Terve vaan kaikille. Tuollanen olis siis pihassa homehtumassa Passat variant 1.9 TDI -03 ajettu 220 tkm.
Tähän mennessä laitettu merkitön maski, eibach -30mm kiinteä alusta, uudet vanteet 3-osaiset 19" Oxigin Ceasar. Harkitaan alustan vaihtoa säädettävään...
Tuli taas käytettyä muutama tunti oikeen huonosti eli auton parissa...
Takalasinpyyhin poistettu ja mallimerkinnät sai samalla kyytiä.
Takalasinpyyhin oli kohtuu simppeli homma eli kontinluukun verhoilu pois ja
näin pääsee käsiksi pyyhkijänmoottoriin ja samalla loputkin romppeet irti.
Mallimerkinnät ihan normaalisti ensin kuumailmapuhaltimella kuumaa ja sen jälkeen
sahataan irti ohuella langalla tai siimalla. Liima jämät poistin "toffeelaikalla".
Huono kuva kännykällä::
Kuvassa myös takaluukun täytepala. Kuinka porukka on noita kiinnitelly ihan vaan
sikaliimalla ja puristukseen vai? Vinkkejä otetaan kernaasti vastaan.
Koriteipillä. Saa sitten joskus tarvittaessa sen palan poiskin. Scotchilla on pressure sensitive teippiä, se on aika hyvää. Samaa tavaraa millä listat on tehtaallakin laitettu kiinni.
No niin takapää alkais olla valmis... Muutama kuvakin tuli räpsittyä auto tosin niin
kun ojas olis käyny.
Muutokset perässä siis pyyhin ja merkit veks ja takaluukun täytepala tilalle...
Nyt Pitäis tehdä päätös onko seuraava askel Highline-listat vai tehdäänkö tästä ns. Shadowline eli kaikki kromit pois. Mielipiteitä saa laittaa!
Minun ehdotus olisi hankkia tuo korkeussäädettävä alusta, kun vaikuttaa aika korkealta..
Itse en tykkää vanteista, eli nekin vaihtoon..
Kromilistaa, musta ja kromi on yleensä pettämätön vaihtoehto.
Highline-listat tilattu pitäis olla täällä kahden viikon päästä... Vanteet ei livenä ihan noin rumat
Alustaa pitää miettiä käyttöauto kuitenkin kyseessä.
Mitäs se käyttöauto tähän liittyy, oikeestaan mieluummin säädettävät just kun on käyttöauto. Omaankin halusin ehdottomasti säädettävän, ja silleen että madallus ei ole minimissään ihan mahdoton. Nyt olen aika tyytyväinen kun korkeuden saa viitseliäisyyden mukaan trimmattua just sopivaks ja tasaseks, ei keuli eikä kumarra. Ja maavarakin riittää omiin ajoihin sopivasti.
Ajomukavuus on likimain ihan sama madallusjousilla ja säädettävällä alustalla. Tosin pelkät jouset vaihtamalla tulee helposti jopa huonompi kuin säädettävällä jossa jouset ja iskarit on sovitettu toisiinsa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
ja jos ostaa jouset niin siinä voi tulla se että ei madallukkaan mitä pitäs tai jää keuliin.Ite ostin kerpele a3:een pelkät jouset niin ei tippunu mitä piti ja se jos mikä rupes vituttaan.
Laita vaan säädettävä
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Ja vaikka sen joskus säädettävällä pudottaa ihan alas, niin kyllä sillä pääsee joka paikkaan minne on pakko mennä. Vaikka kohtalaisen matala nykyinen golfikin on, niin eipä ole vielä minnekkään tarvinnut olla menemättä. Tosin pientä kertelyä ja varovaisuutta pitää olla. Matalalla autolla ajaminen vaatii asennetta ja ajosilmää..
Kyllä säädettävällä auton saa helpommin asentoon, kuin pelkillä jousilla ja yleensä alusta toimiikin mukavammin.
multa ääni ei säädettävälle jousi+iskari setille, jos hillitty madallus riittää. Itellä on kw:n -35mm iskarit ja jouset. Ensin auto keuli kun sain 3B malliin 3BG:n jouset. Nyt se on ihan jees vaikkakin aika korkea, mutta enpä mä mitään liian matalaa haluiskaan käyttöautoon.
Säädettävässä on toki jouset ja iskarit suunniteltu toimimaan keskenään, mutta ne ovat aina kompromissi koska korkeus yms. vaihtelee. Ei säädettävä jousi+iskarisetti on suunniteltu toimimaan keskenään juuri tietylle madallukselle! Lisäksi pyörän kulmat muuttuu kun alustan korkeutta muutetaadn.
Ramirez wrote:Säädettävässä on toki jouset ja iskarit suunniteltu toimimaan keskenään, mutta ne ovat aina kompromissi koska korkeus yms. vaihtelee. Ei säädettävä jousi+iskarisetti on suunniteltu toimimaan keskenään juuri tietylle madallukselle! Lisäksi pyörän kulmat muuttuu kun alustan korkeutta muutetaadn.
Kyllä mulla on autossa nyt satsi jossa ominaisuudet on yks-yhteen korkeudesta riippumatta Taitaa jopa kaksi sarjaa löytyä maailmalta missä tämä toteutuu.
Pyörän kulmat toki muuttuu korkeuden mukaan edelleen, sille ei alustasarja oikein mitään voi.
Ja eiköhän tää riitä tähän projektiin "liittymättömänä", alustakeskustelua on toisaalla oman otsikkonsa alla
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Autossa on tällä hetkellä Eibachin -30mm jouset uudenkarheilla vakioiskareilla.
Voin kertoa, että on todella hyvä ajaa.
Toki ulkonäkösyistä matalempi alusta olisi parempi, mutta työn merkeissä tulee kilsoja
vuodessa n. 50-60 tkm ympäri suomen ja monien kaupunkien keskustoissa jopa tuolla vaikea päästä joka paikkaan
hotellien parkkipaikoille jne.
Onpa kuin onkin...Mulla on nyt ollut tuossa Passatissa pari viikkoa tuo "euroshopper" säädettävä (V-Maxx) ja olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt siihen, kuinka hyvä tuo on ajoltaan. Ei ainakaan ole liian kova, mikä oli pahin etukäteisolettamukseni. Erittäin miellyttävä arkikäytössä ja säätövaraa on vähintäänkin riittävästi. Vertailukohtana voin (nimenomaan Passatista puhuttaessa) pitää tuplasti tuon nykyisen alustan verran maksavaa KW:n Sport suspensionia (kiinteä -35mm madallus), joka mulla oli alla ennen V-Maxxia. Se nimittäin oli aivan helvetin kova, ainakin allekirjoittaneen mielestä. Lisäksi todellinen madallus taisi olla miedompi kuin tuo luvattu -35mm. Kuorman kestossa se oli yliveto, missä tuo V-Maxx tuskin tulee pärjäämään...Totta lienee myös se, että näillä halpissäädettävillä tuskin on näiden kalliinpien verrokkiensa kaltainen eliniän odote, mutta itse olen tuon asian hyväksynyt jo ostovaiheessa, uuden vastaavanlaisen täyden sarjan kun saa jollain KW.n takaiskareiden hinnalla V-Maxxeilla on vuoden takuu Suomessa. Niiden kotisivuilla mainostetaan kahta vuotta, joten ainoa mahdollinen tulkinta lienee se, että arktiset olosuhteet ovat tämän alustan suurin haaste..