Irroitettavaa vetokoukkua passattiin..
Irroitettavaa vetokoukkua passattiin..
koukun pitäisi olla mahdollisimman paljon piiloon jäävä
joten vaihtoehdoiksi itse sain nyt Bosalin ja sitten Brink..
Minkäs merkkistä koukkua ne volkkarilla lyövät?
Ilmeisesti puskurista joutuu pienen siivun ottamaan pois mutta ei jää huomattavaa koloa?
Ja jos jollakin on kuvia noista miten jäävät piiloon niin olisin kiitollinen!
joten vaihtoehdoiksi itse sain nyt Bosalin ja sitten Brink..
Minkäs merkkistä koukkua ne volkkarilla lyövät?
Ilmeisesti puskurista joutuu pienen siivun ottamaan pois mutta ei jää huomattavaa koloa?
Ja jos jollakin on kuvia noista miten jäävät piiloon niin olisin kiitollinen!
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Brinkki on täällä, irrotettuna jää pieni nysä koukun runkoa johon tulee pieni ~6x4cm peitelätkä.
Otan kuvan kuhan ehin ja laitan näytille.
Puskuria joutuu työstämään varmaan jokaisen koukun asennusta varten, ainakin jos se runko on piilossa.
Kovilia ainakin on orkkiskoukkuna ollut ja sehän on käytännössä täysin esillä vaikka koukun irrottaakin.
Edit: tähän ketjuun voisi oikeastaan kerätä näitä kuvia eri merkkisistä koukuista asennettuna, miltä näyttää koukku paikallaan ja mitä jää näkösälle sitten kun on koukku pois.
Otan kuvan kuhan ehin ja laitan näytille.
Puskuria joutuu työstämään varmaan jokaisen koukun asennusta varten, ainakin jos se runko on piilossa.
Kovilia ainakin on orkkiskoukkuna ollut ja sehän on käytännössä täysin esillä vaikka koukun irrottaakin.
Edit: tähän ketjuun voisi oikeastaan kerätä näitä kuvia eri merkkisistä koukuista asennettuna, miltä näyttää koukku paikallaan ja mitä jää näkösälle sitten kun on koukku pois.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
minkäs verran kustantaa ko bosal/ brink? kovilit ainakin ihan kohtuu hintasia jopa laakkosella
oon edelleenkin vielä suunnitteluasteella koukun kanssa, käyttöä kumminkin aikas vähän varmaan.
kiinteä vai irrotettava, mahtaakohan kuinka herkästi irrotettava ruostua ja jumittua kun ei käytetä paljoa?
asennusta täälläkin kehuttiin simppeliksi, onko noilla em. koukuilla samoin joku valmis johtosarja takavalojen väliin tms?
oon edelleenkin vielä suunnitteluasteella koukun kanssa, käyttöä kumminkin aikas vähän varmaan.
kiinteä vai irrotettava, mahtaakohan kuinka herkästi irrotettava ruostua ja jumittua kun ei käytetä paljoa?
asennusta täälläkin kehuttiin simppeliksi, onko noilla em. koukuilla samoin joku valmis johtosarja takavalojen väliin tms?
Irroitettavaa koukkua pitää vaa muistaa huoltaa.. Eli rasvailla sitä ja käyttää sitä.. Käyttämisellä tarkoitan sitä että irroittaa sitä ja laittaa takaisin.. Itselläni ollut parissa autossa Kovil:in koukku ja olen aina säilyttänyt sitä irrallaan takakontissa.. Mielummin vielä pussissa ja niin koukku kuin "tynkä" auton pohjassa rasvattuna..
Kovilin jätin laskuista pois kun halusin mahdollisimman näkymättömän irrallaan ollessaan..
Tosiaan takapuskimeen joutuu pienen viillon tekemään..
Kovilin jätin laskuista pois kun halusin mahdollisimman näkymättömän irrallaan ollessaan..
Tosiaan takapuskimeen joutuu pienen viillon tekemään..
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Tossa Brink pelkkä suojatulppa paikallaan. Toi suojatulppa kasvattaa aika paljon näkyvää osaa, tulpan takana on vaan kaks pientä päätä siitä koukun kiinnitys kohdasta.
Brinkin mukana tulee asennussarja Passattiin, liittimet takavaloihin ja johdot. On todellakin helppo asentaa. Ainoa missä pitää vähän ruuvatakkin on se koukun pistoke, siihen joutuu johdot ruuvailemaan paikalleen.
Jos epäilee että irrotettava ruostuu paikalleen niin osta kiinteä, eihän se ruostu jollei se ole siinä paikallaan Meillä ainakaan koukku ole koskaan paikallaan jos ei ole kärryäkin perässä. Ja joo, olen kyllä liitospintoja vaseliinilla hoitanut säännöllisesti samoin kuin lukkoa rasvannut, ei se pahaakaan tee. Pari talvea on nyt koukku ollut kiinni ja ei kiinteissäkään osissa mitään tolkutonta ruostetta ole. Osin varmaan rasvauksen ansiosta toimiikin kuin uusi.
Brinkin varusteisiin muuten kuuluu myös paksusta kankaasta tehty pussi johon koukun saa talteen.
Hintaa en kyllä sitten tähän hätään muista, mutta olisiko 400 euron tietämissä ollut kaikkineen.
Brinkin mukana tulee asennussarja Passattiin, liittimet takavaloihin ja johdot. On todellakin helppo asentaa. Ainoa missä pitää vähän ruuvatakkin on se koukun pistoke, siihen joutuu johdot ruuvailemaan paikalleen.
Jos epäilee että irrotettava ruostuu paikalleen niin osta kiinteä, eihän se ruostu jollei se ole siinä paikallaan Meillä ainakaan koukku ole koskaan paikallaan jos ei ole kärryäkin perässä. Ja joo, olen kyllä liitospintoja vaseliinilla hoitanut säännöllisesti samoin kuin lukkoa rasvannut, ei se pahaakaan tee. Pari talvea on nyt koukku ollut kiinni ja ei kiinteissäkään osissa mitään tolkutonta ruostetta ole. Osin varmaan rasvauksen ansiosta toimiikin kuin uusi.
Brinkin varusteisiin muuten kuuluu myös paksusta kankaasta tehty pussi johon koukun saa talteen.
Hintaa en kyllä sitten tähän hätään muista, mutta olisiko 400 euron tietämissä ollut kaikkineen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Täältä löytyisi westfalian koukkua about 400 euroon kaikkineen.... tuo on käsittääkseni sama kuin mitä tehtaan alkuperäinen koukku ja tulee piiloon(suora linkki 4-motion koukkuihin):
http://www.bertelshofer.com/product_det ... ncro-.html
http://www.bertelshofer.com/product_det ... ncro-.html
Mulla on Borassa tollanen koukku ja hyvin on piilossa ku paikoilleen laittaessa joutuu kyykistymään kattomaan auton alle missä kohtaa se koukun paikka oikein on. Ainoastaan toi johto näkyy mulla vähä ku on vedetty tyhmästi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Noniin.. eilen tuli koukku laitettua ja piiloon meni.. Puskurista ei tarvinnut mitään leikellä ja sen ilmoitti jo asennusohjekin.. Muistaaksen 1998-2001 välillä piti pieni pala ottaa pois..
Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK
Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Saako tuon "pistokkeen" taitettua kanssa piiloon kun koukku on irroitettu ja sitä ei käytä?narri wrote:Noniin.. eilen tuli koukku laitettua ja piiloon meni.. Puskurista ei tarvinnut mitään leikellä ja sen ilmoitti jo asennusohjekin.. Muistaaksen 1998-2001 välillä piti pieni pala ottaa pois..
Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK
Kyllä on huomaamaton koukku, tuollaisen vois itsekin laittaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Juu kyllä kuten kuvassa näkyy niin on sisään taitettuna ja esille otettuna.. Joo eli pakoputken päät ja hinauskoukkukin näkyvät ensin kun alaspäin kyykistyyPatu wrote:Saako tuon "pistokkeen" taitettua kanssa piiloon kun koukku on irroitettu ja sitä ei käytä?narri wrote:Noniin.. eilen tuli koukku laitettua ja piiloon meni.. Puskurista ei tarvinnut mitään leikellä ja sen ilmoitti jo asennusohjekin.. Muistaaksen 1998-2001 välillä piti pieni pala ottaa pois..
Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK
Kyllä on huomaamaton koukku, tuollaisen vois itsekin laittaa.
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Kovilin irroitettavan koukun laitoin omaani. n. 2,5h rapulaista hien pyyhkimistä asennuksen lomassa. Aivan bolt-on asennus. Takavaimentajan suojapeltiä joutui hieman taivuttamaan, että sai takimmaisen mutterin ja lenkkiavaimen paikalleen.
Koukun ja johtosarjan hain marmoritiskiltä hintaan 220e. Paketissa oli jopa asennushanskat mukana
Kuvan voin lisäillä myöhemmin.
Koukun ja johtosarjan hain marmoritiskiltä hintaan 220e. Paketissa oli jopa asennushanskat mukana
Kuvan voin lisäillä myöhemmin.
Passat Variant 1.9TDI -03 aut
No eipä kuulosta enää pahan hintaiselta.Laitahan kuvaa ihmeessä kun ehditandeRS wrote:Kovilin irroitettavan koukun laitoin omaani. n. 2,5h rapulaista hien pyyhkimistä asennuksen lomassa. Aivan bolt-on asennus. Takavaimentajan suojapeltiä joutui hieman taivuttamaan, että sai takimmaisen mutterin ja lenkkiavaimen paikalleen.
Koukun ja johtosarjan hain marmoritiskiltä hintaan 220e. Paketissa oli jopa asennushanskat mukana
Kuvan voin lisäillä myöhemmin.
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
tampereen laakkosella on kaks farkkupasaatia, bensaturbossa on irrotettava malli ja 2-litrasessa kiintee. kävin kurkkimassa autojen takana ja molemmissa oli muistaakseni kovilin koukut. (on se siitin erec... eiku exeo farkku paaaaljon siistimpi livenä kuin kuvissa!!!)
tilasin itelle semmosen irtokoukun, mielestäni ihan riittävän siisti perästä. varmaan ens viikolla laitetaan kiinni, ainakin öljynvaihto pitää tehdä ennenkun lähdetään täältä pirkanmaalta oulua kohti.
mitenkäs noissa bensaturboissa on öljynkulutus, itellä tarvii vuoden aikana (15 000km) lisätä pariinkin kertaan öljyä kun merkkivalo alkaa palaa.
tilasin itelle semmosen irtokoukun, mielestäni ihan riittävän siisti perästä. varmaan ens viikolla laitetaan kiinni, ainakin öljynvaihto pitää tehdä ennenkun lähdetään täältä pirkanmaalta oulua kohti.
mitenkäs noissa bensaturboissa on öljynkulutus, itellä tarvii vuoden aikana (15 000km) lisätä pariinkin kertaan öljyä kun merkkivalo alkaa palaa.
kovilin irroitettavakoukku itellä ja maailman helpoin asentaa...MJii wrote:tampereen laakkosella on kaks farkkupasaatia, bensaturbossa on irrotettava malli ja 2-litrasessa kiintee. kävin kurkkimassa autojen takana ja molemmissa oli muistaakseni kovilin koukut. (on se siitin erec... eiku exeo farkku paaaaljon siistimpi livenä kuin kuvissa!!!)
tilasin itelle semmosen irtokoukun, mielestäni ihan riittävän siisti perästä. varmaan ens viikolla laitetaan kiinni, ainakin öljynvaihto pitää tehdä ennenkun lähdetään täältä pirkanmaalta oulua kohti.
mitenkäs noissa bensaturboissa on öljynkulutus, itellä tarvii vuoden aikana (15 000km) lisätä pariinkin kertaan öljyä kun merkkivalo alkaa palaa.
muistaakseni oli ihan täydellinen asennusohjekkin.
itellä 30000 välein vaihto ja kerran lisäys...
1.9TDI