3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
A.Leskelä
Posts: 151
Joined: 12.12.2008 12:27
Location: Oulu

3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)

Post by A.Leskelä »

Keulaan on vaihdettu vahvistettu made in germany täydellinen nivelsarja sekä alustaksi 40/30 jouset mutta silti pienissä töyssyissä (mukulakivikadut, nimismiehen kiharat tms) keulasta kuuluu lotinaa. Missä vois vielä olla väljää? Etuiskarit ovat n.2v vanhat.

Samaan syssyyn kysyn mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet 5v manuaali laatikoissa. Entä peräöljyt (Torsen)?

Kone on ABT ja siellä liruu teboil diamond 5w40, onko soppelit vai pitäiskö vaihtaa merkkiä/laatua?

Kiitos viisaat :bowdown
3B Passat Variant 1.9TDI -98
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mikäli keulalle on ihan kaikki nivelet vaihdettu uusiin, niin eipä siellä paljon vaihtoehtoja jää kuin iskarit/iskarin yläpään tukikumit tai vakaajan kumit. Iskarin yläpään kumit kyllä ääntää reippaasti kun menee tarpeeksi rikki, nimimerkillä kokemusta on. Eikä se oo sitten sellanen lotina-ääni. Vakaajan kumeja ei passattiin oo tähän päivään mennessä vielä yhtään tarvinnut vaihtaa väljyyden vuoksi. Narinan vuoksi kyllä on vaihdettu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
A.Leskelä
Posts: 151
Joined: 12.12.2008 12:27
Location: Oulu

Post by A.Leskelä »

Korjataan hieman. Se on siis lotina, ei metallinen kolina..Saman tyylinen lotina mikä on jos nivel tms väljä
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Patu
Posts: 375
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Koneen öljyt on ainakin hyvät. Tosin itse olen huomannut nuo öljyt kannattaa vaihtaa viimeistään 15.tkm:n välein koska muuten menettää voitelu kykynsä aika nopeasti. itse olen vaihtanut 10.tkm:n välein nuo Teboilit ja hyvin on pelannut.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
Nixu
Posts: 399
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Re: 3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)

Post by Nixu »

A.Leskelä wrote:
Samaan syssyyn kysyn mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet 5v manuaali laatikoissa. Entä peräöljyt (Torsen)?

Kiitos viisaat :bowdown
Mulle laitettiin perään Castrol Saf-Xo peräöljyt ja hyvin on pelittäneet.Moottorissa Castrol Edge 5w-30 longlife.
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Patu wrote:Koneen öljyt on ainakin hyvät. Tosin itse olen huomannut nuo öljyt kannattaa vaihtaa viimeistään 15.tkm:n välein koska muuten menettää voitelu kykynsä aika nopeasti. itse olen vaihtanut 10.tkm:n välein nuo Teboilit ja hyvin on pelannut.
Ihan vaan varmistuksena, ajathan sie Patu tuon Teboilin Diesel versiolla, etkä tuolla tavan Diamondilla? Ja sama homma itellä, dieselivehkeessä 10tkm välein oon vaihtanu. Ei se 10 litran tonkissa ostettuna nii kallista ole, etteikö raaskisi vaihtaa. :P
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Patu
Posts: 375
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Siis Teboil Dieselillä eikä siis Diamondilla, olikos se nyt 5W-40 se violetissa purkissa oleva.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Patu wrote:Siis Teboil Dieselillä eikä siis Diamondilla, olikos se nyt 5W-40 se violetissa purkissa oleva.
Tai siis Teboil Diamond Dieselillä. :lol: Samalla kuralla ajellaan. 5W-40 on joo, ja hinta-laatu on kyl erittäin kohdallaan, kun 10 litran kanistereissa ostaa "halpahalleista".

Ja itse aiheeseen, mulla laitettiin perään kanssa Castrolin öljyä, olisko ollu juuri tuota SAF-XO:ta. En nyt juuri pääse asiaa tarkistamaan.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
A.Leskelä
Posts: 151
Joined: 12.12.2008 12:27
Location: Oulu

Post by A.Leskelä »

Muistatteko paljonko tota peräöljyä sinne menee?
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Post Reply