Tämä ei nyt ehkä ole varsinainen ongelma, mutta keksin viime kesänä, että -97 variantti kolopallo 1,8 koneella jaksaa vetää alyttömän hyvin.
Ykkösellä ilman kaasua veti 10 km/h, kakkosella 15 km/h jne. Kolmosella jaksoi vetää jopa ylämäkiä. Tällainen testaus ei varmaan ole koneelle kovinkaan terveellistä, mutta onko tämä normaaliakaan? Vai onko tämä joku ruiskukoneen ominaisuus? Voinko tuollaisella pelleilyllä hajottaa koneen?
Jaksaa vetää - hyvä?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Käsitin tekstistä että oot joutokäynnillä painanut menemään vaihde silmässä eteenpäin?
Ei sillä mitään rikki saa... Sitten kun mäki vaan on tarpeeks jyrkkä niin moottori vaan sammuu jossain vaiheessa kun ei jaksa käydä ilman kaasun painamista. Riippuu moottorista kuinka hyvin jaksaa vetää, missä on enempi vääntöä alakierroksilla ja missä vähemmän..
Mitään järkeä tossa kyllä ei oo
Ei sillä mitään rikki saa... Sitten kun mäki vaan on tarpeeks jyrkkä niin moottori vaan sammuu jossain vaiheessa kun ei jaksa käydä ilman kaasun painamista. Riippuu moottorista kuinka hyvin jaksaa vetää, missä on enempi vääntöä alakierroksilla ja missä vähemmän..
Mitään järkeä tossa kyllä ei oo
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Omalla Passatilla (tdi) koittanu kans et lähtee liikkeelle ykkösellä, heittää kakkosen ja sit kolmosen koskematta missään välissä kaasuun. Nelosta en oo koittanu et vieläkö jaksaa mennä
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Kyllä näin. Olin tosi yllättynyt, että se ylipäänsä jaksoi vetää. Ja kyllä paikaltaan lähti ykkösellä. Ja kolmosella ylämäet oli aika jyrkkiäkin.Pasi Häkli wrote:Käsitin tekstistä että oot joutokäynnillä painanut menemään vaihde silmässä eteenpäin?
Leikin tolla vaihdesysteemillä kesällä ja joku sanoi, että hajotan koneen sillä. Kyllä se auto vielä kulkee. Huomasin, että kesästä on bensakulutuskin pudonnut litralla. Kasikympin rajoitukset näköjään meinaa hurjasti vaikka on talvikumit alla.
Kasikymppi nimenomaan tiputtaa sataseen nähden paljon. Samoin jos kesäkumit on mallia tuning eli vakiota leveempää ja matalampaa niin talvirenkailla kulutus putoaa myös.
Kannattaa kesällä kokeilla motarilla 100 ja 120 vauhteja, mitä kuluttaa. Eroa tulee noissa nopeuksissa jo paljon ilmanvastuksen takia.
Kannattaa kesällä kokeilla motarilla 100 ja 120 vauhteja, mitä kuluttaa. Eroa tulee noissa nopeuksissa jo paljon ilmanvastuksen takia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.