Keulaan on vaihdettu vahvistettu made in germany täydellinen nivelsarja sekä alustaksi 40/30 jouset mutta silti pienissä töyssyissä (mukulakivikadut, nimismiehen kiharat tms) keulasta kuuluu lotinaa. Missä vois vielä olla väljää? Etuiskarit ovat n.2v vanhat.
Samaan syssyyn kysyn mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet 5v manuaali laatikoissa. Entä peräöljyt (Torsen)?
Kone on ABT ja siellä liruu teboil diamond 5w40, onko soppelit vai pitäiskö vaihtaa merkkiä/laatua?
Kiitos viisaat
3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)
3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)
3B Passat Variant 1.9TDI -98
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mikäli keulalle on ihan kaikki nivelet vaihdettu uusiin, niin eipä siellä paljon vaihtoehtoja jää kuin iskarit/iskarin yläpään tukikumit tai vakaajan kumit. Iskarin yläpään kumit kyllä ääntää reippaasti kun menee tarpeeksi rikki, nimimerkillä kokemusta on. Eikä se oo sitten sellanen lotina-ääni. Vakaajan kumeja ei passattiin oo tähän päivään mennessä vielä yhtään tarvinnut vaihtaa väljyyden vuoksi. Narinan vuoksi kyllä on vaihdettu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)
Mulle laitettiin perään Castrol Saf-Xo peräöljyt ja hyvin on pelittäneet.Moottorissa Castrol Edge 5w-30 longlife.A.Leskelä wrote:
Samaan syssyyn kysyn mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet 5v manuaali laatikoissa. Entä peräöljyt (Torsen)?
Kiitos viisaat
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Ihan vaan varmistuksena, ajathan sie Patu tuon Teboilin Diesel versiolla, etkä tuolla tavan Diamondilla? Ja sama homma itellä, dieselivehkeessä 10tkm välein oon vaihtanu. Ei se 10 litran tonkissa ostettuna nii kallista ole, etteikö raaskisi vaihtaa.Patu wrote:Koneen öljyt on ainakin hyvät. Tosin itse olen huomannut nuo öljyt kannattaa vaihtaa viimeistään 15.tkm:n välein koska muuten menettää voitelu kykynsä aika nopeasti. itse olen vaihtanut 10.tkm:n välein nuo Teboilit ja hyvin on pelannut.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Tai siis Teboil Diamond Dieselillä. Samalla kuralla ajellaan. 5W-40 on joo, ja hinta-laatu on kyl erittäin kohdallaan, kun 10 litran kanistereissa ostaa "halpahalleista".Patu wrote:Siis Teboil Dieselillä eikä siis Diamondilla, olikos se nyt 5W-40 se violetissa purkissa oleva.
Ja itse aiheeseen, mulla laitettiin perään kanssa Castrolin öljyä, olisko ollu juuri tuota SAF-XO:ta. En nyt juuri pääse asiaa tarkistamaan.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline