Päivän projekti...
Listottelua kun ei noi kelit oikein renkaanvaihtoja suosi.
Loppu vuorilistatki kesken, jalkalistaa olis 4 pakettia vielä jäljellä vaikka ei tarvis kun kaks tai jopa yhellä valmistuis. Kumma juttu että vuorilistaa uupuu aika tarkkaan 2 pakettia...
Loppu vuorilistatki kesken, jalkalistaa olis 4 pakettia vielä jäljellä vaikka ei tarvis kun kaks tai jopa yhellä valmistuis. Kumma juttu että vuorilistaa uupuu aika tarkkaan 2 pakettia...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Pasaan asensin xenonit viimein ja varaosa-farkkuVolvon sain purettua loppuun ja vietyä nyt tutun luo, kuka sit romurautana välittää sen eteenpäin.
Oli siinä melkoinen kuljetus taasen tien päällä, Volvo ilman taka-akselia, Valmetin(kotipaikalla on 502 vallu) takakauhaan perä, hinausköysillä kii, ku ei liinojakaan ollu siihen hätään, ja sitten vaan perä menosuuntaan hinattiin isäukon kanssa noin kilometrin matka piti ite vielä mennä sinne autoon ohjastamaan ku jyrkemmissä käännöksissä ei muuten taittunu, oli muuten pisin matka peruuttaa koko pienen ikäni aikana
Edit: pari kuvatusta tuosta volvon siirto projektista:1, 2
Oli muuten mielenkiintoinen tuo kuvassakin näkyvä mäki, valmetti meni kokoajan keula pystyssä, tippu pari kertaa kauhastakin jo volvo, mut kyl se siitä saatiin menemään. Nuo 2. kuvassa näkyvät oranssit pikkuliinat meni poikki heti alussa
Maantiellä sain varmaan sääliviä katseita ku istuin volvon ratin takana meni onneks lasit niin huuruun autosta, ettei paljoa näkyny mua sieltä
Oli siinä melkoinen kuljetus taasen tien päällä, Volvo ilman taka-akselia, Valmetin(kotipaikalla on 502 vallu) takakauhaan perä, hinausköysillä kii, ku ei liinojakaan ollu siihen hätään, ja sitten vaan perä menosuuntaan hinattiin isäukon kanssa noin kilometrin matka piti ite vielä mennä sinne autoon ohjastamaan ku jyrkemmissä käännöksissä ei muuten taittunu, oli muuten pisin matka peruuttaa koko pienen ikäni aikana
Edit: pari kuvatusta tuosta volvon siirto projektista:1, 2
Oli muuten mielenkiintoinen tuo kuvassakin näkyvä mäki, valmetti meni kokoajan keula pystyssä, tippu pari kertaa kauhastakin jo volvo, mut kyl se siitä saatiin menemään. Nuo 2. kuvassa näkyvät oranssit pikkuliinat meni poikki heti alussa
Maantiellä sain varmaan sääliviä katseita ku istuin volvon ratin takana meni onneks lasit niin huuruun autosta, ettei paljoa näkyny mua sieltä
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Heh... no kun kaikki madaltelee autojaan mielissään, niin minä ajattelin mennä vähän vastavirtaa ja korottaa tuota omaa about 8 senttiä ... ens viikolla tulee sitten käytetty ABT alustasarja myyntiin jos jotakuta kiinnostaa... jouset pitäisi olla ihan kunnossa, iskaritkin läpäisi viime katsastuksessa testin ihan hyvillä arvosanoilla (nuo iskarit ovat mallia jäykkyys säädettävä keltainen koni, jotka voi huoltaa uutta vastaaviksi hintaan about 70 egeä kappale). Ens kesäksi sitten pitäisi hommata aiheeseen sopivat kesärenkaat, joissa on vähän enemmän profiilia kuin nykyisissä.
^ Kannattaa tarkastella tarkkaan noi isommat renkaat että mahtuu alle ilman kiinniottoja. Sen lisäksi mittarivirhe ei saa olla positiivinen ja halkaisijan kasvattamiseen rajoituksia myös lainsäädännössä. Jos noin niinkun laillisuus on mielessä.
Päivän projektina etummaisten alatukivarsien vaihto ja "3B"-malliset olivat sopivat vaikka auto onkin 3BG -01.
Tukivarret kun sain askarreltua, oli yksin vähän ohjelmaa saada uudet paikoilleen, niin tuli mieleen että onpa se peltinen pohjapanssarikin odotellut tätä hetkeä.
Hiukan mietitytti se asennus kun vaikutti ettei ihan kovin simppeli olisi mutta tunnissa sen tunasin paikalleen ja on kyllä ihan pätevä rakennelma. Koivunen Oyn tuote siis kyseessä. Siihen 119 euroon en olisi itse tehnyt likimainkaan yhtähyvää panssaria. Saas nähdä sitten kun öljyt pitää aikanaan vaihtaa että miten se homma sujuu kun pitää saada toi pelti pois tieltä.
Päivän projektina etummaisten alatukivarsien vaihto ja "3B"-malliset olivat sopivat vaikka auto onkin 3BG -01.
Tukivarret kun sain askarreltua, oli yksin vähän ohjelmaa saada uudet paikoilleen, niin tuli mieleen että onpa se peltinen pohjapanssarikin odotellut tätä hetkeä.
Hiukan mietitytti se asennus kun vaikutti ettei ihan kovin simppeli olisi mutta tunnissa sen tunasin paikalleen ja on kyllä ihan pätevä rakennelma. Koivunen Oyn tuote siis kyseessä. Siihen 119 euroon en olisi itse tehnyt likimainkaan yhtähyvää panssaria. Saas nähdä sitten kun öljyt pitää aikanaan vaihtaa että miten se homma sujuu kun pitää saada toi pelti pois tieltä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eilisistä halloween pippaloista toipuminen... Koirat lenkitetty ja suihkussa käyty jos nyt korkkais yhden ex-porilaisen...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Muuttolaatikoiden purkuaSami Jalonen wrote:Muuttolaatikoiden pakkausta..
Nyt olis kamat paikallaan uudes kämpässä, vielä viikko luppoa ja ens viikolla koulun penkille
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Nakkisormi
- Posts: 120
- Joined: 18.3.2008 21:26
- Location: Kempele
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ajattelin vaihtaa iskarin ylätukikumin. Helppo homma. Vaan mitä vielä, koko saatanan päivän projektihan tästä tulee näillä näkymin. Toinen iskarin alakiinnityspultti niin hapettunut kiinni ettei mitään tolkkua. Pyörii koko mutteri-pulttikokonaisuus ympyrää. Kaiken lisäksi siinä on ollut ABS-anturin johdon kiinnike niiden kantojen päällä, eli olivat käytännössä pyöreät jo ennen kiinniottoa. Ekalla väännöllä ne sitten olikin pyöreät JA kiiltävät. Lukkopihditkään ei pitäneet enää kiinni. No, mutterin puolelta poikki juuresta, vaan ei lähde vieläkään kun ei sitä siitä ihan tyvestä saa suoraan katkaistua. Katsotaan mitä tapahtuu. Pirun kovaa seosta tuo pultti kun poralla saa jurnuttaa ja jurnuttaa ja jurnuttaa että saa edes hiukan reikää aikaiseksi. Aaaargh. Huomenna viimeinen katsastuspäiväkin vielä, saas nähdä meneekö ihan reisille koko homma.
Ulkona vielä aste pakkastakin, tulee varmaan sikaflunssa tästä hyvästä
Ulkona vielä aste pakkastakin, tulee varmaan sikaflunssa tästä hyvästä
Golf GT Variant -94 2E
Päivän projektina käydä koejamassa luultavasti tuleva uusi auto
04 Vari Passatti AVF koneella highline varusteilla. Oli aika kiva peli ton 100 hummasen golffin jälkeen
Ainoa mikä jäi vähän häiritsemään niin vaihdekeppi seilas semmosen sentin pari edestakasin riippuen oliko veto päällä vai ei. Mitään omituisia ääniä ei samalla kuulunut. Onko syytä huolestua jostain piilevästä oireesta?
04 Vari Passatti AVF koneella highline varusteilla. Oli aika kiva peli ton 100 hummasen golffin jälkeen
Ainoa mikä jäi vähän häiritsemään niin vaihdekeppi seilas semmosen sentin pari edestakasin riippuen oliko veto päällä vai ei. Mitään omituisia ääniä ei samalla kuulunut. Onko syytä huolestua jostain piilevästä oireesta?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Ei tuo vaihdekepin seilailu ainakaan normaalia ole. Oliskohan jotain laatikon ja/tai koneen kannatin kumeja tiensä päässä?Jyri Tamminen wrote:Päivän projektina käydä koejamassa luultavasti tuleva uusi auto
04 Vari Passatti AVF koneella highline varusteilla. Oli aika kiva peli ton 100 hummasen golffin jälkeen
Ainoa mikä jäi vähän häiritsemään niin vaihdekeppi seilas semmosen sentin pari edestakasin riippuen oliko veto päällä vai ei. Mitään omituisia ääniä ei samalla kuulunut. Onko syytä huolestua jostain piilevästä oireesta?
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Annoin autolle vähä leveempää hymyä. Etupuskurin alhaalla on ne 3 ritilää, joiden välissä 2 korinväristä tolppaa. Teippasin ne tolpat mattamustalla teipillä ja tuli ihan ok näkönenki vielä. Vähä pitäis shoppailla kuvia, et jos vielä valot ja maski mustaksi. Auto on muuten shamppanjan/kullan/beigen värinen, mitä nimitystä kukin nyt käyttääkään.
GOLF BAG
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla oli omasta passatista toinen vaihteiston tukikumi rikki, pientä liikettä vaihdekepissä kiihdytyksen ja kaasun nostamisen välillä. Se maksaa jotain 60€ per tukityyny. 2 kpl niitä siellä on. Eli ei oo iso vika. Ja tuntuu että se vaihdekeppi vähän seilaa joka vehkeessä enemmän tai vähemmän.Jyri Tamminen wrote:Ainoa mikä jäi vähän häiritsemään niin vaihdekeppi seilas semmosen sentin pari edestakasin riippuen oliko veto päällä vai ei. Mitään omituisia ääniä ei samalla kuulunut. Onko syytä huolestua jostain piilevästä oireesta?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tuli haettua pari kalustetta Kehä3:n tavarahelvettikeskittymästä (IKEA) ja niitten kasailua..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Tukikumi lennähti paikoilleen... no näkihän sen että uusi osa on erilainen kuin vanha, mutta kokeiltiin nyt silti. Kamat kasaan ja testiä, toteamus siitä, että ei se nyt oikein toimi. Tarkoitus oli purkaa pois ja laittaa orggis tilalle, mutta nyt ei lähde enää yläpään mutteri auki. Sama vääntäjä ja samat työkalut kuin ensimmäisellä avauksella ja sulkemisella... mikä on kun ei taidot riitä, damdidam.
Golf GT Variant -94 2E
Huomenna mullakin olisi edessä hyvin palvelleen variantin vaihto tuoreeseen, merkki vaihtuu mutta konsernin sisällä pysytään. Johan tuossa alkoi kilometrejä ikäisekseen olemaan..
Skoda Octavia Combi 1.6 CR TDI -10
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Flunssaa tässä tullu vietettyä kotosalla.
Kattelin tossa äsken leffan ja nautiskelin yhden mansikan makuisen karkin. Siis joo, koko leffan aikana sain yhden tapuleerin imeskeltyä. Nautiskelu melkein on jo lainausmerkeillä, aika lähellä alkoi olla nautinnon rajaa.
On kyllä semmosia nappuloita että pahaa tekee ja noista olisi vielä saanut pykälää tymäkämpiä.
Toisaalta ei kaloreita kerry leffan kattomisesta toisin kun normaalin leffakarkki/sipsipussillisen rouskuttelulla.
Kattelin tossa äsken leffan ja nautiskelin yhden mansikan makuisen karkin. Siis joo, koko leffan aikana sain yhden tapuleerin imeskeltyä. Nautiskelu melkein on jo lainausmerkeillä, aika lähellä alkoi olla nautinnon rajaa.
On kyllä semmosia nappuloita että pahaa tekee ja noista olisi vielä saanut pykälää tymäkämpiä.
Toisaalta ei kaloreita kerry leffan kattomisesta toisin kun normaalin leffakarkki/sipsipussillisen rouskuttelulla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jatkan pientä pintaremonttia kotosalla ja illaksi töihin. Eilisen projektina oli Passatin pesu ja sisäpuhdistus oikein ajan kanssa. Kävin kaikki ulkopuolen mustat muoviosatkin kahteen kertaan läpi trim detailerilla. Nyt kun niitä kattookin, niin rupeaa tekemään lakritsia mieli (ja **tut minä mitään listoja maalauta, paljon siistimpi noin) Iloisesti vieläkin vesi helmeili pelleillä elokuisen myllytyssession jäljiltä..
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Jyri Tamminen wrote:Valmistautuminen kertausharjoituksiin. Sotilaspassi ja hammasharja + vaihtokalsarit, eiköhän niillä pärjää.
Onko muuten muita lähdössä huomenna Haminan suuntaan?
ja ainakin kartonki tupakkia!
tuli itsellä ainakin tarpeeseen viimme talvena kun kertaamassa kävin
ja pullo lämmikettä
ei ressuilla oo niin nuukaa touhua....
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
No juuri kun ite oon koko viikonlopun lämpimässä mökissä kinkkujen, viinojen ja hyvän seuran kanssa. Muuten olisin voinu tulla siihen viereen kettuilemaan ja juomaan termarista höyryävän kuumaa minttukaakaotaJyri Tamminen wrote:Valmistautuminen kertausharjoituksiin. Sotilaspassi ja hammasharja + vaihtokalsarit, eiköhän niillä pärjää.
Onko muuten muita lähdössä huomenna Haminan suuntaan?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Suht rumasti ois tehty!DJDH wrote:No juuri kun ite oon koko viikonlopun lämpimässä mökissä kinkkujen, viinojen ja hyvän seuran kanssa. Muuten olisin voinu tulla siihen viereen kettuilemaan ja juomaan termarista höyryävän kuumaa minttukaakaotaJyri Tamminen wrote:Valmistautuminen kertausharjoituksiin. Sotilaspassi ja hammasharja + vaihtokalsarit, eiköhän niillä pärjää.
Onko muuten muita lähdössä huomenna Haminan suuntaan?
Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline
Yeptyrvis wrote:Kateeks käy.. :/Jyri Tamminen wrote:Valmistautuminen kertausharjoituksiin. Sotilaspassi ja hammasharja + vaihtokalsarit, eiköhän niillä pärjää.
Onko muuten muita lähdössä huomenna Haminan suuntaan?
Onko Jyri MaakK miehiä kun kertausta pukkaa?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Niin no, kyllähän sen nimikin kertoo että kuskaat koko patteria veneelläs ja se siitä. Ohjukset sitten muitten heiniä
Hitsailin Nissanin DP:hen lambdan holkin. Taas kerran projekti jossa ei (vielä) tullut mitään ylläreitä vastaan
Hitsailin Nissanin DP:hen lambdan holkin. Taas kerran projekti jossa ei (vielä) tullut mitään ylläreitä vastaan
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ensimmäinen kouluviikko takana, paperin pyörittelyä suurin osa ollut. Tänään viimein pääs vähän jotain tekemään, eli peräkärryn rumpujarrujen uusiminen Ihan tuntuu omalta alalta kyllä heti näinkin alussa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere