hitsas... olisko ollu jostain vanhasta mersun pakettiautosta se pyörä...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Mitenkäs muuten vaikuttaa esim. laturin ja ilmastoinnin toimintaan, jos kampiakselin hihnapyörän kokoa muuttaa esim. isompaan? Silloinhan ne alkaa pyörimään nopeammin mutta onko sillä mitään merkitystä?
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei oo väliä, tietty voi kiekkamittari valehdella jos laturilta signaalis ottaa mut ei niin paljoo eroo että haittais... varsinkaan riiselis, mut tuskin sullakaan, kyllähän kiekkarajottimiakin nostetaan reippaastikin eikä latureita sunmuita vaihdella =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply